Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/25268
Title: Зменшення опору тертя літака шляхом мікровидуву через проникні ділянки поверхні крила
Other Titles: Airplane Friction Drag Reduction by Means of Microblowing Through Permeable Wing Surface Sections
Уменьшение сопротивления трению самолета путем микровыдува через пористый участок поверхности
Authors: Шквар, Є. О.
Зінченко, Д. М.
Троценко, Д. С.
Jamea, Ali
Shkvar, Y. O.
Zinchenko, D. M.
Trotsenko, D. S.
Jamea, Ali
Keywords: управління обтіканням
мікровидув повітря
проникна поверхня
коефіцієнт опору тертя
аеродинамічні характеристики
flow control
microblowing of air
porous surface
friction drag coefficient
aerodynamic characteristics
Issue Date: 2016
Publisher: НТУУ «КПІ»
Citation: Зменшення опору тертя літака шляхом мікровидуву через проникні ділянки поверхні крила / Є. О. Шквар, Д. М. Зінченко, Д. С. Троценко, Ali Jamea // Механіка гіроскопічних систем : науково-технічний збірник. – 2016. – Вип. 32. – С. 110–122. – Бібліогр.: 7 назв.
URI: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/25268
DOI: https://doi.org/10.20535/0203-377132201695789
Appears in Collections:Механіка гіроскопічних систем: науково-технічний збірник, Вип. 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mgs32_12Shkvar.pdf1.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.