2024
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2024 за Автор "Dunska, Alla"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Forms and factors of development international cooperation between enterprises from Ukraine and China(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Dunska, Alla; Xu, LaibingСтаття присвячена дослідженню питань організації міжнародного співробітництва між підприємствами Укра- їни та Китаю на основі дослідження сучасних тенденцій і змін у світовій економіці. Авторами обґрунтовано, що інтенсифікація конкуренції на світовому ринку не протирічить можливостям міжнародного співробітництва між підприємствами, яке сприяє розширенню доступу підприємств до нових зовнішніх ринків, до ресурсних можливостей, знань та технологій. Такі перспективи спрямовані на посилення конкурентоспроможності кожного підприємства, яке долучається до міжнародного співробітництва. Дослідження ґрунтується на статистичному та монографічному методах. Авторами здійснено статистичний аналіз поточного стану двостороннього торгового співробітництва між Україною та Китаєм, що надало можливість зробити висновок про перспективність міжнародної взаємодії українських підприємств у напряму посилення експорту з високою доданою вартістю. Визначено передумови, що сти- мулюють розвиток двостороннього співробітництва та деталізовано процес міжнародного співробітництва з вио- кремленням етапів, зміст яких охоплює необхідність чіткого розуміння спільних цілей, дослідження відповідальності партнерів, налагодження ефективної комунікації та довірчих взаємовідносин, зваженого розподілу ресурсів та кон- тролювання і оцінювання досягнутих на основі двостороннього співробітництва результатів. Реалізація цих етапів сприятиме ефективній співпраці між підприємствами з різних країн. У дослідженні систематизовано організаційні форми, які можуть бути використані для реалізації міжнародного співробітництва між підприємствами України та Китаю, зокрема виділено такі форми як спільні підприємства, ліцензування, аутсорсинг, стратегічні альянси. Визначено напрями економічної діяльності, які отримають вигоди від позитивних результатів співробітництва між підприємствами з двох країн, серед яких розширення ринкових та інноваційних можливостей, оновлення технологій, диверсифікація ризиків, розвиток креативного та підприємницького мислення, що призведе до покращення економічних результатів функціонування підприємств з обох країн.Документ Відкритий доступ On the features of consumer choice in the context of microeconomic science(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Zhaldak, Hanna; Dunska, Alla; Rundenko, SofiiaМетою дослідження даної статті є розгляд особливостей споживчого вибору крізь призму мікроекономічної науки, а також з урахуванням викликів сьогодення. Розглянуто перші прояви теорій корисності та споживчого вибору у представників австрійської школи та їх подальшу еволюцію. Значну увагу приділено розгляду різноманітних парадоксів, які мали місце в процесі економічних криз і пов’язані здебільшого з проявами нераціональної поведінки споживачів. Зокрема, розглянуто: парадокс Абіліна (Абілінські граблі), парадоксу жадібності та самоконтролю, парадокс вибору, сформульований в теорії «вибір в умовах конфлікту», парадокс ментального обліку. Визначено, що найбільш ірраціональними та неоптимальними дії людей стають в період кризи – своєрідного аномального випадку, що за останній час гостро проявився спочатку під час пандемії, а згодом економічного спаду, викликаного війною, яку розв'язала росія проти України. Ураховуючи це, було проведено опитування студентів, на основі якого сформовано їх споживчий кошик. проведено порівняння їх вибору з вибором людей старшої вікової категорії. У процесі написання статті використовувалися загальнонаукові методи наукового пізнання, індукції, дедукції, аналізу, синтезу та систематизації; а також методи спостереження та анкетування; графічний метод – для представлення результатів дослідження. Анкетування проводилось з використанням гугл-форми, до опитування було залучено 61 респондент, значну частку (49%) становили студенти. Опрацювавши результати анкетування ми змогли сформувати орієнтовний споживчий кошик студентів та визначити особливості його формування в умовах воєнного стану та сучасних економічних викликів та загроз. Дослідження показують, що споживачі мають різний ступінь готовності відмовлятися від деяких продуктів на користь інших товарів або послуг. Відомо, що у випадку обмеженого бюджету, люди віддають перевагу продуктам харчування та важливим послугам, таким як громадський транспорт та оплата мобільного оператора. Практичне значення дослідження полягає в тому, що результати опитування певною мірою можуть бути використані підприємствами при формуванні своєї цінової та маркетингової стратегії.