Кафедра української мови, літератури та культури (КУМЛК)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови, літератури та культури (КУМЛК) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 44
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ The New in the Prose of Jurij Andruxovyč(2007) Berezovenko, AntoninaДокумент Відкритий доступ Використання проєктної технології під час навчання студентів технічних спеціальностей гуманітарним дисциплінам(Wloclawek, 2024) Тільняк, Н. В.Технологія проєктного навчання впроваджується викладачами у навчальний процес технічного університету «КПІ ім. Ігоря Сікорського» під час викладання дисциплін гуманітарного циклу, зокрема: «Культури мови та ділового мовлення», «Української мови за професійним спрямуванням», «Культури наукового технічного мовлення фахівця», «Засад усного професійного мовлення (Риторика)».Документ Відкритий доступ Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті визначаються особливості використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей. Сьогодні акцент у підготовці фахівців технічного профілю робиться на якісних змінах у бік професійно-орієнтованої освіти, що передбачає створення інформаційно-освітнього середовища, яке уможливлює процес формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців технічного профілю. Надано авторське визначення поняттю «інформаційно-освітнє середовище» – це сукупність інформаційно комунікаційних технологій, педагогічних і методичних засобів, що сприяють підвищенню пізнавальної активності та якості підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Обґрунтовано основні завдання, які допоможе вирішити використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови фахівцям технічного профілю, а саме: зробити навчання більш яскравим та оригінальним; активізувати навчально пізнавальну діяльність; забезпечити швидкий зворотний зв’язок; сформувати емоційно-ціннісне ставлення до навчання; підвищити рівень інтелекту; залучити студентів, які характеризуються пасивністю, до активної роботи; сформувати практичні навички та вміння оволодіння комп’ютерною та цифровою технікою. Зазначено, що під час використання інформаційно освітнього середовища якнайкраще підходять платформа MOODLE та платформа Google Classroom. Використовуючи будь-яку із цих платформ викладач з української мови може використовувати сучасні інтерактивні методи навчання: візуалізовану лекцію, вправу «Снігова куля», рольову гру, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод), соціолінгвістичний експеримент. Визначено особливості використання інформаційно-дидактичного середовища у навчанні української мови фахівців технічних спеціальностей: навчальні матеріали зберігаються в одному місці; доступ до освітніх ресурсів є постійним; забезпечується індивідуальний підхід до навчання; гарантована взаємодія між учасниками освітнього процесу; інтеграція різних сервісів та інструментів; використання сучасних інтерактивних методів навчання; відповідальність; взаємна довіра і повага; доброчесність. Зроблено висновок, що використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей дозволяє впроваджувати сучасні методи та форми навчання.Документ Відкритий доступ Вплив наукових поглядів Юрія Шевельова на формування української національної ідентичності та державності(Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса НАН України, 2011) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Відкритий доступ Дискурс світових тем у драматургічному доробку Лесі Українки(2013) Онуфрієнко, Олена ПетрівнаДокумент Відкритий доступ Дистанційний курс навчання як форма організації самостійної україномовної підготовки студентів технічних спеціальностей(БДПУ, 2019) Тільняк, Неоніла; Сидоренко, Лілія; Тільняк, АнастасіяДокумент Відкритий доступ Документ як писемна форма мови фахівця(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті охарактеризовано поняття «Документ», «культура мови» та «ділове мовлення». В останні роки роль документу у навчанні іноземної мови поступово підвищується, лист починають розглядати як резерв підвищення ефективності навчання іноземної мови. Не можна не враховувати і практичну значущість письмового мовного спілкування у світлі сучасних засобів комунікації, таких як електронна пошта, Інтернет тощо. У останньому випадку лист як вид мовного спілкування розвивається на основі лише автентичного матеріалу. Завдання, які вирішуються при навчанні писемного мовлення, включають формування у фахівців графічних автоматизмів, мовних навичок та умінь формулювати думку відповідно до письмового стилю; розширення знань та кругозору; оволодіння культурою та інтелектуальною готовністю створювати зміст письмового твору мови; формування автентичних уявлень про предметний зміст, мовний стиль та графічну форму письмового тексту. Письмова мова розглядається як творче комунікативне вміння, що розуміється як здатність викласти в письмовій формі свої думки. Для цього треба володіти вмінням композиційно побудувати та оформити письмово мовленнєвий твір, складений у внутрішній мові, а також умінням вибрати адекватні лексичні та граматичні одиниці. Наприклад, необхідно приділяти більше уваги синтаксичним особливостям англійської писемного мовлення – наявності великої кількості визначень, визначальних оборотів, визначальних придаткових речень, обставинних англійських слів, які служать для опису ситуації ділового спілкування англійською мовою. Для письмової мови в англійській мові істотну роль відіграє вживання причетних, герундіальних та інфінітивних оборотів.Документ Відкритий доступ Естетичний вимір іронії у соціокультурному просторі(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Збірник завдань з української мови за професійним спрямуванням(НТУУ «КПІ» ім. Ігоря Сікорського, 2016) Кобець, Мирослава МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Кров як відповідник живої істоти у традиційному та сучасному світогляді(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Завадська, Вікторія ВалеріївнаДокумент Відкритий доступ Культ особи Володимира Путіна в контексті постмодерну(Інститут стратегічних досліджень, 2019) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Відкритий доступ Мовно-комунікативний аспект формування критичного мислення особистості(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2021) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Мовні новації Григорія Сковороди(2017-12) Решетилов, Кирило Вадимович; Решетник, Т. С.Документ Відкритий доступ Міфологічний підтекст роману Джоан Гарріс «П’ять четвертинок апельсина»(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Завадська, Вікторія ВалеріївнаДокумент Відкритий доступ Міфологічний світогляд як елемент колективної пам'яті сучасної людини(Рівненський державний гуманітарний університет, 2015) Завадська, Вікторія ВалеріївнаУ статті розглянуто особливості міфологічного мислення як одного із типів колективної пам’яті народу, показано, як елементи міфу функціонують у сучасному суспільстві, і як вони можуть бути використані з метою маніпуляції суспільною думкою. Перелічено характерні особливості міфологічного мислення, зокрема ті, що формують модель колективної пам’яті та сприяють збереженню національних цінностей. Стаття є актуальною сьогодні, коли мас-медіа активно застосовують методи моделювання суспільної свідомості, зокрема залучаючи й міфологічну свідомість. Міфологічне світовідчуття спирається на традицію, активізує не так логічні, як підсвідомі, чуттєві процеси, опираючись на споконвічні звичаї, інстинктивно відібрані людьми. Отже, такий тип світобачення дуже легко експлуатувати для побудови певної інформаційної моделі.Документ Відкритий доступ Навчальний процес студентів-іноземців з мовної освіти: цілі, структура, методика(2017) Березовенко, Антоніна ВіталіївнаДокумент Відкритий доступ Науковий стиль і його засоби у професійному спілкуванні(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Тільняк, Неоніла Василівна; Чересюк, Світлана Володимирівна; Коробко, Тетяна Олександрівна; Дзинглюк, Оксана СергіївнаУ статті розглянуто, що розуміння специфіки наукового стилю необхідне для успішної комунікації зі світовим науковим співтовариством. Також у статті розглядається історія формування наук ового стилю та становлення його в Україні, його основні завдання та жан ри, а також структура та особливості сучасної наукової статті як ефективного засобу міжнародної комунікації. Наукова стаття як основний жанр наукового стилю є яскравою ілюстрацією його розвитку та постійної трансформації. Сьогодні для визнання статті та взаємодії зі світовим науковим співтовариством необхідні як актуальність і новизна дослідження, а й дотримання низки формальних принципів побудови роботи. Навчання науковому стилю промовиє невід'ємною частиною мовної підготовки студентів інженерних спеціальностей. Особливість цього посібника полягає в тому, що він призначений для студентів різних напрямів підготовки у сфері енергетики. У роботі наведено теоретичні відомості, важливі для аналізу наукового тексту, а також для йогосамостійного продукування. Тексти наукового стилю мовлення, як та інших стилів мовлення, мають типологічні особливості чи стилетворні чинники. До них відносять сферу використання, функцію, мету, стильові риси, мовні особливості наукового тексту. Сфера застосування наукового тексту: наука, техніка, виробництво. Функція наукового стилю – комунікативно-інформативна: фіксування та закріплення наукового знання, науковий опис фактів, предметів, явищ дійсності, їх вивчення та пояснення, формулювання закономірностей та законів. Залежно від конкретної цільової установки виділяють такі різновиди (підстилі) наукового стилю: академічний (власне науковий), навчально-науковий, науково-популярний, науково-інформативний.Документ Відкритий доступ Науково-методичний аспект дисципліни "Культура наукового технічного мовлення фахівця"(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018-02-28) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Огляд інформаційних технологій та засоби їх реалізації у закладах вищої освіти України(Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2024-07-25) Тільняк, Неоніла Василівна; Логай, Вячеслав Артурович; Дмитрієва, Наталія БорисівнаУ сучасному світі інформаційні технології (ІТ) відіграють вирішальну роль у трансформації освітнього процесу, особливо у закладах вищої освіти. Україна не є винятком у цьому глобальному тренді. Університети та інші заклади вищої освіти в Україні активно впроваджують ІТ для підвищення ефективності навчання, покращення доступу до освітніх ресурсів та забезпечення інтерактивного навчального середовища. Одним із ключових аспектів використання ІТ у вищій освіті є створення електронних навчальних платформ, таких як Moodle, Blackboard та інших. Ці платформи дозволяють викладачам розміщувати навчальні матеріали, організовувати онлайн-лекції та семінари, здійснювати тестування та оцінювання знань студентів. Вони забезпечують можливість асинхронного навчання, що дозволяє студентам самостійно планувати свій час і темп навчання. Значну роль у цьому контексті відіграє розвиток дистанційного навчання. Завдяки інтернету та сучасним комунікаційним технологіям студенти можуть отримувати якісну освіту незалежно від місця проживання. Це особливо важливо для студентів, які живуть у віддалених регіонах або мають обмежені можливості для відвідування університетів. Дистанційне навчання стало особливо актуальним у період пандемії COVID -19, коли традиційні форми навчання були тимчасово призупинені. Крім того, ІТ допомагають у створенні віртуальних лабораторій та симуляцій, які дозволяють студентам проводити дослідження та експерименти у віртуальному середовищі. Це значно розширює можливості для практичного навчання, знижуючи витрати на обладнання та матеріали. Віртуальні лабораторії також дозволяють відтворювати небезпечні експерименти в безпечному середовищі, що є важливим для таких спеціальностей, як хімія, фізика, біологія та медицина. Використання ІТ у вищій освіті сприяє також розвитку наукових досліджень. Сучасні інструменти для обробки та аналізу даних, такі як великі дані (Big Data) та машинне навчання, дозволяють дослідникам обробляти великі обсяги інформації та робити нові відкриття. Це значно підвищує якість наукових досліджень і сприяє інтеграції українських вчених у світову наукову спільноту. Не менш важливим є впровадження інформаційних систем управління навчальним процесом (Learning Management Systems, LMS). Такі системи дозволяють автоматизувати адміністративні процеси, що спрощує роботу викладачів і адміністрації закладів вищої освіти. Вони забезпечують ефективне управління розкладом, обліком відвідуваності, оцінюванням знань та іншими аспектами навчального процесу. Значну увагу приділяють також розвитку інформаційної безпеки у закладах вищої освіти. Захист персональних даних студентів та викладачів, а також конфіденційної інформації є пріоритетним завданням. Використовуються сучасні методи шифрування даних, а також системи для виявлення та запобігання кібератакам. Таким чином, інформаційні технології стають невід'ємною частиною освітнього процесу у закладах вищої освіти України. Вони сприяють підвищенню якості освіти, розширюють доступ до знань, підтримують розвиток наукових досліджень та забезпечують ефективне управління навчальним процесом. Впровадження ІТ у вищу освіту є важливим кроком на шляху до модернізації освітньої системи України та її інтеграції у світовий освітній простір.Документ Відкритий доступ Особливості розвитку критичного мислення під час проведення дебатів(2019-03) Нечипоренко, А. Ф; Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія Миколаївна
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »