Обрії друкарства : науковий журнал, № 2 (14)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Обрії друкарства : науковий журнал, № 2 (14) за Ключові слова "655.4"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Сучасні тенденції формування видавничого портфеля(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Кір’як, В. С.; Костилєва, С. О.Повномасштабна війна в Україні вплинула на стрімку трансформацію підприємницької діяльності, і видавнича галузь не є винятком. Визначено, що планування — це першочергова функція управління видавництвом, яка є основою для створення видавничого портфеля. Наведено дефініцію поняття видавничого портфеля. Сформовано основні принципи його створення, які полягають у з’ясуванні тематичної концепції видавництва і потреб потенційної читацької аудиторії. Виокремлено різновиди видавничих портфелів залежно від місцезнаходження творів у процесі виробництва, серед яких: договірний, редакційний і виробничий. Вказано ключові фактори, які впливають на створення видавничого портфеля, а саме: тематичне спрямування видавництва, читацький попит, категорія читача, пошук і кількість уже наявних проєктів, категорія та вид видання, первинне рецензування, економічні показники й потужності видавництва. Проаналізовано ці фактори на прикладі сучасних українських видавництв «Комора», «Човен» і «ArtHuss», які успішно провадять свою діяльність в умовах воєнного стану. Визначено роль редактора у створенні видавничого портфеля, котрий аналізує тенденції конкурентного середовища, досліджує попит на потенційне видання, його тематику та ілюстративне наповнення, а також можливі складнощі й ризики під час опрацювання й просування видання. Окреслено основні проблеми, які можуть виникати під час створення або впровадження готового видавничого портфеля, зокрема, це скорочення ресурсів видавництв, нестабільні умови роботи, зберігання готової продукції, а також ускладнена комунікація в межах редакційно-видавничої команди і з читацькою аудиторією через ракетні обстріли. Розглянуто основні кроки до реалізації вдалого видавничого портфеля на прикладі видавництва ArtHuss, яке здійснює підготовку книг з дотриманням усіх етапів коректури, редагування, перекладу, оформлення, верстки і промоції.