Кафедра електронних комунікацій та інтернету речей (ЕКІР)
Постійне посилання на фонд
Наказ №НУ/45/2023 від 30.03.2023 "Про Навчально-Науковий Інститут Телекомунікаційних Систем КПІ ім. Ігоря Сікорського" - https://document.kpi.ua/files/2023_HY-45.pdf
Переглянути
Перегляд Кафедра електронних комунікацій та інтернету речей (ЕКІР) за Автор "Борейко, Артем Петрович"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Законодавство та стандартизація ЄС з забезпечення розгортання та оперативного використання інтелектуальних транспортних систем(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Борейко, Артем Петрович; Горицький, Віктор МихайловичТекстова частина дипломної роботи: 71 с., 4 рис., 24 джерел., таблиці 3 Мета роботи – Дослідження сучасного стану та перспектив застосування інформаційно-комунікаційних технологій з забезпечення розгортання та оперативного використання інтелектуальних транспортних систем у сфері автомобільного транспорту.. У дипломній роботі проведено системне дослідження інтелектуальних транспортних систем (ІТС) у контексті їхньої архітектури, стандартів і перспектив впровадження в Україні. Надано визначення ІТС як сукупності інформаційних та комунікаційних технологій, що забезпечують підвищення безпеки, ефективності та сталості транспортної інфраструктури. Розглянуто історичні етапи розвитку ІТС, взаємозв’язок із концепцією Інтернету речей (IoT), а також нормативну базу Європейського Союзу, зокрема Директиву 2010/40/ЄС і пов’язані з нею оновлення. Особливу увагу приділено аналізу стандарту ISO 21217:2020, який визначає архітектуру стаціонарного зв’язку для ІТС. Описано його ключові компоненти, принципи побудови комунікаційного стеку, взаємодію з іншими стандартами (ISO 21218, ISO 24102, ISO 24101), а також значення стандартизації для забезпечення інтероперабельності в багатокомпонентних транспортних системах. Практична частина дослідження включає оцінювання ефективності впровадження ІТС на основі методологій, таких як SWOT-аналіз і вимірювання продуктивності за ключовими показниками (затримка, доступність, безпека). Наведено демонстраційні сценарії функціонування ІТС на основі симуляцій, що моделюють обмін повідомленнями CAM, інтеграцію з мережами 5G, V2X і використання елементів штучного інтелекту для прийняття рішень у режимі реального часу. Розглянуто перспективи подальшого розвитку ІТС у контексті цифровізації транспортної інфраструктури, а також запропоновано комплекс рекомендацій щодо впровадження ІТС в Україні. У роботі акцентовано увагу на потребі адаптації європейських стандартів, створення національної точки доступу до транспортних даних, участі в міжнародних пілотних проєктах, а також на необхідності формування нормативно-правової та технічної бази для повноцінного функціонування систем розумного транспорту.