Магістерські роботи (КФ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Сучасні підходи до надання соціальних послуг в інтернатних закладах: світовий досвід і досвід комунальних геріатричних пансіонатів України(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кривцов, Євгеній Олександрович; Панічевська, Євгенія ЛеонідівнаМагістерська дисертації присвячена проблемі надання соціальних послуг в геріатричних пансіонатах в Україні. У роботі проаналізовано міжнародний досвід та національні підходи до організації і надання соціальних послуг особам похилого віку та особам з інвалідністю в інтернатних закладах, проаналізовано ефективність цих заходів і їх вплив на якість життя означеної категорії осіб в Україні. На основі проведеного опитування серед мешканців геріатричного пансіонату розроблено рекомендації щодо впровадження ефективних практик в роботу комунальних геріатричних пансіонатів.Документ Відкритий доступ Формування навичок соціальної адаптації молоді з інтелектуальною інвалідністю в інтернатних закладах системи соціального захисту населення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Купрійчук, Дмитро Васильович; Панічевська, Євгенія ЛеонідівнаУ магістерській дисертації досліджується процес соціальної адаптації молоді з інтелектуальними порушеннями. Мета дослідження - визначити та обґрунтувати особливості формування навичок соціальної адаптації молоді з інтелектуальною інвалідністю через запровадження послуги підтриманого проживання в інтернатних закладах системи соціального захисту населення, а також розробити рекомендації щодо відкриття відділень підтриманого проживання на базі інтернатних закладів.Документ Відкритий доступ Особливості реалізації соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю в геріатричних пансіонатах(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Рудик, Тетяна Валеріївна; Панічевська, Євгенія ЛеонідівнаМагістерська дисертація присвячена проблемі надання соціальних послуг проживання та підтримки особам похилого віку та особам з інвалідністю в геріатричних пансіонатах в Україні. Досліджуються особливості організації соціальної послуги підтриманого проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю в умовах стаціонарного закладу. Розроблено програму створення закладу на основі вже діючої інтернатної установи, надаються практичні рекомендації щодо механізму переходу від послуги стаціонарного до підтриманого проживання в геріатричних пансіонатах.Документ Відкритий доступ Медіація як інноваційна технологія в соціальній роботі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Кутова, Анастасія Олегівна; Гераськов, Сергій ВадимовичУ роботі проаналізовано теоретичні напрацювання, нормативну базу та фактичний досвід застосування медіації в Україні та країнах Європейського Союзу, зокрема у сфері надання соціальних послуг. Також розглянуто особливості надання соціальної послуги медіації при роботі із вразливими групами населення із урахуванням останніх змін в у країнському законодавстві. Описано основні проблеми на шляху впровадження медіації на практиці та запропоновано рекомендації щодо покращення процесу впровадження медіації в Україні.Документ Відкритий доступ Специфіка соціальної роботи з жінками в установах державної кримінально – виконавчої служби України(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Афанасьєва, Єлизавета Сергіївна; Препотенська, М. П.У дисертації проаналізовано теоретичні напрацювання у сфері соціальної роботи у місцях позбавлення волі. У роботі розглянуто специфіку соціальної роботи із жінками у вітчизняних та західних установах кримінально-виконавчої служби. Визначено технології та методи соціальної роботи із ув'язненими жінками, окреслено роль волонтерства пробації. Визначено професійні якості соціального робітника, розкрито специфіку соціалізації жінок у місцях позбавлення волі, проблематичні фактори їхньої соціальної адаптації у колонії, складне ставлення до материнства та інституту сім'ї, показано важливість гендерного підходу у соціальній роботі із ув'язненими. Запропоновано соціально – комунікативний тренінг, метою якого є створення умов для подальшої успішної ресоціалізації засуджених. Важливим елементом визначено відповідальне материнство як у стінах колонії, так після відбування покарання. Благополуччя дитини, її інтереси та здоров'я мають бути головною метою діяльності органів соціальних служб, держави та сім'ї. Тому нами запропоновано соціально-комунікативний тренінг і тренінг «Мати та дитя» для засуджених жінок колонії №74. Метою тренінгових занять є розвиток комунікативних та профорієнтаційних навичок засуджених жінок, який полегшить їм процес ресоціалізації. Заняття повинні сприяти формуванню почуття відповідального материнства та батьківства, протистояти девіантному материнству, створити умови для емоційно позитивного регулярного контакту дитини та матері протягом усього терміну відбування покарання. В ідеалі подібні тренінгові сесії повинні виховати більш гармонійні дитячо-батьківські відносини, що позитивно позначиться і на материнському ставленні до дитини, і на корекції емоційних порушень у самих дітей Будинку дитини. Запроваджена програма соціально комунікативного тренінгу для засуджених передбачає також оволодіння набором необхідних та достатніх навичок для реалізації здорового способу життя, зниження ризику девіантної поведінки.Документ Відкритий доступ Соціально-педагогічний супровід дітей із затримкою мовного розвитку в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Федоренко, Анна Юріївна; Потіщук, Ольга ОлегівнаМагістерська дисертація присвячена дослідженню організації інклюзивного навчання дітей з затримкою мовного розвитку (ЗМР) та ролі команди супроводу в забезпеченні їх ефективної інтеграції у освітній простір. У роботі висвітлено сучасні теоретичні підходи до проблеми інклюзії, проаналізовано особливості мовленнєвого розвитку дітей із ЗМР, а також визначено принципи побудови індивідуальної освітньої траєкторії для таких дітей. Особлива увага приділяється складу та функціям команди супроводу, яка включає педагогів, логопедів, психологів, реабілітологів, асистентів учителя, батьків та інших фахівців. Здійснено аналіз взаємодії членів команди, їхньої ролі у подоланні мовленнєвих бар’єрів та підтримці соціалізації дитини. У практичній частині роботи розроблено рекомендації щодо впровадження інноваційних методик навчання, адаптації навчальних програм та створення інклюзивного середовища, яке сприятиме повноцінному розвитку мовлення та комунікативних навичок у дітей із ЗМР. Результати дослідження спрямовані на вдосконалення процесу інклюзивного навчання, підвищення ефективності діяльності команди супроводу та формування умов для всебічного розвитку кожної дитини з особливими освітніми потребами.Документ Відкритий доступ Особливості соціальної роботи з українськими переміщеними особами, які отримали тимчасовий захист в Італії(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Михайлюк, Марія Володимирівна; Боковець, О. І.Магістерська дисертація присвячена проблемі соціальної роботи з українськими переміщеними особами, які отримали тимчасовий захист в Італії. В роботі узагальнено теоретичні та емпіричні підходи, прийняті до застосування у соціальній роботі в умовах війни. З’ясована відповідна термінологія, що має застосовуватись до різних категорій осіб, які рушають закордон для отримання притулку, їхні права та обов’язки. Встановлено, що Італія стала однією з країн, де українці можуть отримати статус «переміщеної особи» або «біженця» та, згодом, соціальну допомогу (психологічна та фізична реабілітація, матеріальна допомога, реалізація культурно-освітніх проектів). З’ясовані диференційні особливості надавачів соціальних послуг в Італії: соціальний працівник або асистент; соціальний оператор та їхні основні завдання. Описано роботу італійських та міжнародних організацій, їх соціальні проекти, реалізовані в Італії для українських переміщених осіб. Проведена оцінка якості надання соціальної допомоги серед українців, які отримали статус «тимчасового захисту» на території Італії. Надано рекомендації для покращення соціальної сфери в Італії щодо допомоги українцям, які приїхали в країну у зв’язку з російсько-українською війною.Документ Відкритий доступ Соціально-педагогічна профілактика кіберзлочинності осіб юнацького віку у закладах професійно-технічної освіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Нечепурна, Марина Вячеславівна; Боковець, О. І.Магістерська дисертація присвячена проблемі соціально-педагогічної профілактики кіберзлочинності осіб юнацького віку у закладах професійно-технічної освіти. В роботі здійснено теоретичний аналіз підходів до вивчення поняття «кіберзлочинність»; розкрито причини та особливості кіберзлочинності, а також психологічну характеристику періоду юнацького віку. Описано методи та форми первинної та вторинної соціально-педагогічної профілактики кіберзлочинності осіб юнацького віку у закладах професійно- технічної освіти. Розроблено тренінг первинної профілактики кіберзлочинності осіб юнацького віку у закладах професійно-технічної освіти. Поданий аналіз його ефективності та впровадження, а також надані рекомендації соціальним педагогам, щодо вибору дієвих методів і форм соціально-педагогічної профілактики кіберзлочинності.Документ Відкритий доступ Застосування форми Т-груп для профілактики емоційного вигорання соціальних працівників(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Камишнікова, Світлана Сергіївна; Боковець, О. І.Дисертація присвячена проблемі емоційного вигорання соціальних працівників. У магістерській дисертації досліджено теоретичні основи емоційного вигорання з урахуванням специфіки діяльності соціальних працівників. Узагальнено досвід щодо первинної та вторинної профілактики емоційного вигорання. Проведено констатувальний експеримент, який надав змогу емпірично виявити низький рівень емоційного вигорання у соціальних працівників. Результати експерименту враховано при розробці соціально психологічного тренінгу для профілактики емоційного вигорання соціальних працівників. Надано методичні рекомендації щодо проведення тренінгу з метою профілактики емоційного вигорання соціальних працівників.Документ Відкритий доступ Соціальна профілактика мобінгу в малих професійних групах(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Жукова, Анастасія Юріївна; Боковець, О. І.Дисертація присвячена проблемі мобінгу в малих професійних групах. У магістерській дисертації окреслено теоретичні підходи щодо дослідження мобінгу як виду психологічного насильства з описом причин виникнення, особливостей та форми прояву мобінгу в малих професійних групах. Узагальнено досвід соціальної профілактики мобінгу на робочому місці. Розкрито методи та форми первинної та вторинної соціальної профілактики мобінгу в малих професійних групах. Проведено опитування членів малої професійної групи щодо профілактики та протидії мобінгу на робочому місці з урахуванням результатів у розробці програми тренінгу вторинної профілактики мобінгу «Все в твоїх руках: як перестати бути жертвою мобінгу?» для членів малої професійної. Надано рекомендації соціальним працівникам щодо вибору дієвих методів і форм запобігання проявам мобінгу на робочому місці.Документ Відкритий доступ Застосування тренінгових технологій для профілактики конфліктів у взаємодії «соціальний працівник – клієнт»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Карпович, Юлія Євгеніївна; Боковець, О. І.Магістерська дисертація присвячена дослідженню запобігання та вирішення конфліктів у взаємодії «соціальний працівник – клієнт». Проаналізовано теоретичні підходи щодо дослідження міжособистісних конфліктів, причини та специфіку перебігу конфліктів у взаємодії «соціальний працівник – клієнт» у соціальній сфері, а також основі методи та форми профілактики конфліктів у соціальній сфері. Окрему увагу приділено аналізу тренінгових технології як форми профілактики виникнення конфліктів у взаємодії «соціальний працівник – клієнт». Надано рекомендації щодо запобігання виникненню конфліктів між суб’єктами в соціальній сфері.Документ Відкритий доступ Соціальна адаптація українських вимушених переселенців у Швейцарії (на прикладі діяльності волонтерської ініціативи Power Hub Zug)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Єлагіна, Марія Олександрівна; Кальченко, Л. В.Документ Відкритий доступ Соціально педагогічна робота з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, у закладах загальної середньої освіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Руденко, Тетяна Федорівна; Руденко,Т. П.У магістерській дисертації описані теоретичні підходи до соціально педагогічної роботи з родинами, що опинилися в складних життєвих обставинах, згідно з сучасними науковими дослідженнями. Проаналізовано соціально-психологічні особливості таких родин та їхній вплив на дітей. Особлива увага приділена особливостям використання різних методів і технологій соціально-педагогічної роботи, що можуть бути застосовані в навчальних закладах для ефективної підтримки цих сімей. Розроблено практичні рекомендації для соціальних педагогів щодо організації роботи з різними типами родин у кризових ситуаціях.Документ Відкритий доступ Формування усвідомленого батьківства молоді у закладах загальної середньої освіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Вишнівський, Роман Васильович; Кальченко, Л. В.Магістерська робота присвячена вивченню проблеми формування навичок усвідомленого батьківства молоді у закладах загальної середньої освіти. У роботі узагальнено теоретичні підходи до визначення понять «батькі вство», «усвідомлене батьківство». Розглянуто зміст та методи формування навичок усвідомленого батьківства учнів старших класів. Визначено критерії і показники рівня сформованості навичок готовності старшокласників до усвідомленого батьківства та проведено констатувальний етап експерименту. Розроблено та експериментально перевірено навчально-методичне забезпечення процесу формування навичок усвідомленого батьківства учнів старших класів з використанням мобільного додатку в Telegram для підвищення рівня готовності старшокласників до усвідомленого батьківства.Документ Відкритий доступ Міжнародні проекти як інструмент врегулювання міжетнічних конфліктів у світі та в Україні(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Мальчевський, Ілля Сергійович; Гераськов, Сергій ВадимовичДисертація присвячена проблемі врегулювання міжетнічних конфліктів за допомогою міжнародних проектів. В роботі узагальнено сучасні теоретичні підходи вирішення міжетнічних конфліктів та проаналізовано досвід застосування проектів у конфліктах в африканському регіоні на Балканах. Проаналізована ситуація з міжетнічною напругою в Україні. В результаті дослідження виведено основні метрики ефективності міжнародних проектів, окреслені типи успішних проектів для зниження гострої фази конфлікту.Документ Відкритий доступ Соціально-професійна адаптація учасників бойових дій до цивільного життя у ветеранському просторі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кунах, Георгій Євгенович; Кальченко, Л. В.Магістерська робота присвячена вивченню проблеми соціально професійної адаптації учасників бойових дій до цивільного життя у ветеранському просторі. У роботі узагальнено теоретичні підходи до розуміння соціальної та професійної адаптації, проаналізовано чинники, що впливають на процес адаптації ветеранів, а також роль ветеранського простору у сприянні їх інтеграції. Визначено соціально-економічні, психологічні бар'єри адаптації та шляхи їх подолання. Проведено дослідження з використанням методів соціологічного опитування та інтерв'ю, що дозволило сформулювати практичні рекомендації для державних і громадських організацій. Розроблено програми соціальної підтримки, професійної реабілітації та створення умов для працевлаштування ветеранів у ветеранському середовищі з метою підвищення ефективності їх адаптаційних процесів.Документ Відкритий доступ Наставництво в системі соціально-правовового захисту дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кобзар, Тетяна Віталіївна; Школяр, Л. В.Дисертація присвячена наставництву в системі соціально-правового захисту дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. Дослідження системи соціально-правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні зосереджено на аналізі основних засад державної політики, проблемних аспектах та ефективності запроваджених програм наставництва. Визначено роль наставництва як важливого елементу соціально-правового захисту дітей, що дозволяє їм адаптуватися до нових умов життя і сприяє розвитку соціальних та психологічних навичок. Окремо проаналізовано існуючі в Україні програми наставництва, що мають позитивний ефект, але зіштовхуються з проблемами недостатньої кількості кваліфікованих наставників, обмеженим фінансуванням та відсутністю належної координації між державними органами і громадськими організаціями. На основі цього розроблено рекомендації щодо вдосконалення програм наставництва, зокрема через розширення підготовки наставників, посилення співпраці між секторами, забезпечення сталого фінансування, а також розширення доступу до програм через онлайн-платформи.Документ Відкритий доступ Соціалізація дітей з особливими потребами у навчанні в умовах закладів загальної середньої освіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Михайлюченко, Антоніна Павлівна; Школяр, Л. В.Дисертація присвячена проблемі соціалізації дітей з ОП в умовах закладів загальної середньої освіти. В роботі узагальнено теоретичні підходи стосовно детермінації психолого-педагогічного супроводу процесу соціалізації дітей з особливими потребами у навчанні в умовах закладів загальної середньої освіти. Запропоновано програму психолого-педагогічного супроводу для дітей з ООП в умовах воєнного часу. Обґрунтовано рекомендації щодо роботи команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах дії воєнного стан.Документ Відкритий доступ Особливості професійної підготовки фахівців соціальної роботи в умовах дії воєнного стану в Україні(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бирса, Наталія Олександрівна; Школяр, Лілія ВолодимирівнаДисертація присвячена аналізу особливостей професійної підготовки фахівців соціальної роботи в умовах дії воєнного стану в Україні. У роботі детально розглянуто теоретичні основи професійної підготовки соціальних працівників, включаючи історичний аспект розвитку соціальної роботи в Україні, сутність та роль соціальної роботи в сучасному суспільстві, а також моделі та концепції підготовки фахівців. Окрему увагу вимогам, що висуваються фахівцям соціальної роботи, їх компетентностям. У другому розділі досліджено сучасний стан та проблеми професійної підготовки фахівців соціальної роботи в Україні, зокрема проаналізовано освітні програми, кадровий потенціал викладачів та технологізацію освіти. Розглянуто проблему якості підготовки фахівців у контексті сучасних викликів. У третьому розділі розглядаються перспективи розвитку спеціальності та надаються рекомендації щодо вдосконалення професійної підготовки фахівців соціальної роботи в сучасних умовах. Акцентовано увагу на основних напрямах модернізації освітніх програм, висвітлено роль держави тагромадських організацій у вдосконаленні системи підготовки фахівців.Документ Відкритий доступ Соціальна адаптація внутрішньо переміщених осіб до місцевих громад (на прикладі міської громади м. Одеси)(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Печкар, Діана Яківна; Руденко, Тамара ПетрівнаДисертація присвячена проблемі соціальної адаптації ВПО до нового соціокультурного середовища. В роботі узагальнено теоретико-методологічні засади соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб і на основі цього з’ясовано потреби у її забезпеченні шляхом застосування різних методів, особливо методів групової терапії. Далі з’ясовано сучасний стан соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб до нового соціокультурного середовища, визначено досвід такої адаптації в зарубіжних країнах та розглянуто роль у цьому креативних методів групової терапії. Досліджено особливості соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб до місцевого соціокультурного середовища, на прикладі м. Одеси, для чого розроблено відповідну методику оцінки стану соціальної адаптації, аналіз результатів оцінки та з’ясовано шляхи покращення соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб до місцевого соціокультурного середовища, на прикладі розробки рекомендацій щодо використання креативних методів групової терапії.