Information Technology and Security, Vol. 12, Iss. 2 (23)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Information Technology and Security, Vol. 12, Iss. 2 (23) за Ключові слова "681.3"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Розширення семантичної розмітки вікіенциклoпедій для трансформації захищеного контенту у навчальні об’єкти індивідуальних освітніх траєкторій(Institute of Special Communication and Information Protection of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, 2024) Рогушина, Юлія; Гладун, Анатолій; Прийма, Сергій; Аніщенко, Олена; Микитюк, АртемСучасні онлайнові енциклопедичні ресурси забезпечують актуалізацію та інтеграцію термінології предметної області, однозначні визначення її базових понять та змісту відношень між ними, що погоджені експертами. Використання енциклопедичного контенту в освітньому процесі дозволяє актуалізовувати терміносистему навчальних курсів, коректно визначати зв’язки з іншими дисциплінами та поняттями, узгоджувати визначення тощо. Цей контент має бути захищеним від несанкціонованих змін, але внаслідок цього сторонні користувачі не мають доступу до елементів семантичної розмітки таких ресурсів. Тому потрібно знайти компроміс між відкритістю коду ресурсу та захищеністю контенту енциклопедій, щоб розширити їх функціонал та дозволити здобувати з них відомості, що є специфічними для певних практичних задач. Ми пропонуємо для цього явно виділити ті елементи семантичної розмітки, що необхідні для пошуку та подальшої обробки контенту сторінок певного типу, додавати ці елементи розмітки до сторінок відповідних енциклопедичних гасел і формалізовано відображати значення цих елементів. Для цього ми пропонуємо розширити існуючий набір семантичних властивостей, але виводити для користувачів тільки певну підмножину назв та значень цих властивостей. У роботі ми аналізуємо порушену проблему на прикладі побудови метаописів навчальних об’єктів на основі трансформації захищеного контенту енциклопедичних статей з метою їх застосування для генерації індивідуальних освітніх траєкторій. Доцільно мінімізувати набір метаданих, що є достатнім для вирішення цієї задачі. Для цього здійснено аналіз найбільш поширених стандартів представлення метаданих для навчальних об’єктів та інших важливих елементів освітнього процесу. На основі цього аналізу виділено набір властивостей навчальних об’єктів, які можна отримати з відповідної енциклопедичної статті (автоматично, напівавтоматично або за допомогою експерта предметної області).