Магістерські роботи (КГ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (КГ) за Автор "Оляніна, Світлана Валеріївна"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Сучасне оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Дубініна, Анастасія Володимирівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаМагістерська дисертація: 4 розділи, 16 ілюстрацій., 2 табл., 22 джерела, 72 с. Мета роботи полягає у розробці сучасного оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця. У роботі проведено: аналіз теоретичних аспектів процесу оформлення «Літопису Руського» та літературний огляд попередніх видань; здійснено аналіз історичного досвіду та визначені сучасні тенденції розвитку предмета дослідження; сформовано обґрунтовані пропозиції щодо теоретичних та практичних аспектів сучасних підходів до оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця; здійснено художньо-технічне оформлення обраного видання. Практичні результати магістерської роботи можуть бути реалізовані у процесі національно-патріотичного виховання молоді, поширення зазначеної культурної та історичної пам’ятки за кордоном та у процесі продовження формування історії України.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення новели Михайла Коцюбинського «Intermezzo»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кузьміна, Олена Юріївна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаТемою магістерського проекту було обрано художньо-технічне оформлення новели Михайла Коцюбинського “Intermezzo”. Цей твір був написаний у 1908 році та за жанром є імпресіоністичною новелою. У своєму творі письменник Коцюбинський описує свої роздуми, емоції та переживання з приводу людей і суспільства в цілому, а також передає те, як на нього впливає його відпустка подалі від міста – серед природи Кононівських полів. Основним завданням було дослідити можливі варіанти оформлення, яке було б сучасним за художніми рішеннями, але водночас добре втілювало образи описані у творі. Створений дизайн мав би відрізнятися від попередніх видань сучасністю та оригінальністю. Задля виконання поставленої задачі було переглянуто та проаналізовано видання наявні у видавництвах та архівах, а також дипломні проекти на аналогічну тему розроблені студентами нашої кафедри у попередні роки. Вагомою частиною дослідження було вивчання та аналіз актуальних на сьогоднішній день художніх рішень в ілюстрації та дизайні видань шляхом дослідження ринку та відвідування експозицій і заходів пов’язаних із книговиданням. Також було досліджено історичний контекст та мистецькі течії актуальні на момент написання автором твору, а саме – ар-нуво та імпресіонізм. В ході розробки макету неодноразово були проведені онлайн-консультації з науковим керівником дипломного проекту та викладачами нашої кафедри. На основі проведеного дослідження було розроблено і надруковано видання обсягом 44 сторінки. Виконане за результатами дослідження нове художнє оформлення новели М. Коцюбинського передає настрій та особисте враження від твору. Книга розрахована на дорослого читача та підлітків віком від 15 до 18 років, адже новела “Intermezzo” також входить у шкільну програму старших класів.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення сучасного ілюстрованого видання (на прикладі оформлення видання на основі оповідання Д.Р. Кіплінга “Кіт, що гуляв сам по собі”)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Шабельник, Аліна В’ячеславівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаТемою магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення сучасного ілюстрованого видання на прикладі оформлення видання на основі оповідання Д.Р. Кіплінга “Кіт, що гуляв сам по собі”. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення перевидання на основі оповідання “Кіт, що гуляв сам по собі” Д.Р. Кіплінга. Дослідження архівів видань попередніх років допомагає скласти враження про видання, на яких базується розробка авторського проекту. У магістерській дисертації розглядаються сучасні підходи до процесу художньо-технічного оформлення видання дитячих книг. Проаналізовані існуючі підходи до видавництва дитячих книг і запропоновані варіанти оптимізації цього процесу. Розглянуті переваги і недоліки запропонованих моделей. Проаналізовано художньо-технічне оформлення попередніх видань. На основі дослідження створено сучасне художньо-технічне оформлення.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання авторської збірки поезії «В позе лотоса выстоять»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Кривопиша, Леся Дмитрівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаДля створення магістерської дисертації Було звертаючись художньо-технічне оформлення та поліграфічне Виконання авторської збірки поезії «В позі лотоса вистояти» Важко уявити життя людей без поезії. Це й не дивно - адже вірші в тій чи іншій формі присутні на кожному кроці - пісні, вітальні листівки, твори сучасних авторів і класика, шкільна програма і дитячі віршики. І все-таки поезія не так проста, як це прийнято думати. Однак цим специфіка поезії не вичерпується. Так, якщо проза демократична і майже вся має право на існування, то в цій поезії залишаються тільки справжні шедеври - посередні вірші кануть в лету за непотрібністю і відсутністю потреби в них. Але якщо вже поезія дійсно вищого сорту, то вона переживає століття і стає життєвою опорою для багатьох людей. І серед цих поетичних шедеврів проявляється максимальна можливість культурного самовираження через образність, що може найкращим чином відобразити дух часу автора, менталітет покоління, культурні і моральні перетворення нових часів, на порозі яких стоїть наше покоління, через образну подачу і ліричне оформлення. Така подача дасть кожному читачеві можливість знайти близькі йому за духом затвердження і по-своєму сприймати та формувати своє власне бачення автора. Читання віршів - це не розкіш, а потреба Душі в прекрасному, як і потреба в будь-якому піднесеному мистецтві. Ні зростаючий перевага прозових стихій в мові, ні потужний розквіт науки, ні можливі перетворення суспільного устрою не будете отримувати будь існуванню поезії, хоча можуть вплинути рішучим чином на її форми. Роль її як і раніше величезна; задача її аналогічна з завданням науки - звести нескінченну різноманітність дійсності до можливо меншого числа узагальнень, - але кошти її часом ширше. Для оформлення видання при роботі над дисертацією ставилося завдання донести вірші максимально привабливим чином, відходячи від «шкільного» сприйняття римованих рядків, зберігши при цьому культурну основу літературних творів. Візуальне оформлення займає важливе місце. 5Тому на базі досліджень попередніх традицій поліграфічного оформлення подібних видань і тенденцій сучасної ілюстрації, був розроблений ряд ілюстрацій, що відображають головний посил такими методами як яскрава кольорова гамма, контраст в зображеннях, комбінування яскравих плям і плавних ліній. До збірки увійшло 32 вірші, доповнення ілюстраціями в мінімалістичному стилі, щоб залишити читачеві максимальний простір для власної інтерпретації образів і ліричних героїв. Для художнього оформлення видання було створено 18 ілюстрацій а також розроблений дизайн обкладинки, суперобкладинки і форзац. Для книги був обраний формат 70 × 108/32 і після обріза раз заходів видання становить 130 * 165 мм. Були підібрані шрифти Enthalpy 298 для заголовків і Stolzlа для основного тексту. Так само сформований найбільш гармонійний формат смуги набору для даного видання, виділені поля відповідно до стандартів для комфортного читання. При верстці книги були враховані всі особливості віршованого тексту для формування максимально приємною глядачеві композиції і грамотно організації книжкового простору. Видання доповнено такими технічними сторінками як два форзаци, авантитул, титульний розворот, вихід із книги. Була поставлена задача максимально витримати усі елементи оформлення книги в єдиному стилі та композиції.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання видання «Післяморок» Харукі Муракамі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Рубан, Ірина Тимофіївна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаТемою магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання видання «Післяморок» Харукі Муракамі для дорослої аудиторії читачів. Художньо-літературний твір сучасного японського автора приваблює українських читачів своєю незвичайною манерою написання. Останнім часом естетика культури далекого Сходу, особливо загадкової Японії, популяризується у мистецтві західних країн. Література у наш час не має географічних обмежень, тому люди з усього світу мають можливість читати книжки на рідній мові. Роман «Післяморок» було перекладено багатьма мовами, але українського перекладу не існує. Для оформлення магістерської роботи було проведено аматорський переклад українською мовою. Сучасне оформлення художньої літератури для дорослих читачів набирає тенденцію до ілюстративного наповнення книги. Це зумовлено зміною покоління: колишні діти, що виховувалися на яскравих дитячих виданнях – подорослішали, та вимагають нового підходу до видання художнього твору. Було досліджено попередні видання цього твору і спираючись на їх загальні характеристики визначено, що книжки мають лише текстовий характер оформлення. Результатом проведеної практичної магістерської роботи стало художнє оформлення видання дорослої літератури. Нове видання спирається на сучасний підхід поліграфічного оформлення. Ілюстрації виповнено у комбінованій техніці, що поєднує традиційне малювання олівцем з комп’ютерними технологіями.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища”(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Шевченко, Єлизавета Андріївна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаХудожньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища” було обрано темою магістерської дисертації. Роман було опубліковано 2008 року, незважаючи на це він залишається актуальним. Автор роману є популярним фентезійним письменником, серед його творів є такі відомі як «Кароліна», «Американські боги», «Зоряний пил» та інші. В «Історії з кладовищем» Ніл Ґейман висвітлює проблематику життя і смерті, дорослішання головного героя в незвичному середовищі, боротьбу добра та зла. Незважаючи на те що життя головного героя – Ніхто Оуенса проходить на кладовищі, автор створює дружелюбну атмосферу, яка не лякає читача, а скоріше пробуджує зацікавленість до життів людей у минулому. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища”. Оформлення не тільки має бути якісним та відповідати державним стандартам, а й транслювати потойбічну атмосферу твору і цікаво показувати численні пригоди головного героя. Існує невелика кількість видань даного твору, найбільш цікавим виданням є комікс по роману, а також оригінальне видання з ілюстраціями, які були створені під контролем самого автора роману. У створенні ілюстративного матеріалу використана техніка ілюстрування аквареллю по паперу. Ця техніка надає можливість свіжого погляду на оригінальність художнього оформлення, яке за допомогою переваг акварельної техніки створює особливу атмосферу твору. Аналізуючи попередні видання твору, було розроблено оригінальний цілісний задум нового видання ілюстрованого роману, проведено роботу над створенням готового макету та підготовки до друку для дипломного проєкту. Було проведено прицільне опрацювання тексту книги, виділення основних характеристик героїв, символізму та психології у творі. В дипломній праці використовувався порівняльний аналіз минулих ілюстрацій до твору, представлені роботи ілюстраторів видань роману різних авторів. Розглянуто засоби передачі характерів особистості в ілюстраціях до твору, і для створення власного ілюстративного ряду вибрано застосування техніки акварельного живопису. Унікальність дипломного проекту по створенню нового видання твору Ніла Ґеймана «Історія кладовища» полягає у власному оригінальному ілюстративному матеріалі та верстці макету. Також для досягнення унікальності було створено оформлення обкладинки до твору, обрано підходящі шрифти для основного набору тексту, заголовків розділів, палітурки і технологічних шрифтів. Розроблена блок-схема технологій створення книги допомогла налаштувати процес розробки конструкції книги і маршрутно-технологічної карти. У свою чергу така підготовка і класифікація роботи на проєктом допомогла виконати роботу якісно. Необхідним пунктом у створенні книги була розрахункова діяльність для вивчення економічного аспекту видання книги. Ці розрахунки дають змогу визначити економічну рентабельність створення даної книги, а також ціну готового примірника. Також були прораховані вартість витратних матеріалів на друк та авторський гонорар. У висновку виявлено, що розроблене нове видання твору є достатньо економічно та технологічно обґрунтованим, є конкурентоспроможним та дохідним проєктом.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання збірки поезій Юрія Іздрика "Все що у тебе є"(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Федченко, Дар'я Олександрівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаМоя магістерська дисертація розкриває зміст роботи над художньо-технічним укладанням збірки поезії авторства сучасного українського письменника Юрія Іздрика. Метою дисертації є дослідження та порівняння попередніх видань поезії Юрія Іздрика, та, на основі проведеної роботи – подальше укладання альтернативної збірки, яка візуально доповнюватиме існуючі твори. Через актуальність та цінність поезії обраного автора, є доцільною робота з можливих способів графічного та верстального оформлення творів, яке можна застосувати до інших прикладів сучасної української поезії. Також, метою роботи є розкриття потенціалу колажного ілюстрування сучасної поезії та розкриття актуальності цього засобу образотворчого мистецтва у роботі з віршами. Твори, що містяться у моєму макеті, не повторюють та не копіюють розташування чи добірку іншого видання, тобто, використані для дисертації твори були обрані мною у довільному порядку. Обсяг нового видання, 25 розворотів, для яких було обрано горизонтальний формат 250х190 мм. Таке нестандартне рішення було ухвалено з огляду на збереження якості комбінації текстової та візуальної частини листа. Макет поєднує декілька шрифтових рішень – гарнітуру Cambria Math та комбінування літер з різних гарнітур шляхом їх вирізання з зображень з відкритих джерел. Для ілюстрацій використано зображення з сайтів, на яких розміщенні стокові зображення з дозволом на подальше використання та редагування – Unsplash та Flickr, а, також, декілька моїх власних фотографій.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Олівера Сакса “Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом”(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Фукс, Тетяна Борисівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаДля підготовки дипломної магістерської роботи було обрано твір Олівера Сакса «Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом». Для цього видання був обраний формат 84х108/32, гарнітура «Roboto Slab», «Helvetica», папір щільністю 120 г/м2. Враховуючи літературні особливості твору, зокрема авторський акцент на емоційних переживаннях описаних героїв, а також наявність великої кількості наукових термінів, було вирішено створити легку для сприймання книгу з комбінованим ілюстративним матеріалом та вставками рукописного тексту. Задля привернення уваги читача, було використано різноманітні поліграфічні матеріали та прийоми, зокрема друк на прозорій плівці. Композиційне рішення книги є цілісним, шрифтове рішення є легким для сприйняття та гармонійно поєднаним зі стилістикою ілюстрацій. Титульні та технічні сторінки оформлені лаконічно та відповідають загальній стилістиці книжкового ансамблю. Магістерська дисертація містить 4 розділи, об’єм – 75 сторінок. У першому розділі «Аналіз художньо-технічного оформлення і поліграфічного виконання видання взятого за основу» було проаналізовано художні та технічні характеристики видання «Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом» видавництва «Наш формат» 2018 року. У другому розділі «Проектування і художньо-технічне оформлення нового видання» було поетапно описано процес створення нового видання, вибору шрифтового та ілюстративного варіанту оформлення, полів, полоси набору і т.д. У третьому розділі «Розробка технології виготовлення видання» було проведено детальний аналіз технічних характеристик видання. Було створено блок-схему проектування видання, а також маршрутно-технологічну карту з урахуванням особливостей макету та необхідних видів устаткування і матеріалів. У четвертому розділі «Техніко-економічне обґрунтування» було підраховано різноманітні економічні показники майбутнього видання, такі як витрати на авторський гонорар, художній гонорар, витрати на поліграфічне виконання, вартість паперу, картону тощо, собівартість накладу і примірника, прибуток тощо. Загалом, було проведено кропітку роботу з аналізу попередніх видань, художньо-технічного, поліграфічного та економічного проектування нового видання. Було створено цілісний, придатний до тиражного друку макет видання.