Секція 1: Навігація та системи керування
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Початкова виставка безплатформної інерціальної навігаційної системи в польоті(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Зеленіна, Олеся ВладиславівнаПочаткова виставка безплатформної інерціальної навігаційної системи (БІНС) є важливим етапом у її функціонуванні. Проведений огляд існуючих методів показав, що в польоті використовують метод трансферної виставки.Документ Відкритий доступ Калібрування тривісного блоку акселерометрів в експлуатації на обладнанні низької точності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Черняк, Микола Григорович; Тараш, Георгій ОлександровичДля застосування блоку акселерометрів (БА) навігаційного класу точності необхідно визначити його метрологічні коефіцієнти. З цією метою на підприємствах використовують високоточне стендове обладнання, яке є дорогим, громіздким і потребує спеціальних умов експлуатування [1]. Разом з тим, коефіцієнти метрологічної моделі (ММ) БА змінюються з плином часу, через що виникає необхідність повторного калібрування БА в експлуатації, де відсутні або не можуть бути застосовані високоточні одно- та двовісні поворотні стенди. Таким чином, задача калібрування БА на обладнанні низької точності, яке наявне в експлуатації, є актуальною. У літературі наводиться спосіб визначення метрологічних параметрів БА шляхом вимірювання норми вектору сили тяжіння [2–4]. При цьому автори зосереджують увагу на ММ, яка описується трьома коефіцієнтами зміщення нуля (ЗН), трьома коефіцієнтами перетворення (КП) і трьома комбінаціями кутів неортогональності (КН). Застосування такої ММ потребує фізичного суміщення однієї з осей БА з будівельною віссю об’єкта, на якому встановлюється БА. Натомість у промисловості використовується ММ з розділеними значеннями шести КН.Документ Відкритий доступ Підвищення точності твердотільного вібраційного гіроскопа шляхом повороту стоячої хвилі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Пономаренко, Сергій Олексійович; Піщела, Павло ОлександровичНа сьогодні інерціальні навігаційні системи (ІНС) отримали надзвичайно широкого застосування в авіації, космічній техніці, автомобілях, морських системах у робототехніці та ін. і продовжують удосконалюватись. Удосконалення проводиться за двома основними напрямками: розвиток апаратної частини – інерціальних датчиків (акселерометрів і гіроскопів) і електронних компонентів, а також удосконалення алгоритмів роботи ІНС. В теперішній час широкого застосування набули гіроскопічні прилади волоконно-оптичного типу, як вимірювачі кутової швидкості (кута) та твердотільні вібраційні гіроскопи (ТВГ). Датчиками гіршої точності, але дуже привабливими за ціною та габаритними розмірами є датчики побудовані за МЕМС (MEMS – micro-electro-mechanical system) технологією. Принципи дії ТВГ та МЕМС гіроскопів є схожими, оскільки принцип вимірювання кутової швидкості через силу Коріоліса здійснюється шляхом повороту (зсуву) вібруючого чутливого елементу (ЧЕ).Документ Відкритий доступ Моделювання та технічна реалізація системи керування гарантованої точності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Осокін, Владислав СергійовичВ сучасному технологічному світі моделювання та технічна реалізація системи керування гарантованої точності займають центральне місце у розвитку індустрії. Завдяки постійному росту вимог до точності та ефективності, розробка таких систем стає необхідністю для досягнення найвищих стандартів якості і надійності у виробничих процесах.Документ Відкритий доступ Підвищення точності визначення кута повороту мікромеханічним датчиком кутової швидкості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Черняк, Микола Григорович; Лесюк, Маркіян ПавловичПрогрес у розробці сучасних інерціальних МЕМС-сенсорів таких як датчики кутової швидкості (ДКШ) дає можливість розглядати їх застосування для побудови автономних вимірювальних приладів для наземної техніки, таких як датчик крену і тангажу (ДКТ), та гіронапівкомпас (ГНК). В класичних ДКТ та ГНК чутливим елементом є роторний електромеханічний гіроскоп, що дозволяє забезпечувати високу точність визначення кутів орієнтації об’єкта на яких встановлені ці прилади. На сьогодні виробництво таких гіроскопів втрачено в Україні.Документ Відкритий доступ Планування польотних випробувань безпілотного літального апарату для ідентифікації його параметрів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Збруцький, Олександр Васильович; Кобилочний, Андрій ПавловичРозширення сфер застосування та масовість використання безпілотних літальних апаратів (БПЛА) зумовлює актуальність розробки ефективних методів їх випробування та налаштування систем керування.Документ Відкритий доступ Порівняння алгоритмів обробки інформації в кореляційно екстремальних навігаційних системах за цифровою моделлю місцевості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Пономаренко, Сергій Олексійович; Карпов, Данило АндрійовичУ зв’язку з постійним розвитком літальних апаратів гостро стоїть питання навігації. Нині вже є розроблені технології для вирішення задачі навігації, наприклад зараз широко використовується інерціальна навігаційна систему (ІНС), супутникова навігаційна система (СНС). Проте ці навігаційні системи мають свої недоліки (наростання похибки у часі або значне відхилення і недостатня точність). Покращення точності навігаційних систем є актуальним питанням з економічної та стратегічних точок зору: заощадження витрат палива, можливість виконання задач, що потребують високої точності.