Просодические средства воздействия в устном англоязычном рекламном дискурсе

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

КПІ ім. Ігоря Сікорського

Анотація

The article is an attempt to probe more deeply into the area of impact-forming devices by examining the prosodic component of communication. The samples for the analysis have been taken from the oral advertisement discourse. The results bring the author near the position that Golden Middle is the universal rule of prosodic impact-forming devices. Prosodic peculiarities of loudness, pitch level and formants structure of Golden Middle have been determined in the oral ad discourse.

Опис

Ключові слова

manipulation, golden middle, timbre, impact, ad discourse, prosody, electroacoustic analysis

Бібліографічний опис

Евдокимова, И. А. Просодические средства воздействия в устном англоязычном рекламном дискурсе / Евдокимова И. А. // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів ІІІ Круглого столу з міжнародною участю (19 квітня 2019 р.). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – С. 126–130. – Бібліогр.: 3 назв.

DOI