Застосування методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу
Вантажиться...
Дата
2021-12
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
Актуальність теми. Сучасні інформаційно-вимірювальні технології відіграють значну роль у багатьох галузях людської діяльності. Однією з таких сфер є освіта (початкова, середня, вища, профільна та ін.), головним критерієм оцінки якості якої є наявність певних компетенцій (знань, умінь та навичок) слухачів у процесі навчання. Керування навчальним процесом може реалізовуватися з певним ступенем автоматизації, застосуванням інформаційних систем та систем контролю (спеціалізованого ПЗ). Інформаційна система має охоплювати всі основні педагогічні процеси навчального закладу та надавати інформацію для прийняття управлінських рішень.
В останні роки в роботі освітніх закладів знайшли застосування інформаційні системи контролю освітнього процесу корпоративного типу на базі CRM архітектури (від англ. Customer Relationship Management – системи управління взаємовідносинами з клієнтами) [1]. При роботі систем CRM архітектури в освітньому закладі часто виникає необхідність в розширенні функціоналу ПЗ для контролю освітнього процесу. Це дозволяє проводити пошук залежностей між сутностями які входять до бази даних (БД) інформаційної системи. Доцільним є використання методів агрегації та відображення даних реалізованих окремими програмними модулями у складі ІС CRM архітектури, що забезпечують технологію запитів до БД та дозволяють більш повно оцінювати вибрані аспекти освітнього процесу.
Метою магістерської дисертації є застосування методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу CRM архітектури шляхом розробки програмного модулю із функціональними можливостями створення користувацьких шаблонів агрегації та відображення даних. В технології агрегації даних застосовані специфікації JSON API та сервіси REST API.
Об`єкт дослідження – контроль вибраних параметрів навчального процесу в інформаційній системі CRM архітектури із застосуванням методів агрегації даних заданої розмірності.
Предметом дослідження є аналіз методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу CRM архітектури, розробка функціоналу програмного модулю агрегації даних у контролі вибраних показників навчального процесу із застосуванням технології запитів до бази даних SQL ІС.
Для досягнення мети було сформульовано наступні завдання:
• зробити огляд методів агрегації даних що відображають вибрані аспекти начального процесу із забезпеченням інформаційної процедури контролю;
• виконати порівняльний аналіз систем CRM архітектури придатних для виконання завдань керування навчальним процесом із використанням технологій RPC, SOAP , REST, GraphQL;
• аналіз програмних засобів та технологій агрегації даних в системі CRM архітектури для навчального закладу;
• обґрунтувати вибір технології програмного модулю для збору, завантаження та агрегації даних в ІС контролю навчального процесу;
• зазначити особливості застосування специфікації JSON API, сервісів REST API в ІС контролю навчального процесу CRM архітектури та розробка архітектури запитів;
• вибір графічного інтерфейсу для відображення агрегованих даних. Вибір бібліотеки графічної візуалізації і дизайну графічного інтерфейсу.
Наукова новизна роботи полягає в застосуванні методів агрегації даних в ІС контролю навчального процесу CRM архітектури із залученням спеціалізованого програмного модулю. Програмні засоби використані при створенні технології запитів програмного модулю контролю вибраних параметрів навчального процесу дозволяють розширити функціонал вже існуючих системи керування процесами CRM архітектури. Таке рішення може служити прототипом ІС, яка дозволяє реалізовувати користувацькі шаблони моделі даних, задавати їх параметри та значення, налаштовувати процес агрегації даних відповідно до заданих шаблонів.
Практична цінність роботи Розроблений програмний модуль контролю вибраних параметрів навчального процесу шляхом агрегації даних із використанням користувацьких шаблонів придатний до інтеграції у якості компоненту уже працюючих CRM систем із відкритим вихідним кодом. Це дозволяє створювати на базі систем CRM архітектури сервіси спрямовані на досягнення основної мети та цілей навчального процесу державних та приватних навчальних закладів. З’являється можливість отримувати аналітичну інформацію про якість роботи викладачів та рівень отриманих компетенцій студентів, що дозволяє оцінити поточний стан навчального процесу та спланувати можливі варіанти для його покращення. Апробація роботи. За результатами роботи було прийнято участь в наукових конференціях із публікацією тез:
1. Защепкіна Н.М. Застосування програмного додатку для агрегації даних спектрометричних вимірювань /Н.М. Защепкіна, В.Г Здоренко, О.А. Наконечний, Р.Р. Рудницький//«Сучасні досягнення в науці та освіті». Збірник праць XVІ Міжнародної наукової конференції, 1-8 листопада 2021 р., м. Нетанія, Ізраїль – С. 92-95.
2. Рудницький Р.Р. Застосування методів агрегації даних в інформаційній системі контролю освітнього процесу /Р.Р. Рудницький, А.М. Мазуренко// ХVII Науково-практична конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Ефективність та Автоматизація інженерних рішень у приладобудуванні», 7-8 грудня 2021 року, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ,Україна, – 2021 р. – С. 243-247.
Структура та обсяг роботи. Робота складається з вступу, чотирьох розділів, висновків, 37 рисунків, 26 таблиць, списку використаних джерел із 51 позиції, додатків. Загальний обсяг роботи – 135 сторінок, з яких основна частина викладена на 130 сторінках.
Опис
Ключові слова
агрегація даних, REST API, освітній процес, CRM-система, контроль, об’єктно-реляційна БД, data aggregation, educational process, CRM-system, control, relational database
Бібліографічний опис
Рудницький, Р. Р. Застосування методів агрегації даних в інформаційній системі контролю навчального процесу : магістерська дис. : 152 Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка / Рудницький Роман Романович. – Київ, 2021. – 135 с.