Імітаційне моделювання елементу обшивки літака в умовах динамічних збурень

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У зв’язку з великою кількістю аварій, які виникли у результаті пошкодження обшивки літаків в польоті виникла потреба у перевірці стану заклепкового з’єднання та всієї обшивки в цілому до вильоту та після його закінчення. За той період часу, який літак проводить у повітрі на нього діє сукупність зовнішніх навантажень, які негативно впливають на стан обшивки. Зміну основних характеристик обшивки дуже складно відстежити під час польоту. Тому використання новітніх технологій при розробці нових та діагностиці літаків, які знаходяться в експлуатації, є актуальною задачею сьогодення. Імітаційне моделювання аварійних ситуацій – це новітній спосіб реалізації дослідницької діяльності, що спрямована на виявлення не тільки реальних, а і ймовірних проблем. Імітаційне моделювання дає змогу не тільки встановити проблему, а й виявити порушення у роботі об’єкта ще до їх появи. Метою дисертаційної роботи є визначення впливу зовнішніх (динамічних та статичних) навантажень на елементи обшивки літаків, з’єднані між собою за допомогою процесу клепання та при наявності у клепаних швах дефектів чи тріщин. Для досягнення мети необхідно вирішити наступні завдання: • провести огляд стану проблеми; • провести огляд засобів геометричного та імітаційного моделювання; • провести геометричне моделювання елементів обшивки літака, з’єднаних між собою за допомогою клепання; • провести імітаційне моделювання при наявності дефектів чи пошкоджень елементів конструкції літака при дії динамічних та статичних навантажень; • установити вплив дефектів чи пошкоджень на результати імітаційного моделювання. Об’єкт досліджень – процес руйнування клепаних з’єднань. Предмет дослідження – реакція з’єднаних між собою елементів обшивки літака на зовнішні динамічні та статичні навантаження при наявності у клепаних швах дефектів чи пошкоджень. Методи дослідження – геометричне моделювання для створення комп’ютерної моделі та імітаційне моделювання для її досладження. Наукова новизна дисертації полягає у наступному: • побудовано та досліджено діагностичні моделі чотирьох пластин обшивки літака приєднаних до силової конструкції за допомогою заклепок різного конструктивного виконання; • визначено вплив пошкодження клепаних з’єднань елементів обшивки літака на її напружено-деформований стан при критичних умовах експлуатації. Практичне значення полягає у створенні геометричних та імітаційних моделей елементів обшивки літака. Апробація результатів досліджень відбулася на наступних конференціях: • Новые направления развития приборостроения: Материалы 10-й Международной научно-технической конференции молодых ученых и студентов, Минск, БНТУ, 2016. Публікації. За матеріалами дисертації було опубліков ано статтю у фаховому виданні України: • Имитационное моделирование элемента обшивки самолета при многоочаговом повреждении / С.А. Цыбульник, Б.А. Охота // Вісник НТУУ “КПІ”. Серія приладобудування. – 2018. – No55. – С. 93-100. Структура дисертації. Дисертаційна робота складається з чотирьох розділів, висновків, переліку посилань. Загальний обсяг дисертації становить 145 сторінок, 96 рисунків, 22 таблиці, 1 додаток, 44 положень переліку посилань.

Опис

Ключові слова

CAD, CAE, ANSYS, імітаційне моделювання, геометричне моделювання, обшивка літака, вітрове навантаження, imitation modeling, geometric modeling, aircraft detection, wind load

Бібліографічний опис

Охота, Б. О. Імітаційне моделювання елементу обшивки літака в умовах динамічних збурень : магістерська дис. : 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології / Охота Богдан Олександрович. – Київ, 2018. – 145 с.

DOI