Трансформація методу опитування: від face-to-face до онлайн опитувань

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2024

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій

Анотація

У статті розглянуто процес трансформації методу опитування при проведенні соціологічних досліджень. Визначено основні чинники, що впливають на забезпечення якості збору соціологічної інформації методом опитування. Головною складовою проведення соціологічного дослідження є визначення саме того методу, який дасть змогу отримати надійну, валідну та якісну соціологічну інформацію. Метод опитування все ще залишається найпопулярнішим методом збору соціологічної інформації, що пов’язано з універсальністю, оперативністю збору та обробки інформації, можливостями застосування різних видів та типів аналізу як кількісного, так і якісного. У статті розглянуто вплив процесів інформатизації та цифровізації суспільства, пандемії COVID-19 та повномасштабної війни з росією на трансформацію методу опитування. Увагу приділено основним аспектам зміни підходів до реалізації методу опитування за останні роки. Здійснено огляд публікацій щодо цього питання як серед закордонних дослідників, так і серед українських науковців, які активно вивчають питання процесу цифровізації в емпіричній соціології. Автори торкаються також етичних питань щодо конфіденційності досліджень при проведенні опитувань громадської думки, а саме, забезпечення анонімності при проведенні онлайн опитувань. Також, у статті розглядається питання інтеграції цифрових та традиційних методів збору та аналізу соціологічної інформації, можливості їх застосування разом. Розглянуто основні переваги та недоліки різних типів методу опитування. Робиться акцент на важливості зберігання методологічної та методичної основи, що закладені методом опитування face-to-face. Важливим аспектом в рамках емпіричної соціології є поєднання практичного досвіду дослідницьких компаній та науковців, які працюють над питаннями методології та методів збору соціологічної інформації, зокрема методу опитування.

Опис

Ключові слова

інформаційне суспільство, цифровізація, соціологічне дослідження, метод опитування, face-to-face-опитування, онлайн-опитування, information society, digitalization, sociological research, survey method, face-toface survey, online survey

Бібліографічний опис

Пиголенко, І. В. Трансформація методу опитування: від face-to-face до онлайн опитувань / Пиголенко І. В., Пиголенко Ю. А. // Науковий журнал «Габітус». - 2024. - № 61. - С. 11-16.

Зібрання