Навчально-методичні матеріали (ЕК)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено підручники, навчальні посібники, практикуми, матеріали до курсів лекцій, програми дисциплін, авторами або укладачами яких є науково-педагогічні працівники кафедри.
Переглянути
Перегляд Навчально-методичні матеріали (ЕК) за Ключові слова "330.46"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Прикладне програмування та штучний інтелект: комп’ютерний практикум(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Цеслів, Ольга ВолодимирівнаВ даному навчальному посібнику викладено зміст комп’ютерного практикуму дисципліни “Прикладне програмування та штучний інтелект” студентам факультету менеджменту та маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Викладено основи прикладного програмування мовою Python. Комп'ютерні практикуми шість, сім присвячені вивченню штучному інтелекту. Матеріал супроводжується великою кількістю прикладів. Призначений для здобувачів ступеня бакалавр за освітньою програмою “Економічна аналітика” спеціальності 051 Економіка.Документ Відкритий доступ Прикладне програмування та штучний інтелект: конспект лекцій(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Цеслів, Ольга ВолодимирівнаВ даному навчальному посібнику викладено зміст курсу “Прикладне програмування та штучний інтелект” студентам другого курсу факультету менеджменту та маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Викладено основи прикладного програмування мовою Python. Розділі десять, одинадцять, дванадцять присвячені штучному інтелекту. Матеріал супроводжується великою кількістю прикладів. Призначений для здобувачів ступеня бакалавр за освітньою програмою “Економічна аналітика” спеціальності 051 Економіка. Мета вивчення дисципліни “ Прикладне програмування та штучний інтелект” полягає в ознайомленні студентів з основами програмування мовою Python. та штучним інтелектом. Штучний інтелект (ШІ) – це галузь комп’ютерних наук, яка створює системи, здатні виконувати завдання, що зазвичай потребують людського інтелекту.Документ Відкритий доступ Теорія ігор та економічна поведінка. Курс лекцій(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Капустян, Володимир Омелянович; Мажара, Гліб Анатолійович; Черноусова, Жанна ТрохимівнаКурс лекцій охоплює теоретичний матеріал щодо застосування теорії ігор в економічних моделях та аналізу економічної поведінки. Посібник містить неокласичні моделі, включаючи однокритеріальні та векторні моделі, безкоаліційні та кооперативні ігри. Розглядаються різні аспекти економічної поведінки, включаючи стратегічні взаємодії між економічними агентами, формування та аналіз рівноваг, прийняття рішень в умовах невизначеності та оптимальність стратегій. Також висвітлюються оптимальні керування динамічними системами та синтез оптимальних керувань, що дозволяє краще розуміти та моделювати економічну поведінку в динамічних середовищах. Курс лекцій з дисципліни «Теорія ігор та економічна поведінка» призначений для здобувачів ступеня бакалавра за освітньою програмою «Економічна аналітика» спеціальності 051 Економіка. Навчальний посібник також буде корисним для всіх, хто цікавиться теорією ігор та економічною поведінкою, надаючи їм інструменти для аналізу та прогнозування економічної взаємодії та поведінки агентів.Документ Відкритий доступ Теорія ігор та економічна поведінка. Практикум(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Капустян, Володимир Омелянович; Мажара, Гліб Анатолійович; Черноусова, Жанна ТрохимівнаПрактикум охоплює застосування теорії ігор в економічних моделях та аналіз економічної поведінки. Посібник містить практичні завдання з неокласичних моделей, включаючи однокритеріальні та векторні моделі, безкоаліційні та кооперативні ігри. Вивчаються різні аспекти економічної поведінки, включаючи стратегічні взаємодії між економічними агентами, формування та аналіз рівноваг, прийняття рішень в умовах невизначеності та оптимальність стратегій. Також розглядаються практичні аспекти оптимального керування динамічними системами та синтезу оптимальних керувань, що дозволяє краще розуміти та моделювати економічну поведінку в динамічних середовищах. Практикум включає реальні приклади, розв’язання задач та аналіз кейсів, що сприяє закріпленню теоретичних знань на практиці. Практикум з дисципліни «Теорія ігор та економічна поведінка» призначений для здобувачів ступеня бакалавра за освітньою програмою «Економічна аналітика» спеціальності 051 Економіка. Посібник також буде корисним для всіх, хто цікавиться теорією ігор та економічною поведінкою, надаючи їм практичні інструменти для аналізу та прогнозування економічної взаємодії та поведінки агентів.Документ Відкритий доступ Інформаційно-аналітичні системи та технології: комп’ютерний практикум(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Цеслів, Ольга Володимирівна; Коломієць, Анна СтепанівнаДаний навчальний посібник описує виконання комп’ютерних практикумів з дисципліни “Інформаційно-аналітичні системи та технології” для студентів спеціальності 051 Економіка. В навчальному посібнику приділено увагу практичним роботам в інформаційно-аналітичних системах і технологіях, студенти знайомляться з сучасними системами управління та базами даних. Навчальний посібник є загальними для всіх студентів і мають надати методичну допомогу з питань підготовки, до комп’ютерних практикумів. В умовах стрімкого зростання, високої динаміки, складності та багатоаспектності інформаційних потоків значно зріс ступінь невизначеності управлінських завдань, дефіцит часу для прийняття управлінських рішень став актуальним для створення сучасного науково-технологічне середовище для менеджерів. Це середовище має сприяти своєчасному наданню управлінської інформації та аналізу за різних обставин і забезпечувати прийняття ефективних управлінських рішень, особливо управлінських рішень щодо інформаційної безпеки. На сучасному етапі розвитку ринкової економіки технологія управління зазнає фундаментальних змін під впливом нових інформаційних технологій. Особливого поширення набувають інформаційні системи, що використовують комерційні бази даних. У зв’язку з цим важливим завданням вищих навчальних закладів має бути підготовка фахівців, здатних поєднувати економічні знання з широким застосуванням інформаційних систем і комп'ютерної техніки на практиці. У комп’терних практикумах викладено основи роботи з реляційними базами даних. Головна мета практикуму: * оволодіння методами використання однієї з найбільш роз-повсюджених систем керування базами даних Microsoft Access 2007, яка працює, зокрема, в операційних середовищах Windows 13 та Windows NT; * засвоєння навиків проектування, створення та використання реляційних баз даних. Компьютерний практикум складається з тринадцяти робіт, які охоплюють методи створення одно - та багатотабличної баз даних, сортування даних у таблицях, фільтрацію даних, зміну структури та екранного образу таблиць, пошук даних тощо. Практикум призначений передусім для студентів економічних спеціальностей. У локальних і файл-серверних БД, як це випливає з назви, бази даних можуть розташовуватися на машині клієнта (локальні БД) чи на файл-сервері мережі(файлі-серверні БД) . Ясно, що локальний варіант реально може забезпечити лише однокористувацький режим доступу до даних. Цей варіант роботи зустрічається, але в ньому надзвичайно важко синхронізувати зміст декількох копій БД, кількість копій повинна дорівнювати кількості тимчасово працюючих з даними користувачів. У файл-серверних БД дані розташовуються на мережевому файл-сервері, тому можуть бути доступними одночасно декільком користувачам, тому до таких БД можливий багатокористувацький режим доступу. Дані в БД зберігаються в єдиному екземплярі, а кожен клієнт у певний момент часу працює з деякої локальною копією цих даних, причому керування даними цілком покладається на клієнтські програми. Саме вони повинні піклуватися про синхронізацію локальних даних на кожному клієнтському місці з вмістом основної (і єдиної) бази даних. Ефективна робота сучасного офісу неможлива без використання співробітниками загальної бази даних. Спільність БД досягається її установкою в локальній мережі підприємства спеціально для цього виділений комп'ютер (сервер) при одночасному доступі до сервера комп'ютерів користувачів (клієнтів).Документ Відкритий доступ Інформаційно-аналітичні системи та технології: рекомендації до виконання курсової роботи. Навчальний посібник(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Цеслів, Ольга ВолодимирівнаДані методичні вказівки висувають загальні вимоги до організації та виконання курсових робіт з дисципліни «Інформаційно-аналітичні системи та технології: рекомендації до виконання курсової роботи» для студентів спеціальності 051 Економіка. В методичних вказівках приділено увагу вивченню основних питань проектування й організації інформаційно-аналітичних системи і технології, ознайомлення з сучасними системами управління базами даних. Методичні вказівки є загальними для всіх студентів і мають надати методичну допомогу з питань підготовки, написання та оформлення курсових робіт.