Автореферати (доступ у чит. залі № 6.6 НТБ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Автореферати (доступ у чит. залі № 6.6 НТБ) за Автор "авіаційних і космічних систем"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Обмежений Векторне керування асинхронними двигунами, інваріантне до варіацій активного опору ротора(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2015) Трандафілов, Володимир Миколайович; автоматизації електромеханічних систем та електроприводу; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"Документ Обмежений Вирішення навігаційної задачі космічного апарата дистанційного зондування Землі на основі зйомки земної поверхні(2010) Ганжа, Андрій Петрович; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.11.03 Гіроскопи та навігаційні системи. Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут”, Київ, 2009. В дисертації досліджено вирішення навігаційної задачі космічного апарата на основі обробки знімку дистанційного зондування Землі, зробленого ним під час орбітального руху. Це дослідження спрямоване на застосування знімків земної поверхні в якості джерела навігаційної інформації. Досліджено особливості виділення контурних ліній на знімках земної поверхні методами обробки растрових зображень та ідентифікації їх на картографічному матеріалі за допомогою методів контурного аналізу. Якість ідентифікації контурів знімка було підвищено методами обробки точкових зображень та досліджено особливості їх застосування. Вирішення навігаційної задачі космічного апарата розроблено на основі метода найменших квадратів за повною вибіркою. В якості вимірюємих параметрів використано растрові координати ідентифікованих точок знімку, а в якості розрахованих вимірюємих параметрів використано растрові координати картографічних об’єктів відповідних цим точкам і нанесених на знімок шляхом моделювання роботи сканера космічного апарату. Вірність теоретичний теоретичних припущень роботи та працездатність створених алгоритмів перевірено на реальних знімках дистанційного зондування Землі.Документ Обмежений Динаміка та похибки дворамкового динамічно настроюваного гіроскопа з однокільцевою схемою складання при прискореннях основи(2011) Балабанова, Тетяна Василівна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.11.03 – гіроскопи та навігаційні системи, НТУУ "КПІ", Київ, 2010 р. Розроблено математичну модель дворамкового динамічно настроюваного гіроскопа (ДНГ) з однокільцевою схемою складання, що дозволило в аналітичному вигляді отримати дрейфи ДНГ, спричинені прискоренням основи і залежні від жорсткістних характеристик, обумовлених конструктивними особливостями пружного підвісу. В аналітичному вигляді отримано жорсткістні характеристики пружного підвісу ДНГ. Проведено дослідження залежності кутової робочої жорсткості пружного елемента (ПЕ) і всього підвісу в цілому від дії на ПЕ поздовжньої сили. Отримано аналітичні вирази, що пояснюють зміну частоти динамічного настроювання ДНГ при різній орієнтації поздовжніх осей його ПЕ в полі сили тяжіння. Проведено дослідження міцності пружного підвісу та розроблено методику пружного шарнірного ланцюга, яка дозволила отримати аналітичні формули для величини критичної сили при дослідженні на статичну стійкість ПЕ підвісу. З метою мінімізації робочої кутової жорсткості вирішена задача оптимізації пружного підвісу, в якій допустима область формується умовою лінійної рівножорсткості підвісу, а також умовами його міцності і статичної стійкості. Розроблені методики та отримані в аналітичному вигляді оптимальні параметри пружного підвісу, дають змогу удосконалити його конструкцію. Впровадження результатів дозволило поліпшити властивості конструкції ДНГ даного типу, а також підвищити їх точність.Документ Обмежений Динамічне деформування видовжених балкових систем набігаючим повітряним потоком(2010) Мариношенко, Олександр Петрович; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Динамічне деформування видовжених балкових систем набігаючим повітряним потоком. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.02.09 – “Динаміка та міцність машин”, НТУУ “КПІ”, Київ, 2010. Запропоновано, метод задання апроксимацій переміщень довільних точок консольної балкової системи (КБС), виходячи з основних положень теорії пружності, які з одного боку здатні описувати різні типи згинних крутильних та повздовжніх переміщень, а з другого – є порівняно простими в практичних застосуваннях. Сформульовано новий (уточнений) підхід до визначення силових факторів, які діють на поверхню КБС. Запропоновано єдиний метод – принцип можливих переміщень (ПМП) для динамічного аналізу силових і кінематичних характеристик в точках КБС і повітряного потоку (ПП). Проведені на основі отриманих співвідношень і рівнянь руху обчислення компонент векторів переміщень, тензорів напружень і деформацій, тиску повітряного потоку в характерних точках і перерізах КБС - крила літака. Досліджені статична та динамічна стійкість КБС при її взаємодії з ПП. Підтверджено достовірність вибраної моделі КБС і методів розрахунку на основі числового та натурного експериментів.Документ Обмежений Мінімізація похибок відтворення одиниці напруги змінного струму(2011) Добролюбова, Марина Валеріївна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.02 – Стандартизація, сертифікація та метрологічне забезпечення. – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ, 2011. В дисертації на основі експерименту проведено дослідження особливостей похибок відтворення одиниці напруги змінного струму для еталонів термокомпараторного типу, в результаті яких сформовано підходи щодо мінімізації з’ясованих основних складових похибок. З метою мінімізації похибки різночасового порівняння розвинено підхід визначення оптимального часу термокомпарування. Запропоновано і створено моделі короткочасової нестабільності складових еталону у вигляді розширеної невизначеності та у вигляді ефективної частини автокореляційної функції як функцій часу спостереження. Запропоновано непрямий метод оцінки похибки переходу з напруги змінного струму на напругу постійного струму. З метою визначення меж похибки переходу від напруги змінного струму на напругу постійного струму запропоновано і створено моделі похибок різнополярності. З метою отримання мінімальноможливої сукупної похибки для різних комбінацій елементів запропоновано підхід взаємокомпенсації похибок багатоелементних ланок вимірювальних пристроїв. Це надає можливість при створенні і розробці одиничних пристроїв досягати необхідної точності при використанні елементної бази з більш низькими метрологічними характеристиками. Наведено результати впровадження запропонованих і створених підходів мінімізації основних складових похибок еталонів одиниці напруги змінного струму термокомпараторного типу.Документ Обмежений Підвищення вірогідності контролю радіоелектронних компонентів із застосуванням послідовних алгоритмів(2010) Литвиненко, Ольга Миколаївна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.05 - Комп'ютерні системи та компоненти. Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут”, Київ - 2010. Робота присвячена розробці адаптивних алгоритмів контроля на основі послідовної процедури прийняття рішень, використання яких дозволяє мінімізувати кількість додаткових вимірювальних перетворень при вирішенні задачі підвищення вірогідності контролю. Запропоновано вводити додаткові допускові інтервали, довжина яких визначається параметрами закону розподілу випадкової складової похибки ВК, по відношенню до яких відбувається зіставлення результату вимірювання параметра об'єкта і приймається рішення про закінчення або продовження процедури контролю. Розроблено та досліджено адаптивні алгоритми контролю на основі послідовної процедури прийняття рішень для випадків, коли випадкова складова похибки ВК розподілена за рівномірним або нормальним законом, отримано аналітичні залежності для розрахунку складових імовірності помилкових рішень – імовірності невизначеної та хибної відмов. Отримано співвідношення, за допомогою яких можна визначити доцільну граничну кількість додаткових перетворень, після проведення яких, процедура контролю даного об'єкту закінчується і при цьому вірогідність прийнятих рішень буде не менше за допустиме значення.Документ Обмежений Підвищення вірогідності результатів клінікодіагностичних досліджень на основі концепції невизначеності(2010) Мішина, Олена Олександрівна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.02 – стандартизація, сертифікація та метрологічне забезпечення. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ, 2010. Дисертаційна робота присвячена питанню підвищення вірогідності постановки діагнозу за результатами клініко-діагностичних досліджень, яка забезпечується шляхом оцінювання та врахування внеску в невизначеність результату складових, що вносяться на етапах підготовки проби та вимірювання. Запропоновано підходи до комплексного оцінювання невизначеності з урахуванням впливу відхилення реальної градуювальної характеристики, що отримується при вимірюваннях зі стандартними розчинами, від номінальної, та виходячи з виду модельного рівняння вимірювального перетворення (ВП). Представлені підходи дозволяють оцінити ймовірність помилкових рішень та інтервал невизначеності прийняття рішення без виділення похибки ВП, і за результатами оцінювання приймати рішення про проведення коригувальних дій. Досліджено вплив, який чинить заміна реагентів в лабораторних тестсистемах на вірогідність прийняття рішень, та запропоновано проведення коригування довжини допускового інтервалу, що дозволяє отримати нормовану ймовірність помилкових рішень. Запропоновано вкладений алгоритм та отримані вирази для оцінювання невизначеності результатів опосередкованих вимірювань, що дозволяють формалізувати оцінювання невизначеності для модельних рівнянь різної складності. Досліджено ефективність алгоритмів корекції, що дозволяє, виходячи із співвідношення між складовими градуювальної характеристики, довжиною вихідного допускового інтервалу та похибкою калібратора, проводити ефективні коригувальні дії.Документ Обмежений Система навігації та автоматичного керування рухом автомобіля в умовах небезпек(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2013) Кавешгар, Маріам; приладів і систем керування літальними апаратами; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"Документ Обмежений Удосконалення відображення характеристик складного об’єкту шкалами порядку з оцінкою невизначеності(2011) Сікоза, Олена Миколаївна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.02 – Стандартизація, сертифікація та метрологічне забезпечення. – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ, 2011. В дисертації проведено дослідження особливостей гомоморфного відображення властивостей складного об‟єкту шкалами порядку на основі розробленої математичної моделі складного об‟єкту і формування на його основі узагальнених показників з характеристикою їх невизначеності; дослідження способів формування шкал порядку для визначення комплексних властивостей складного об‟єкту з оцінкою невизначеності і способів оперування даними, отриманими в цих шкалах,. На основі проведеного дослідження вирішена важлива науково - практична задача визначення загальної оцінки стану складного об‟єкту за сукупністю його окремих показників або властивостей з характеристикою невизначеності. Проведено класифікацію шкал порядку за наявністю певних відношень між проявами властивості, що дозволило сформулювати різні підходи до оцінювання невизначеності за різновидами шкал порядку. Розроблено підходи обчислення невизначеності узагальненого показника з використанням інтервального аналізу, нечітких L-R чисел, - зрізів нечітких чисел, що дозволяють отримати невизначеність узагальненого показника за умов різнорідності вхідних даних і оцінок їх точності. Розроблено рекомендації для обчислення невизначеності, що дозволили оцінити невизначеність за кількістю класів еквівалентності (для часткових показників) і за кількістю класів конгруентності (для узагальнених показників).Документ Обмежений Інформаційно-вимірювальне та алгоритмічне забезпечення моніторингу комп’ютеризованих систем тестування в професійній освіті(2010) Шведова, Вікторія Вікторівна; авіаційних і космічних систем; Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; НТУУ "КПІ"Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата технічних наук за фахом – 05.13.05 – Комп’ютерні системи та компоненти. - Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ, 2010. Дисертаційна робота присвячена створенню інформаційно-вимірювального та алгоритмічного забезпечення моніторингу комп’ютеризованих систем тестування (КСТ). В роботі обґрунтовано необхідність проведення моніторингу КСТ з малими контингентами користувачів в процесі дослідної експлуатації системи; систематизовано методи та способи визначення показників якості (ПЯ) КСТ та обрано ті з них, що відповідають умовам тестування та режиму роботи реальних систем; обрано метрики для оцінювання ПЯ і отримано характеристики їх невизначеності, розраховано необхідний об’єм вибірки опитуваних, достатній для отримання заданої точності оцінок ПЯ; удосконалено класичні способи оцінювання ПЯ шляхом використання непараметричних оцінок. Створено нові методи обробки емпіричної інформації в рамках теорії моделювання та параметризації тестів, що забезпечують точність, інваріантність та стійкість ПЯ КСТ та оцінок опитуваних в умовах пілотного експерименту та дослідної експлуатації, які полягають в запропонованих способах поєднання даних декількох сеансів роботи КСТ, вибору умовного нуля на шкалі інтервалів, використанні адаптивного вінзорування та корегування оцінок опитуваних. Запропоноване забезпечення апробовано при багаторічному моніторингу КСТ в реальних умовах та має впровадження.