Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. 2(101)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. 2(101) за Автор "Kulykovskyi, R."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Developing technology of directed energy deposition of workpieces of parts of aircraft engines from heat-resistant nickel alloys by means of using layer-by-layer microplasma surfacing method(Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2024) Balushok, K.; Chygileichyk, S.; Petryk, I.; Sakhno, S.; Kulykovskyi, R.У статті представлено технологію процесу спрямованого енергетичного осадження (СЕО) методом пошаро- вого мікроплазмового наплавлення порошком і дротом з жароміцного високохромового сплаву на основі нікелю системи Ni-Cr-Ti-Al (у′ = 3–5 %), який використовується для виготовлення заготовок деталей газотурбінних двигунів, із забезпечен- ням заданого рівня механічних властивостей, необхідних для подальшої експлуатації деталей. У статті розглянуто облад- нання та характерні особливості технології СЕО з використанням методу безперервного (пошарового) мікроплазмового наплавлення. Адитивне осадження здійснювали на роботизованій установці для мікроплазмового порошкового наплавлення STARWELD 190H та на інтегрованій установці на базі робота FANUC і плазмового обладнання SBI з використанням дроту, виготовленого зі сплаву на основі нікелю системи Ni-Cr-Ti-Al (у′ = 3–5 %). Після осадження були проведені такі операції, як термічна обробка (старіння 900 °С, витримка 16 годин), механічна обробка та контроль якості. Для формування доказової бази з метою визначення можливості встановлення наплавлених заготовок у двигунах було проведено комплекс досліджень, який включав: визначення хімічного складу заготовок, наплавлених за технологією, аналогічною до наплавлення заготовок; проведення металографічних досліджень та механічних випробувань. Автори стверджують, що проведені дослідження по- казали, що хімічний склад наплавленого металу відповідає вимогам нормативної документації, а мікроструктура наплавле- ного металу після термічної обробки відповідає нормально термічно обробленому стану низьколегованого високохромового сплаву на основі нікелю системи Ni-Cr-Ti-Al (у′ = 3–5 %), а рівень механічних властивостей наплавленого сплаву після серійної термічної обробки (витримка 900 °С, витримка 16 годин) не нижчий за рівень поковок, що реалізуються в серійному вироб- ництві даного типу деталей.