Секція 1: Навігація та системи керування
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Секція 1: Навігація та системи керування за Назва
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Калібрування тривісного блоку акселерометрів в експлуатації на обладнанні низької точності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Черняк, Микола Григорович; Тараш, Георгій ОлександровичДля застосування блоку акселерометрів (БА) навігаційного класу точності необхідно визначити його метрологічні коефіцієнти. З цією метою на підприємствах використовують високоточне стендове обладнання, яке є дорогим, громіздким і потребує спеціальних умов експлуатування [1]. Разом з тим, коефіцієнти метрологічної моделі (ММ) БА змінюються з плином часу, через що виникає необхідність повторного калібрування БА в експлуатації, де відсутні або не можуть бути застосовані високоточні одно- та двовісні поворотні стенди. Таким чином, задача калібрування БА на обладнанні низької точності, яке наявне в експлуатації, є актуальною. У літературі наводиться спосіб визначення метрологічних параметрів БА шляхом вимірювання норми вектору сили тяжіння [2–4]. При цьому автори зосереджують увагу на ММ, яка описується трьома коефіцієнтами зміщення нуля (ЗН), трьома коефіцієнтами перетворення (КП) і трьома комбінаціями кутів неортогональності (КН). Застосування такої ММ потребує фізичного суміщення однієї з осей БА з будівельною віссю об’єкта, на якому встановлюється БА. Натомість у промисловості використовується ММ з розділеними значеннями шести КН.Документ Відкритий доступ Моделювання та технічна реалізація системи керування гарантованої точності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Осокін, Владислав СергійовичВ сучасному технологічному світі моделювання та технічна реалізація системи керування гарантованої точності займають центральне місце у розвитку індустрії. Завдяки постійному росту вимог до точності та ефективності, розробка таких систем стає необхідністю для досягнення найвищих стандартів якості і надійності у виробничих процесах.Документ Відкритий доступ Планування польотних випробувань безпілотного літального апарату для ідентифікації його параметрів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Кобилочний, Андрій ПавловичРозширення сфер застосування та масовість використання безпілотних літальних апаратів (БПЛА) зумовлює актуальність розробки ефективних методів їх випробування та налаштування систем керування.Документ Відкритий доступ Порівняння алгоритмів обробки інформації в кореляційно екстремальних навігаційних системах за цифровою моделлю місцевості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Пономаренко, Сергій Олексійович; Карпов, Данило АндрійовичУ зв’язку з постійним розвитком літальних апаратів гостро стоїть питання навігації. Нині вже є розроблені технології для вирішення задачі навігації, наприклад зараз широко використовується інерціальна навігаційна систему (ІНС), супутникова навігаційна система (СНС). Проте ці навігаційні системи мають свої недоліки (наростання похибки у часі або значне відхилення і недостатня точність). Покращення точності навігаційних систем є актуальним питанням з економічної та стратегічних точок зору: заощадження витрат палива, можливість виконання задач, що потребують високої точності.Документ Відкритий доступ Початкова виставка безплатформної інерціальної навігаційної системи в польоті(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Зеленіна, Олеся ВладиславівнаПочаткова виставка безплатформної інерціальної навігаційної системи (БІНС) є важливим етапом у її функціонуванні. Проведений огляд існуючих методів показав, що в польоті використовують метод трансферної виставки.Документ Відкритий доступ Підвищення точності визначення кута повороту мікромеханічним датчиком кутової швидкості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Черняк, Микола Григорович; Лесюк, Маркіян ПавловичПрогрес у розробці сучасних інерціальних МЕМС-сенсорів таких як датчики кутової швидкості (ДКШ) дає можливість розглядати їх застосування для побудови автономних вимірювальних приладів для наземної техніки, таких як датчик крену і тангажу (ДКТ), та гіронапівкомпас (ГНК). В класичних ДКТ та ГНК чутливим елементом є роторний електромеханічний гіроскоп, що дозволяє забезпечувати високу точність визначення кутів орієнтації об’єкта на яких встановлені ці прилади. На сьогодні виробництво таких гіроскопів втрачено в Україні.Документ Відкритий доступ Підвищення точності твердотільного вібраційного гіроскопа шляхом повороту стоячої хвилі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Пономаренко, Сергій Олексійович; Піщела, Павло ОлександровичНа сьогодні інерціальні навігаційні системи (ІНС) отримали надзвичайно широкого застосування в авіації, космічній техніці, автомобілях, морських системах у робототехніці та ін. і продовжують удосконалюватись. Удосконалення проводиться за двома основними напрямками: розвиток апаратної частини – інерціальних датчиків (акселерометрів і гіроскопів) і електронних компонентів, а також удосконалення алгоритмів роботи ІНС. В теперішній час широкого застосування набули гіроскопічні прилади волоконно-оптичного типу, як вимірювачі кутової швидкості (кута) та твердотільні вібраційні гіроскопи (ТВГ). Датчиками гіршої точності, але дуже привабливими за ціною та габаритними розмірами є датчики побудовані за МЕМС (MEMS – micro-electro-mechanical system) технологією. Принципи дії ТВГ та МЕМС гіроскопів є схожими, оскільки принцип вимірювання кутової швидкості через силу Коріоліса здійснюється шляхом повороту (зсуву) вібруючого чутливого елементу (ЧЕ).