Advanced Linguistics, № 2
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Advanced Linguistics, № 2 за Ключові слова "addresser"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Комунікативно-прагматична інтенція у діловому тексті(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018) Борковська, Інна П.Стаття присвячена дослідженню феномену інтенції у різних видах ділових текстів – ділових листах, контрактах та тендерних документах. Інтенцію розглянуто як мету майбутнього повідомлення і довербальний намір адресанта сформулювати повідомлення на початковому етапі комунікації. Вона формується на базі відповідних потреб і в ділових текстах досліджуваних жанрів це: забезпечення співробітництва, основаних та партнерських відносинах між адресатом і адресантом; пошук шляхів вирішення проблем під час співробітництва; пристосування ситуації спілкування на користь її учасників; формування прагматичного впливу на адресата з метою отримати прагматичний ефект. Адресант демонструє свою інтенцію на трьох етапах, а саме: адресант намагається викликати реакцію адресата; він сподівається, що адресат розпізнає його намір; він очікує, що адресат зреагує на його повідомлення. Визначені найчастотніші і найважливіші інтенції адресанта, які функціонують у всіх досліджуваних жанрах ділового тексту – діловому тексті, контракті та тендерному документі, незалежно від типу ділової ситуації: контактно-формуюча, проспективна та експлікативна інтенція. Інтенція ділового тексту може бути вихідною інтенцією – це мовленнєва дія, при якій адресант спонукає адресата видати певну інформацію. Кінцева інтенція – це та мета, що реалізується за допомогою мовленнєвої дії, яка власне і буде справжнім наміром адресанту.