Кафедра української мови, літератури та культури (КУМЛК)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови, літератури та культури (КУМЛК) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ The New in the Prose of Jurij Andruxovyč(2007) Berezovenko, AntoninaДокумент Відкритий доступ Використання проєктної технології під час навчання студентів технічних спеціальностей гуманітарним дисциплінам(Wloclawek, 2024) Тільняк, Н. В.Технологія проєктного навчання впроваджується викладачами у навчальний процес технічного університету «КПІ ім. Ігоря Сікорського» під час викладання дисциплін гуманітарного циклу, зокрема: «Культури мови та ділового мовлення», «Української мови за професійним спрямуванням», «Культури наукового технічного мовлення фахівця», «Засад усного професійного мовлення (Риторика)».Документ Відкритий доступ Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті визначаються особливості використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей. Сьогодні акцент у підготовці фахівців технічного профілю робиться на якісних змінах у бік професійно-орієнтованої освіти, що передбачає створення інформаційно-освітнього середовища, яке уможливлює процес формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців технічного профілю. Надано авторське визначення поняттю «інформаційно-освітнє середовище» – це сукупність інформаційно комунікаційних технологій, педагогічних і методичних засобів, що сприяють підвищенню пізнавальної активності та якості підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Обґрунтовано основні завдання, які допоможе вирішити використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови фахівцям технічного профілю, а саме: зробити навчання більш яскравим та оригінальним; активізувати навчально пізнавальну діяльність; забезпечити швидкий зворотний зв’язок; сформувати емоційно-ціннісне ставлення до навчання; підвищити рівень інтелекту; залучити студентів, які характеризуються пасивністю, до активної роботи; сформувати практичні навички та вміння оволодіння комп’ютерною та цифровою технікою. Зазначено, що під час використання інформаційно освітнього середовища якнайкраще підходять платформа MOODLE та платформа Google Classroom. Використовуючи будь-яку із цих платформ викладач з української мови може використовувати сучасні інтерактивні методи навчання: візуалізовану лекцію, вправу «Снігова куля», рольову гру, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод), соціолінгвістичний експеримент. Визначено особливості використання інформаційно-дидактичного середовища у навчанні української мови фахівців технічних спеціальностей: навчальні матеріали зберігаються в одному місці; доступ до освітніх ресурсів є постійним; забезпечується індивідуальний підхід до навчання; гарантована взаємодія між учасниками освітнього процесу; інтеграція різних сервісів та інструментів; використання сучасних інтерактивних методів навчання; відповідальність; взаємна довіра і повага; доброчесність. Зроблено висновок, що використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей дозволяє впроваджувати сучасні методи та форми навчання.Документ Невідомий Вплив наукових поглядів Юрія Шевельова на формування української національної ідентичності та державності(Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса НАН України, 2011) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Невідомий Дискурс світових тем у драматургічному доробку Лесі Українки(2013) Онуфрієнко, Олена ПетрівнаДокумент Відкритий доступ Дистанційний курс навчання як форма організації самостійної україномовної підготовки студентів технічних спеціальностей(БДПУ, 2019) Тільняк, Неоніла; Сидоренко, Лілія; Тільняк, АнастасіяДокумент Відкритий доступ Документ як писемна форма мови фахівця(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті охарактеризовано поняття «Документ», «культура мови» та «ділове мовлення». В останні роки роль документу у навчанні іноземної мови поступово підвищується, лист починають розглядати як резерв підвищення ефективності навчання іноземної мови. Не можна не враховувати і практичну значущість письмового мовного спілкування у світлі сучасних засобів комунікації, таких як електронна пошта, Інтернет тощо. У останньому випадку лист як вид мовного спілкування розвивається на основі лише автентичного матеріалу. Завдання, які вирішуються при навчанні писемного мовлення, включають формування у фахівців графічних автоматизмів, мовних навичок та умінь формулювати думку відповідно до письмового стилю; розширення знань та кругозору; оволодіння культурою та інтелектуальною готовністю створювати зміст письмового твору мови; формування автентичних уявлень про предметний зміст, мовний стиль та графічну форму письмового тексту. Письмова мова розглядається як творче комунікативне вміння, що розуміється як здатність викласти в письмовій формі свої думки. Для цього треба володіти вмінням композиційно побудувати та оформити письмово мовленнєвий твір, складений у внутрішній мові, а також умінням вибрати адекватні лексичні та граматичні одиниці. Наприклад, необхідно приділяти більше уваги синтаксичним особливостям англійської писемного мовлення – наявності великої кількості визначень, визначальних оборотів, визначальних придаткових речень, обставинних англійських слів, які служать для опису ситуації ділового спілкування англійською мовою. Для письмової мови в англійській мові істотну роль відіграє вживання причетних, герундіальних та інфінітивних оборотів.Документ Відкритий доступ Естетичний вимір іронії у соціокультурному просторі(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Збірник завдань з української мови за професійним спрямуванням(НТУУ «КПІ» ім. Ігоря Сікорського, 2016) Кобець, Мирослава МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Кров як відповідник живої істоти у традиційному та сучасному світогляді(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Завадська, Вікторія ВалеріївнаДокумент Відкритий доступ Культ особи Володимира Путіна в контексті постмодерну(Інститут стратегічних досліджень, 2019) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Відкритий доступ Мовно-комунікативний аспект формування критичного мислення особистості(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2021) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Мовні новації Григорія Сковороди(2017-12) Решетилов, Кирило Вадимович; Решетник, Т. С.Документ Відкритий доступ Міфологічний підтекст роману Джоан Гарріс «П’ять четвертинок апельсина»(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Завадська, Вікторія ВалеріївнаДокумент Відкритий доступ Міфологічний світогляд як елемент колективної пам'яті сучасної людини(Рівненський державний гуманітарний університет, 2015) Завадська, Вікторія ВалеріївнаУ статті розглянуто особливості міфологічного мислення як одного із типів колективної пам’яті народу, показано, як елементи міфу функціонують у сучасному суспільстві, і як вони можуть бути використані з метою маніпуляції суспільною думкою. Перелічено характерні особливості міфологічного мислення, зокрема ті, що формують модель колективної пам’яті та сприяють збереженню національних цінностей. Стаття є актуальною сьогодні, коли мас-медіа активно застосовують методи моделювання суспільної свідомості, зокрема залучаючи й міфологічну свідомість. Міфологічне світовідчуття спирається на традицію, активізує не так логічні, як підсвідомі, чуттєві процеси, опираючись на споконвічні звичаї, інстинктивно відібрані людьми. Отже, такий тип світобачення дуже легко експлуатувати для побудови певної інформаційної моделі.Документ Відкритий доступ Навчальний процес студентів-іноземців з мовної освіти: цілі, структура, методика(2017) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Відкритий доступ Науково-методичний аспект дисципліни "Культура наукового технічного мовлення фахівця"(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018-02-28) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Особливості розвитку критичного мислення під час проведення дебатів(2019-03) Нечипоренко, А. Ф; Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Особливості формування мовної культури студентів за допомогою практикумів(Наукове видання «МОВА І КУЛЬТУРА», 2019) Сидоренко, Лілія Миколаївна; Тільняк, Неоніла ВасилівнаДокумент Відкритий доступ Педагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовах(2024) Тільняк, Неоніла Василівна; Логай, Вячеслав Артурович; Мельник, Олександра Василівна; Попадич, Богдан Тарасович; Кузьма, Іван МихайловичПроблема розробки ефективних освітніх технологій у форматі дистанційного навчання залишається однією з найактуальніших для світової системи освіти. Найголовнішим ініціатором актуалізації навчальних онлайн-платформ стала пандемія COVID-19, яка виявила проблеми переходу всіх навчальних закладів в режим онлайн. Досліджено досвід дистанційного навчання як фактора підвищення ефективності освітнього процесу. Джерелами інформації послужили наукові статті на тему дослідження, відомості з офіційних сайтів. Поточний аналіз міжнародного ринку онлайн-освіти включає узагальнені дані з джерел ЮНЕСКО, ОЕСР, World Econiomic Forum; досліджуються інтегральні показники міжнародного індексу, один із них це Індекс електронного навчання. На сьогоднішній день на ринку освіти найбільшої популярності в сегменті «DIY» набула LMS-система «Moodle» (Австралія), яку використовують багато вищих навчальних закладів. В результаті дослідження обґрунтовано передумови популяризації дистанційного навчання у сучасній практиці навчальних закладів. Електронне інформаційно-освітнє середовище забезпечується використанням відповідного програмного забезпечення: Zoom, Skype Moodle, Microsoft Teams. Визначено педагогічні можливості дистанційного навчання у сучасній освітній практиці. Дистанційне навчання засноване на використанні цифрового освітнього середовища (інформаційно-комунікативних ресурсів); онлайн-платформи Moodle та Microsoft Teams є оптимальними для організації віддаленого навчання. Слід зазначити, що широкий функціонал перерахованих вище міжнародних LMS-систем, створених як інструменти з розширення можливостей для здобуття масової відкритої освіти, може використовуватися освітніми організаціями на безоплатній основі, як і самі курси «MOOCs», з появою яких почалося активне зростання ринку онлайн - навчання у світі.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »