Перегляд за Автор "Rundenko, Sofiia"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ On the features of consumer choice in the context of microeconomic science(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Zhaldak, Hanna; Dunska, Alla; Rundenko, SofiiaМетою дослідження даної статті є розгляд особливостей споживчого вибору крізь призму мікроекономічної науки, а також з урахуванням викликів сьогодення. Розглянуто перші прояви теорій корисності та споживчого вибору у представників австрійської школи та їх подальшу еволюцію. Значну увагу приділено розгляду різноманітних парадоксів, які мали місце в процесі економічних криз і пов’язані здебільшого з проявами нераціональної поведінки споживачів. Зокрема, розглянуто: парадокс Абіліна (Абілінські граблі), парадоксу жадібності та самоконтролю, парадокс вибору, сформульований в теорії «вибір в умовах конфлікту», парадокс ментального обліку. Визначено, що найбільш ірраціональними та неоптимальними дії людей стають в період кризи – своєрідного аномального випадку, що за останній час гостро проявився спочатку під час пандемії, а згодом економічного спаду, викликаного війною, яку розв'язала росія проти України. Ураховуючи це, було проведено опитування студентів, на основі якого сформовано їх споживчий кошик. проведено порівняння їх вибору з вибором людей старшої вікової категорії. У процесі написання статті використовувалися загальнонаукові методи наукового пізнання, індукції, дедукції, аналізу, синтезу та систематизації; а також методи спостереження та анкетування; графічний метод – для представлення результатів дослідження. Анкетування проводилось з використанням гугл-форми, до опитування було залучено 61 респондент, значну частку (49%) становили студенти. Опрацювавши результати анкетування ми змогли сформувати орієнтовний споживчий кошик студентів та визначити особливості його формування в умовах воєнного стану та сучасних економічних викликів та загроз. Дослідження показують, що споживачі мають різний ступінь готовності відмовлятися від деяких продуктів на користь інших товарів або послуг. Відомо, що у випадку обмеженого бюджету, люди віддають перевагу продуктам харчування та важливим послугам, таким як громадський транспорт та оплата мобільного оператора. Практичне значення дослідження полягає в тому, що результати опитування певною мірою можуть бути використані підприємствами при формуванні своєї цінової та маркетингової стратегії.