Магістерські роботи (КГ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (КГ) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та виготовлення енциклопедії «Дитяча енциклопедія динозаврів»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Новицька, Тетяна Григорівна; Шалінський, Ігор ПетровичТемою магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення енциклопедії «Дитяча енциклопедія динозаврів» для дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку. Однією із найбільш комерційно успішних та корисних дитячих книг, вже не перший десяток років являються дитячі енциклопедії. Сьогодні купляючи таку книгу батьки не просто роблять відмінний подарунок з якого діти дізнаються велику кількість різноманітної інформації. Енциклопедія послужить добру службу і батькам дитини, так як часом у них просто не має достатніх знань і часу, щоб відповісти на нескінченні дитячі: "Чому?". Завдяки розвитку сучасних технологій все важче заохочувати дітей та підлітків до більшої комунікації із традиційними видами поліграфічної продукції, а отже потрібно знаходити нові підходи до вироблення пізнавальних видань для дітей. Одним із таких підходів було виявлено виготовлення ілюстрацій за допомогою технології 3D–моделювання та цифрового скульптування, що дають більш широкі можливості у виготовлені візуальної частини будь-якої поліграфічної або цифрової продукції. Сучасні діти, використовуючи смартфони та планшети, звикли поглинати інформацію і розважальний контент в основному в іграх і мультиплікації, де більшість візуальної складової це яскраві 3д моделі персонажів та оточення. Такий вид ілюстрації на сьогоднішній день є затребуваний і актуальним та має на меті захопити погляд читача незалежно від його віку. Вироблення таких ілюстрацій значно спрощують та прискорюють роботу художника-ілюстратора, на відмінну від більш класичних підходів до створення ілюстративної частини видання. Практичним завданням магістерської роботи є створення енциклопедії про динозаврів для дітей дошкільного віку із унікальним ілюстративним матеріалом в поєднані з сучасними дизайном дитячої книги. Завдяки обраній техніці виготовлення художньої частини проект виглядає гармонійно і цілісно поряд з текстовими блоками. Дослідження сучасних довідкових видань розрахованих на дитячу читацьку аудиторію допомагають розробити актуальний продукт для ринку дитячої книжкової продукції. У книзі даються новітні відомості про палеонтологічні знахідки. Оповідання ведеться зрозумілим дитині мовою. Текст супроводжується чудовими барвистими ілюстраціями, що допомагають уявити зовнішній вигляд цих древніх рептилій. Оформлення енциклопедичного видання для дітей дошкільного віку потребує від автора балансу між пізнавальною, новою для маленького читача інформацією та яскравими ілюстраціями, що будуть спонукати більше вивчати зміст всього видання, та повертатися до нього ще багато разів.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Володимира Галайчука «Українська міфологія»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Гнатенко, Мар’яна Олегівна; Руденко, Олексій ВалерійовичДля створення магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Володимира Галайчука «Українська міфологія». Фольклорний пласт української культури неймовірно багатий і захоплюючий. Тому час від часу він викликає зацікавлення науковців, які працюють у різних філологічних сферах і звертаються до фольклорних надбань, аналізуючи періоди, тематичні аспекти, роди та жанри культурних здобутків предків. Незважаючи на достатньо велику кількість таких досліджень, усі вони відкривають певну грань цього виду народної творчості. Об’єднані між собою лише спільною темою – міфологія та фольклор в українській літературі, – ці праці не відображають єдиного уявлення про вплив давньоукраїнської міфології і фольклору на розвиток та формування літератури. Давньоукраїнські легенди високо поетичні, насичені оптимістичною енергетикою, сповнені елементів національної належності,. Українська міфологія, хоч і подібна за структурою та розвитком до міфології інших народів, усе ж має певну своєрідність і неповторність. Дослідження основних підходів у вивченні міфу наочно показує, що не всі науковці розглядають міф як явище, спочатку притаманне людині, властиве суспільству на всіх етапах його розвитку, і тому вже не є чимось патріархальним, відживаючим. Відбувається це тому, що під міфом вони розуміють архаїчні розповіді про діяння богів і героїв, створення загальнонародної колективної фантазії первісної людини, і, таким чином, не поширюють поняття міфу на сьогодення . Дане традиційне або загальноприйняте усвідомлення міфу поки царює в суспільстві. Але поступово в ньому все найбільш затверджується ідея, що крім стародавніх легенд, які стали частиною літератури і традиції, в суспільстві існують міфи інші, сучасні. Велика частина тих, хто стверджує це, поки сприймає сучасний міф як рудимент, спадщину століть, пережиток. І як можливо, пробують їх пов'язати з працюючим ще в глибинці етнічним фольклором, забобонами, знахарями і чаклунами; або з брехнею, похибками, ілюзіями. Хоча відкриття, зроблені вченими в області психології і семіології, все найбільш напористо переконують, що проблема усвідомлення сучасного міфу виявляється значно складнішим. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту оформлення збірки легенд та вірувань українського народу про світ. У розробці концепції нового видання було сфокусовано увагу на створені сучасного твору, де поєднанується сучасна ілюстрація та народні декоративні елементи. Міф завжди відображає той період, у якому його розповідають, оскільки це завжди відбиток світогляду людини і її навколишнього середовища. Міфологія є найстародавнішою, архаїчною, ідеологічною освітою, що має синкретичний характер. Концепцією візуального оформлення друкованої продукції стало надання головним графічним чорно-білим зображувальним елементам кольорових декоративних орнаментів . Зазвичай орнаменти використовуються в книгах як допоміжний елемент оформлення, у даній роботі орнамент виступає одним із головних елементів композиції. Проект являє собою створення збірки міфів, у вигляді книги. Створена поліграфічна продукція завдяки цілісному оформленню підкреслює особливості та характер твору, вирізняючи його серед інших заходів До альбому входять легенди про чортів, русалок, мавок, відьом, безпірних дітей і тд. До кожної міфологічної історії створено окремий розділ, виділений шмуцтитулом. Для цього видання був обраний формат видання 70*90/16, гарнітура: «Garamond», «RUSNeverwinter», папір щільністю 120 г/м2. Основний текст гарнітура «Garamond» 10.25 пт. Цей шрифт читабльний для довгих художньо-літературних текстів. Стилістично це відповідає характер видання, читається легко і зрозуміло. Для заголовків використовувався авторський рукописний шрифт «RUSNeverwinte». Загалом, композиційне рішення книги є цілісним, шрифтове рішення є легким для сприйняття та гармонійно поєднаним зі стилістикою ілюстрацій. Титульні та технічні сторінки оформлені лаконічно та відповідають загальній стилістиці книжкового ансамблю.Документ Відкритий доступ Сучасний досвід оформлення німецької класичної літератури періоду Реформації на прикладі поеми Себастіана Бранта «Корабель дурнів»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Тарасенко, Маргарита Володимирівна; Овчаренко, Олексій ІллічАктуальність теми дослідження. Поема Себастіана Бранта «Корабель дурнів» являє собою один з найяскравіших прикладів гуманістичної літератури. Написана у переломний для світу період, вона вплинула на подальшу літературу і мистецтво. Коли відбуваються різкі зміни у всіх сферах суспільства, до кожної окремої особистості варто донести певну філософську та моральну думку. Таку діяльність можна порівняти з розвитком дитини, яка набуває нових знань, осмислює свої відчуття і при цьому направляється батьками та вчителями. В розвитку періодично наступає переломний момент, з яким самостійно розібратися практично неможливо. Якщо суспільство назвати дитиною, то ця дитина буде направлятися за допомогою мистецтва, науки та релігії. Отже, потреба поеми, що висвітлює людські вади з метою їх викорінення, є беззаперечною, адже перехід у новий реформаційний гуманістичний світ вимагає чистоти людської думки. На даний момент світ переживає подібну «трансформацію», тому поема Бранта досі актуальна. Мета дослідження: створення друкованого видання через переосмислення поеми Себастіана Бранта «Корабель дурнів» на сучасний лад. Завдання дослідження: ●Проаналізувати культурні, історичні та соціальні чинники літератури та мистецтва XV-XVI століття; ●Прояснити специфіку гуманістичної течії та її вплив на мистецтво; ●Дослідити причини написання поеми, її популярність та наслідування; ●Визначити методи сучасного оформлення історичної літератури; ●Розкрити роль реформаційної літератури на тодішнє і сучасне суспільство; ●Створити новий дизайн видання, беручи до уваги сучасну стилістику оформлення та періоду написання поеми. Об’єкт дослідження: дизайн нового видання поеми. Предмет дослідження: попередні видання поеми Бранта «Корабель дурнів», їхній зв’язок з гуманістичною культурою. Методи дослідження проводились на двох рівнях: емпіричному та теоретичному. Методи емпіричного дослідження являють собою: ●Спостереження: дослідження реакції людини на сатиру, що викриває її власні вади, і пошук найсильніших методів впливу на читача; визначення портрету читача; Порівняння: особливості оформлення видань XV-XVI століть та сучасності; методи впливу на тодішнє та сучасне суспільство через мистецтво; ●Експеримент: підбір техніки, кольорів, формату та гарнітури для найсильнішого впливу на читача; ●Моделювання: створення нового видання, опираючись на результати дослідження. Емпіричні методи набагато вигідніші для даного типу дослідження, оскільки в першу чергу збиралися дані соціальних об’єктів. Тим не менш, теоретичні методи переосмислюють і доповнюють результати попередніх досліджень: ●Абстрагування: відлучення від типового дизайну видання поеми; виділення найбільш яскравих особливостей епохи і відокремлення незначних якостей, що можуть перевантажити дизайн; ●Аксіоматичний метод: пошук способів гармонійного оформлення, опираючись на традиційні методи; ●Історичний: вивчення літератури, мистецтва та оформлення видань гуманістичного періоду; ●Сходження від абстрактного до конкретного: вивчення та аналіз усіх факторів та особливостей поеми; створення цілісного продукту, який буде виділятися на книжковій полиці. Теоретична база дослідження. Було досліджено наукові твори ряду теоретиків з оформлення видань, побудови модульної сітки, типографіки, зокрема Валуєнка Б. В., Адамова Є. Б., Ляхова В. Н., Хелберта А., Чіхольда Я., Самара Т., Лесняка В. І. та ін. Книга-дослідження Сергія Львова «Альбрехт Дюрер» прояснила не лише історію життя художника, його праці, а й особливості культурного та політичного життя німецького суспільства періоду становлення гуманізму, становлення книгодрукування, пошук нового стилю порівняно з італійським гуманізмом. Беручи до уваги те, що над подібною темою працювали імениті автори, були проаналізовані твори Еразма Роттердамського, Івана Котляревського, Ієроніма Босха, Альбрехта Дюрера, а також сховані символи в картинах художників Середньовіччя і Ренесансу для більш чіткого розуміння того, що хоче і має бачити читач. Новизна дослідження полягає у створенні дизайну видання поеми гуманістичної епохи, зважаючи на потреби і знання сучасного читача.Документ Відкритий доступ Сучасне оформлення щоденнику для дівчинки «Як стати супер дівчинкою»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Топтуненко, Аліса Едуардівна; Лавро, Костянтин ТихоновичДля створення магістерської дисертації було обрано сучасне оформлення щоденнику для дівчинки «Як стати супер дівчинкою» Сьогодні література для молодшого покоління грає велику роль для майбутнього поліграфії. З її допомогою можна привчити молодь до читання книги. Адже насправді не все, пропоноване у шкільних підручниках, варте вивчення. Особливо, якщо йдеться мова про українську шкільну програму, що скоріше виконує функцію знеохочення юнаків до читання, пише «Insider». У сучасному мінливому світі з його шаленим ритмом дуже важко втримати душевну рівновагу і знайти спокій та щастя навидь дорослому, що вже казати про дівчат-підлітків, які розгублено знаходяться на межі між дитинством і дорослішанням. Щоденник «Як стати супер дівчинкою» покликаний допомогти своїй власниці визначитися з розуміннями щасливого життя та розробити дієвий план для досягнення цілей. Це справжнісінький тренажер гарного настрою, розумних переконань і корисних звичок, які формують парадигму мислення успішної та щасливої людини, що випромінює своє внутрішнє світло і намагається зробити усе краще довкола себе. У розробці нового видання я спиралися на ідею «модернізації» . Для досягнення цілі було вирішено задіяти сучасну кольорову систему оформлення щоденника, побудовану на поєднанні контрастних або ненасичених кольорів. Об’єднуючим елементом для усіх сторінок книги була кольорова гамма. У даного видання основний набірний тексту знаходиться ближче до середини, а поля створені відповідно до розміру аркушу. На деяких розворотах, слова повторюють форму об’єкта або доповнюють його.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання авторської збірки поезії «В позе лотоса выстоять»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Кривопиша, Леся Дмитрівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаДля створення магістерської дисертації Було звертаючись художньо-технічне оформлення та поліграфічне Виконання авторської збірки поезії «В позі лотоса вистояти» Важко уявити життя людей без поезії. Це й не дивно - адже вірші в тій чи іншій формі присутні на кожному кроці - пісні, вітальні листівки, твори сучасних авторів і класика, шкільна програма і дитячі віршики. І все-таки поезія не так проста, як це прийнято думати. Однак цим специфіка поезії не вичерпується. Так, якщо проза демократична і майже вся має право на існування, то в цій поезії залишаються тільки справжні шедеври - посередні вірші кануть в лету за непотрібністю і відсутністю потреби в них. Але якщо вже поезія дійсно вищого сорту, то вона переживає століття і стає життєвою опорою для багатьох людей. І серед цих поетичних шедеврів проявляється максимальна можливість культурного самовираження через образність, що може найкращим чином відобразити дух часу автора, менталітет покоління, культурні і моральні перетворення нових часів, на порозі яких стоїть наше покоління, через образну подачу і ліричне оформлення. Така подача дасть кожному читачеві можливість знайти близькі йому за духом затвердження і по-своєму сприймати та формувати своє власне бачення автора. Читання віршів - це не розкіш, а потреба Душі в прекрасному, як і потреба в будь-якому піднесеному мистецтві. Ні зростаючий перевага прозових стихій в мові, ні потужний розквіт науки, ні можливі перетворення суспільного устрою не будете отримувати будь існуванню поезії, хоча можуть вплинути рішучим чином на її форми. Роль її як і раніше величезна; задача її аналогічна з завданням науки - звести нескінченну різноманітність дійсності до можливо меншого числа узагальнень, - але кошти її часом ширше. Для оформлення видання при роботі над дисертацією ставилося завдання донести вірші максимально привабливим чином, відходячи від «шкільного» сприйняття римованих рядків, зберігши при цьому культурну основу літературних творів. Візуальне оформлення займає важливе місце. 5Тому на базі досліджень попередніх традицій поліграфічного оформлення подібних видань і тенденцій сучасної ілюстрації, був розроблений ряд ілюстрацій, що відображають головний посил такими методами як яскрава кольорова гамма, контраст в зображеннях, комбінування яскравих плям і плавних ліній. До збірки увійшло 32 вірші, доповнення ілюстраціями в мінімалістичному стилі, щоб залишити читачеві максимальний простір для власної інтерпретації образів і ліричних героїв. Для художнього оформлення видання було створено 18 ілюстрацій а також розроблений дизайн обкладинки, суперобкладинки і форзац. Для книги був обраний формат 70 × 108/32 і після обріза раз заходів видання становить 130 * 165 мм. Були підібрані шрифти Enthalpy 298 для заголовків і Stolzlа для основного тексту. Так само сформований найбільш гармонійний формат смуги набору для даного видання, виділені поля відповідно до стандартів для комфортного читання. При верстці книги були враховані всі особливості віршованого тексту для формування максимально приємною глядачеві композиції і грамотно організації книжкового простору. Видання доповнено такими технічними сторінками як два форзаци, авантитул, титульний розворот, вихід із книги. Була поставлена задача максимально витримати усі елементи оформлення книги в єдиному стилі та композиції.Документ Відкритий доступ Сучасні підходи до ілюстрування та технічного оформлення китайських народних казок на прикладі казки Джен Юаньцзє «Шуке та Бета»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Сє Чжочжао; Руденко, Олексій ВалерійовичДокумент Відкритий доступ Сучасне оформлення комп’ютерної гри «My winter adventure»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Адаменко, Олександр Павлович; Лавро, Костянтин ТихоновичТемою своєї магістерської роботи я обрав розробку та оформленнякомп’ютерної гри «My winter adventure», яка має жанр puzzle, adventure, horror і буде розповідати історію сну однієї дівчинки, який снився їй тільки взимку. Створення візуального стилю та загалом розробка гри починається з дослідження ринку і аналізу затребуванності серед гравців, які потенційно зацікавляться проектом та порекомендують його своїм друзям. Надалі йде графічний та технологічний аспект проекту: вибіг графічного оформлення, вибір ігрового двигуна та програмування всесвіту разом з головним його героєм. Практичним завданням проекту є створення повноцінної комп’ютерної графіки, створення готової гри та її випуск на самий великий магазин цифрової дистрибуції – Steam. Враховуючі всі ці завдання, на протязі розробки я повинен зустрітися з великою кількістю нових та невідомих для мене елементів, особливо починаючи з ігрового двигуна та тих технологічних можливостей, які він дозволить нам реалізувати. Починаючи з оптимізації ігрової 3D моделі і закінчуючи деталізацією всього ігрового всесвіту та сценарію. Саму концепцію візуального оформлення гри потрібно було обрати на основі досліджень популярних ігрових всесвітів, ігор та майбутніх проектів, які є в передових розробників ігрової індустрії. Також ми, як я зазначив раніше, повинні брати до уваги можливості ігрового двигуна, який буде використовуватися для абсолютно всіх завдань проекту, починаючи с самого першого коду і закінчуючи повністю готовим білдом, який гравець може встановити на свій ПК використовуючи лише декілька кнопок в магазині.. Тому оформлення потребує дуже великої уваги, адже якщо дитячу стилістику легше робити на ігровому двигуні Uniti, то для проектів з реалістичною картинкою краще брати більш передовий двигун – Unreal Engine 4.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Олівера Сакса “Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом”(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Фукс, Тетяна Борисівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаДля підготовки дипломної магістерської роботи було обрано твір Олівера Сакса «Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом». Для цього видання був обраний формат 84х108/32, гарнітура «Roboto Slab», «Helvetica», папір щільністю 120 г/м2. Враховуючи літературні особливості твору, зокрема авторський акцент на емоційних переживаннях описаних героїв, а також наявність великої кількості наукових термінів, було вирішено створити легку для сприймання книгу з комбінованим ілюстративним матеріалом та вставками рукописного тексту. Задля привернення уваги читача, було використано різноманітні поліграфічні матеріали та прийоми, зокрема друк на прозорій плівці. Композиційне рішення книги є цілісним, шрифтове рішення є легким для сприйняття та гармонійно поєднаним зі стилістикою ілюстрацій. Титульні та технічні сторінки оформлені лаконічно та відповідають загальній стилістиці книжкового ансамблю. Магістерська дисертація містить 4 розділи, об’єм – 75 сторінок. У першому розділі «Аналіз художньо-технічного оформлення і поліграфічного виконання видання взятого за основу» було проаналізовано художні та технічні характеристики видання «Чоловік, який сплутав дружину з капелюхом» видавництва «Наш формат» 2018 року. У другому розділі «Проектування і художньо-технічне оформлення нового видання» було поетапно описано процес створення нового видання, вибору шрифтового та ілюстративного варіанту оформлення, полів, полоси набору і т.д. У третьому розділі «Розробка технології виготовлення видання» було проведено детальний аналіз технічних характеристик видання. Було створено блок-схему проектування видання, а також маршрутно-технологічну карту з урахуванням особливостей макету та необхідних видів устаткування і матеріалів. У четвертому розділі «Техніко-економічне обґрунтування» було підраховано різноманітні економічні показники майбутнього видання, такі як витрати на авторський гонорар, художній гонорар, витрати на поліграфічне виконання, вартість паперу, картону тощо, собівартість накладу і примірника, прибуток тощо. Загалом, було проведено кропітку роботу з аналізу попередніх видань, художньо-технічного, поліграфічного та економічного проектування нового видання. Було створено цілісний, придатний до тиражного друку макет видання.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання видання «Післяморок» Харукі Муракамі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Рубан, Ірина Тимофіївна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаТемою магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання видання «Післяморок» Харукі Муракамі для дорослої аудиторії читачів. Художньо-літературний твір сучасного японського автора приваблює українських читачів своєю незвичайною манерою написання. Останнім часом естетика культури далекого Сходу, особливо загадкової Японії, популяризується у мистецтві західних країн. Література у наш час не має географічних обмежень, тому люди з усього світу мають можливість читати книжки на рідній мові. Роман «Післяморок» було перекладено багатьма мовами, але українського перекладу не існує. Для оформлення магістерської роботи було проведено аматорський переклад українською мовою. Сучасне оформлення художньої літератури для дорослих читачів набирає тенденцію до ілюстративного наповнення книги. Це зумовлено зміною покоління: колишні діти, що виховувалися на яскравих дитячих виданнях – подорослішали, та вимагають нового підходу до видання художнього твору. Було досліджено попередні видання цього твору і спираючись на їх загальні характеристики визначено, що книжки мають лише текстовий характер оформлення. Результатом проведеної практичної магістерської роботи стало художнє оформлення видання дорослої літератури. Нове видання спирається на сучасний підхід поліграфічного оформлення. Ілюстрації виповнено у комбінованій техніці, що поєднує традиційне малювання олівцем з комп’ютерними технологіями.Документ Відкритий доступ Репринт та художнє оформлення праці Б. В. Валуєнка 1992 року «Композиція видання. Мистецтво зовнішнього оформлення книги»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Піун, Владислава Вадимівна; Пшеничний, Юрій ВолодимировичДля дипломної магістерської дисертації темою було обрано розробку художньо-технічного оформлення та репринт посібника Бориса Валуєнка «Композиція видання. Мистецтво зовнішнього оформлення книги» 1992 року видання. Це посібник, який комплексно та всебічно, системно висвітлює проблему зовнішнього оформлення книги, про чому в ньому охоплено не лише питання книжкової графіки, а й матеріально технічні можливості поліграфічного втілення художніх задумів. Це видання є золотою жилою для осіб, щошукаютьпрофесійногорозвиткуусферідизайнукнигитайдизайнузагалом. Дисертація складається з 5 розділів: дослідження становлення навчальної літератури та її особливості, проектування та художньо-технічне оформлення видання, його характеристика в технічному аспекті та економічному аспектах. Висновок подається до кожного розділу, а також є загальні висновки. На меті дослідження була розробка дизайну навчального видання (макет, конструкція, колористичне вирішення) з урахуванням особливостей сприймання професійної інформації читачем. Завданнями дослідження було: ознайомитися з історією та сучасними тенденціями оформлення навчальної літератури; дослідити особливості; проаналізувати попередні видання та аналоги видання; створити та реалізувати нове актуальне оформлення видання відповідно з обраною стилістикою та з урахуванням умов для впорядкування навчальної літератури. Результатом дослідження стало створення макету цілісного видання посібника, в якому текст та ілюстративний матеріал гармонійно доповнюють одне одного. Розроблений варіант оформлення видання відрізняється яскравістю, ритмічністю верстки та художнього оформлення. Вважаю поставлену мету досягнутою.Документ Відкритий доступ Сучасне оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Дубініна, Анастасія Володимирівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаМагістерська дисертація: 4 розділи, 16 ілюстрацій., 2 табл., 22 джерела, 72 с. Мета роботи полягає у розробці сучасного оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця. У роботі проведено: аналіз теоретичних аспектів процесу оформлення «Літопису Руського» та літературний огляд попередніх видань; здійснено аналіз історичного досвіду та визначені сучасні тенденції розвитку предмета дослідження; сформовано обґрунтовані пропозиції щодо теоретичних та практичних аспектів сучасних підходів до оформлення «Літопису Руського за Іпатським списком» Л. Махновця; здійснено художньо-технічне оформлення обраного видання. Практичні результати магістерської роботи можуть бути реалізовані у процесі національно-патріотичного виховання молоді, поширення зазначеної культурної та історичної пам’ятки за кордоном та у процесі продовження формування історії України.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення сучасного ілюстрованого видання (на прикладі оформлення видання на основі оповідання Д.Р. Кіплінга “Кіт, що гуляв сам по собі”)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Шабельник, Аліна В’ячеславівна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаТемою магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення сучасного ілюстрованого видання на прикладі оформлення видання на основі оповідання Д.Р. Кіплінга “Кіт, що гуляв сам по собі”. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення перевидання на основі оповідання “Кіт, що гуляв сам по собі” Д.Р. Кіплінга. Дослідження архівів видань попередніх років допомагає скласти враження про видання, на яких базується розробка авторського проекту. У магістерській дисертації розглядаються сучасні підходи до процесу художньо-технічного оформлення видання дитячих книг. Проаналізовані існуючі підходи до видавництва дитячих книг і запропоновані варіанти оптимізації цього процесу. Розглянуті переваги і недоліки запропонованих моделей. Проаналізовано художньо-технічне оформлення попередніх видань. На основі дослідження створено сучасне художньо-технічне оформлення.Документ Відкритий доступ Удосконалення художньо-технічного оформлення книги Ганни Чубач «Абетка» з використанням інтерактивних елементів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Пометій, Альона Олександрівна; Осипова, Тетяна ГригорївнаДля написання магістерської дисертації було обрано тему «Удосконалення художньо-технічного оформлення книги Ганни Чубач «Абетка» з використанням інтерактивних елементів». У сучасному світі представлено багато різноманітної книжкової продукції для дітей. Особливе місце серед дитячої книги посідає абетка. Насамперед, абетка - це перша навчальна література для дітей віком від 3 до 7 років. З розвитком поліграфічного ринку, можна простежити, що сучасні художники переслідують одну мету – якомога найкраще зацікавити дитину до вивчення літер. На сьогоднішній день ринок України багатий на вибір: звичайні паперові книги, книги з інтерактивними додатками до смартфонів, електронні книжки тощо. Для того, аби втриматися на ринковій книжковій ніші, видавництва створюють новітні тенденції, вносячи елементи сучасності у традиції художнього оформлення і конструювання книги. Дитяча абетка повинна відповідати багатьом критеріям: якість оформлення, ілюстративність, читабельність текстової частини, тощо. Завданням для практичного виконання магістерської роботи є створення удосконаленого варіанту абетки на основі віршів Ганни Чубач 2006 року видавництва. Також для подальшої розробки дизайну книги було проаналізовано низку видань абетки, створених від початку Незалежності України і до сьогодення. Новий покращений варіант видання містить доповнення у вигляді інтерактивних елементів (наклейок), титульного розвороту. Розрахований на дитячу аудиторію віком від 3 до 7 років. Для створення нової «абетки» було досліджено низку статей та наукових робіт з психології, кольознавства, розвитку дитини, композиції, історії української абетки, тощо. В ході дослідження теоретичного матеріалу, було виокремлено певні критерії, які необхідні для створення класичної книги жанру «абетка». В результаті проведеної роботи, було створено покращене повне видання, яке містить 74 сторінки, на основі віршів Г.Чубач, із використанням інтерактивних елементів, в якості новизни.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання коміксу для підлітків "Обеззброювач" за власним авторством(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Мордовін, Костянтин Олегович; Руденко, Олексій ВалерійовичТемою магістерської дисертації обрано Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання коміксу для підлітків "Обеззброювач" за власним авторством. Незважаючи на те, що пік популярності класичного коміксу минув досить давно, з появою нових технологій та форматів, дозволяючих переформатувати звичний вигляд видань у нові сучасні форми, нова хвиля популярноті коміксу почала формуватися у літературній сфері. Такі франшизи як “Супермен”, “Бетмен” та "Людина-павук” повністю перейшли на кіноформат, на сторінках залишаючись лише номінально, у форматі вже не цікавому новій аудиторії коміксу. Таким чином, була одночастно звільнена і сформована нова ніша сучасного коміксу, звільненого від чітких форматів та канонів зображення. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення новели коміксу “Обеззброювач” за власним авторством. Якісне та відповідне художньо-технічне оформлення є необхідним при створенні нового видання. Оформлення повинно передавати атмосферу анахронічного та ектлектичної реальності з темними метафізичними підтекстами. Використання техніки комп'ютерної графіки дало змогу поєднати традиційну графіку з новими цифровими елементами, таким чином візуально підкреслюючи еклектичну тематику твору. На основі аналізу попередніх видань в результаті роботи над дипломним проектом розроблено цілісний концепт іллюстрацій та підготовлено видання до друку. Під час роботи над проектом розглянуто особливості коміксу в залежності від країни, канони та елементи класичного живопису, які відображають тенденції та прийоми перейняті коміксним форматом. В дисертації наведено порівняльний аналіз декількох видань, представлені роботи ілюстраторів видань різних років. Розглянуто засоби передачі темного фентезійного сеттингу за допомогою графічних технік, і для створення власного ілюстративного ряду вибрано застосування традиційної графіки у поєднанні з цифровою для створення дисонансного ефекту. Унікальність розробленого концепту нового видання полягає в оригінальному макеті та художньому оформленні. Обраний формат видання – 60х90/16, розроблено оформлення обкладинки, форзаців, титулу, змісту, створено ілюстративний матеріал, підібрано три гарнітури шрифтів, що відповідають стилю видання. При художньому оформленні зроблено акцент на створення ілюзії ручної роботи: плями, помарки, ескізи олівцем тощо, для створення більш природній вигляд видання навіть у цифровому форматі. У ході роботи над проектом розроблено дизайн видання та спроектовано комплексний технологічний процес, побудовано структурну схему технологічного процесу виготовлення видання та маршрутно-технологічну карту. Проведено розрахунки щодо визначення кількості основних витратних матеріалів, розрахунок навантаження на операції, визначено вагу одного примірника видання. Наведено техніко-економічне обґрунтування технології створення видання. Розраховуються авторський гонорар, друкарські витрати, вартість паперу, картону, палітурних та інших матеріалів, загальновидавничі витрати та повна видавнича вартість видання. Встановлено, що економічна доцільність випуску нового тиражу підтверджується конкурентоспроможною ціною та рентабельністю проекту.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання коміксу «Київ у війні 2022» за власним авторством(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Кудирко, Богдана Ігорівна; Осипова, Тетяна ГригорівнаТемою магістерської дисертації обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання коміксу «Київ у війні 2022» за власним авторством. У наш час все більш популярною стає візуальна література (комікс, книга-картинка, дитяча література). У їх популяризації найяскравішу роль відіграють кіно,телебачення та соціальні мережі, книжкові та журнальні видання. Серед різних видів візуальної літератури найбільш сильно виділяється жанр коміксу. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення коміксу “Київ 24.02”. Якісне художньо-технічне оформлення є потрібним для створення авторського коміксу. Оформлення повинно передавати воєнну та дещо депресивну атмосферу твору і відображати внутрішні переживання героя. Існує велика кількість різних коміксів подібної тематики, переважна більшість була створена американськими художниками. Використання змішаної техніки ручного та комп’ютерного ілюстрування, що застосована при створенні ілюстративного матеріалу для нового коміксу, надає можливість створити оригінальне художнє оформлення. На основі аналізу коміксів різних країн та різних тематик, в результаті роботи над дипломним проектом розроблено цілісний концепт нового авторського коміксу та підготовлено видання до друку. Під час роботи над проектом розглянуто особливості американського, європейського та японського коміксів, проведено біографічний аналіз перших відомих художників-коміксистів. В дисертації наведено порівняльний аналіз різних видань, представлені праця ілюстраторів-коміксистів різних часових періодів. Унікальність розробленого концепту нового видання полягає в оригінальному макеті і художньому оформленні. Обраний формат видання – 60х90/16, розроблено ілюстративний матеріал оформлення обкладинки, форзаців, титулу, що відповідають стилю видання. При художньому оформленні зроблено акцент на використанні різних ефектів, з метою підсилення атмосфери, таких як: ефект кракелюру,та художніх ефектів, рамок навколо ілюстрацій, варто зазначити, що використання схожих наборів текстур у більшості елементів видання робить його цілісним. В ході роботи над проектом розроблено конструкцію видання і спроектовано комплексний технологічний процес, а також побудовано блок-схему технологічного процесу. Проведено розрахунки для визначення кількості основних витратних матеріалів, розрахунок завантаженості по операціях, визначено масу одного примірника видання. Наведено техніко-економічне обґрунтування технології для створення видання. Проведено розрахунок авторського гонорару, витрат на поліграфічне виконання, вартість паперу, палітурних і інших матеріалів, та повну видавничу собівартість видання. Встановлено, що економічна доцільність випуску нового видання підтверджується конкурентоспроможною ціною та рентабельністю проекту.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання серії плакатів «Війна і мир 2022»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Гаврик, Наталія Іванівна; Осипова, Тетяна ГригорівнаТемою магістерської дисертації обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання серії плакатів «Війна і мир 2022». Художник є важливою складовою інформаційної війни, донесення або висвітлення певної новини чи просто інформації. Головним є візуальна складова, адже саме художник за допомогою художніх засобів може правильно та глибоко розкрити сутність тексту та слів. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проєкту візуального оформлення серії плакатів «Війна і мир 2022». Якісне та відповідне художньо-технічне оформлення є необхідним при створенні акцидентної продукції. Використання техніки комп’ютерного ілюстрування, що застосована при створенні ілюстративного матеріалу, дає можливість створити оригінальне художнє оформлення. На основі аналізу в результаті роботи над дипломним проєктом розроблено цілісний концепт нового ілюстрованого матеріалу та підготовлено до друку. Під час роботи над проєктом розглянуто особливості, проведено аналіз акцидентної літератури та історію використання плакатів у різний період часу. В дисертації наведено порівняльний аналіз, представлені роботи митців у різні часові періоди. Розглянуто засоби передачі й для створення власного ілюстративного ряду вибрано застосування в поєднанні з технікою комп’ютерного ілюстрування. Унікальність розробленого концепту полягає в оригінальному макеті та художньому оформленні. Обраний формат видання – А4, розроблено оформлення, послідовність викладення матеріалу, створено ілюстративний матеріал, підібрано гарнітури шрифтів, що відповідають стилю видання. При художньому оформленні зроблено акцент на використанні, ефектів, текстурних рамок навколо ілюстрацій, при цьому використання в більшості елементів видання робить його цілісним та передає атмосферу. В ході роботи над проєктом розроблено конструкцію видання та спроєктовано комплексний технологічний процес, побудовано блок-схему технологічного процесу виготовлення видання та маршрутно-технологічну карту. Проведено розрахунки для визначення кількості основних витратних матеріалів, розрахунок завантаженості по операціях, визначено масу одного примірника видання. Наведено техніко-економічне обґрунтування технології для створення видання. Розраховано авторський гонорар, витрати на поліграфічне виконання, вартість паперу, картону, палітурних та інших матеріалів, загальновидавничі витрати, повну видавничу собівартість видання. Встановлено, що економічна доцільність випуску нового видання підтверджується конкурентоспроможною ціною та рентабельністю проєкту.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання фентезійного сетингу "Чарівне місто тисячі воріт" за власним авторством(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Лобачевський, Олександр Вячеславович; Іванов-Ахметов, Володимир МихайловичДля підготовки проекту дисертації було обрано створити Графічний альбом "Чарівне місто тисячі воріт" за власним авторством. Це видання у жанрі фентезі для широкого кола читачів. Обсяг роботи 20 розворотів. Було обрано великий формат 84×108/16 з оптимальним обрізним форматом 205x260 мм. гарнітура Comic Sans. Сетинг (обстановка або антураж) – це відносно нове поняття, яке застосовується здебільше до відеоігор і настільних ігор (на приклад ДнД), але не обов’язково. Під поняттям сетинг розуміють певний набір правил, відомості про географію, історію і міфологію тощо, які використовуюся у відеогрі, настільній грі або у художніх творах. Окремим випадком сетингу є поняття “вигаданий всесвіт”, яке широко використовується у художніх творах різних жанрів (найчастіше у фентезі). Фентезі – піджанр фантастичної літератури рисами якого є включення фантастичних елементів у твір. Проект дисертації містить фантастичні елементи і тому його можна віднести до піджанру фентезі. Композиція даного видання є цілісною, дотримуєтеся традицій і правилам поліграфічних видань, ілюстративний матеріал є доречним для видання графічного альбому і зацікавить, задовольнить естетичні потреби читача.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання науково-популярного видання «Боги та Богині Стародавньої Греції»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Козловська, Ірина Олегівна; Осипова, Тетяна ГригорівнаТемою для дипломної роботи було обрано художньо-технічне оформлення сучасного науково-популярного видання «Боги та Богині Стародавньої Греції». Практичним завданням дипломної роботи є створення видання з оригінальними ілюстраціями, які своїм оформленням та стилізацією якісно відрізняються від багатьох попередніх видань цієї тематики, а також посилюють та збагачують враження та знання після прочитаного в книзі. Щоб виконати поставлене завдання, було проведено дослідження архівів видань попередніх років на яких базується розробка авторського проєкту. Розглянуті переваги і недоліки запропонованого художньо-технічного оформлення різних варіантів попередніх видань. На основі дослідження створено сучасне художньо-технічне оформлення науково-популярного видання для молодшого та середнього шкільного віку. В якому, композиційне рішення книги є цілісним, шрифтове рішення є легким для сприйняття та гармонійно поєднаним зі стилістикою ілюстрацій. Титульні та технічні сторінки оформлені лаконічно та відповідають загальній стилістиці книги.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання Арт-альбому «Бестії Актісу» за власним авторством(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Лічко, Іван Павлович; Руденко, Олексій ВалерійовичДля підготовки дипломного проекту на здобуття ступені магістра було обрано художньо-технічне та поліграфічне оформлення книги арт-альбому фантастичних істот для настільної рольової гри «Dungeons and Dragons” за назвою «Бестії Акрісу». «Бестії Акрісу»: це збірник зображень та описів Тварин та Чудовиськ з фантастичного світу «Акрісу», світу безкрайнього неба та літаючих островів. Ця книга – ігрове доповнення до настільної гри, де кожна істота має готовий блок правил та моделі поведінки, читачі-гравці можуть додати істот до своєї ігрової сесії, одраз після прочитання. «Dungeons & Dragons” це одна з найбільш-відомих настільних ігор в історії. Це унікальна і неповторна гра, в якій єдиний факт що обмежує дії гравців, це насиченість їх власної уяви. Гра не потребує ігрових фішок, карток чи ігрового поля, все що необхідно це листок паперу та ручка для занесення ігрової інформації, все інше, персонажі, монстри, діалоги та сюжет, проходять у уяві гравців та крізь розповіді ігрового майстра (гравця-оповідача), отож це гра з нескінченним потенціалом до розвитку, поки гравці мають достатньо натхнення на створення нових сюжетів, «Dungeons&Dragons” буде розвиватися і продовжуватись нескінченно. «Бестії Акрісу» представляють з себе «концентровану дозу» натхнення на сторінках, це збірник ідей та концептів, які можуть допомогти гравцям вийти з творчої кризи, або просто покращити стан власної гри. «Законсервованні» ідеї всередині цієї книги розробленні досвідченим майстром з багатьма роками досвіду гри, вони пророблені до дрібниць, та достатньо унікальні аби здивувати та представити щось нове навіть бувалим гравцям. Це проект-подарунок від гравця для гравців, «скарбничка» з унікальними ідеями, яких інколи буває дуже недостатньою. Сеттінг Акрісу «Псевдо-Середньовічя» (псевдо-історичний антураж, з лицарями, замками та середньовічним суспільством) був образ через те що, подібний антураж часто використовується в «Фентезійних» світах, які є найпопулярнішим вибіром для проведення Ігор в Dungeons&Dragons. Тож навіть якщо читач, не буде бажати мандрувати «Акрісом», він може адаптувати істот та чудовиськ всередині, під умовності будь-якого іншого фентезійно-середньовічного сеттінгу, що надає проекту адаптивний аспект. Обсяг нового видання, 20 розворотів, було обрано великий формат 60х90/16 мм, з оптимальним обрізним форматів 145х215мм, та основною гарнітурою Marion.Документ Відкритий доступ Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища”(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Шевченко, Єлизавета Андріївна; Оляніна, Світлана ВалеріївнаХудожньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища” було обрано темою магістерської дисертації. Роман було опубліковано 2008 року, незважаючи на це він залишається актуальним. Автор роману є популярним фентезійним письменником, серед його творів є такі відомі як «Кароліна», «Американські боги», «Зоряний пил» та інші. В «Історії з кладовищем» Ніл Ґейман висвітлює проблематику життя і смерті, дорослішання головного героя в незвичному середовищі, боротьбу добра та зла. Незважаючи на те що життя головного героя – Ніхто Оуенса проходить на кладовищі, автор створює дружелюбну атмосферу, яка не лякає читача, а скоріше пробуджує зацікавленість до життів людей у минулому. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту візуального оформлення дитячого фентезійного роману Н. Ґеймана “Книга кладовища”. Оформлення не тільки має бути якісним та відповідати державним стандартам, а й транслювати потойбічну атмосферу твору і цікаво показувати численні пригоди головного героя. Існує невелика кількість видань даного твору, найбільш цікавим виданням є комікс по роману, а також оригінальне видання з ілюстраціями, які були створені під контролем самого автора роману. У створенні ілюстративного матеріалу використана техніка ілюстрування аквареллю по паперу. Ця техніка надає можливість свіжого погляду на оригінальність художнього оформлення, яке за допомогою переваг акварельної техніки створює особливу атмосферу твору. Аналізуючи попередні видання твору, було розроблено оригінальний цілісний задум нового видання ілюстрованого роману, проведено роботу над створенням готового макету та підготовки до друку для дипломного проєкту. Було проведено прицільне опрацювання тексту книги, виділення основних характеристик героїв, символізму та психології у творі. В дипломній праці використовувався порівняльний аналіз минулих ілюстрацій до твору, представлені роботи ілюстраторів видань роману різних авторів. Розглянуто засоби передачі характерів особистості в ілюстраціях до твору, і для створення власного ілюстративного ряду вибрано застосування техніки акварельного живопису. Унікальність дипломного проекту по створенню нового видання твору Ніла Ґеймана «Історія кладовища» полягає у власному оригінальному ілюстративному матеріалі та верстці макету. Також для досягнення унікальності було створено оформлення обкладинки до твору, обрано підходящі шрифти для основного набору тексту, заголовків розділів, палітурки і технологічних шрифтів. Розроблена блок-схема технологій створення книги допомогла налаштувати процес розробки конструкції книги і маршрутно-технологічної карти. У свою чергу така підготовка і класифікація роботи на проєктом допомогла виконати роботу якісно. Необхідним пунктом у створенні книги була розрахункова діяльність для вивчення економічного аспекту видання книги. Ці розрахунки дають змогу визначити економічну рентабельність створення даної книги, а також ціну готового примірника. Також були прораховані вартість витратних матеріалів на друк та авторський гонорар. У висновку виявлено, що розроблене нове видання твору є достатньо економічно та технологічно обґрунтованим, є конкурентоспроможним та дохідним проєктом.