Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. (100)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. (100) за Ключові слова "621.22"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Прогнозування характеристик процесу гальмування дискретного гідроприводу(Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2024) Цян, Лі; Узунов, О. В.Анотація. Дослідження спрямоване на підвищення ефективності використання дискретних гідравлічних приводів. Бажаний результат має досягатися за рахунок збільшення швидкостей руху робочих органів при виконанні допоміжних операцій в межах технологічних процесів. Одним з суттєвих факторів, які обмежують робочі швидкості, є характер динамічних процесів при гальмуванні робочого органу. Процеси гальмування залежить від параметрів приводу, робочих швидкостей і інерційних навантажень. Останні можуть змінюватись в процесі експлуатації приводу, що потребує його відповідного налаштування. Процеси гальмування також суттєво впливають на тиск в гідросистемі приводу і потребують його врахування при проектуванні. Прогнозування характеристик процесу гальмування дозволить забезпечити можливість налаштування приводу на максимальні швидкості для конкретних умов експлуатації і також мати підґрунтя для проектування нових зразків приводів відповідно до заданих вимог. Виконане дослідження ґрунтується на використанні розробленої математичної моделі дискретного гідравлічного приводу, особливостями якої є врахування нелінійної сили тертя на основі моделі LuGre, двостороннього руху штоку несиметричного гідроциліндра та пружних властивостей рідини. Проведена серія модельних експериментів процесу гальмування гідроприводу в режимі дискретного керування. Визначено кількісні залежності між часом гальмування штока, максимальним піковим тиском в порожнинах гідроциліндру, величиною початкової швидкості штоку та інерційною масою рухомих частин. Результати дослідження дозволяють визначати прогнозний час гальмування штоку та значення максимального пікового тиску для різних умов експлуатації та інерційних навантажень, що може бути використано при налаштуваннях гідроприводу та в процесі проектування.