Магістерські роботи (АСНК)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (АСНК) за Автор "Баженов, Віктор Григорович"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Автоматизована система вимірювання напруження електричного поля на місцевості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Белак, Артур Сергійович; Баженов, Віктор ГригоровичАктуальність теми. На даний момент електричне поле атмосфери є характеристика, яка слабо вивчена. А даремно так як ця характеристика може бути дуже корисною. На даний момент вже є роботи, які описують що електричне поле атмосфери, може слугувати інформативним параметром при знаходженні корисних копалин. Головною характеристикою електричного поля є його напруженість. На даний момент процес вимірювання напруженості електричного поля атмосфери достатньо складний процес, так як в даному разі цей параметр має дуже маленькі показники, які важко фіксувати. І на даний час не існує ні одної автоматизованої системи по вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості, для дослідження корисних копалин, і в загальному впливу різних факторів на напруженості. Саме тому питання створення автоматизованої системи для вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості, а також покращення існуючих методів такого вимірювання є дуже актуальною. Мета і задачі дослідження. Мета дослідження – покращення методів вимірювання напруженості електричного поля атмосфери, а також розробка методів автоматизації даного процесу. Для досягнення поставленої мети були розв’язані такі задачі: 1) Аналіз всіх існуючих методів вимірювання напруженості електричного поля атмосфери. 2) Удосконалення динамічного методу вимірювання напруженості електричного поля атмосфери. 3) Аналіз способів автоматизації процесу вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості. 4) Розробка автоматизованої системи вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості. Об’єкт дослідження – процес автоматизованого вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості. Предмет дослідження – методи вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості. Методи дослідження ґрунтуються на теоретичних основах вимірювань напруженості електричного поля атмосфери, автоматизації процесу, теоретичній основі роботи GPS, а також теоретичних основах комп’ютерної обробки інформації. Наукова новизна одержаних результатів. 1) Удосконалено динамічний метод вимірювання напруженості електричного поля атмосфери. Практичне значення результатів дисертації. 1) Розроблено автоматизований прилад для вимірювання напруженості електричного поля атмосфери на місцевості.Документ Відкритий доступ Автоматизована ультразвукова система для контролю бурильних труб(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019-12) Клепач, Сергій Євгенійович; Баженов, Віктор ГригоровичДана магістерська дисертація складається з 81 сторінок, 40 ілюстрацій, 23 таблиць та 17 літературних посилань. В магістерській дисертації було проведено дослідження можливостей побудови ультразвукової системи для контролю різьбового з’єднання бурильних труб. Було запропоновано систему, яка включає в себе набір перетворювачів, які використовуються як фазована антенна решітка. Досліджені можливі схеми прозвучування в системі. Запропонований режим роботи системи це визначення наявності тріщини. В результаті дослідження було виявлено, що найбільш ефективним є єхо метод, який потребує початкового налаштування. Проаналізована сучасна елемента база, яка задовольняє поставленим вимогам системи за допомогою фазованої решітки. Мета роботи полягає у створенні автоматизованої системи виявлення дефектів бурильних труб, яка будується на використанні групи ультразвукових первинних перетворювачів. Об’єкт дослідження – процес автоматизованої ультразвукової дефектоскопії бурильних труб. Предмет дослідження – методи та засоби підвищення чутливості та швидкодії автоматизованої ультразвукової дефектоскопії бурильних труб.Документ Відкритий доступ Автоматична вихрострумова система з фіксацією координат дефекта за допомогою комп’ютерної миші(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лабунський, Петро Іванович; Баженов, Віктор ГригоровичМагістерська дисертація загалом має 102 сторінки. Складається з вступу, 6 розділів, 36 таблиць, 39 ілюстрацій, 5 додатків, також було опрацьовано 20 джерел літератури. У першому розділі був проведений короткий огляд методів НК та обґрунтований вибір методу для даної системи. Проводився огляд і аналіз сучасних дефектоскопів. Також, оглядались вже наявні роботи, які використовують методи координатної реєстрації в дефектоскопії. У другому розділі було розроблено та обґрунтовано функціональну схему системи. Обґрунтовано вибір схеми дефектоскопа та відповідних електричних компонентів. Запропонований вибір схеми комп’ютерної миші. Розроблена експериментальна схема системи. У третьому розділі розраховується ВСП. Вибирається тип ВСП, розраховуються його конструктивні параметри, робоча частота, глибина проникнення та вихідні сигнали. У четвертому розділі розглядається електронна база, яку використовує система, з поясненнями контактів підключення. Розробляється принципова електрична схема системи та друкована плата. У п’ятому розділі розробляється інтерфейс системи, з описом алгоритму знаходження дефектів та прикладом протоколу контролю. У шостому розділі проведена розробка стартап проекту. Для кращого розуміння ідеї було створено, інформаційну карту, в якій детально розписана ідея стартап-проекту. Проводився аналіз сильних, нейтральний та слабких сторін ідеї. Також був проведений аналіз ринку в якому розглядались потенційні клієнти, фактори загроз та можливостей, конкуренцію, обґрунтовувалась конкурентоспроможність стартап-проекту. Та проводився SWOT-аналіз для виділення сильних і слабких сторін та можливостей і загроз для стартап-проекту. Були розроблені стратегії розвитку та маркетингу. Був зроблений вибір цільових груп потенційних споживачів. Визначена базова стратегія розвитку стартап-проекту. Визначення ключових переваг концепції потенційного товару. Був здійснений опис трьох рівнів моделі товару. Сформована ціна та система збуту. Розроблена концепція маркетингової комунікації. Також був складений календарний план реалізації стартап-проекту. Метою дослідження буде розробка вихрострумової автоматизованої системи, що базується на оптичному сенсорі миші, завдяки якому, можна отримувати координати дефекту. В ході розв’язання були розв’язані наступні задачі: • Проведений і обґрунтований вибір метода НК. • Проведений огляд сучасних вихрострумових дефектоскопів. • Проведений огляд наявних методів виявлення координат в дефектоскопії. • Розроблена функціональна, принципова електрична схеми системи та розведена друкована плата системи. Здійснені розрахунки й підбір найкращих електронних компонентів для даної системи. • Розроблений інтерфейс для зручного користування системою з автоматизацією процесу оформлення протоколів. • Розроблено стартап-проект “DEC light mouse”, в якому за основу лягає дана система. Об’єкт дослідження: процес автоматизованого вихрострумового контролю. Предмет дослідження: засоби автоматизованої вихрострумової дефектоскопії. Методи дослідження базуються на використанні теоретичних основ вихрострумового неруйнівного контролю; розрахунках основних частин системи та її моделювання; написання інтерфейсу та алгоритму роботи системи; Наукова новизна одержаних результатів: Впровадження в вихрострумовий дефектоскоп комп’ютерної миші, що дасть можливість отримувати координати дефекту одночасно з проведенням контролю.Документ Відкритий доступ Дослідження вихрострумових дефектоскопів на базі синтезатора частоти(2018) Ходневич, Сергій Васильович; Баженов, Віктор ГригоровичДана магістерська дисертація складається з 82 сторінки, 50 ілюстрацій, 35 таблиць та 24 літературних посилань. В даній дисертації розглянуті особливості використання ортогональних методів вимірювання параметрів сигналів при проектуванні вихрострумових дефектоскопів на базі мікроконтролерів. Аналізується запропонована авторами нова структура дефектоскопа, яка складається з одного вимірювального каналу, та реалізує ортогональний метод вимірювання, має дуже мале енергоспоживання, малі габарити і відповідну вартість. Проведені експериментальні дослідження запропонованої структури вихрострумового дефектоскопу на спеціальному експериментальному макеті, де за допомогою високоточного синтезатора сигналів SDG102, фірми SIGLENT, проводилась імітація можливих дефектів які можуть призводити як до зміни фази так і амплітуди вимірювального сигналу, що підтвердило високі метрологічні можливості цієї структури. Для дослідження залежності точності визначення параметрів амплітуди та фази інформаційного сигналу, отриманого у вихрострумовому контролі при використанні запропонованого ортогонального методу обробки було проведено моделювання в пакеті програм Matlab, яке підтвердило високу точність визначення вищеназваних параметрів сигналу для різних співвідношень сигнал/шум. Мета роботи: полягає у досліджені можливостей розробки вихрострумових дефектоскопів на мікроконтролерах, з малим енергоспоживанням та невисокою вартістю. Об’єкт дослідження – процес отримання сигналів, при вихрострумовому контролі, та визначення їх інформативних параметрів (фази та амплітуд). Предмет дослідження – методи та засоби обробки сигналів, для підвищення точності та швидкодії визначення параметрів при вихрострумовому контролі.Документ Відкритий доступ Дослідження ультразвукових витратомірів палива(2018) Івасик, Юрій Васильович; Баженов, Віктор ГригоровичДана магістерська дисертація складається з 86 сторінок, 26 рисунків, 22 таблиць та 22 джерел за переліком посилань. У дисертації розглянуті основні технічні характеристики трактора Joon Deere 8430. Проаналізовано його систему подачі палива та зроблено розрахунок витрати. Запропоновано схему контролю витрати палива. Визначення витрат пропонується здійснювати за рахунок визначення різниці між об’ємом подачі та об’ємом повернення палива. Ця схема є оптимальною і не вимагає додаткового втручання в паливну систему. Оскільки діаметр трубки подачі палива всього лише 10 мм, то була запропонована конструкція витратоміру. Вона є моноблочною, тобто п’єзоперетворювачі змонтовані в трубі стаціонарно. Здійснено моделювання руху потоку палива в запропонованій конструкції витратоміру в програмному середовищі SolidWorks Flow Simulation. В ході дослідження конструкцію було двічі змінено та удосконалено. В результаті ми досягли того, що лінійна залежність зміни швидкості та зміни різниці фази зберігається. Також виведено рівняння виміру витрати палива, визначені основні фактори, що впливають на точність виміру. Проведено маркетинговий аналіз стратап-проекту для визначення можливості його ринкового впровадження та можливих напрямів реалізації цього впровадження. Метою роботи є дослідження можливості реалізації ультразвукового витратоміру палива. Об’єкт дослідження – процес розповсюдження ультразвукових сигналів у витратомірі палива. Предмет дослідження – дослідження методів підвищення точності вимірювання витрат рідини.Документ Відкритий доступ Дослідження ультразвукової системи контролю зміщення людської кістки при зламах(2018) Богданов, Володимир Михайлович; Баженов, Віктор ГригоровичДана магістерська дисертація складається з 90 сторінок, 40 ілюстрацій, 25 таблиць та 18 літературних посилань. В магістерській дисертації було проведено дослідження можливостей побудови ультразвукової системи для контролю кісток передпліччя. Було запропоновано систему, яка включає в себе шість лінійних антенних решіток, активні групи лінійних антенних решіток можуть використовуватись як фазовані антенні решітки. Досліджені можливі схеми прозвучування в системі. Запропоновані два режими роботи системи, перший це визначення наявності тріщини, другий знаходження розміру зміщення. В результаті дослідження було виявлено, що найбільш ефективним є дзеркально тіньовий метод, але це значно ускладнює алгоритм роботи системи, а саме потребує початкового налаштування. Також у даній системі для підвищення достовірності та швидкодії контролю при похилому введені променю пропонується випромінювання в двох напрямках одночасно на різних частотах. Проаналізована сучасна елемента база, яка задовольняє поставленим вимогам системи за допомогою широкополосних композитних датчиків. Мета роботи полягає у дослідження можливості побудови системи для проведення контролю людських кісток на базі ФР. Аналіз режимів робити ФР, виявлення побічних ефектів ФР при реалізації контролю, та розробка методів їх пригнічення. Об’єкт дослідження – процес поширення ультразвукових хвиль в передпліччі. Предмет дослідження – методи та засоби побудови ультразвукової системи для контролю кісток. Засоби підвищення достовірності та швидкодії контролю.Документ Відкритий доступ Комп’ютерна система контролю виробів з титану(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Лагутін, Євген Володимирович; Баженов, Віктор ГригоровичЗавданням магістерської дисертації є розробка комп’ютерної системи на основі метода вищіх гармонік для контролю зразків титану. Титан, його сплави та титанові вироби. На початку МД були викладені теоретичні матеріали з основною інформацією про методи, цілі і завдання структуроскопії та областях його застосування. Під час виконання дисертації було побудовано структурну схему, алгоритм роботи та розрахунок основних компонентів системи.Основною частною дисертації є дослідження структури титанових зразків за допомогою побудованої комп’ютерної системи. В ході написання дисертації була спроба проведення структуроскопії за допомогою ультразвука. Також було проведено розробку стартап проекту для потенційного початку масового виробництва, а також розглянуто можливості виходу розробленої системи на вітчизняний і міжнародні ринки.В результаті проведеної роботи було побудовано комп’ютерну систему та досліджено її ефективність на алюмінієвих та титанових зразках.Документ Відкритий доступ Магнітна система контролю бокових рам візків залізничних вагонів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Рудов, Ярослав Дмитрович; Баженов, Віктор ГригоровичАктуальність теми магістерської дисертації полягає у вирішенні важливої задачі підвищення безпеки залізничного транспорту шляхом розробки сучасного автоматизованого методу неруйнівного контролю. Бокові рами візків вантажних вагонів є критичними конструктивними елементами, які піддаються інтенсивним циклічним навантаженням. Це значно підвищує ризик утворення дефектів, таких як тріщини та пори, які можуть стати причиною серйозних аварій, ставлячи під загрозу безпеку перевезень. Головним недоліком існуючих систем контролю є значна тривалість перевірки, яка в окремих випадках може складати декілька діб. Така тривалість створює серйозні перешкоди для забезпечення безперебійної експлуатації вагонів та своєчасного виконання ремонтних робіт. Крім того, існуючі методи неруйнівного контролю мають низку інших обмежень, зокрема високу вартість обладнання, залежність результатів від кваліфікації оператора та складність виконання перевірки у важкодоступних місцях. Запропонована автоматизація контролю базується на використанні сенсорів, закріплених на гнучкому немагнітному матеріалі, який охоплює всю область сканування. Це дозволяє повністю автоматизувати процес контролю, забезпечуючи ефективне отримання, зберігання та аналіз протоколів контролю. Такий підхід виключає необхідність застосування дорогих роботів маніпуляторів для позиціонування датчиків, що значно знижує тривалість перевірки та матеріальні витрати. Одночасно це сприяє підвищенню достовірності результатів контролю, що є критично важливим для забезпечення безпеки залізничного транспорту.Документ Відкритий доступ Система контролю методом вищих гармонік(2018) Рацебарський, Сергій Станіславович; Баженов, Віктор ГригоровичДана магістерська дисертація складається з 60 сторінок, 24 ілюстрацій, 24 таблиць, 10 формул, 10 літературних джерел. В магістерській дисертації було проведено дослідження можливості реалізації контролю методом вищих гармонік з інформаційними параметрами характеристиками непарних гармонік до дев’ятої. Досліджені можливі методи обробки сигналів. Запропоновано метод ортогональної обробки як основний робочий алгоритм. Створено математичну модель та досліджено залежності точності вимірювання параметрів сигналу від його характеристик. Після отримання практичних даних було використано методи статистичної обробки для визначення типу отриманого процесу. В результаті дослідження було виявлено що метод ортогональної обробки потребує окремих умов структури сигналу, які значно ускладнюють схему системи. Статистичний аналіз практичних даних показав, що процес вимірювання некерований, проте ця некерованість невелика і було запропоновано шляхи її усунення. Мета роботи полягає в дослідженні можливості побудови системи для контролю методом вищих гармонік, яка має більшу кількість інформаційних параметрів, розгляді сучасних методів цифрової обробки сигналів, які можуть використовуватися в вихрострумовому контролі та розробці математичного апарату для реалізації в приладі. Об’єкт дослідження – процес вихрострумової діагностики методом вищих гармонік Предмет дослідження – методи підвищення точності вимірювання фази при цифровій обробці сигналів Наукова новизна – новітній метод цифрової обробки інформації, який дозволяє отримати інформаційні параметри вищих ніж звичайно гармонікДокумент Відкритий доступ Ультразвукова автоматична система контролю крила літака за допомогою імпедансного методу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Солонецький, Ілля Юрійович; Баженов, Віктор ГригоровичАктуальність теми: Авіабудуванні залишається однією з ключових галузей розвитку сучасної технології, де забезпечення безпеки та ефективності випуску повітряних апаратів є важливим завданням. Проблеми виявлення дефектів та неполадок в конструкції крил літаків залишаються актуальними. Ультразвукові технології в останні роки стали потужним інструментом для неруйнівного контролю матеріалів і структур. Використання імпедансного методу в ультразвукових системах дозволяє отримати детальні та точні дані про стан крил, що робить цю тему надзвичайно актуальною. Мета і задачі дослідження: Головною метою даного дослідження є розробка та впровадження автоматизованої ультразвукової системи контролю крила літака з використанням імпедансного методу. Задачі дослідження включають в себе розробку високоефективної апаратурної бази, визначення параметрів контролю, оптимізацію процесу збору та обробки даних, а також створення алгоритмів автоматизованого аналізу інформації. Наукова новизна одержаних результатів: Отримані результати дослідження будуть мати наукову новизну через використання комбінації ультразвукової технології та імпедансного методу для виявлення невидимих дефектів та оцінки стану крил літака. Новаторство полягатиме у технічному вдосконаленні та швидкості діагностики, а також у впровадженні автоматизованих процесів аналізу даних, що підвищить ефективність системи контролю.