Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка: збірник наукових праць, Вип. 10
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка: збірник наукових праць, Вип. 10 за Ключові слова "811.111‘42"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Поняттєво-ціннісний зміст концепту молодість (на матеріалі сучасного британсько-американського художнього дискурсу)(НТУУ «КПІ», 2017) Бешлей, О. В.Запропоноване дослідження фокусується на встановленні змістового й аксіологічного потенціалу концепту МОЛОДІСТЬ. Розглядається кваліфікація референтів, виражених номінативними лексемами на позначення молодості та молоді як основних іпостасей концепту. У роботі застосовується інтерпретативно-текстовий аналіз, спрямований на виокремлення когнітивних ознак повсякденного поняття молодість. У текстовому просторі ці параметри відображають кореляцію індивіда і соціуму, постаючи на фоні таких психологічних чинників, як інтуїція, емоції, інтелектуальні поривання, свідомі і несвідомі рішення. Виявлення когнітивних ознак здійснюється на основі аналізу сполучуваності слів-супровідників (атрибутивні, посесивні, предикативні синтаксичні конструкції) та слів-репрезентантів концепту. Референти кваліфікуємо експліцитно – на підставі буквальних значень мовних виразів, та імпліцитно – на основі встановлення інференцій. Відтак, у ході аналізу акцентуємо увагу на присутності суб‘єкта дискурсу, який вказує на вектор аксіологічного навантаження. Об‘єктом дискурсу виступає молодість як явище або молодь як представник класу. Відповідно до наявності типових характеристик розкриваємо онтологічні, телеологічні, утилітарні, параметричні та репрезентативні когнітивні ознаки. Ступінь актуалізації даних ознак зумовлює структуру поняттєво-ціннісного змісту концепту.