2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2021 за Ключові слова "competence"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Аналіз ключових чинників формування системи компетентностей фахівців у галузі кібербезпеки(Institute of Special Communication and Information Protection of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, 2021) Горлинський, Віктор Вікторович; Горлинський, Борис ВікторовичПоказано, що побудова усталеної системи кібербезпеки держави в умовах глобалізації, розвитку інформаційних технологій, перенесення “гібридних війн” у кіберпростір, потребує підвищення якості підготовки фахівців, від яких залежить надійність захисту національного кіберпростору. Уточнено, що ключовим показником кваліфікації фахівців в галузі кібербезпеки є компетентності, але їх остаточне визначення і актуальне наповнення, відповідно до вимог швидкоплинного техніко-технологічного розвитку, потребує обґрунтування теоретичних засад, що становлять об’єкт дослідження. Обґрунтовано, що суттєвою складовою теоретичних основ визначення системи компетентностей є сукупність чинників, що зумовлюють її конституювання та визначають предмет і мету дослідження. Ключовими факторами, що потребують врахування у визначенні професійних компетентностей визначено такі: вимоги сучасної системи освіти; системний характер процесів, що розгортаються в глобальному кіберпросторі; концептуальні засади кібербезпеки; швидкий розвиток інформаційних технологій та перехід на квантову основу; нові загрози національної безпеці, що виникають з конвергенції інформаційних і новітніх технологій; кібератаки, спрямовані на державні установи і структури національної безпеки; спроби деструктивного психологічного впливу на особовий склад сектору безпеки і оборони; курс України на євроатлантичну інтеграцію, узгодження національної системи стандартів із стандартами НАТО в сфері забезпечення кібербезпеки; підвищення ризикогенності професійної діяльності; виклики ґендерної політики щодо досягнення ґендерної рівності у сфері безпеки і оборони України. Отже потрібно зауважити, що навчання фахівців у галузі кібербезпеки в інтересах майбутнього країни, має базуватися на методологічно обґрунтованій системі компетентностей, впровадження яких, має зумовлювати якісну підготовку до професійнійної діяльності у галузі кібербезпеки держави.