Магістерські роботи (КІОНС)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено магістерські дисертації на здобуття ступеня магістра.
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (КІОНС) за Автор "Аврутов, Вадим Вікторович"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Калібрування інерціально-вимірювальних модулей у польових умовах(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023-05-26) Позняк, Даніїл Олександрович; Аврутов, Вадим ВікторовичОбсяг роботи: магістерська дисертація складає 101 сторінку, в ній міститься 34 ілюстрацій, 33 таблиці, 2 додатки та 66 використаних джерел. Калібрування інерціально-вимірювального модуля (ІВМ) є важливим етапом підготовки до роботи інерціальних навігаційних систем (ІНС), як платформних, так і безплатформних. Традиційне калібрування ІВМ з мінімум трьома гіроскопами і трьома акселерометрами проводиться в спеціалізованих лабораторіях. Однак, ІВМ з датчиками, побудованими з технологією мікроелектромеханічних систем (МЕМС), мають нестабільність параметрів, що призводить до необхідності проведення докалібрування ІВМ безпосередньо перед роботою ІНС у критичних або польових умовах. У дисертації досліджено можливість використання методу послідовних поворотів для докалібрування ІВМ в польових умовах. Для цього необхідно повернути ІВМ на незначні кути. Розрахункові співвідношення для визначення масштабних коефіцієнтів та нульових сигналів блоку акселерометрів отримано для двох положень ІВМ. Проведений експеримент підтвердив справедливість отриманих розрахункових співвідношень. Результати дослідження показують, що метод послідовних поворотів є ефективним способом докалібрування ІВМ в польових умовах. Він є більш зручним і простим у використанні, в порівнянні з традиційним калібруванням, яке вимагає спеціалізованих лабораторних умов.Документ Відкритий доступ Система автономної навігації з використанням інерціально-вимірювального модуля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гегельський, Олексій Володимирович; Аврутов, Вадим ВікторовичУ дисертації запропоновано новий метод автономного визначення широти та довготи на нерухомій основі за допомогою гіроскопів та акселерометрів. Для розрахунку широти виведена формула, яка використовує вихідні сигнали гіроскопів та акселерометрів. Аналіз похибок показав, що інструментальні похибки залежать від похибок гіроскопів і акселерометрів. Похибка широти від дрейфів гіроскопів перевищує похибку широти від похибки акселерометра на порядок. Виведена модель похибок дозволяє пред’являти вимоги до параметрів ІВМ в залежності від вимог до точності визначення широти. Методична похибка визначення широти виникає через порівняння геодезичної та геоцентричної широт. Вираз для її визначення дозволяє вводити поправку при розрахунку широти за розробленим методом, що значно підвищує його точність. Експериментальні дослідження були проведені з використанням ІВМ MAX21105 та STIM300. Встановлено, що точність вимірювання кутових швидкостей ІВМ MAX21105 не дозволяє використовувати його для визначення широти. ІВМ STIM300 забезпечує можливість визначення широти. Для зменшення похибок визначення широти проведена вейвлет-фільтрація вихідних сигналів гіроскопів та акселерометрів. Визначено найбільш оптимальний вейвлет для зменшення похибок. Також у дисертації розглянуто проблему автономного визначення довготи. Запропоновано метод визначення довготи, який використовує широту об’єкту, азимут і координати реперної точки.