Комунікативна стратегія дистанціювання в професійно орієнтованому навчанні майбутніх учителів англійської інтонації
Вантажиться...
Дата
2017
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Міленіум
Анотація
Successful teaching future teachers to use English intonation in speech requires taking into account communicative norms, based on general attitudes, traditions and principles o f the British cultural community. Main British values, centered round the concept o f individualism with the emphasis on personal interests, independence and lack o f formality are realized within main communicative strategies: distancing, hinting, softening and shifting, communicative support, keep-the-conversation-going, organizing communicative contact, organizing the middle stage, handling small talk topics. The tactics and techniques o f the communicative strategy o f distancing, that are deeply rooted in the national worldviews, patterns o f behavior and stereotypical thinking, correlate with the corresponding English intonemes. Correct use o f the English intonemes-markers o f the mentioned above communicative strategies provides more effective cross-cultural communication o f teacher trainees and develops their foreign pronunciation culture.
Опис
Ключові слова
sociolinguistic knowledge, foreign cross-cultural communication, communicative strategy, distancing, an intoneme
Бібліографічний опис
Гурина, Н. В. Комунікативна стратегія дистанціювання в професійно орієнтованому навчанні майбутніх учителів англійської інтонації / Н. В. Гурина // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів Круглого столу (м. Київ,12 травня 2017 рік). – Київ, 2017. – С. 161-165. – Бібліогр.: 3 назви.