Економічний вісник НТУУ «КПІ»: збірник наукових праць, № 25
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Економічний вісник НТУУ «КПІ»: збірник наукових праць, № 25 за Ключові слова "658.64:658.8"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Особливості маркетингу взаємовідносин на ринку ІТ-аутсорсингу у воєнний час(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Виноградова, О. В.; Совершенна, І. О.; Єсмаханова, А. У.В статті показана актуальність розгляду проблеми маркетингу взаємодії на ринку ІТ-аутсорсингу у воєнний період. Показане місце української ІТ-індустрії в світових рейтингах. Розглянуто поняття аутсорсингу, визначено основні види його послуг. Надано визначення дефініції «ІТ-аутсорсинг» (інструмент оптимізації досягнення цілей підприємства шляхом передачі зовнішнім спеціалізованим компаніям непрофільних завдань, пов'язаних із наданням послуг у сфері цифрових технологій). Систематизовано основні асортиментні позиції послуг ринку ІТ-аутсорсингу. Виділено групи чинників мікросередовища та макросередовища, які визначають характер взаємовідносин на ринку ІТ-аутсорсингу. До мікро-чинників віднесено особливості діяльності суб'єктів ринку, з якими компанія, яка надає послуги ІТ-аутсорсингу, перебуває у безпосередній взаємодії (клієнти, постачальники, конкуренти, контактні аудиторії, посередники, банки, засоби інформації тощо). Здійснено аналіз впливу найбільш вагомих на даний час чинників макросередовища на особливості маркетингу взаємовідносин на ринку ІТ-аутсорсингу: воєнний стан в Україні, демографічні чинники, економічний стан, науково-дослідний прогрес - дослідження та розробки в галузі інформаційних технологій, правова ситуація в країні (проблеми комплаєнс-контролю та етичного ведення бізнесу), валютне регулювання та обмеження НБУ. Доведено дуальний вплив кризових явищ, пов’язаних з війною на економічні чинники взаємовідносин на ринку ІТ-аутсорсингу: з одного боку, вплив війни безпосередньо на IT-галузь, а з іншого– наслідки війни для споживачів послуг ІТ-аутсорсингу. Запропоновано основні напрямки вдосконалення маркетингу взаємовідносин на ринку IT-аутсорсингу під час військової агресії росії та на період відновлення України після перемоги: розвиток та підтримка лідерських навичок разом із активним залученням корпоративної культури; удосконалення якісної комплексної ІТ-інфраструктури, спроможної забезпечити цілодобовий режим роботи бізнес-процесів; підтримка спільних досліджень та розробок в ІТ-сфері; удосконалення нормативно-правової бази; перейняття найкращого світового досвіду; антикризові заходи щодо по кращення стабільності ІТ-компаній; підтримка ІТ-стартапів; впровадження еРезидентства; вдосконалення кадрової ІТ- політики.