Магістерські роботи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Дослідження механічних властивостей протезів нижніх кінцівок людини(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Політанський, Олексій Вячеславович; Шевченко, Олександр ВіталійовичДисертація на здобуття наукового ступеня магістра за спеціальністю 131 – Прикладна механіка. – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» ім. І. Сікорського. – Київ, 2024. Магістерська дисертація присвячена дослідженню механічних властивостей протезів стегна за умов типової моделі навантаження нижньої кінцівки. У роботі виконано моделювання ендопротезу з урахуванням його функціональних та геометричних параметрів, проведено числовий аналіз напружено-деформованого стану конструкції. Розроблено методичні рекомендації щодо проектування протезів стегна на основі отриманих результатів. Окрему увагу приділено аналізу впливу конструктивних особливостей ендопротезу на його механічні властивості.Документ Відкритий доступ Мехaнiчний пристрiй гомогенiзaцiї легкоруйнiвних чaстинок у вязкому середовиищi(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Повaр, Ярослaв Iгорович; Саленко, Олександр ФедоровичМaгiстерськa роботa присвяченa розробцi мехaнiчного пристрою для гомогенiзaцiї легкоруйнiвних неметaлевих чaстинок у в’язкому середовищi, що є aктуaльним зaвдaнням для бaгaтьох гaлузей промисловостi, зокремa фaрмaцевтичної, хaрчової, хiмiчної тa косметичної. У роботi проведено всебiчний aнaлiз iснуючих методiв гомогенiзaцiї, тaких як роторно-стaторнi, лопaтевi, ультрaзвуковi тa мембрaннi системи, a тaкож їх перевaг i недолiкiв. Особливу увaгу придiлено викликaм, якi виникaють пiд чaс обробки в’язких середовищ i легкоруйнiвних чaстинок, тaких як нерiвномiрнiсть змiшувaння, утворення зaстiйних зон, руйнувaння чaстинок i високi енерговитрaти. Нa основi проведеного aнaлiзу було обґрунтовaно вибiр рaмкової мiшaлки як нaйбiльш ефективного рiшення для роботи у в’язкому середовищi. Розроблено конструкцiю пристрою, виконaно розрaхунок ключових пaрaметрiв, зокремa швидкостi обертaння, потужностi двигунa, зсувного нaпруження тa швидкостi потоку. Проведено моделювaння процесу гомогенiзaцiї, результaти якого пiдтвердили здaтнiсть пристрою зaбезпечувaти рiвномiрний розподiл чaстинок без їх руйнувaння. Результaти роботи мaють знaчну прaктичну цiннiсть для впровaдження у промислових умовaх. Зaпропоновaний пристрiй дозволяє досягти високої якостi гомогенiзaцiї при мiнiмaльних енерговитрaтaх, що робить його конкурентоспроможним нa ринку. Подaльшi дослiдження можуть бути спрямовaнi нa aвтомaтизaцiю роботи пристрою тa його aдaптaцiю для специфiчних промислових процесiв.Документ Відкритий доступ Підвищення точності фрезерувального верстата шляхом зниження деформативності шпиндельного вузла(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Регалов, Назар Анатолійович; Струтинський, Василь БорисовичМагістерська дисертація на тему “Підвищення точності фрезерувального верстата шляхом зниження деформативності шпиндельного вузла” складається з 85 сторінок пояснювального тексту, 52 рисунки, 5 таблиць, 2 сторінки списку використаних джерел, 9 плакатів. Підвищення точності фрезерувальних верстатів є однією з ключових задач у сучасному машинобудуванні, оскільки точність обробки деталей визначає якість готових виробів та ефективність виробничих процесів. Одним із найбільш критичних елементів фрезерувальних верстатів є шпиндельний вузол, оскільки саме він забезпечує обертання ріжучого інструменту, і його деформація може призвести до значного погіршення точності обробки. Тому дослідження, спрямовані на зниження деформативності шпиндельного вузла, мають велике значення для розвитку технологій і удосконалення верстатів. використання підвищення точності фрезерувального верстата шляхом мінімізації статичних та динамічних деформацій. оптимізація конструкції вузла, використання нових матеріалів із високими показниками жорсткості; впровадження систем змащення та охолодження для мінімізації теплових деформацій; застосування інтелектуальних систем моніторингу та компенсації деформацій у реальному часі. Мета дослідження Метою роботи є підвищення точності фрезерувального верстата шляхом зниження деформативності шпиндельного вузла на основі розробки конструктивних і технологічних рішень, а також проведення статичного та динамічного розрахунку шпиндельного вузла. Завдання дослідження Для досягнення мети необхідно виконати такі завдання: 1. Провести аналіз факторів, що впливають на деформативність шпиндельного вузла. 2. Дослідити сучасні методи зниження деформацій у шпиндельних вузлах фрезерувальних верстатів. 3. Розробити модель шпиндельного вузла з удосконаленими характеристиками. 4. Провести експериментальну перевірку запропонованих рішень. 5. Оцінити ефективність розроблених підходів на практиці. Об’єкт і предмет дослідження 6 Об’єкт дослідження: фрезерувальні верстати та їх шпиндельні вузли. Предмет дослідження: способи зниження деформативності шпиндельного вузла для підвищення точності обробки. Методи дослідження У роботі використано такі методи: теоретичний аналіз конструктивних і експлуатаційних особливостей шпиндельного вузла; числове моделювання для оцінки деформацій і коливань; експериментальні дослідження з використанням спеціалізованих стендів і вимірювальних пристроїв. Практичне значення Результати дослідження можуть бути використані на підприємствах машинобудування для модернізації фрезерувальних верстатів, а також у проектуванні нових моделей верстатів із підвищеними показниками точності. Зниження деформативності шпиндельного вузла сприятиме покращенню якості продукції, підвищенню продуктивності виробничих процесів та економічній ефективності підприємств. Структура роботи Магістерська дисертація складається з титульного листа, технічного завдання, змісту, реферату, вступу, шести розділів, висновків, списку використаних джерел, плакатів та додатків. Перший розділ подано огляд на основні технічні параметри існуючих фрезерувальних верстатів. Другий розділ проведено розгляд особливостей головного руху фрезерувального верстата. Третій розділ присвячений обгрунтуванню статичної невизначеної системи шпиндельного вузла верстата. Четвертий розділ розраховано реалізацю умов сумісності деформацій шпиндельного вузла. П’ятий розділ проведено математичне моделювання статичних деформативних характеристик шпиндельного вузла верстата. Шостий розділ виконано динамічний розрахунок зміщень фрези під час дії різальних сил. Загалом, виконання цієї роботи сприятиме вирішенню однієї з ключових проблем сучасного машинобудування — забезпечення високої точності фрезерувальних верстатів, що є необхідним кроком для підвищення конкурентоспроможності верстатів з підприємств на світовому ринкуДокумент Відкритий доступ Пристрій для збирання соняшнику(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Щербань, Антон Едуардович; Вовк, Вячеслав ВолодимировичДаний дипломний проект присвячений розробці конструкторської документації для виготовлення пристрою для збирання насіння соняшнику. Робота виконувалась на замовлення підприємства. В даній роботі проведений аналіз основних елементів рами пристрою, описано методику та проведено несучої рами пристрою. Розроблено та розраховано нову кінематичну схему пристрою, окремо наведено розрахунок валу за допомогою модуля Autodesk Inventor. Розроблено процеси автоматизації розробки конструкторської документації та допоміжних файлів для виробництва. За результатами аналізів та розрахунків створено конструкторську документацію на пристрій в двох виконаннях. Розроблено додаткові пристосування які полегшують процес виробництва та логістики пристрою в умовах підприємства замовника. Описано процедуру сертифікації, яку має пройти пристрій для можливості продажу в країнах членах Європейського союзу. Даний пристрій, на момент публікації знаходиться на стадії піднаглядової експлуатації, 4 машини продані та експлуатуються у клієнтів. Результати дипломного проєкту були передані замовнику, що підтверджується відповідним актом.Документ Відкритий доступ Верстат для загострення дискових закрійних ножів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Шкрабова, Анастасія Вячеславівна; Майданюк, Сергій ВолодимировичАктуальність теми – зумовлена постійною потребою швейних підприємств у підтримці гостроти лез для дискових закрійних ножів. Гострі дискові леза є запорукою якісного крою, підвищення продуктивності роботи на підприємстві та продовження терміну служби лез. Мета магістерської дисертації – розробити загальний концепт верстата для загострення дискових закрійних ножів, який дозволить загострювати ножі за необхідними нам параметрами. Відповідно до поставленої мети були визначені такі завдання: – проаналізувати методи загострення дискових закрійних ножів; – проаналізувати існуючі верстати для загострення дискових закрійних ножів; – здійснити аналіз рухів, які буде виконувати наш верстат; – провести аналіз окремних конструктивних елементів для забезпечення рухів верстата; – розробити загальну концепцію верстата для загострення дискових закрійних ножів; – розробити стартап – проєкт. Методи дослідження – ознайомлення з літературними джерелами, включає аналіз технічної літератури, вивчення принципів роботи існуючих механізмів, аналіз інженерних рішень для проектування верстата. Наукова новизна магістерської дисертації – полягає у розробці верстата для загострення дискових закрійних ножів, який повність відповідає заданим параметрам. Практичне значення отриманих результатів – полягає у забезпеченні швейних підприємств ефективним рішенням для підтримки гостроти лез. Це сприяє підвищенню якості розкрою, збільшенню продуктивності виробництва, продовженню терміну служби інструментів та зниженню витрат на їх заміну.Документ Відкритий доступ Пристосування для наплавки валів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сулима, Богдан Олександрович; Даниленко, Олександр ВасильовичМагістерська дисертація присвячена дослідженню, розробці та впровадженню раціональних методів відновлення валів машинобудівного обладнання, зокрема шляхом ремонтної наплавки. У роботі проведено аналіз існуючих методів наплавки, їх особливостей і недоліків. На основі цього обґрунтовано вибір оптимального способу наплавки для відновлення циліндричних поверхонь. Виконано патентно-інформативний пошук, що дозволило систематизувати сучасні технічні рішення у сфері наплавки тіл обертання. Проведено інформаційно-аналітичний огляд пристосувань, що використовуються для реалізації таких процесів. Основна частина роботи зосереджена на розробці конструкції пристосування для наплавки циліндричних поверхонь. Розроблено технічну документацію та виконано інженерні розрахунки ключових вузлів пристрою, таких як шпиндель, приводи подачі, зубчасто-пасова передача. Додатково запропоновано концепцію STARTUP-проєкту, спрямованого на комерціалізацію створеного пристосування. Оцінено техніко-економічні показники пристрою, його ефективність та доцільність впровадження у промислове виробництво. Результати дослідження мають практичну значущість, оскільки сприяють зниженню витрат на ремонт деталей, підвищенню їх довговічності та забезпечують розвиток інновацій у сфері ремонтних технологій.Документ Відкритий доступ Розробка віброакустичної системи робота-маніпулятора для моніторингу його стану та ідентифікації об’єктів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Семенчук, Нікіта Володимирович; Петришин, Андрій ІгоровичОбсяг пояснювальної записки становить 60 сторінок, включає 5 розділів , 28 ілюстрацій, 4 додатка (у першому наведено технічне завдання, у другому публікації по темі дисертації) та 22 бібліографічних найменувань за переліком джерел посилань. Об’єкт дослідження — три-ланковий надлегкий маніпулятор з робочою зоною 8 метрів. Предмет дослідження — ідентифікація типу та стану об’єкту на основі аналізу їх частотного спектру. Мета роботи — Розробка віброакустичної системи робота-маніпулятора для моніторингу його стану та ідентифікації об’єктів. Метод дослідження — робота з науково-технічною літературою , створення математичної моделі робота-маніпулятора та дослідження ПФМ-1. Розглянуто вже існуючі методи ідентифікації об’єктів та діагностики механізму, основний принцип роботи віброакустичної системи , запропоновано методику ідентифікації об’єктів за спектрами огинаючої. За темою магістерської дисертації опубліковано тези в рамках студентського наукового семінару «Інновації молоді в машинобудуванні 2024» під назвою «Використання віброакустичної системи моніторингу у надлегкому маніпуляторі роботизованих механізмів для розмінування місцевості»Документ Відкритий доступ Пускова катапульта для БПЛА(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Вознюк, Ігор Вікторович; Проценко, Павло ЮрійовичПояснювальна записка магістерської дисертації на тему «Пускова катапульта для БПЛА» має 89 аркуші формату А4, містить 39 ілюстрації, 10 таблиці, 1 додаток, при написанні роботи використано 22 джерел інформації. Вона присвячена розробці пускової катапульти для розгону мас до 20кг з використанням з накопиченої енергії маховиком приводу. Робота містить огляд сучасних конструкцій пускових катапульт, аналіз їхніх переваг та недоліків, а також описує нову конструкцію катапульти, що забезпечує короткий час підготовки до розгону, ефективність та можливість адаптації під різні типи вантажу. Проведені аналітичні та чисельні розрахунки методом скінчених елементів, виконано проектування кінетичної пускової катапульти. Актуальність роботи: Розробка пускової катапульти для вантажу є актуальною через зростаюче використання безпілотних літальних апаратів у військових, рятувальних, логістичних і наукових цілях. Вантажі потребують ефективних рішень для запуску в умовах обмеженого простору, що робить кінетичні катапульти з маховичним накопичувачем енергії перспективним вибором. Така катапульта дозволяє здійснити швидку підготовку для пуску маси та може використовуватися у польових умовах при умові встановлення її на рухому платформу з пневмоколесами. Мета дослідження: Розробка кінетичної пускової катапульти для вантажу з маховичним накопичувачем енергії, що забезпечує ефективний розгін апарату до необхідної швидкості відриву. Це передбачає створення нової конструкції катапульти, проведення розрахунків її основних параметрів, розробку 3D моделі, виконання чисельного моделювання зубчасто-пасової передачі та аналізу її напруженого стану для оцінки міцності. Об’єкт дослідження - привід пускової катапульти для БПЛА Предмет дослідження – Характеристики руху маховика та міцності зубчасто-пасової передачі. Методи дослідження: Теоретичні методи аналізу руху маховика та чисельне моделювання методом скінчених елементів. Наукова новизна отриманих результатів: Отримані залежності кутової швидкості маховика від величини пускових мас та кута нахилу пускової катапульти. Практичне значення отриманих результатів: Отримані в роботі результати допоможуть при розробці пускової катапульти для розгону мас за рахунок накопиченої енергії маховика.Документ Відкритий доступ Гусеничний рушій наземного роботизованого комплексу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Жабровець, Олег Анатолійович; Струтинський, Василь БорисовичМагістерська дисертація на тему «Гусеничний рушій наземного роботизованого комплексу», містить 76 сторінок пояснювальної записки, рисунків 28 , таблиць 18 , використаних джерел – 19, ілюстрації, що включають 11 слайдів презентації графічної частини. Актуальність теми: Гусеничний рушій наземного роботизованого комплексу, застосовуються в різних галузях, найбільш актуальною є військове застосування. Одним з ключових елементів роботи є гусеничний рушій. Він забезпечує високу прохідність на різних типах поверхні, що особливо важливо на складних місцевостях. Актуальність гусеничного рушія для наземного роботизованого комплексу є забезпечення надійної мобільності, стійкості, прохідності і ефективності в реальних умовах. Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами: Ця робота виконана в межах науково-дослідної роботи кафедри «Конструювання машин» Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Дослідження спрямоване на розробку гусеничного рушія наземного роботизованого комплексу. Метою дослідження: Основною метою дослідження є розробка гусеничного рушія для наземного роботизованого комплексу, який забезпечить високу прохідність, маневреність і стійкість на різних типах поверхонь. Задачі дослідження: 1. Патентно- інформаційні дослідження 2. Розроблення схемних, та конструктивних рішень гусеничного рушія. 3. Проектні розрахунки гусеничного рушія Об'єкт і предмет дослідження: Об'єктом дослідження є гусеничний рушій наземного роботизованого комплексу. Предметом дослідження є конструктивні рішення для підвищення прохідності, ефективності та надійності гусеничних рушіїв. Методи дослідження: Теоретичні та експерементальні дослідження. Наукова новизна отриманих результатів: Науковою новизною є розробка конструкції гусеничного рушія, що дозволяє, підвищити зчеплення з різними поверхнями та зменшити енергетичні витрати при русі. Вперше в рамках цього дослідження запропоновано використання нових матеріалів для виготовлення елементів гусеничних рушіїв, що знижує вартість конструкції, покращена прохідність. Практичне значення отриманих результатів: Полягає в тому, що розроблені конструктивні рішення можуть бути використані у різних галузях, зокрема в військових технологіях та при проведенні досліджень в складних умовах. Це дозволить підвищити мобільність і ефективність таких систем.Документ Відкритий доступ Свердло спіральне(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Якубов, Ельхан Яшар огли; Красновид, Дмитро ОлександровичВиконаний аналіз оброблюваного матеріалу свердлінням. Оброблюваним матеріалом є нержавіюча сталь. Виконаний вибір матеріалу інструменту. Розраховані конструктивні параметри. Розроблена конструкція свердла з ламаними різальними кромками. Розраховані припуски на обробку. Розраховані оптимальні режими різання.Документ Відкритий доступ Підвищення надійності електропостачання споживачів постійного струму тягової підстанції(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Джгун, Артур Сергійович; Ткаченко, Вадим ВладиславовичАктуальність теми. Тягові підстанції є невід’ємною частиною залізниці, забезпечуючи левову частку від всіх перевезень. Тягові підстанції є надійним джерелом живлення, яке забезпечує високу надійність електропостачання споживачів залізничного транспорту, комунальних, так і побутових, що є перевагою для сталого розвитку. Більша екологічність та ефективність використання палива. Вартість перевезень за допомогою електричного транспорту кратно менша ніж вартість перевезень з використанням двигунів внутрішнього згоряння. В даний час найпоширенішим способом залізничних перевезень є саме перевезення за допомогою електротранспорту який живиться від тягових підстанцій за допомогою централізованої енергомережі. В Україні з кожним роком частка перевезень електрифікованими маршрутами залізниці тільки зростає, що забезпечує зниження витрат на транспортування та позитивно впливає на зменшення вуглецевого сліду. Тягові підстанції залізниці в Україні розвиваються двома шляхами, а саме – це тягові підстанції постійного струму та тягові підстанції змінного струму контактної мережі. Метою магістерської дисертації є аналіз та розрахунок підвищення надійності тягової підстанції при заміні акумуляторної батареї. Об’єктом дослідження є тягова підстанція залізниці з використанням акумуляторної батареї. Предметом дослідження є заміна акумуляторної батареї. Методи дослідження. Дослідження засновані на сучасних методах обчислювальної математики, теорії надійності, системному аналізі, прикладному статистичному аналізі, аналізі використання сучасних комп’ютерних програм. Наукова новизна результатів дослідження. Проведено комплексні дослідження складу, режимів роботи тягових підстанцій залізниці, що дозволило виявити напрями та можливості ефективного підвищення надійності електропостачання. Практичне значення отриманих результатів. Отримані результати моделювання можуть використовуватися: - для удосконалення існуючих систем з використанням застарілих акумуляторних батарей задля підвищення надійності електропостачання. - при запровадженні та проєктуванні нових тягових підстанцій з використанням акумуляторних батарей. - при дослідженні надійності систем електропостачання.Документ Відкритий доступ Підвищення рівня енергетичної ефективності промислових насосних систем та станцій(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Юрченко, Олександр Олександрович; Прокопенко, Володимир ВасильовичАктуальність – З кожним роком витрати на енергоресурсах зростають, що робить енергоефективність ключовим фактором для зниження операційних витрат підприємств. Насосні системи часто є значним споживачем електроенергії, і оптимізація їх роботи може істотно зменшити споживання енергії. Об'єкт дослідження – режими роботи насосної системи постачання води. Мета роботи – розробка оптимальних енергоефективних заходів для підвищення ефективності роботи насосних систем, що дозволить знизити споживання енергії, зменшити операційні витрати та стимулювання економічного розвитку та впровадження енергозберігаючих технологій. Методи дослідження – узагальнення та аналіз вихідних даних для інженернотехнічних комунікацій, розробка на їх основі комп'ютерні моделі для перевірки ефективності математичних моделей. Предмет дослідження– характеристики режимів роботи насосної централізованої системи відведення та постачання води. Практичне значення – запропоновані математична та імітаційна комп'ютерна моделі дадуть змогу підвищити рівень енергетичної ефективності промислових насосних станцій.Документ Відкритий доступ Підвищення енергоефективності підприємства з вироблення комбікорму(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Cтупеньков, Даніл Сергійович; Прокопенко, Вододимир ВасильовичДослідження модернізації енергопостачання підприємства з виготовлення комбікорму включає створення електроенергетичного комплексу з розподіленою генерацією, який інтегрує сонячну електростанцію, систему накопичення енергії, мережу внутрішніх підключень та зарядні станції для електромобілів. Актуальність роботи: Модернізація енергосистеми підприємства на основі відновлюваних джерел енергії (СЕС) та систем накопичення енергії для підвищення енергоефективності, автономності та стабільності енергопостачання. Об'єкт дослідження: Енергосистема підприємства з виробництва комбікорму. Предмет дослідження: Методи модернізації енергосистеми з використанням відновлюваних джерел енергії, систем накопичення енергії та інтеграції зарядних станцій для електромобілів Мета дослідження даної магістерської дисертації полягає в підвищенні енергоефективності підприємства з виготовлення комбікорму шляхом впровадження комплексного енергетичного комплексу з розподіленою генерацією та сучасними системами управління енергією. Це включає зниження витрат на енергопостачання, покращення стабільності енергопостачання та підвищення екологічної стійкості підприємства. Методи дослідження: Аналіз енергетичного стану підприємства, техніко-економічні розрахунки, вибір обладнання (СЕС, СНЕ, зарядні станції), моделювання системи управління енергією (EMS).Документ Відкритий доступ Дослідження пакету заходів провадження сонячної станції в освітньому закладі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кошалко, Максим Юрійович; Прокопенко, Володимир ВасильовичАктуальність – як відомо сонячна енергія стає важливим джерелом енергії через зростання споживання та обмеженість природних ресурсів. Сонце постійно випромінює велику кількість енергії, яку можна використовувати для виробництва електрики та тепла. Відновлювані джерела, такі як сонячна енергія, є екологічно чистими і стійкими, що робить їх перспективними для вирішення енергетичних проблем. Система комбінованого енергозабезпечення для приватного будинку, що використовує сонячну енергію, є ефективним рішенням. Вона поєднує сонячні панелі для збору енергії та акумулятори для зберігання надлишкової енергії. Такий підхід сприяє зменшенню витрат на електрику та забезпечує стабільне постачання енергії. Використання сонячної енергії допомагає зменшити негативний вплив на навколишнє середовище та робить енергозабезпечення більш стійким і незалежним. Об'єктом дослідження є процес перетворення енергії сонячного випромінювання для енергозабезпечення навчального закладу. Предметом дослідження є параметри системи комбінованого енергозабезпечення навчального закладу шляхом використання енергії сонячного випромінювання. Наукова новизна. Набув подальшого розвитку методом енергетичного забезпечення потреб навчальних закладівку за рахунок викроистання енергії сонячного випромінювання з врахуванням кліматичних умов розташованого об’єкта.Документ Відкритий доступ Інтелектуальна система картографування за допомогою БПЛА(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ралло, Ігор Володимирович; Завгородній, Валерій ВікторовичРозвиток технологій БПЛА відкриває нові можливості для картографування місцевості, що є важливим для моніторингу інфраструктури та екологічного нагляду. Метою цієї роботи є створення інтелектуальної системи для автоматичного створення карт на основі відео, знятого з FPV дрона. Дослідження включає аналіз існуючих рішень, проектування архітектури системи, розробку програмного забезпечення, створення інтерфейсу користувача та тестування системи. Об'єктом дослідження є система картографування з використанням FPV дрона, а предметом - методи обробки відео, включаючи зшивання зображень та геометричні перетворення. Використовувані методи включають алгоритми SIFT, SuperPoint та SuperGlue, гомографію та афінні перетворення Наукова новизна дослідження полягає у розробці системи, що використовує FPV дрони та сучасні алгоритми комп'ютерного зору для високоякісного картографування. Практичне значення включає надання доступних рішень для картографування, які підходять для малого бізнесу, наукових установ та громадських організацій.Документ Відкритий доступ Інтелектуальна система розпізнавання об’єктів за допомогою БПЛА(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Грисюк, Дмитро Анатолійович; Крилов, Євген ВолодимировичТема є актуальною у зв’язку з необхідністю підвищення ефективності збору, аналізу та обробки даних у різних галузях, таких як екологія, сільське господарство, урбаністика, інфраструктурний моніторинг та інші. Метою дослідження є створення системи, що базується на сучасних архітектурах нейронних мереж, як YOLO, з оптимізацією для швидкої та точної обробки великих обсягів даних. Завдання включали аналіз існуючих методів, створення власного датасету, розробку алгоритмів розпізнавання об’єктів, а також інтеграцію системи в умовах обмежених обчислювальних ресурсів. Об’єктом дослідження є процес автоматизованого розпізнавання об’єктів за допомогою БПЛА. Предметом – алгоритми машинного навчання для аналізу зображень, а також методи обробки даних високої роздільної здатності. У роботі застосовувалися методи машинного навчання, зокрема глибоких нейронних мереж, а також технології обробки великих зображень із використанням алгоритмів розбиття на тайли. Наукова новизна полягає у створенні адаптивної системи, що інтегрує сучасні алгоритми YOLO для роботи з аерофотознімками. Практичне значення роботи полягає у можливості впровадження системи в реальні сценарії, наприклад для моніторингу інфраструктури, оцінки стану природних ресурсів і розв’язання задач екологічного управління.Документ Відкритий доступ Інформаційно-реєстрова система зруйнованого майна та інфраструктури(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Жоган, Всеволод Володимирович; Писаренко, Андрій ВолодимировичАктуальність даної магістерської дисертації полягає у документуванні зруйнованого майна та інфраструктури, що є важливим у контексті відновлення України після військових дій. Створення такої системи сприяє прозорості та ефективності процесів відновлення. Об’єктом дослідження є процес відновлення та реєстрації пошкодженого майна. У роботі виконаний аналіз подібних систем, зокрема Реєстру пошкодженого та знищеного майна та Реєстру збитків для України («Register of Damage for Ukraine»), визначені їхні переваги та недоліки, а також сформульовані вимоги до нової системи. Розроблена система з використанням сучасних технологій, таких як TypeScript, React, NestJS, PostgreSQL тощо, що дозволяє забезпечити високу продуктивність та масштабованість. Також вирішені проблеми, пов’язані з обмеженим доступом до офіційних даних, через застосування відкритих джерел та створення власної структури даних. У роботі детально описані процеси тестування системи для оцінки її стабільності та функціональності, а також представлена концепція стартап-проєкту, який дозволяє системі бути впровадженою у масштабах держави.Документ Відкритий доступ Система аналізу пошкоджень будівель на основі машинного навчання з використанням дронів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гараган, Олексій Михайлович; Жураковський, Богдан ЮрійовичАктуальність теми “Система аналізу пошкоджень будівель на основі машинного навчання з використанням дронів” обумовлена необхідністю оперативного реагування на наслідки військових конфліктів та інших катастроф, які спричиняють масштабні руйнування будівель та інфраструктури. Традиційні методи оцінки є часозатратними, небезпечними та залежать від людського фактора. Використання безпілотних літальних апаратів у поєднанні зі штучним інтелектом дозволяє швидко та точно визначати ступінь руйнувань, що є критично важливим для планування відновлювальних робіт та гуманітарної допомоги. Мета дослідження полягає у розробці автоматизованої системи, яка використовує алгоритми машинного навчання для аналізу даних, отриманих із БПЛА, з метою швидкої і точної оцінки ступеня руйнувань будівель та інфраструктури. Об’єктом дослідження є процес збору, обробки та аналізу даних, алгоритми глибокого навчання в автоматизованій системі аналізу руйнувань будівель. Предметом дослідження є автоматизована система аналізу руйнувань будівель на основі машинного навчання з використанням дронів.Документ Відкритий доступ Система управління дронами на основі ройового інтелекту(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Терехов, Максим Євгенович; Батрак, Євгеній ОлександровичНапрям дослідження відповідає сучасним науковим і практичним потребам у розвитку систем робототехніки, зокрема тих, що спрямовані на автоматизацію процесів моніторингу та управління територіями. Робота виконується у межах наукових програм, спрямованих на інтеграцію технологій штучного інтелекту у роботизовані системи. Дослідження передбачає внесок автора у створення нових підходів до управління роєм дронів для покриття великих територій. Метою роботи є розробка інформаційної системи для керуванням ройовим інтелектом для ефективного покриття територій групою дронів. Досягнення цієї мети потребує вирішення таких задач: створення алгоритмів координації дій дронів у рої, розробка методів адаптації до змін у навколишньому середовищі, забезпечення ефективної комунікації між дронами та оптимізація маршрутів для мінімізації енергоспоживання. Об’єктом дослідження є автоматизована система ройового інтелекту, яка забезпечує функціонування групи дронів для виконання завдань на визначеній території. Предметом дослідження є алгоритми та методи управління роєм, які дозволяють оптимізувати розподіл ресурсів і маршрутів у рамках заданих умов. Робота базується на використанні математичного моделювання, алгоритмічних методів розрахунку маршрутів та кластеризації територій. Результати дослідження мають широкий спектр практичних застосувань, включаючи моніторинг територій, виконання пошуково–рятувальних операцій та оптимізацію сільськогосподарських процесів. Запропоновані алгоритми кластеризації та маршрутного планування дозволяють підвищити масштабованість і продуктивність систем, зменшуючи витрати енергії та час виконання завдань.Документ Відкритий доступ Система стеження за повітряними та наземними цілями мобільного робота на основі комп'ютерного зору(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кравчук, Максим Олексійович; Ткач, Михайло МартиновичОб’єкт дослідження: система стеження за статичними та динамічними цілями. Предмет дослідження: алгоритми стеження за цілями в різних умовах та сценаріях застосування мобільних роботів. Актуальність магістерської дисертації зумовлена зростанням ролі мобільних роботів, які, завдяки інтеграції з технологіями штучного інтелекту та комп'ютерного зору, забезпечують ефективне стеження за цілями в динамічних умовах. Це відкриває нові можливості для автономних систем у промисловості, медицині, сільському господарстві та військовій сфері, підвищуючи рівень автоматизації, точності та безпеки. Метою роботи є підвищення точності визначення місцезнаходження цілі для надійної навігації робота під час стеження використовуючи алгоритм комп’ютерного. Для досягнення поставленої мети були поставлені та виконані наступні задачі: − оглянути проблему та існуючі рішення; − сформувати функціональні та нефункціональні вимоги до системи; − обрати та обґрунтувати елементи та технології; − спроектувати структурну схеми системи, базу даних; − реалізувати бізнес-логіку системи та інтерфейси користувача; − протестувати систему.