Кафедра електронних комунікацій та інтернету речей (ЕКІР)
Постійне посилання на фонд
Наказ №НУ/45/2023 від 30.03.2023 "Про Навчально-Науковий Інститут Телекомунікаційних Систем КПІ ім. Ігоря Сікорського" - https://document.kpi.ua/files/2023_HY-45.pdf
Переглянути
Перегляд Кафедра електронних комунікацій та інтернету речей (ЕКІР) за Автор "Горицький, Віктор Михайлович"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Аналіз заходів кібербезпеки для інформаційно-комунікаційних систем підключених автомобілів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тиришкін, Олександр Андрійович; Горицький, Віктор МихайловичТемою магістерської дисертації є аналіз заходів кібербезпеки для інформаційно-комунікаційних систем підключених автомобілів. Робота складається з 70 сторінок, включає 21 ілюстрацію, 1 таблицю та 20 джерел інформації. Актуальність теми пояснюється стрімким розвитком Інтернету речей (IoT), зокрема підключених автомобілів, які стають постійними об’єктами кібератак. Забезпечення безпеки таких мереж є критичним для запобігання витоку даних, зловживання функціональністю автомобілів та потенційної шкоди для користувачів. Метою дисертації є аналіз ризиків, пов'язаних з вразливостями автомобільних IoT-мереж, розробка рекомендацій для підвищення їх кібербезпеки, а також оцінка ефективності протоколів захисту та методів тестування. Об’єктом дослідження є підключені автомобілі. Предметом дослідження є методи підвищення кібербезпеки таких мереж, включаючи практики тестування на проникнення, захисту CAN-шини та протоколів V2X. У роботі була розроблена методика фізичного тестування шини CAN, яка дозволяє оцінити ризики несанкціонованого доступу та запропоновані рекомендації щодо впровадження вдосконалених заходів безпеки, таких як шифрування даних та сегментація мережі. Результати дослідження можуть бути використані для впровадження практичних рішень з кібербезпеки в індустрії підключених автомобілів.Документ Відкритий доступ Дослідження механізмів і стандартів кібербезпеки підключеного автомобіля як ІоТ(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сидор, Михайло Степанович; Горицький, Віктор МихайловичТемою магістерської дисертації є дослідження механізмів і стандартів кібербезпеки підключеного автомобіля як ІоТ. Тема магістерської дисертації є актуальною, так як через зростаючу кількість підключених автомобіль в інфраструктурі IoT потребує розробки стнадртів кібербезпеки для розробки механізмів їх стандартизації, для забезпечення безпеки користувача та його данних. Мета дисертації полягає у дослідженні наявих та майбутніх загроз для підключеного автомобіля, та знаходження механізмів сертифікації кібербезпеки для автомобілів що взаємодіють з IoT. Об’єктом дослідження є підключений автомобіль. Предметом дослідження є наявні протоколи сертифікації підключеного автомобіля. У дисертації було досліджено поняття «підключений автомобіль», що він з себе представляє, які технології використовує, його взаємодія з IoT, загрози які представляють з себе кібератаки на підключений автомобіль, методи захисту від них і механізми сертифікації підключеного автомобіля.Документ Відкритий доступ Законодавство та стандартизація ЄС з забезпечення розгортання та оперативного використання інтелектуальних транспортних систем(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Борейко, Артем Петрович; Горицький, Віктор МихайловичТекстова частина дипломної роботи: 71 с., 4 рис., 24 джерел., таблиці 3 Мета роботи – Дослідження сучасного стану та перспектив застосування інформаційно-комунікаційних технологій з забезпечення розгортання та оперативного використання інтелектуальних транспортних систем у сфері автомобільного транспорту.. У дипломній роботі проведено системне дослідження інтелектуальних транспортних систем (ІТС) у контексті їхньої архітектури, стандартів і перспектив впровадження в Україні. Надано визначення ІТС як сукупності інформаційних та комунікаційних технологій, що забезпечують підвищення безпеки, ефективності та сталості транспортної інфраструктури. Розглянуто історичні етапи розвитку ІТС, взаємозв’язок із концепцією Інтернету речей (IoT), а також нормативну базу Європейського Союзу, зокрема Директиву 2010/40/ЄС і пов’язані з нею оновлення. Особливу увагу приділено аналізу стандарту ISO 21217:2020, який визначає архітектуру стаціонарного зв’язку для ІТС. Описано його ключові компоненти, принципи побудови комунікаційного стеку, взаємодію з іншими стандартами (ISO 21218, ISO 24102, ISO 24101), а також значення стандартизації для забезпечення інтероперабельності в багатокомпонентних транспортних системах. Практична частина дослідження включає оцінювання ефективності впровадження ІТС на основі методологій, таких як SWOT-аналіз і вимірювання продуктивності за ключовими показниками (затримка, доступність, безпека). Наведено демонстраційні сценарії функціонування ІТС на основі симуляцій, що моделюють обмін повідомленнями CAM, інтеграцію з мережами 5G, V2X і використання елементів штучного інтелекту для прийняття рішень у режимі реального часу. Розглянуто перспективи подальшого розвитку ІТС у контексті цифровізації транспортної інфраструктури, а також запропоновано комплекс рекомендацій щодо впровадження ІТС в Україні. У роботі акцентовано увагу на потребі адаптації європейських стандартів, створення національної точки доступу до транспортних даних, участі в міжнародних пілотних проєктах, а також на необхідності формування нормативно-правової та технічної бази для повноцінного функціонування систем розумного транспорту.Документ Відкритий доступ Кібербезпека інформаційно-комунікаційних технологій: тестування на проникнення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сунко, Владислав Володимирович; Горицький, Віктор МихайловичСьогодні інформаційні технології є серцем багатьох процесів як у бізнесі, так і в державному управлінні. Ми щоденно користуємось сервісами, які забезпечують швидкий обмін інформацією, управління фінансами, збереження особистих даних, і все це відбувається онлайн. Однак, разом із перевагами, що їх приносять інформаційно-комунікаційні технології, зростають і ризики. Кібератаки стають дедалі витонченішими та частішими, і навіть найпотужніші системи захисту можуть виявитися вразливими перед зловмисниками. Одним з ефективних способів запобігання кіберзагрозам є тестування на проникнення – процес, під час якого спеціалісти «атакують» систему, щоб виявити її слабкі місця. Такий підхід дозволяє не лише зрозуміти, де саме система потребує посилення, а й підготуватись до реальних атак. Адже виявлення та виправлення вразливостей до того, як ними скористаються зловмисники, є критично важливим для забезпечення безпеки. Актуальність теми На тлі зростання масштабів і складності кібератак питання кібербезпеки є як ніколи актуальним. За останні роки збитки від кібератак значно зросли, і це стосується не лише фінансових втрат, а й шкоди репутації та втрати довіри клієнтів. Для багатьох компаній кібербезпека стає не просто технологічною потребою, а питанням виживання. Метою дослідження є визначення ефективних методів тестування на проникнення для виявлення та усунення вразливостей в інформаційно-комунікаційних системах. Це допоможе забезпечити підвищення рівня кібербезпеки та стійкість до потенційних атак, захистити конфіденційність, цілісність і доступність даних в організаціях. Завдання дослідження 1. Проаналізувати теоретичні аспекти кібербезпеки та тестування на проникнення як інструменту захисту інформаційних систем. 2. Вивчити існуючі методи і технології тестування на проникнення, визначити їх сильні та слабкі сторони. 3. Провести огляд і порівняння інструментів для пентесту та їхнього застосування в різних умовах. 4. Визначити основні етапи проведення тестування на проникнення і розробити послідовність для ефективного виявлення вразливостей. 5. Проаналізувати результати проведеного тестування на проникнення і сформулювати рекомендації щодо покращення безпеки інформаційних систем. Об’єкт дослідження Об’єктом дослідження є інформаційно-комунікаційні системи та мережі, які використовуються для обробки, передачі та зберігання інформації в організаціях різного типу. Предмет дослідження Предметом дослідження є методи та інструменти тестування на проникнення, що використовуються для виявлення та усунення вразливостей в інформаційно-комунікаційних системах з метою забезпечення їх кібербезпеки. Методи дослідження 1. Аналіз літературних джерел та нормативної бази 2. Порівняльний аналіз 3. Моделювання загроз 4. Практичний експеримент 5. Аналіз результатів тестування Наукова новизна одержаних результатів полягає у систематизації сучасних методів тестування на проникнення для оцінки їхньої ефективності в різних типах інформаційно-комунікаційних систем та при різних кіберзагрозах.Документ Відкритий доступ Кібербезпека інформаційно-комунікаційних технологій: тестування на проникнення в мережу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ніколаєнко, Володимир Юрійович; Горицький, Віктор МихайловичМетою даної магістерської роботи є проведення аналізу та тестування інфраструктури комерційної компанії з метою виявлення вразливостей та потенційних загроз для забезпечення високого рівня захисту зв'язку та інформації. Робота спрямована на розробку рекомендацій для покращення кібербезпеки компанії. Об'єктом дослідження є інфраструктура комерційної компанії. У контексті дослідження, "інфраструктура" включає в себе комп'ютерні системи, мережу зв'язку, програмне забезпечення та інші технічні складові, які використовуються компанією для забезпечення її функціонування та обміну інформацією. Предметом дослідження є оцінювання рівня захисту інфраструктури компанії від потенційних кіберзагроз та тестування інфраструктури на проникнення. В рамках дослідження розглядається оцінка потенційних вразливостей і ризиків, пов'язаних із захистом зв'язку та інформації. Методи дослідження включають в себе аналіз літературних джерел і методів тестування на проникнення, практичні етапи сканування, вивчення інфраструктури та виявлення вразливостей. Також використовуються методи оцінки ризиків і аналізу результатів тестування. В роботі розглядаються такі процеси: 1. Аналіз стану інфраструктури компанії. 2. Підготовка та проведення тестування на проникнення. 3. Фіксація та аналіз виявлених вразливостей та потенційних загроз. 4. Оцінка ризиків і розробка рекомендацій для покращення захисту. 5. Формулювання висновків та заключень щодо кібербезпеки інфраструктури компанії. Ця магістерська робота має на меті підвищити рівень кібербезпеки комерційної компанії через системний аналіз та заходи захисту її інфраструктури.Документ Відкритий доступ Сертифікація електронних довірчих послуг України: криптографічні підсистеми центрів сертифікації ключів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Стеценко, Олександр Олександрович; Горицький, Віктор МихайловичТемою магістерської дисертації є дослідження сертифікації електронних довірчих послуг України, їхні криптографічні підсистеми центрів сертифікації ключів у відповідності до регламенту ЄС eIDAS та його криптографічних складових. В магістерській роботі вирішується актуальна наукова задача – вдосконалення національної системи кібербезпеки України шляхом дослідження та розв‘язання проблем сертифікації електронних довірчих послуг України з криптографічними підсистемами центрів сертифікації ключів, побудованих у відповідності з регламентом ЄС eIDAS. Мета – вдосконалення національної системи електронних довірчих послуг України на основі гармонізації сертифікації електронних довірчих послуг України у відповідності з регламентом ЄС eIDAS Об‘єкт дослідження – національна система електронних довірчих послуг України Предмет дослідження – оцінка відповідності (сертифікація) електронних довірчих послуг України та криптографічних підсистем центрів сертифікації ключів. У дисертації були наданні рекомендації щодо систем акредитації та оцінки відповідності електронних довірчих послуг в Україні. Узгодивши ці системи з Регламентом ЄС eIDAS і акцентуючи увагу на криптографічних компонентах центрів сертифікації ключів, дослідження спрямоване на створення більш безпечної та стандартизованої структури. Очікується, що впровадження цих рекомендацій не лише зміцнить національну систему кібербезпеки, але й покращить взаємодію та міжнародне визнання електронних довірчих послуг України.Документ Відкритий доступ Інформаційно-комунікаційні та операційні технології інтелектуальних транспортних систем на основі регламентів та стандартів ЄС (ISO 21217 :2020)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Заїчко, Святослав Михайлович; Горицький, Віктор МихайловичМетою роботи є дослідження міжнародних стандартів інтелектальних транспортнихт систем, аналіз та вдосконалення таких систем в Україні. В дипломній роботі розглядається один з основних стандартів для ІТС - ISO 21217:2020 Інтелектуальні транспортні системи — станційна та телекомунікаційна архітектура. Розглядаються особливості впровадження інтелектальних транспортних систем на основі сімейства стандартів для ІТС ISO 21217. Та їх вплив на транспортні системи.Досліджена ефективність цих стандартів. Наведені приклади впровадження ІКТ в реальні системи ІТС.Наведені проблеми та переваги при імпмлементації стандартів в реальні системи.