Магістерські роботи (СПСКС)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (СПСКС) за Ключові слова "004.2"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Спосіб візуалізації об'єктів з використанням інтерфейсу графічного ядра для ігрового рушія(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сторчило, Іван Григорович; Коляда, Костянтин ВячеславовичАктуальність теми. Сучасні ігри, анімації та симуляції, що створюються, в тому числі, за допомогою ігрових рушіїв, за візуальною складовою все більше стають наближеними до реальності. Для цього необхідно використовувати сучасні методи візуалізації об’єктів, оскільки з використанням застарілих алгоритмів, навіть найпродуктивніші обчислювальні машини не зможуть бути ефективними. Нові методи є більш оптимізованими та пристосованими для роботи з новими технологіями обчислення в сучасному апаратному забезпеченні, тобто їх ККД стає значно вищим. Це особливо помітно у порівнянні їх продуктивності. Наприклад, аналіз використання ресурсів процесора при рендерингу зображення для створення симуляції де неефективне використання ресурсів буде напряму впливати на час виконання задачі. Або ж кількість кадрів в секунду (англ. FPS), якщо мова іде про рендеринг в реальному часі, наприклад, іграх, додатках віртуальної або додаткової реальності. Таким чином, використання сучасних оптимізованих методів візуалізації зекономить як і час обчислень, що зменшує витрати на виконання задач, так і надасть користувачу набагато більш реалістичний продукт, який зможе працювати плавно і на ненайновішому обчислювальному обладнані. Об’єктом дослідження є системи візуалізації об’єктів в ігровому рушії. Предметом дослідження є способи візуалізації текстур в ігровому рушії. Мета роботи: дослідження способів візуалізації об’єктів з використанням ігрового рушія та розробка власного способу відображення рельєфних текстур зі збереженням якості зображення. Наукова новизна. Запропонований спосіб візуалізації об'єктів з використанням інтерфейсу графічного ядра для ігрового рушія відрізняється тим, що за допомогою векторів нормалі імітує рельєфність об’єкту, і тим самим значно зменшує кількість полігонів та, відповідно, підвищує продуктивність системи візуалізації в цілому. Практична цінність полягає в можливості значного прискорення роботи системи візуалізації, що дозволить зменшити витрати на рендеринг анімації, наприклад, при використанні для створення зображень для фільмів або мультфільмів. Для систем, які генерують зображення в реальному часі, в іграх та додатках доповненої реальності, запропонований спосіб дозволить працювати на відносно застарілому обладнанні, що збільшить кількість користувачів. Апробація результатів дисертації. Положення даної роботи та проміжні результати доповідались і обговорювались на наступних конференціях: - Існуючі та використовувані способи візуалізації об’єктів та результати їх оптимізації були розглянуті на наукових конференції магістрантів та аспірантів «Прикладна математика та комп’ютинг» ПМК-2023 (Київ, 28-30 листопада 2023 р.) - VI Міжнародна наукова конференція «Здобутки та досягнення прикладних та фундаментальних наук XXI століття» (08.12.2023; м. Черкаси, Україна). Структура та обсяг роботи. Магістерська дисертація складається з вступу, чотирьох розділів, висновків та додатків. Повний обсяг дисертації – 95 сторінок, у тому числі 75 сторінки основного тексту, 22 рисунки, 21 слайд презентації. У вступі розглянуто області використання ігрових рушіїв та сучасні способи рендерингу реалістичного зображення. У першому розділі розглянуто існуючі способи візуалізації різноманітних об’єктів у ігрових рушіях. Описані їх переваги та недоліки, приклади використання та базові концепції роботи. У другому розділі описані схожі способи спрощення об’єктів. В третьому розділі викладена теорія роботи запропонованого способу та вплив освітлення на відображення текстури. В четвертому розділі описані інструменти роботи та порівняні результати роботи розробленого способу та існуючого, зауважені переваги та недоліки кожного зі способів.