Магістерські роботи (КЕОА)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (КЕОА) за Автор "Жеребченко, Роман Олександрович"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Система моніторингу транспортних засобів на парковках(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Жеребченко, Роман Олександрович; Іванник, Геннадій ВасильовичМагістерська дисертація складається з 74 сторінок, в якій міститься 10 рисунків, 20 таблиць, використано 12 джерел. Актуальність. У сучасному світі зростає необхідність у вдосконаленні систем моніторингу транспортних засобів на парковках. Парковки є важливою складовою інфраструктури міст, і ефективне управління ними вимагає розробки та впровадження нових методів та технологій. Моніторинг транспортних засобів на парковках дозволяє забезпечити безпеку, контрольовану організацію процесу паркування, а також оптимізацію використання доступного простору. Потреба в ефективному управлінні та моніторингу парковками насамперед стосується водіїв, які шукають безпечне місце для своїх транспортних засобів, а також операторів та охорони парковок, які зобов'язані вести облік та забезпечити порядок на парковці, що при заповненні великою кількістю транспортних засобів може стати справжнім викликом. Також, у гостей міста можуть бути проблеми з пошуком відповідної парковки та дістатися до неї. Таким чином, розробка системи автоматизованого моніторингу транспорту на парковках, яка б включала в себе облік транспортних засобів та надання інформації щодо доступних парковок, є актуальним завданням для полегшення та поліпшення життя мешканців та відвідувачів міста. На даний момент існує потреба в ресурсі, який здатний вирішити усі вищезазначені завдання та забезпечити користувачів доступом до необхідної інформації про парковки. Такий продукт має бути легкодоступним та легким у використанні, надавати можливість автоматичного обліку транспортних засобів та редагування даних про них. Саме тому розробка нових та удосконалення існуючих методів і засобів моніторингу парковок наразі є важливим та актуальним завданням. Зв'язок роботи з науковими програмами, планами темами. Дисертаційні дослідження проводилися відповідно до наукових напрямків діяльності кафедри КЕОА, а також пріоритетного напрямку розвитку науки і техніки України “Інформаційні та комунікаційні технології”. Метою дисертаційної роботи є підвищення ефективності системи моніторингу транспорту на парковках шляхом вдосконалення методів і алгоритмів ідентифікації транспортних засобів та оптимізації руху на парковці. В рамках цього дослідження будуть проведені аналіз і порівняльний огляд існуючих рішень та методів, а також розробка власних методів, які покликані підвищити точність та швидкість моніторингу. Об’єктом дослідження є процес моніторингу транспортних засобів на парковках та їх управління. Предметом дослідження є методи та технології, використовувані для покращення систем моніторингу на парковках та підвищення ефективності управління парковочними зонами, та методи цифрової обробки зображень із використанням згорткових нейронних мереж для розпізнаванні об’єктів. Методами дослідження є алгоритми ідентифікації транспортних засобів, та оптимізації руху на парковці. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в наступному: - удосконалено метод розпізнавання номерних знаків транспортних засобів шляхом впровадження згорткової нейронної мережі, яка ефективно визначає та класифікує кожен окремий символ безпосередньо на основі його внутрішнього представлення. Цей підхід відрізняється від відомого методу розпізнавання, де використовується порівняння з шаблоном для кожного символу з бази даних і вирішує низку його проблем, зокрема, точніше розпізнавання схожих символів. Застосування згорткової нейронної мережі дозволяє автоматично вивчати та адаптувати внутрішні особливості символів, що поліпшує точність розпізнавання та робить систему менш залежною від варіацій у формі та стилістиці номерних знаків. - удосконалено відомий метод розпізнавання номерних знаків транспортних засобів шляхом введення алгоритму вирівнювання зображення перед сегментацією. У роботі використовується алгоритм, який автоматично коригує нахил номерного знаку перед подальшою обробкою, використовуючи перетворення Гафа для ефективного визначення кутів нахилу. Це дозволяє системі ефективно вирівнювати зображення номерних знаків, які знаходяться під нахилом, підвищуючи точність подальшої сегментації та розпізнавання. Практичне значення отриманих результатів визначається створеними програмними засобами, що реалізують новий метод розпізнавання номерних знаків автомобілів автоматизованої системи моніторингу транспортних засобів. Публікації. За матеріалами дисертації опубліковано 1 друковану працю в збірнику матеріалів конференції (див. Додаток А): - Жеребченко Р. О., Іваннік Г. В.. Технології моніторингу транспортних засобів на парковках для підвищення доступності парковок та зменшення трафіку // Збірник тез доповідей 82 Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення», м. Тернопіль, листопад, 2023 р.