Сучасні інструменти промоції Івана Франка як живого «цілого чоловіка» (на прикладі діяльності дому Франка у Львові)
Вантажиться...
Дата
2024
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
У статті коротко охарактеризовано сучасні інструменти промоції Івана Франка
як живого «цілого чоловіка», тобто різнобічно розвиненої людини, яка цікавилась
багатьма речами, які її оточували. У сучасному світі із шаленим розвитком диджи-
талізації та штучного інтелекту варто використовувати всі наявні інструменти про-
моції та комунікації. Найбільш популярні зараз — це соціальні мережі, які активно
використовуються і в музейній діяльності. Наприклад, за останніми даними сайту
Datareportal, найбільше музеїв представлено у мережі Facebook (94 %), на другому
місці Youtube (41 %) і завершує цю трійку Instagram (36 %) [16]. В усіх цих трьох со-
ціальних мережах має сторінки й Львівський національний літературно-меморіаль-
ний музей Івана Франка, або ж просто Дім Франка, про який і йдеться у статті.
Дослідження містить характеристику всіх акаунтів музею у соціальних мере-
жах, перелік їхніх особливостей, переваг і недоліків. Також проаналізовано кіль-
кість підписників та особливості модерування кожної зі сторінок, зважаючи на
виклики, як стоять перед музейними працівниками. Крім цього у статті розглянуто
новий сайт музею із цифровою базою даних, що був створений у межах проєкту
«FrankoData: відкритий цифровий музей» за підтримки Українського культурного
фонду. На оновленому вебпорталі міститься вся важлива інформація про історію
музею Івана Франка, життєвий шлях письменника, про проєкти і програми, що їх здійснив Дім Франка протягом останніх 6 років, актуальні події, які можна відвіда-
ти найближчим часом, ціни на квитки та фото команди музею. Також у статті ви-
світлена й власна видавнича серія музею — «Бібліотека Дому Франка», яка вже
нараховує 16 книжок для різних цільових аудиторій. Тут і наукова монографія На-
талі Тихолоз про наймолодшого сина Івана Франка — Петра, і популярна біографія
письменника авторства Богдана Тихолоза, і туристичний путівник «ФранкоМан-
дри+» та багато іншого — на будь-який читацький смак.
Не оминули увагою й авторський проєкт подружжя літературознавців і фран-
кознавців Наталі та Богдана Тихолозів — «Франко: Наживо», на якому публікують-
ся актуальні наукові студії франкознавчої тематики. Доречно зауважити, що на
сайті публікуються тексти не лише авторства Тихолозів, а й усіх небайдужих фа-
хових науковців, які в той чи інший спосіб долучаються до франкознавчих дослід-
жень. У статті наголошено, що активна робота над веденням сторінок у соціальних
мережах музею і тематичних вебпорталах є на сьогодні вельми важливою, адже
це найпопулярніші та найзручніші платформи як для комунікації з гостями музею,
так і для популяризації постаті Франкової родини для різних цільових аудиторій.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Ковалишин, А. С. Сучасні інструменти промоції Івана Франка як живого «цілого чоловіка» (на прикладі діяльності дому Франка у Львові) / Ковалишин А. С. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №1 (15). – С. 41-51. – Бібліогр.: 16 назв.