Прийоми формування навичок поєднаної вимови у процесі навчання майбутніх учителів англійської мови після німецької

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

Науковий керівник

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Міленіум

Анотація

The article considers the problem of forming pronunciation sub-skills of linking words in connected speech while teaching English as the second foreign language after German to future teachers. The author analyses the peculiarities of pronouncing initial vowel sounds in English in comparison with the German ones and students ’ native language sounds as well as the role played by the first foreign language in the process of teaching the second foreign language. Taking into account the principles of forming professional phonetic competence in the second foreign language the author offers exercises for forming the sub-skills of linking words at different stages of teaching English pronunciation.

Опис

Ключові слова

English pronunciation, first foreign language, future teachers, linking, professional phonetic competence, second foreign language

Бібліографічний опис

Чухно, О. А. Прийоми формування навичок поєднаної вимови у процесі навчання майбутніх учителів англійської мови після німецької / О. А.Чухно // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів Круглого столу (м. Київ,12 травня 2017 рік). – Київ : Міленіум, 2017. – С. 170-174. – Бібліогр.: 7 назв.

DOI