Статті (КУМЛК)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.
Переглянути
Перегляд Статті (КУМЛК) за Автор "Тільняк, Неоніла Василівна"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті визначаються особливості використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей. Сьогодні акцент у підготовці фахівців технічного профілю робиться на якісних змінах у бік професійно-орієнтованої освіти, що передбачає створення інформаційно-освітнього середовища, яке уможливлює процес формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців технічного профілю. Надано авторське визначення поняттю «інформаційно-освітнє середовище» – це сукупність інформаційно комунікаційних технологій, педагогічних і методичних засобів, що сприяють підвищенню пізнавальної активності та якості підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Обґрунтовано основні завдання, які допоможе вирішити використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови фахівцям технічного профілю, а саме: зробити навчання більш яскравим та оригінальним; активізувати навчально пізнавальну діяльність; забезпечити швидкий зворотний зв’язок; сформувати емоційно-ціннісне ставлення до навчання; підвищити рівень інтелекту; залучити студентів, які характеризуються пасивністю, до активної роботи; сформувати практичні навички та вміння оволодіння комп’ютерною та цифровою технікою. Зазначено, що під час використання інформаційно освітнього середовища якнайкраще підходять платформа MOODLE та платформа Google Classroom. Використовуючи будь-яку із цих платформ викладач з української мови може використовувати сучасні інтерактивні методи навчання: візуалізовану лекцію, вправу «Снігова куля», рольову гру, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод), соціолінгвістичний експеримент. Визначено особливості використання інформаційно-дидактичного середовища у навчанні української мови фахівців технічних спеціальностей: навчальні матеріали зберігаються в одному місці; доступ до освітніх ресурсів є постійним; забезпечується індивідуальний підхід до навчання; гарантована взаємодія між учасниками освітнього процесу; інтеграція різних сервісів та інструментів; використання сучасних інтерактивних методів навчання; відповідальність; взаємна довіра і повага; доброчесність. Зроблено висновок, що використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей дозволяє впроваджувати сучасні методи та форми навчання.Документ Відкритий доступ Документ як писемна форма мови фахівця(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаУ статті охарактеризовано поняття «Документ», «культура мови» та «ділове мовлення». В останні роки роль документу у навчанні іноземної мови поступово підвищується, лист починають розглядати як резерв підвищення ефективності навчання іноземної мови. Не можна не враховувати і практичну значущість письмового мовного спілкування у світлі сучасних засобів комунікації, таких як електронна пошта, Інтернет тощо. У останньому випадку лист як вид мовного спілкування розвивається на основі лише автентичного матеріалу. Завдання, які вирішуються при навчанні писемного мовлення, включають формування у фахівців графічних автоматизмів, мовних навичок та умінь формулювати думку відповідно до письмового стилю; розширення знань та кругозору; оволодіння культурою та інтелектуальною готовністю створювати зміст письмового твору мови; формування автентичних уявлень про предметний зміст, мовний стиль та графічну форму письмового тексту. Письмова мова розглядається як творче комунікативне вміння, що розуміється як здатність викласти в письмовій формі свої думки. Для цього треба володіти вмінням композиційно побудувати та оформити письмово мовленнєвий твір, складений у внутрішній мові, а також умінням вибрати адекватні лексичні та граматичні одиниці. Наприклад, необхідно приділяти більше уваги синтаксичним особливостям англійської писемного мовлення – наявності великої кількості визначень, визначальних оборотів, визначальних придаткових речень, обставинних англійських слів, які служать для опису ситуації ділового спілкування англійською мовою. Для письмової мови в англійській мові істотну роль відіграє вживання причетних, герундіальних та інфінітивних оборотів.Документ Відкритий доступ Естетичний вимір іронії у соціокультурному просторі(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Мовно-комунікативний аспект формування критичного мислення особистості(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2021) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Особливості розвитку критичного мислення під час проведення дебатів(2019-03) Нечипоренко, А. Ф; Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія МиколаївнаДокумент Відкритий доступ Особливості формування мовної культури студентів за допомогою практикумів(Наукове видання «МОВА І КУЛЬТУРА», 2019) Сидоренко, Лілія Миколаївна; Тільняк, Неоніла ВасилівнаДокумент Відкритий доступ Педагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовах(2024) Тільняк, Неоніла Василівна; Логай, Вячеслав Артурович; Мельник, Олександра Василівна; Попадич, Богдан Тарасович; Кузьма, Іван МихайловичПроблема розробки ефективних освітніх технологій у форматі дистанційного навчання залишається однією з найактуальніших для світової системи освіти. Найголовнішим ініціатором актуалізації навчальних онлайн-платформ стала пандемія COVID-19, яка виявила проблеми переходу всіх навчальних закладів в режим онлайн. Досліджено досвід дистанційного навчання як фактора підвищення ефективності освітнього процесу. Джерелами інформації послужили наукові статті на тему дослідження, відомості з офіційних сайтів. Поточний аналіз міжнародного ринку онлайн-освіти включає узагальнені дані з джерел ЮНЕСКО, ОЕСР, World Econiomic Forum; досліджуються інтегральні показники міжнародного індексу, один із них це Індекс електронного навчання. На сьогоднішній день на ринку освіти найбільшої популярності в сегменті «DIY» набула LMS-система «Moodle» (Австралія), яку використовують багато вищих навчальних закладів. В результаті дослідження обґрунтовано передумови популяризації дистанційного навчання у сучасній практиці навчальних закладів. Електронне інформаційно-освітнє середовище забезпечується використанням відповідного програмного забезпечення: Zoom, Skype Moodle, Microsoft Teams. Визначено педагогічні можливості дистанційного навчання у сучасній освітній практиці. Дистанційне навчання засноване на використанні цифрового освітнього середовища (інформаційно-комунікативних ресурсів); онлайн-платформи Moodle та Microsoft Teams є оптимальними для організації віддаленого навчання. Слід зазначити, що широкий функціонал перерахованих вище міжнародних LMS-систем, створених як інструменти з розширення можливостей для здобуття масової відкритої освіти, може використовуватися освітніми організаціями на безоплатній основі, як і самі курси «MOOCs», з появою яких почалося активне зростання ринку онлайн - навчання у світі.Документ Відкритий доступ Формування професійної комунікативної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей на засадах комунікативно зорієнтованого підходу(2024) Тільняк, Неоніла ВасилівнаВ умовах конкурентоспроможної боротьби на ринку праці перемагає той спеціаліст, який володіє навичками ділової комунікації, здатний професійно презентувати себе, стриманий і впевнений у собі. Отже, найважливіше завдання закладів вищої освіти під час підготовки бакалаврів технічних спеціальностей – формування комунікативної компетентності у студентів у процесі викладання гуманітарних дисциплін. Комунікативна компетентність розглядається як професійно необхідна, що обґрунтовує актуальність проблеми. Проведено аналіз щодо виявлення рівня сформованості комунікативної компетентності у студентів технічних спеціальностей та визначено напрями удосконалення комунікативних умінь та здібностей з урахуванням сучасних вимог освітніх стандартів, роботодавця, суспільства. У роботі представлені концептуальні ідеї, що сприяють удосконаленню гуманітарної підготовки студентів технічних спеціальностей та формують їх комунікативну компетентність. Визначено педагогічні методики, організаційні форми роботи, нові педагогічні технології реалізації педагогічного забезпечення формування комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Комунікативна компетентність розглядається як вміння ефективно співпрацювати в робочій команді, здатність враховувати індивідуальнопсихологічні та національні особливості партнера при спілкуванні, використовувати норми ділового етикету, керувати конфліктом та плідно взаємодіяти в рамках співробітництва. Вивчено і обґрунтовано доцільність моделей формування комунікативної компетентності студентів, визначено що комунікативна компетентність характеризується такими компонентами: ціннісним, змістовним і структурним. Компонентами професійно-комунікативної компетентності мають бути: мотиваційний, когнітивний та рефлексивно-креативний. Виділяються такі аспекти, як лінгвістичний, дискурсивний та соціокультурний. Визначено можливості комунікативно-активного освітнього середовища для формування комуніка-тивної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей.