The Evocative Power of Phonetics in Mixed Ability English Class
Вантажиться...
Дата
2020
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
The present paper sets out to explore the role of evocativeness in teaching remedial pronunciation to Ukrainian PhD students in mixed ability classes. We focus on tricky pronunciation cases of academic vocabulary. Special attention is paid to word stress, palatalization, devoicing, and basic intonation patterns, including, but not limited to questions and negation phonic contouring. Relevant useful online resources are also discussed.
Опис
Ключові слова
evocativeness, emotions, remedial phonetics, academic vocabulary, mixed ability classes, context, language variation
Бібліографічний опис
Ilchenko, O. The Evocative Power of Phonetics in Mixed Ability English Class / Olha Ilchenko, Zinaida Shelkovnikova // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів IV Круглого столу з міжнародною участю (23 квітня 2020 р.). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – С. 121–125. – Бібліогр.: 6 назв.