Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі
Вантажиться...
Дата
2024
Автори
Науковий керівник
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського
Анотація
Сучасна парадигма інформаційного суспільства накладає свій відбиток на осо-
бистісний простір людини, до якого належить територія сімейного життя, моде-
люючи його медіаобраз відповідно до рейтингової кон’юнктури медіаконтенту.
Телевізійний дискурс характеризується доступним інструментом для модуляції су-
спільної свідомості, тому здатний впливати на ставлення до інституту сім’ї.
Вплив на масову аудиторію телевізійного контенту інспірує своє розуміння
медіаобразу сім’ї, що часто не корелюється з традиційним баченням родини в
українському суспільстві.
Дослідження було проведеноза допомогою як загальнонаукових методів на-
укового пошуку — аналізу й синтезу, так і сучасних конкретнонаукових методів
соціальних комунікацій, зокрема описового, компаративного, соціально зорієнто-
ваної інтерпретації, елементів концептуального та аксіологічного методологічних
підходів.
У ході дослідження виявлено основні закономірності й проблеми в медіамоделюванні
образу сім’ї, які фундаменталізуються в українському телевізійному
дискурсі. Ідеться про позитивний та негативний досвід тиражування телевізійним контентом (новини, реаліті-шоу, ток-шоу, реклама) родинних цінностей, що справ-
ляє потужний вплив на масову аудиторію, формуючи світогляд і ставлення до ін-
ституту сім’ї.
З’ясовані нами аспекти медіаобразу сім’ї, модельованого українським те-
левізійним дискурсом, дозволяють резюмувати, що вітчизняний медіадискурс, з
одного боку, борючись за ефект топової сенсаційності та рейтинговості, уникає
банальної шаблонності культурологічного дискурсу і руйнує родині цінності, а з
другого, в часи глобалізованих тектонічних зсувів аксіологічних парадигм прагне
врятувати інститут сім’ї від соціальної нівеляції нестабільної епохи.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Супрун, В. М. Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі / Супрун В. М., Супрун Л. В. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №1 (15). – С. 148-161. – Бібліогр.: 10 назв.