Логотип репозиторію
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозиторію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Українська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Kabanyachyi, V. V."

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументВідкритий доступ
    Advanced De-Icing System Of Regional Aircraft
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Kabanyachyi, V. V.; Vitsan, M. V.
    Розроблено методологію розрахунку параметрів пневматичної протиобледенювальної системи літаків. Вона включає визначення зон захисту, розрахунок системи наддуву протекторів, розрахунок системи вакуумування протекторів. Розраховані параметри протиобледенювальної системи на прикладі регіонального літака Ан-140. Наведений порівняльний аналіз параметрів традиційної повітряно-теплової протиобледенювальної системи і пневматичної протиобледенювальної системи показав ефективність останньої для регіональних літаків. Розроблена методологія може використовуватися при проектуванні протиобледенювальної системи літаків.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументВідкритий доступ
    Assessment criterion of structural resources of flight simulator motion system
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018) Kabanyachyi, V. V.; Ponomarov, M. L.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументНевідомий
    Motion cueing along separate degrees of freedom on full flight simulators
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Kabanyachyi, V. V.; Hrytsan, S. V.
    Система рухомості одна з найважливіших складових тренажерів. Для високої якості імітації акселераційних впливів була розроблена методика імітації акселераційних впливів за окремими степенями вільності. На засадах результатів досліджень на комплексному тренажері літака Ан-74ТК-200 розроблена методика враховує сприйняття пілотом руху за фізичним та диференційним порогами. Апробація методики на тренажерах транспортних літаків показала її високу ефективність.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументВідкритий доступ
    Problem of low-frequency motion cueing along roll on flight simulators
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Kabanyachyi, V. V.; Beycan İbrahimoğlu
    An innovative approach to improve the fidelity of low-frequency lateral motion cueing within full-flight simulators for non-maneuvering aircraft is presented. On the basis of the perception peculiarities by the human vestibular system of movement along the roll, the problem of low-frequency motion cueing of lateral movement by motion systems of flight simulators was formulated and solved. The critical challenge of simulating the set of angular motion cues that pilots perceive during flights is decided. This research highlights two key outcomes. The fourth-order low-pass filter effectively extracts low-frequency motion cues from aircraft motion kinematic parameters, enhancing simulation accuracy. Secondly, proposed method significantly expands the range of simulated motion cues while ensuring their synchronization with high-frequency motion cues along relevant degrees of freedom.This formulation of the problem increases the range of simulated motion cues to 0,3nz, which practically corresponds to the range of simulated motion cues of a transport aircraft, and thus increases the quality of motion cueing. The implementation of the developed method on the An-72TK-200full flight simulator confirmed its effectiveness. In conclusion, this study introduces a promising methodology that enhances the quality of motion cueing, thus rendering flight simulations more realistic and beneficial for both pilots and aerospace engineering researchers in the real of non-maneuvering aircraft flight simulators.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументВідкритий доступ
    Problem of motion cueing along linear degrees of freedom on flight simulators
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Kabanyachyi, V. V.; Hrytsan, S. V.
    On the basis of Gibson's perception theory, a set of characteristic attributes of human motion perception is determined. On the basis of the system approach, the mathematical statement of the motion cueing problem along linear degrees of freedom on flight simulators of non maneuvering aircraft is substantiated. This statement guarantees a motion cueing as close as possible to the real set of characteristic attributes of the motion cueing: nature, beginning time, direction, duration, and intensity of perception.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    ДокументВідкритий доступ
    Taking into account a location of aircraft’s center of mass during motion cuing
    (Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2023) Kabanyachyi, V. V.; Hrytsan, S. V.; Yankovskyi, S. S.
    Compared to other information sources, motion cues provide a pilot with anticipatory information about spatial position and movement of aircraft. For motion cueing a flight simulator cockpit is installed on a motion system, movement of which motion cueing. Therefore, motion system is one of the most important components of full flight simulators. The problem of effective use of constructive resources of six-degrees of freedom synergistic motion system has been solved. But the problem of improving the motion cueing re- mained unsolved, due to the fact that location of motion system center of rotation is significantly different from location of aircraf’s center of gravity, and motion cues differ from real, flight one. The study subject is motion cueing on flight simulators. The problem was solved on the basis of simplified operator for transformation of motion system movements along individual degrees of freedom into jack movements, cubic spline functions to describe the dependence of the centers of rotation along pitch and yaw, and optimization theory using the deformable polyhedron method. The formulated and solved problem of taking into account of location of aircraft’s center of gravity during motion cueing along pitch and yaw increases an efficiency of using of constructive resource of a six-degrees of freedom synergistic motion system, a motion cueing fidelity and training realism on flight simulator.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Зворотній зв'язок