Магістерські роботи (КІОНС)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено магістерські дисертації на здобуття ступеня магістра.
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Мікромеханічна курсовертикаль з алгоритмом роботи на основі фільтра Калмана(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Волошин, Олександр Сергійович; Сапегін, Олександр МиколайовичМагістерська дисертацiя складає 112 сторiнок, в нiй мiстяться 17 iлюстрацiй, 23 таблицi i 35 використаних джерел. Актуальнiсть: Для керування сучасними рухомими об’єктами необхідно з високою точністю вирішувати задачі орієнтації і навігації. Прецизійні навігаційні системи а високоточних чутливих елементах, як правило, мають надмірно високу вартість і недостатню поширеність. Використання ж мікроелектромеханічних вимірювачів, вимагає проведення всебічних робіт по якомога сильнішій корекції і компенсації їх інструментальних похибок. Саме тому підвищення точності алгоритмічного, а отже і програмного, забезпечення безплатформних інерціальних систем не втрачає свою актуальність. Значною мірою на точність керування впливає саме визначення орієнтації об’єкта відносно опорної системи координат. Цю задачу виконують, в тому числі, безплатформні курсовертикалі. У роботі пропонується методи підвищення точності мікромеханічної курсовертикалі. Мета: пiдвищення точностi та компенсацiя похибок мiкромеханiчної безплатформної курсовертикалi шляхом удосконалення та оптимiзації iснуючих алгоритмiв роботи БКВ. Завдання: 1. Iнформацiйно-аналiтичний огляд стану проблеми. 2. Аналiз сучасних методiв алгоритмiчної компенсації похибок та пiдвищення точностi безплатформних систем орiєнтації. 3. Вдосконалення алгоритму роботи БКВ. 4. Експериментальна перевiрка результатiв дослiдження. Об'єкт: алгоритм роботи безплатформної iнерцiальної курсовертикалі. Предмет: вдосконалення алгоритму роботи БКВ.Документ Відкритий доступ Використання мікроболометричних матриць у системах самонаведення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Мельничук, Степан Володимирович; Колобродов, Валентин ГеоргійовичДисертація розглядає використання мікроболометричних матриць в оптико-електронній системі оптичної головки самонаведення для керування протиповітряними та зенітними ракетами, а також іншими засобами ураження повітряних цілей. Дослідження спрямоване на розробку та аплікацію нового підходу для покращення функціональності головок самонаведення шляхом впровадження фотоприймального блоку на основі мікроболометричної матриці, що значно розширює можливості системи. Дисертація ретельно досліджує технічні характеристики різних тепловізійних систем, ефективність виявлення об'єктів у різних умовах освітлення та вплив матричного фотоприймального блоку на якість зображення та роботу головки самонаведення в цілому. Отримані результати досліджень можуть значно вплинути на подальший розвиток сучасних систем самонаведення, особливо в контексті виявлення та відстеження повітряних цілей з невеликими розмірами і температурою. Дисертація містить важливі висновки та рекомендації, які можуть бути використані для подальшого вдосконалення та розробки подібних оптико-електронних систем для різних цілей, включаючи військові, цивільні та наукові застосування.Документ Відкритий доступ Когерентний оптичний процесор для обробки тепловізійних зображень(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кожушко, Богдан Олександрович; Колобродов, Валентин ГеоргійовичЗадачею даної дисертації було створення автоматизованої когерентної оптико-електронної системи для обробки тепловізійних зображень з метою покращення якості візуалізації та ефективності аналізу теплових даних в різних умовах. Актуальність розробки даної системи підкреслюється зростаючою потребою у вдосконаленні інструментів для обробки тепловізійних даних, що широко використовуються в сучасних військових, промислових та наукових додатках. Ретельний аналіз існуючих класичних і сучасних прототипів систем для обробки тепловізійних зображень виявив їх переваги та слабкі сторони. Сучасні системи зазвичай використовують цифрову обробку сигналів, що має свої обмеження в частині швидкості та точності обробки зображень в реальному часі. Когерентні оптичні процесори, навпаки, здатні забезпечити високошвидкісну та високоточну обробку завдяки використанню властивостей когерентного світла. На основі аналізу було сформульовано головну задачу дисертації: створення когерентного оптичного процесора для обробки тепловізійних зображень, що забезпечує високу якість зображень, швидкість обробки та надійність функціонування в різних умовах, включаючи денні та нічні операції. Основними вимогами до системи були можливість реального часу обробки, дистанційна передача відеоінформації та зручність експлуатації.Документ Відкритий доступ Бортові оптико-електронні системи безпілотних літальних апаратів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024-06-20) Главацький, Олександр Ігорович; Микитенко, Володимир ІвановичСуть роботи полягає в дослідженні блоків телевізійної системи (ТВС), а саме: об’єктиву та приймача випромінювання (ПВ) для БПЛА. При цьому, у роботі використовується спрощена методика розрахунку, бо не розробляється безпосередньо ТВС, а підбираються готові об’єктиви та блоки матричних ПВ що є на ринку. Слід звернути увагу, що для ТВС суто габаритний розрахунок не має сенсу, бо розмірність матричного приймача випромінювання є великою, а відстані спостережень для БПЛА що будуть розглянуті – відносно невеликими. Енергетичний розрахунок, як правило, виконується в широкому діапазоні спектра, це виправдано для тепловізійних систем. Проте в ТВС сама матриця ПВ містить спектральні світлофільтри. Тому є сенс виконати енергетичні розрахунки для трьох спектральних піддіапазонів , які відповідають пропусканню світлофільтрів матричного ПВ. Спектральні методи селекції є давно відомими і широко використовуються на практиці, проте суто енергетичні розрахунки для таких методів не поширені для систем дистанційного спостереження, хоча і добре розроблені для різних типів спектральних систем (таких як спектрофотометри, тощо). Для того щоб точніше зрозуміти ефективність спектральних методів в дисертації будуть визначені контрасти у трьох спектральних діапазонах в просторі фоново-цільової обстановки (ФЦО), а також відповідні відношення сигнал-шум на виході ПВ.Документ Відкритий доступ Панорамний перископ денного та нічного бачення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Невмержицький, Олександр Петрович; Чиж, Ігор ГенріховичЗадачею даної дисертації було створення автоматизованої оптико-електронної системи панорамного перископу для кругового огляду навколишнього простору із укриття в денний і нічний час з можливістю дистанційної передачі візуальної та аудіо інформації. Актуальність розробки даного приладу підкреслюється зростаючою глобальною потребою в складних оптичних інструментах для вирішення проблем, що виникають у сучасних військових сценаріях. Ретельний аналіз існуючих класичних і сучасних прототипів перископічних систем виявив їх переваги і слабкі сторони, на основі чого сформульована головна задача дисертації, яка полягає у створенні панорамного з круговим оглядом перископу із збільшеною перископічністю, можливістю функціонування вдень і вночі, дистанційною передачею відео-інформації і можливістю швидкої заміни головної частини перископу у разі її враження під час бойових дій. Особлива увага приділялась створенню максимальної зручності роботі оператора перископу та забезпеченню високої якості зображення. Основним результатом роботи є створення системи перископу, який відповідає сучасним вимогам його бойового використання.Документ Відкритий доступ Бортовий прозорий проєкційний дисплей(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Романчук, Артем Леонідович; Чиж, Ігор ГенріховичЗавданням даної дисертації було створення оптико-електронної системи бортового проєкційного дисплею з прозорим екраном для проєктування перед оком пілота колімованого зображення світлодіодної матриці з відображенням на ній польотної інформації. Дана розробка може покращити ситуаційну обізнаність, зменшити навантаження на пілота та підвищити загальну безпеку польотів. За допомогою даної системи пілот матиме можливість отримувати польотну інформацію, не відволікаючи увагу від навколишнього середовища. Проведений аналіз, вивчення сильних і слабких сторін існуючих авіаційних колімаційних систем дозволили визначити основну мету дисертації, яка полягає у створенні спрощеної оптичної системи, зменшеній вазі і зміні розміщення колімаційної системи. Система має на меті підвищити ефективність і покращити досвід пілота. Результатом роботи є розробка інноваційної авіаційної колімаційної системи, що відповідає авіаційним стандартам, забезпечуючи покращену продуктивність та зручність для користувача.Документ Відкритий доступ Оптико-електронна система поляриметричного тепловізора для виявлення БПЛА(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Ульянов, Олексій Володимирович; Колобродов, Валентин ГеоргійовичДисертація розглядає розвиток оптико-електронної системи поляриметричного тепловізора для виявлення безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Дослідження спрямоване на розробку та аплікацію нового підходу до покращення функціональності тепловізора шляхом впровадження поляризаційного блоку, що значно розширює можливості системи в умовах виявлення БПЛА. Дисертація докладно досліджує технічні характеристики тепловізорів, ефективність виявлення об'єктів у різних умовах освітлення та вплив поляризаційного блоку на якість зображення та роботу тепловізора в цілому. Отримані результати та дослідження можуть мати значний вплив на розвиток сучасних систем нагляду та безпеки, особливо в контексті виявлення та відстеження БПЛА. Дисертація містить важливі висновки та рекомендації, які можуть бути використані для подальшого вдосконалення та розробки подібних оптико-електронних систем для різних цілей, включаючи військові, цивільні та наукові застосування.Документ Відкритий доступ Робастна система керування рухом крокуючого мобільного робота(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Короленко, Ярослав Русланович; Бурау, Надія ІванівнаУ даній роботі розроблено робастну систему керування рухом мобільного робота. Створена математична та програмна модель руху гексаподу. Досліджено переміщення МР при відсутності та наявності пошкоджень однієї ноги. Розроблено та обґрунтовано робастну систему керування рухом гексаподу. Актуальність теми. Автоматизація виробничо-технологічних процесів в усіх сферах людської діяльності є головною та довготривалою тенденцією розвитку сучасного суспільства. Як логічний розвиток даного питання наразі значного поширення набуває галузь робототехніки. Мобільна робототехніка станом на сьогодні відіграє важливу роль у нашому повсякденному житті та в різних сферах суспільства. На сучасний момент мобільна робототехніка визначається як одна з галузей, які найбільш стрімко розвиваються. Можливості мобільних роботів дозволяють їм ефективно заміщати людей у різних сферах, таких як: спостереження; патрулювання; аварійно-рятувальні операції; розвідка; промислова автоматизація; розваги та інші. Більшість з цих роботів вже доступні на ринку. Існують природні області, які недосяжні для людини, такі як вулкани, розвідка корисних копалин, дослідження планет, рятувальні місії та очищення небезпечних відходів. Мобільні роботи, такі як колісний, гусеничний та багатоногий крокуючий робот, вирішують ці проблеми. Дослідження показують, що колісний робот ефективний на рівних поверхнях, гусеничні роботи адаптуються до нерівних місць, а багатоногі роботи мають унікальні прохідні можливості. Через це крокуючі роботи наразі є більш пріоритетною галуззю наземної робототехніки, бо вони дозволяють проводити розвідку важкодоступних місць або розвідку на пересічній місцевості, що є в більшості своїй недоступним для інших видів наземних роботів.Документ Відкритий доступ Підвищення точності безплатформової курсовертикалі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Даниленко, Андрій Володимирович; Сапегін, Олександр МиколайовичВ роботі проаналізовано і розглянуто сучасні пристрої визначення орієнтації об’єкта. Обрано фільтр, що впроваджено в алгоритм для підвищення визначення точності кінематичних параметрів. Апаратно обрано бюджетний інерціальний вимірювальний модуль MPU6050 та мікроконтролер Arduino. В ході виконання роботи було розроблено програмне та алгоритмічне забезпечення для безплатфорвової курсовертикалі основане на використанні інтегрування кватерніонного рівняння другого порядку точності. Було проведено експерименти з датчиками із застосуванням покращень програмного та алгоритмічного забезпечень. Дійсне значення отриманих результатів в ході роботи над магістерською дисертацією полягає в розробці алгоритмічного та програмного забезпечення із застосуванням методу інтегрування кватернiонного рівняння другого порядку високої точності задля знаходження кінематичних параметрів курсовертикалі, побудованої на мікроелектромеханічних датчиках. Перевірено та підтверджено роботоспроможність розробленої системи на основі інерціального вимірювального модкля MPU6050. В роботі демонструється, що інерціальні навігаційні прилади та прилади визначення орієнтації в наш час знаходяться на стадії швидкісного розвитку. Через зростання рівня точності безплатформових систем, бюджетності чутливих елементів низької та середньої точності та розвиток мікроелектромеханічних систем область застосування інерціальних вимірювальних модулів поступово росте. Зважаючи на те, що розвиток безплатформових систем орієнтації та навігації є швидким, стандартні алгоритми і методи для роботи в області інерціальної навігації підлягають перегляду і модернізації.Документ Відкритий доступ Система автономної навігації з використанням інерціально-вимірювального модуля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гегельський, Олексій Володимирович; Аврутов, Вадим ВікторовичУ дисертації запропоновано новий метод автономного визначення широти та довготи на нерухомій основі за допомогою гіроскопів та акселерометрів. Для розрахунку широти виведена формула, яка використовує вихідні сигнали гіроскопів та акселерометрів. Аналіз похибок показав, що інструментальні похибки залежать від похибок гіроскопів і акселерометрів. Похибка широти від дрейфів гіроскопів перевищує похибку широти від похибки акселерометра на порядок. Виведена модель похибок дозволяє пред’являти вимоги до параметрів ІВМ в залежності від вимог до точності визначення широти. Методична похибка визначення широти виникає через порівняння геодезичної та геоцентричної широт. Вираз для її визначення дозволяє вводити поправку при розрахунку широти за розробленим методом, що значно підвищує його точність. Експериментальні дослідження були проведені з використанням ІВМ MAX21105 та STIM300. Встановлено, що точність вимірювання кутових швидкостей ІВМ MAX21105 не дозволяє використовувати його для визначення широти. ІВМ STIM300 забезпечує можливість визначення широти. Для зменшення похибок визначення широти проведена вейвлет-фільтрація вихідних сигналів гіроскопів та акселерометрів. Визначено найбільш оптимальний вейвлет для зменшення похибок. Також у дисертації розглянуто проблему автономного визначення довготи. Запропоновано метод визначення довготи, який використовує широту об’єкту, азимут і координати реперної точки.Документ Відкритий доступ Автоматизована система створення супровідної документації(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Білич, Максим Валерійович; Півторак, Діана ОлександрівнаУ даній роботі розроблено автоматизовану систему створення супровідних документів в освітньому процесі, яка дозволяє формувати індивідуальні навчальні плани. Автоматизована система представлена у вигляді веб-додатку. Мета і завдання дослідження. Метою роботи є розроблення автоматизованої системи створення супровідної документації освітнього процесу, а саме індивідуальних навчальних планів студентів. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні задачі: 1. Провести огляд сучасних рішень у сфері створення супровідної документації для навчального процесу. 2. Визначити вимоги до автоматизованої системи створення супровідної документації освітнього процесу. 3. Розробити початковий шаблон індивідуальних навчальних планів студентів. 4. Розробити основні підсистеми, які реалізовують бізнес-логіку. 5. Провести тестування автоматизованої системи на прикладі створення індивідуальних навчальних планів студентів 6. Розробити стартап проект. Об’єкт дослідження – процес створення супровідної документації освітнього процесу. Предмет дослідження – автоматизація процесу створення супровідної документації освітнього процесу, а саме індивідуальних навчальних планів студентів з урахуванням динамічних вимог.Документ Відкритий доступ Комп’ютерно-інтегрована оптико-електронна система визначення положення зіниці ока людини(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Вихристюк, Роман Олегович; Боровицький, Володимир МиколайовичОб’єктом дослідження є комп’ютерно-інтегрована оптико-електронна система визначення положення зіниці ока людини. Предметом дослідження є метод визначення положення зіниці ока людини шляхом цифрової обробки зображень. Метою дослідження є розробка комп’ютерно-інтегрованої оптико-електронної системи, яка за допомогою нового метода цифрової обробки зображень дозволяє автоматично визначити положення зіниці ока людини та напрямок її погляду. Методи дослідження. Для досягнення результатів, які будуть задовольняти моє технічне завдання, є декілька методів. Один із них, який буде відповідати за програмне забезпечення- це метод A/B тестування. За допомогою цього методу я буду порівнювати контрольну групу(вже готові нейронні мережі) з тестовою групою нейронних мереж, які гіпотетично буду кращими і будуть давати якісніший результат. Методом гіпотез я буду перевіряти кожну тестову групу мереж і вибирати найкращу. Кожна модель буде перевірятися вже на приладі. Для цього потрібно створити спочатку макет- прототип моєї системи з підручних приладів(пінопласт, пластик), який буде максимально відповідати вимогам і буде дуже схожим на фінальну систему. Вже на цьому прототипі можна буде перевіряти якість кожної нейронної мережі та визначатися з вибором.Документ Відкритий доступ Автоматизована система створення супровідних документів освітнього процесу(КПІ ім.Ігоря Сікорського, 2024) Накорик, Вікторія Валентинівна; Цибульник, Сергій ОлексійовичУ даній роботі розроблено автоматизовану систему створення супровідних документів освітнього процесу, а саме силабусів. Система розроблена у вигляді веб-додатку. Система надає можливість створювали силабуси освітніх дисциплін за допомогою єдиного шаблону. Мета роботи. Розроблення автоматизованої системи створення супровідної документації освітнього процесу, а саме силабусів. Об’єктом дослідження є процес створення супровідної документації освітнього процесу. Предметом дослідження є автоматизація процесу створення супровідної документації освітнього процесу, а саме силабусів навчальних дисциплін; формування шаблонів силабусів з урахуванням динамічних вимог.Документ Відкритий доступ Оптимізація законів керування коптером в умовах дії зовнішніх завад(2024) Хмирова, Анастасія Федорівна; Лакоза, Сергій ЛеонідовичМагістерська дисертація складає 107 сторінок, в ній містяться 51 ілюстрація, 24 таблиці і 33 використаних джерел. В сучасному світі розвиток авіаційних технологій визначається не лише збільшенням продуктивності та функціональності, але й удосконаленням систем управління, що забезпечує безпеку та стабільність аеродинамічних апаратів. Зокрема, важливою складовою є розробка оптимальних законів керування, спрямованих на забезпечення надійності функціонування літальних апаратів в умовах різноманітних зовнішніх впливів. Ця робота присвячена оптимізації законів керування коптером в умовах дії зовнішніх завад. Основна мета полягає в розробці ефективних алгоритмів стабілізації, що забезпечать оптимальну реакцію на вплив різноманітних факторів навколишнього середовища. У роботі проведено моделювання запропонованих рішень для типових режимів стабілізації та зміни кутів орієнтації коптера. Застосування визначених законів керування в реальних умовах руху апарата дозволяє ефективно враховувати зовнішні завади та забезпечувати необхідний рівень стабільності. Додатково, у роботі розглянуто моделювання режиму горизонтального руху коптера зі сталою швидкістю та стабілізацію його нерухомого положення. Це розширює можливості застосування розроблених законів керування в різних сценаріях використання мультикоптерів.Документ Відкритий доступ Керування кутом курсу автоматичного безпілотного підводного апарату за наявності неконтрольованих збурень(2024) Михайловський, Віталій Володимирович; Бурау, Надія ІванівнаУ даній роботі проводиться дослідження системи керування кутом курсу автоматичного безпілотного підводного апарату за наявності неконтрольованих збурень. Актуальність теми. Проблема розробки систем автоматичного керування для автономних безпілотних підводних апаратів (АБПА) включає в себе вибір методів реалізації керування і вибір датчиків для отримання первинної інформації. Розвиток сучасних систем управління рухом у тривимірному просторі відбувається в умовах зростання вимог до ефективності досягнення основних цілей, таких як забезпечення бажаної точності параметрів управління рухомими об'єктами. Водночас існують вимоги до підвищення надійності та тривалості функціонування, при умовах жорстких обмежень характеристик енергоефективності. Останнім часом датчики, засновані на технології мікроелектромеханічних систем (МЕМС), здобувають все більший інтерес як від розробників інерціальних вимірювачів, так і від споживачів цих пристроїв. Проаналізувавши різні системи керування сучасних АБПА, легко дійти висновку, що МЕМС датчики здобули широке визнання та поширення в цій галузі завдяки своїм унікальним характеристикам. Компактні розміри та мала вага МЕМС датчиків сприяють їхньому інтегруванню в обмежений об'єм апарату, не обтяжуючи його структуру. Достатньо висока чутливість цих датчиків роблять їх прийнятними для вимірювання прискорення, кутової швидкості та інших параметрів, необхідних для ефективного керування рухом АБПА. Більше того, їхні низькі вартість та висока енергоефективність сприяють їх використанню в системах, де обмежені ресурси, що є важливим аспектом у сфері автономних підводних технологій. Однак, незважаючи на свої переваги, слід відзначити, що точність мікромеханічних датчиків наразі не завжди може повністю задовольнити всі потреби. Похибки вимірювань мікромеханічних приладів часто виникають через температурні впливи, вібрації та перехресне прискорення. Ще однією причиною виникнення похибок у вимірюваннях є шум. Тому розробка та вдосконалення 5 системи керування для забезпечення ефективного функціонування в умовах неконтрольованого впливу фізичних та параметричних збурень є актуальною задачею. Мета і завдання досліджень. Метою даних досліджень є визначення впливу на динамічні характеристики системи керування АБПА похибок, детермінованих завад, шумів датчиків інформації та зовнішніх збурень. Для досягнення поставленої мети в кваліфікаційній роботі виконуються такі завдання: 1. Огляд стану проблеми: огляд безпілотних підводних апаратів (БПА), та систем керування їх рухом. 2. Аналіз системи керування кутом курсу БПА, функціональних елементів системи та їх характеристик; обґрунтування моделей потенційних параметричних та зовнішніх неконтрольованих збурень. 3. Розробка програмної моделі системи керування, розробка методики моделювання, проведення моделювання системи керування за наявності параметричних та зовнішніх неконтрольованих збурень. 4. Аналіз динамічних характеристик системи керування та показників якості керування кутом курсу БПА за наявності неконтрольованих збурень. 5. Обґрунтування шляхів забезпечення показників якості керування кутом курсу, розробка рекомендацій щодо подальшого вдосконалення систем керування БПА. Об’єктом дослідження є процес керування безпілотним підводним апаратом. Предметом дослідження є система керування кутом курсу; показники якості процесу керування за наявності неконтрольованих збурень.Документ Відкритий доступ Двовісний гіростабілізатор непрямої дії(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023-05-26) Тищенко, Богдан Юрійович; Мураховський, Сергій АнатолійовичВ роботі за напрямком дослідження «Двовісний гіростабілізатор непрямої дії» розглянуто конструктивні типи гіростабілізаторів, елемента база, закони керування та види досліджуваних систем гіроскопічної стабілізації. Обрана математична модель гіростабілізатора включає модель стабілізованої платформи з гіроскопами, які використовуються для визначення кутової швидкості відхилення платформи від положення рівноваги. Після проведення аналізу і корегування моделі відповідно до завдання було побудовано програмну модель в середовищі Matlab. Модель складається з підпрограми правих частин рівнянь динаміки та основної програми в якій виводяться графіки кутових швидкостей та кутів, які характеризують динамічні властивості гіростабілізатора. Далі за допомогою Simulink розраховано контур стабілізації гіроплатформи навколо зовнішньої осі, та використовуючи вбудовані засоби, зокрема пакет Linear Analysis, побудовано частотні характеристики розімкненого контуру одного з каналів стабілізації у вигляді ЛАЧХ , ЛФЧХ та АФЧХ. Проведено опис ідеї стартап-проєкту та визначений перелік слабких, сильних і нейтральних характеристик та властивостей ідеї потенційного товару. Згідно відповідних таблиць, в яких зроблено аналіз конкуренції, проведено порівняння сильних та слабких сторін, та оцінено фактори можливостей і потенційних загроз, як таких, що можуть впливати на розвиток проєкту на ранніх стадіях, можна зробити висновок, що обгрунтовані в (табл.10) повинні позитивно вплинути на розвиток проєкту.Документ Відкритий доступ Калібрування інерціально-вимірювальних модулей у польових умовах(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023-05-26) Позняк, Даніїл Олександрович; Аврутов, Вадим ВікторовичОбсяг роботи: магістерська дисертація складає 101 сторінку, в ній міститься 34 ілюстрацій, 33 таблиці, 2 додатки та 66 використаних джерел. Калібрування інерціально-вимірювального модуля (ІВМ) є важливим етапом підготовки до роботи інерціальних навігаційних систем (ІНС), як платформних, так і безплатформних. Традиційне калібрування ІВМ з мінімум трьома гіроскопами і трьома акселерометрами проводиться в спеціалізованих лабораторіях. Однак, ІВМ з датчиками, побудованими з технологією мікроелектромеханічних систем (МЕМС), мають нестабільність параметрів, що призводить до необхідності проведення докалібрування ІВМ безпосередньо перед роботою ІНС у критичних або польових умовах. У дисертації досліджено можливість використання методу послідовних поворотів для докалібрування ІВМ в польових умовах. Для цього необхідно повернути ІВМ на незначні кути. Розрахункові співвідношення для визначення масштабних коефіцієнтів та нульових сигналів блоку акселерометрів отримано для двох положень ІВМ. Проведений експеримент підтвердив справедливість отриманих розрахункових співвідношень. Результати дослідження показують, що метод послідовних поворотів є ефективним способом докалібрування ІВМ в польових умовах. Він є більш зручним і простим у використанні, в порівнянні з традиційним калібруванням, яке вимагає спеціалізованих лабораторних умов.Документ Відкритий доступ Цифрова обробка зображень в поляриметричних тепловізорах для розпізнавання обличь(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Танчук, Владислав Сергійович; Колобродов, Валентин ГеоргійовичДокумент Відкритий доступ Автоматизоване проєктування оптичних систем ширококутних окулярів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Крижній, Крижній Андрій Ігорович; Сокуренко, Вячеслав МихайловичДокумент Відкритий доступ Автоматизація процесу обробки сигналів з коливальними складовими(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Шелемаха, Владислав Валентинович; Цибульник, Сергій Олександрович