Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка: збірник наукових праць, Вип. 10

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 14 з 14
  • ДокументВідкритий доступ
    Впровадження інноваційних педагогічних технологій у вищих навчальних закладах
    (НТУУ «КПІ», 2017) Крюкова, Є. С.; Амерідзе, О. С.
    Стаття присвячена вивченню інноваційних педагогічних технологій викладачів вищого навчального закладу. Серед проблем сучасної педагогіки пріоритетними є питання інноваційної діяльності як основної складової педагогічної інноватики, спеціальної наукової дисципліни, яка розкриває загальні засади теорії інноваційно-педагогічних процесів. У статті розкрито необхідність використання інноваційних педагогічних технологій навчання. На підставі аналізу педагогічної та методичної літератури визначено поняття «інноваційних педагогічних технологій». Сформульовано принципи інноваційності педагогічного процесу у вищих навчальних закладах та визначені педагогічні умови, які можуть забезпечити ефективність та результативність процесу викладача вищого навчального закладу до впровадження інноваційних педагогічних технологій. На підставі власного досвіду, визначено переваги використання інноваційних технологій.
  • ДокументВідкритий доступ
    Effective use of authentic video materials in epp classes. Focus on individual students` work
    (НТУУ «КПІ», 2017) Svyrydova, L. G.
    The successful training of highly-skilled engineering stuff in terms of transformations of education system becomes a real challenge for educators. Competitive specialists, able to competent performing of responsible and effective professional activity, ready for solving of working issues independently and adequately, as well as to provide efficient interchange of professional experience with colleagues from foreign countries are of great demand in our country and abroad. The article deals with using of authentic video materials in English for Professional Purposes classroom for developing confident communicative skills, implementing them for individual work of students for reinforcing their self-study skills, and therefore, strengthening the students` motivation for learning English for Professional Purposes. Also in this paper we highlight the criteria of authentic video materials choosing and suggest the list of recommended sources with short description which we use for individual students` work either inside or outside the classroom.
  • ДокументВідкритий доступ
    Особливості формування іншомовної лексичної компетентності студентів в галузі авіа та ракетобудування
    (НТУУ «КПІ», 2017) Вадаська, С. В.
    У статті розглядається питання формування лексичної компетентності майбутніх фахівців авіаційної галузі. Головним завданням викладачів іноземної мові є формування комунікативної компетентності, яка залежить від якості та кількості лексичного запасу студентів. Лексична компетність вважається важливою складовою знань майбутніх фахівців. У статті визначаються особливості формування іншомовної лексичної компетентності студентів в галузі авіа та ракетобудування. Розглядаються навчальні матеріали, які сприятимуть розширенню фахового словника студентів, допоможуть краще зрозуміти значення терміну та його застосування. Систематизація термінів може значно покращити процес опанування авіаційних лексичних одиниць. Тому словники можуть розглядатися в якості навчальних матеріалів для практичної та самостійної роботи студентів. Пропонується короткий огляд словників та їх види. Також визначаються головні особливості та переваги кожного виду. Розглядаються можливості застосування Інтернет технологій та сервісів для колективного створення тезаурусів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Особливості електронних підручників для курсів англійської мови професійного спрямування
    (НТУУ «КПІ», 2017) Дроздович, Н. Ю.; Корсун, Г. О.
    У статті викладено огляд існуючих поглядів стосовно застосування електронних підручників у навчальному процесі вищих начальних закладів на основі досвіду зарубіжних університетів. Наведені переваги електронного видання навчальних матеріалів. Розглянуто прийняті формати електронних видань. Окресленні можливості застосування електронних підручників під час викладання курсів іноземної мови професійного спрямування в технічному університеті. Важливою перевагою електронного підручника є його доступність на різних платформах читальних пристроїв. Охарактеризовані навчальні електронні матеріали, створені за участю автора на кафедрі англійської мови професійного спрямування № 2 Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» для студентів факультету авіаційних і космічних систем, зокрема, тлумачний словник, мовний тренажер, електронні курси фахової англійської мови.
  • ДокументВідкритий доступ
    Графічні особливості оформлення англомовних газетних заголовків
    (НТУУ «КПІ», 2017) Канюс, Д. Р.
    У статті розглянуті графічні особливості оформлення англомовних заголовків, які були проілюстровані прикладами з американської газети The New York Times, британських – The Daily Mirror і The Independent та українського англомовного дайджесту The Day. Актуальність дослідження обумовлена фрагментарним вивченням графічних особливостей і, як наслідок, недостатньою кількістю досліджень цього аспекту. Значна увага приділена виявленню спільних та відмінних рис графічного оформлення газетних назв різних видань. Також були виокремлені індивідуальні графічні особливості заголовків з кожної представленої у статті газети, які актуалізують графічно-видільну, рекламну функції, а також функцію впливу на адресата. З‘ясовано, що наділення газетних назв особливими рисами графічного характеру обумовлене великою конкуренцією серед друкованих ЗМІ та необхідністю привертання уваги до конкретного видання якомога більшої читацької аудиторії та впливу на неї.
  • ДокументВідкритий доступ
    Паралелізм як компонент створення ефекту висунення у поезіях Е. Е. Каммінгса
    (НТУУ «КПІ», 2017) Морозова, Г. К.; Чеснокова, Г. В.
    Статтю присвячено виявленню лінгвостилістичних особливостей створення ефекту висунення у поетичних текстах американського поета, есеїста, сценариста і художника Едварда Естліна Каммінгса. У своїх творах, які давно привертають увагу дослідників-лінгвістів, автор майстерно використав різні види висунення і у такий спосіб став відомий саме завдяки своїм інноваціям в поезії. У роботі окреслено сутність і визначено особливості поняття «висунення» у різних площинах наукового знання з урахуванням мовознавчої парадигми дослідження, уточнено механізми формування прийому висунення та його підтипу: паралелізму, висвітлено основні теоретичні положення, на яких базується концептуальний апарат дослідження, систематизовано існуючі підходи до вивчення ефекту висунення у ракурсі сучасної лінгвістики, досліджено основні закономірності використання автором паралелізму як компоненту висунення і виявлено специфіку взаємозв‘язку форми та змісту творів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Linguistic means of representing the category of expressiveness in english-language publicism and the peculiarities of their translation
    (НТУУ «КПІ», 2017) Tikan, Ya. G.; Lemesh, Yu. D.
    This article is devoted to the research of the use in the English-language press of means for the realization of the category of expressiveness and the problems of their translation into the Ukrainian language. The article defines the means of expressiveness and explores the types of their presentation in journalistic texts. The variety of lexical, stylistic, syntactical and morphological means of expressiveness gives wide opportunities for their research in the context of this topic. Especially widely means of expressiveness and emotionality are presented in publicistic texts on the basis of political speeches or public appearances. The article deals with practical examples of the use of lexical means of expressiveness and their role as a stylistic instrument. Also, the peculiarities of the translation of texts with means of expressiveness from English into Ukrainian with the use of certain translational transformations are examined here. Proposals are made to improve the quality of the translation of means of expressiveness, taking into account their specific features. The use of means of expressiveness and emotionality is characteristic of public speeches and media texts to attract readers' attention to certain problems, events, election promises, etc. A lot of expressiveness is found in the public speeches of political leaders, famous people and other popular media persons, as can be seen in the speeches of Donald Trump and Edward Snowden.
  • ДокументНевідомий
    Фразеологічні засоби вираження культурної ідентичності представників англійської та української лінгвокультур
    (НТУУ «КПІ», 2017) Тікан, Я. Г.; Ярмак, Д. О.
    У статті досліджено лінгвокультурний аспект фразеологізмів як знаків «мови» культури та їх роль у вираженні культурної ідентичності представників англійської та української лінгвокультур, що продемонстровано на прикладі ключових цінностей для кожної культури, концептів «сім‘я» та «дім» у фразеологічному фонді англійської та української мов. Було з'ясовано, що фразеологічний склад мови віддзеркалює культурну ідентичність не лише як фрагмент реальної дійсності, даний етнічній спільноті у безпосередньому сприйнятті, а й образ життя, світобачення і світовідчуття, національний характер, темперамент, систему цінностей, – менталітет народу, його суспільну самосвідомість у цілому. Більш того, фразеологічні одиниці є своєрідним дзеркалом культури, що відображає суспільну свідомість людей, спосіб життя, традиції, звичаї, систему цінностей, і саме тому вони є цінним матеріалом для вивчення питань культурної самобутності представники певної мовної культури. Також в статті було досліджено, що ціннісні картини світу як англійців, так і український, містять загальні ключові концепти, що можна побачити на прикладі фразеологічних одиниць англійської та української мов, однак, кожна нація має властиві тільки їй ціннісні пріоритети, які сформувалися історично і можуть бути специфічними у порівнянні з іншими культурами.
  • ДокументНевідомий
    The theory of borrowing in the linguistic literature
    (НТУУ «КПІ», 2017) Borkovska, I. P.
    The article examines main aspects of the theory of borrowing, stressing that enrichment of any language is connected to the process of the borrowing of foreign words. We conducted a thorough analysis of necessity or unreasonableness of borrowing process. In the research, we included a notion ―purism‖ whose main objective is to achieve absolute purity of the Ukrainian language by replacing borrowings with Ukrainian ones. It is emphasized that foreign words penetrate to the several spheres of society and word-borrowing of one industry often ―is moving‖ to another one. The article argues that borrowing is an active process and language-recipient, borrowing some words, rebuilds them and submits to its own linguistic laws. According to the article, a borrowed word comes in the morphological system of language-recipient and receives appropriate grammatical category. We give an overview of developed interpretations of the concept ―borrowing‖. It is emphasized that borrowing can originate from the language source in both spoken and written ways. The article concentrates on Anglicisms as a form of borrowing, which shows the specific stage of human development, addressing specific marker of globalization. According to the formal and functional characteristics of the borrowings adjustment features to the language–recipient, the process of borrowing is accompanied by assimilation on morphological, phonetic, derivational and lexical-semantic linguistic levels. Usually, subordination of foreign words to the laws of the language recipient is a time-consuming process that involves initial, advanced and final stages of adaptation.
  • ДокументНевідомий
    Комунікативні стратегії і тактики автора англомовного художнього тексту
    (НТУУ «КПІ», 2017) Глінка, Н. В.; Іваниця, А. В.
    Робота присвячена дослідженню комунікативних стратегій і тактик автора англомовного художнього тексту. На основі аналізу теоретичних джерел та фактологічного матеріалу було встановлено основні функціональні типи комунікативних стратегій і тактики їх реалізації автором. На прикладі роману Вірджинії Вулф «Місіс Деллоуей» нами було проаналізовано основні стилістичні, графічні, лексико-стилістичні, та граматичні засоби реалізації тактик презентаційної стратегії як домінуючого типу. Засоби реалізації перекладацьких стратегій у англомовному художньому тексті представлені на лексичному, лексико-граматичному та синтаксичному рівнях на прикладі збірки вибраних оповідань «Дублінці» Джеймса Джойса у перекладі Елли Гончаренко, Романа Скакуна та роману «Квіти для Елджернона» Деніела Кіза у перекладі Віктора Шовкуна. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній уперше на фактологічному матеріалі дослідження розкрито функціональне навантаження перекладацьких стратегій у сучасному перекладі англомовного художнього тексту; проаналізовано різнорівневі мовні засоби, що беруть участь у втіленні комунікативного задуму адресантів, а сам текст обґрунтований як складна комунікативна структура.
  • ДокументНевідомий
    Специфіка мовних засобів та організація семантичного простору сугестивного дискурсу (на матеріалі текстів судових промов)
    (НТУУ «КПІ», 2017) Зайцева, М. О.; Ліпко, І. П.
    У статті аналізується сугестивний дискурс на матеріалі текстів судових промов. Автори розглядають феномен сугестії та сугестивний дискурс, який відображає складні соціальні процеси, що відбуваються в сучасному суспільстві. Урахування екстралінгвістичних чинників є невід‘ємною частиною сучасних лінгвістичних досліджень. Слід зазначити, що за умов сучасних реалій під час мовленнєвого акту відбувається зсув від переконання до безпосереднього впливу. Більш того, саме словосполучення спрямований вплив виступає як ключове. Вибір мовних засобів в сугестивному дискурсі обумовлений екстралінгвістичними чинниками. Автори звертають увагу на те, що адресант в текстах судових промов використовує в основному синтаксичні та стилістичні мовні засоби. що мають сильний сугестивний ефект. Деякі з них виконують функцію візуалізації тексту і створюють особливу ритмічність тексту, що теж сприяє посиленню суггестивного ефекту. Мовець рідко використовує прикметники і зовсім не використовує емоційно забарвлені прикметники. Щодо організації семантичного простору текстів судових промов, то даний текст представлено трьома блоками: звічайна людина, свідоме рішення, докази по справі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Герой фентезі як лінгвокультурний типаж: особливості та типологія
    (НТУУ «КПІ», 2017) Зайченко, Ю.О.
    Стаття присвячена дослідженню героя фентезі як лінгвокультурного типажу, у якому втілюються культурні ідеали суспільства певної епохи, та його зв‘язку з міфологічними архетипами античності та середньовіччя на матеріалі американської та британської літератури ХХ–ХХІ ст. Автор розглядає визначення фантастичного лінгвокультурного типажу як впізнаваного образу у творах фентезі, наділеного надприродними якостями, окреслює понятійний компонент типажу «герой», виокремлює загальні характеристики героя фентезі як найпоширенішого типу протагоніста творів цього жанру, а також надає його мовні особливості. З огляду на такі критерії, як фізичні та особистісні характеристики, мотивація та особливості побудови квесту героя, у статті розглядаються три групи типових героїв англомовного фентезі: герой-воїн (warrior hero), шляхетний герой (noble hero) та маленький герой (small hero).
  • ДокументВідкритий доступ
    Поняттєво-ціннісний зміст концепту молодість (на матеріалі сучасного британсько-американського художнього дискурсу)
    (НТУУ «КПІ», 2017) Бешлей, О. В.
    Запропоноване дослідження фокусується на встановленні змістового й аксіологічного потенціалу концепту МОЛОДІСТЬ. Розглядається кваліфікація референтів, виражених номінативними лексемами на позначення молодості та молоді як основних іпостасей концепту. У роботі застосовується інтерпретативно-текстовий аналіз, спрямований на виокремлення когнітивних ознак повсякденного поняття молодість. У текстовому просторі ці параметри відображають кореляцію індивіда і соціуму, постаючи на фоні таких психологічних чинників, як інтуїція, емоції, інтелектуальні поривання, свідомі і несвідомі рішення. Виявлення когнітивних ознак здійснюється на основі аналізу сполучуваності слів-супровідників (атрибутивні, посесивні, предикативні синтаксичні конструкції) та слів-репрезентантів концепту. Референти кваліфікуємо експліцитно – на підставі буквальних значень мовних виразів, та імпліцитно – на основі встановлення інференцій. Відтак, у ході аналізу акцентуємо увагу на присутності суб‘єкта дискурсу, який вказує на вектор аксіологічного навантаження. Об‘єктом дискурсу виступає молодість як явище або молодь як представник класу. Відповідно до наявності типових характеристик розкриваємо онтологічні, телеологічні, утилітарні, параметричні та репрезентативні когнітивні ознаки. Ступінь актуалізації даних ознак зумовлює структуру поняттєво-ціннісного змісту концепту.
  • ДокументВідкритий доступ
    Pragmatic variation language means in the texts of english modernist writers
    (НТУУ «КПІ», 2017) Glinka, N. V.; Kuchuhura, V. E.
    This article is devoted to the question of language variation means in the texts of English modernists. The purpose of our article is to distinguish the features of language variants in modernist texts and to determine the peculiarities of their functioning. The background of the article gives a general overview of pragmatics as a linguistic science and the characteristics of pragmatically determined linguistic means used by English modernists. Our article also considers the factors that have direct influence on the linguistic variability. Moreover, we generalise the variational linguistic means that function in modernist texts. Also, the classification of the phonetic, grammatical, morphologic, syntax and lexical variants of modernist texts is provided. Finally, we make the general conclusion about the peculiarities of variation means functioning and state the reasons for their usage in the modernist texts of English authours. It is also mentioned that variation and synonyms are the fields where the most important lexical potential is accumulated. This is adjusted by a statement that variants form a powerful reserve which provides functional diversity and good conditions for realization of material resources and the figurative language potential, and the English modernist writers have used all these to the fullest. Also, the research perspectives are putting the results of our theoretical review into practice when studying literature and its linguistic specifics.