Кафедра приладів i систем орієнтації та навігації (ПСОН)
Постійне посилання на фонд
Припинила існування 01.07.2021 р. НАКАЗ НУ/5/2021 ВІД 12.01.2021
Переглянути
Перегляд Кафедра приладів i систем орієнтації та навігації (ПСОН) за Ключові слова "004.925.8:519.876.5:699.83"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Імітаційне моделювання багатоосередкового пошкодження сталевих резервуарів(2018) Тимченко, Аліна Ігорівна; Півторак, Діана ОлександрівнаУ зв’язку зі зносом технічного обладнання, погіршенням погодних умов та регулярним збільшенням навантажень, в останні роки все частіше виникає потреба у перевірці технічного стану основних інженерних та будівельних конструкцій на об’єктах дослідницької діяльності. Проблема з недосконалістю способів діагностики пошкоджень спричинила гостру необхідність у розробці новітніх методів дослідження. У свою чергу, це спричинило розвиток систем моніторингових. Зокрема, популярність моніторингу та діагностики з використанням сучасних інформаційних технологій актуальні з ряду причин: - полегшення пошуку дефектів, що виникли в процесі виготовлення об’єктів, або ушкоджень, отриманих при їх транспортуванні завдяки імітаційному моделюванню; - можливість зміни механічних характеристик використаних матеріалів у режимі комп’ютерної програми; - моделювання будь-якого хімічного та фізичного процесу по заданим параметрам; - виявлення найбільших зон ризику та розрахунок умов їх утворення. Імітаційне моделювання аварійних ситуацій – це новітній спосіб реалізації дослідницької діяльності, що спрямована на виявлення не тільки реальних, а і ймовірнісних проблем. Імітаційне моделювання дає змогу не тільки встановити проблему, а й виявити порушення у роботі об’єкта ще до їх появи. Метою дисертаційної роботи є визначення найбільш інформативних точок на стінках вертикального сталевого резервуара для встановлення датчиків, а також по-рогових значень напружень та деформацій при його багатоосередковому пошкодженні. Досягнення мети передбачає вирішення наступних задач: 1. Огляд причин аварій на інженерних та будівельних об’єктах. 2. Огляд світового досвіду імітаційного моделювання багатоосередкового-пошкодження об’єктів в експлуатації. 3. Геометричне моделювання зварного резервуара вертикального сталевого. 4. Імітаційне моделювання резервуара без пошкоджень зварних швів. 5. Імітаційне моделювання резервуара з багатоосередкавим пошкодженням зварних швів. 6. Аналіз напружень та деформацій для визначення місць встановлення датчиків на резервуарі. Об'єктом дослідження є процес руйнування стінки резервуара при її багатоосередковому пошкодженні. Предметом дослідження є зміна напружено-деформованого стану вертикального сталевого резервуара при його багатоосередковому пошкодженні, визначення місць установки датчиків системи багатокласової діагностики. Методи дослідження – геометричне моделювання для створення комп’ютерної моделі та імітаційне моделювання. Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. № держреєстрації 0117U001689 РОЗРОБКА ПІДСИСТЕМ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО СТАН ОБ‘ЄКТА В АВТОМАТИЗОВАНІЙ СИСТЕ-МІ ЗАПОБІГАННЯ ВИТОКАМ ПАЛИВА НА УКРАЇНСЬКІЙ АНТАРКТИЧНІЙ СТАНЦІЇ «АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ» (номер теми №Н/9-2017) Наукова новизна дисертації полягає у наступному: • побудовано діагностичні моделі вертикального сталевого зварного резервуара для зберігання палива; • за допомогою імітаційного моделювання визначено вплив параметрів пошкодження зварного шва на напружено-деформований стан резервуара його міцність та надійність при циклічних навантаженнях. Практичне значення отриманих результатів полягає у розробці методик імітаційного моделювання руйнівних процесів, а також у визначенні місць установки датчиків системи багатокласової діагностики для визначення технічного стану об’єктів, які знаходяться в експлуатації.Документ Відкритий доступ Імітаційне моделювання елементу обшивки корабля в умовах динамічних збурень(2018) Товбер, Анна Йосипівна; Цибульник, Сергій ОлексійовичЧас від часу в світі виникають ситуації, коли корпуси кораблів отримують пошкодження. Якщо в такий момент корабель знаходиться, наприклад, у відкритому океані, існує велика ймовірність того, що мале пошкодження може призвести до значних наслідків. Небезпечним є пошкодження елементів кріплення обшивки корабля, наприклад, зварних швів. На практиці майже неможливо дослідити процеси руйнування елементів обшивки кораблів, особливо під час експлуатації. Але існує велика кількість програмних комплексів інженерного розрахунку, які дозволяють дослідити явища і процеси без необхідності їх фізичної реалізації. Тому доцільно буде заздалегідь провести імітаційне моделювання зварних з’єднань елементів обшивки корабля при дії на них статичних та динамічних збурень. Популярність теми моніторингу та діагностики об’єктів з використанням сучасних програмних комплексів інженерного розрахунку зростає з кожним днем з ряду причин: • стає можливим дослідження впливу дефектів, які виникли в процесі виготовлення, або ушкоджень, котрі одержані при транспортуванні та експлуатації на загальний стан об’єкту; • присутня здатність змінювати механічні характеристики використовуваних матеріалів; • можна виявити зони ризику та розрахувати умови їх утворення; • є можливість спостерігання поведінки реальної системи в часі з необхідним рівнем детальності за допомогою таблиць або лінійної оптимізації; • можна змоделювати будь-який хімічний та фізичний процес по заданим параметрам. Імітаційне моделювання - це метод дослідження, що спрямований на виявлення не тільки реальних, а і ймовірних проблем, при якому досліджуваний об'єкт замінюється комп'ютерною математичною моделлю, який з достатньою точністю описує реальний об'єкт і виявляє порушення у роботі об’єкта ще до їх появи. Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Проведені в дисертації дослідження не пов’язані з науково-дослідними роботами. Метою дисертаційної роботи є визначення впливу зовнішніх (динамічних та статичних) навантажень на елементи обшивки кораблів, з’єднані між собою за допомогою процесу зварювання та при наявності у зварних швах дефектів чи тріщин. Досягнення мети передбачає вирішення наступних задач: • провести огляд стану проблеми; • розглянути варіанти з’єднань елементів конструкції кораблів з алюмінієвих сплавів та легких металів; • провести огляд можливостей засобів геометричного та імітаційного моделювання; • провести геометричне моделювання елементів обшивки корабля, з’єднаних між собою за допомогою зварювання; • провести імітаційне моделювання при наявності дефектів чи пошкоджень елементів конструкції корабля при дії динамічних та статичних навантажень; • установити вплив дефектів чи пошкоджень на результати імітаційного моделювання. Об'єктом дослідження є процес руйнування зварних з’єднань. Предметом дослідження є реакція з’єднаних між собою елементів обшивки кораблів на зовнішні динамічні та статичні навантаження при наявності у зварних швах дефектів чи пошкоджень. Методи дослідження – геометричне моделювання для створення комп’ютерної моделі та імітаційне моделювання для її дослідження. Наукова новизна дисертації полягає у наступному: • досліджено вплив динамічних та статичних навантажень на створені геометричні моделі елементів обшивки корабля з різними типами зварних швів за наявності в них пошкоджень у вигляді тріщин; • визначено вплив вибору типу зварних швів на розподіл навантажень та деформацій по елементу обшивки корабля при відсутності та за наявності тріщин. Практичне значення полягає у створенні геометричних та імітаційних моделей елементів обшивки корабля. Апробація результатів дисертації на конференціях не відбувалася. Публікації. За матеріалами дисертації було опубліковано одну статтю у фаховому виданні України. Структура дисертації. Дисертаційна робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, переліку посилань, одного додатку. Загальний обсяг дисертації становить 140 сторінок, 73 малюнків, 27 таблиць, 75 положень переліку посилань.Документ Відкритий доступ Імітаційне моделювання елементу обшивки літака в умовах динамічних збурень(2018) Охота, Богдан Олександрович; Цибульник, Сергій ОлексійовичУ зв’язку з великою кількістю аварій, які виникли у результаті пошкодження обшивки літаків в польоті виникла потреба у перевірці стану заклепкового з’єднання та всієї обшивки в цілому до вильоту та після його закінчення. За той період часу, який літак проводить у повітрі на нього діє сукупність зовнішніх навантажень, які негативно впливають на стан обшивки. Зміну основних характеристик обшивки дуже складно відстежити під час польоту. Тому використання новітніх технологій при розробці нових та діагностиці літаків, які знаходяться в експлуатації, є актуальною задачею сьогодення. Імітаційне моделювання аварійних ситуацій – це новітній спосіб реалізації дослідницької діяльності, що спрямована на виявлення не тільки реальних, а і ймовірних проблем. Імітаційне моделювання дає змогу не тільки встановити проблему, а й виявити порушення у роботі об’єкта ще до їх появи. Метою дисертаційної роботи є визначення впливу зовнішніх (динамічних та статичних) навантажень на елементи обшивки літаків, з’єднані між собою за допомогою процесу клепання та при наявності у клепаних швах дефектів чи тріщин. Для досягнення мети необхідно вирішити наступні завдання: • провести огляд стану проблеми; • провести огляд засобів геометричного та імітаційного моделювання; • провести геометричне моделювання елементів обшивки літака, з’єднаних між собою за допомогою клепання; • провести імітаційне моделювання при наявності дефектів чи пошкоджень елементів конструкції літака при дії динамічних та статичних навантажень; • установити вплив дефектів чи пошкоджень на результати імітаційного моделювання. Об’єкт досліджень – процес руйнування клепаних з’єднань. Предмет дослідження – реакція з’єднаних між собою елементів обшивки літака на зовнішні динамічні та статичні навантаження при наявності у клепаних швах дефектів чи пошкоджень. Методи дослідження – геометричне моделювання для створення комп’ютерної моделі та імітаційне моделювання для її досладження. Наукова новизна дисертації полягає у наступному: • побудовано та досліджено діагностичні моделі чотирьох пластин обшивки літака приєднаних до силової конструкції за допомогою заклепок різного конструктивного виконання; • визначено вплив пошкодження клепаних з’єднань елементів обшивки літака на її напружено-деформований стан при критичних умовах експлуатації. Практичне значення полягає у створенні геометричних та імітаційних моделей елементів обшивки літака. Апробація результатів досліджень відбулася на наступних конференціях: • Новые направления развития приборостроения: Материалы 10-й Международной научно-технической конференции молодых ученых и студентов, Минск, БНТУ, 2016. Публікації. За матеріалами дисертації було опубліков ано статтю у фаховому виданні України: • Имитационное моделирование элемента обшивки самолета при многоочаговом повреждении / С.А. Цыбульник, Б.А. Охота // Вісник НТУУ “КПІ”. Серія приладобудування. – 2018. – No55. – С. 93-100. Структура дисертації. Дисертаційна робота складається з чотирьох розділів, висновків, переліку посилань. Загальний обсяг дисертації становить 145 сторінок, 96 рисунків, 22 таблиці, 1 додаток, 44 положень переліку посилань.