2023
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2023 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 54
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Judicial symbols in communications(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Kravchuk, O.O.; Ostashchuk, I.B.The article reviews the authors’ complex research of judicial symbolism. The meaning of the main judicial symbols, their formation, cultural and historical context in which they arose, issues of use the judicial symbols in social communications are considered in the article. Judicial symbolism includes actional, visual, verbal and spatial judicial symbols which could be classified according to the criterion of the way of the meaning’s transmission and perception. Actional symbols refer to the expression of meanings through action: this includes regulation of the judicial process, which has a certain order to be observed by the participants of the court hearing. Visual symbols represent certain elements of judicial symbolism, where the main is the visual perception, through which the appropriate interpretation of the symbolic meaning and understanding of the values of justice and the principle of the rule of law is carried out. This includes the robe, medallion, works of fine art as an aesthetically significant communication, in which the themes of the court are being interpreted. Verbal symbols – verbal standardized phrasing that mean respect for the court and present the judge (judges) as representatives of the state in whose name they administer justice. Spatial symbols mean structuring the courtroom and determining the semantics of the court building, in particular its interior design and exterior appearance, pointing out to the principles and values of justice. The above set of the means of representation of the symbols should be understood as a holistic text in which each type of judicial symbols is agreed and complemented with others, in order to achieve the main communicative objective, i.e. to convey the meaning of a fair justice, rule of law and respect for the court as an integral part of civil society. Judicial symbolism is characterized by systemic nature in which the individual elements are integrally connected and interdependent. The patterns of formation, structuring and understanding of individual elements of judicial symbolism should be analysed from the standpoint of a holistic vision of its purpose and objectives in the context of the communication process targeted at society.Документ Відкритий доступ Університет у міській культурній спадщині до, під час війни та в післявоєнний період(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Хижняк, Л. М.Стаття присвячена визначенню різнопланової діяльності університету як культурного хабу на рівні міста в різних ситуаціях, у т.ч. кризових (війни). Авторкою окреслено основні проблеми участі університету в міській культурі в процесі її вивчення, збереження і використання. На основі застосування компаративного методу розкрито роль університету у розвитку та збереженні культурної спадщини протягом трьох періодів – до, під час війни та післявоєнний період (передбачення). Використано такі критерії порівняння цих періодів: мета участі, методи, розробка та реалізація культурної політики; розробка та реалізація державно-приватного та державно-громадського партнерства у сфері культури, напрямки роботи по збереженню культурної спадщини; культурна активність в комунікативному просторі; ступінь використання комунікаційних платформ; ступінь участі у розвитку та збереженні культурної спадщини, у т.ч. міської; ступінь міжнародної культурної активності. В умовах глобалізації й постмодерних суспільних перетворень самокерованість і самобутність міського культурного простору стають недостатньо реалізованими. До того ж російсько-українська війна призвела до глибоких трансформацій як світового, так і національних культурних просторів. Тому питання захисту культурної спадщини в Україні активно підтримується міжнародною спільнотою ресурсно, законодавчо, організаційно. І університет своєю просвітницькою діяльністю всіляко цьому сприяє. Зроблено висновок про наступність мети, заходів, напрямків діяльності університету щодо вивчення, збереження й використання міської культурної спадщини на різних етапах. Тому культурні активності університету доцільно й надалі розглядати в трьох періодах – до, під час війни і післявоєнний період. Усталений суспільний розвиток має культурну складову і можливий в умовах миру, вирішення гуманітарних питань і протидії гібридній агресії як частини інформаційної війни.Документ Відкритий доступ Недопущення до проведення податкової перевірки: правові наслідки(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Жмудінський, В.П.Статтю присвячено дослідженню особливостей настання правових наслідків для платників податків у разі недопущення посадових осіб контролюючого органу до проведення податкової перевірки. Доведено, що для проведення позапланової перевірки платника податків у контролюючого органу повинні бути правові підстави, перелік яких визначений Податковим кодексом України. Аргументовано, що у разі відсутності у податкового органу правових підстав для проведення перевірки або оформлення наказу про проведення перевірки з порушенням вимог, платник податків має право недопустити посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної перевірки. При цьому, крім недопущення до проведення податкової перевірки, такому платнику податків необхідно подати позов до суду про скасування наказу про проведення перевірки. В той же час, встановлено, що наслідком недопущення перевіряючих осіб до проведення перевірки буде вжиття податковим органом відповідних заходів реагування, шляхом застосування адміністративного арешту майна та/або звернення до адміністративного суду із позовною заявою про застосування арешту коштів на рахунках такого платника податків. Зазначено, що у випадку застосування адміністративного арешту майна, контролюючий орган повинен звернутися до суду із заявою про підтвердження обґрунтованості застосування такого адміністративного арешту, однак враховуючи те, що суб’єктом господарювання оскаржено наказ про проведення перевірки, то судами здебільшого приймаються рішення на користь платників податків з тієї причини, що між контролюючим органом та платником податків виник спір про право. Наявність спору про право виключає можливість і винесення судом рішення про застосування арешту коштів на рахунках такого платника податків. Обгрунтовано, що адміністративний арешт майна і арешт коштів на рахунках є способами забезпечення виконання податкового обов’язку, що застосовуються контролюючим органом до платників податків і які мають суттєві відмінності, що полягають в особливостях звернення податкових органів до суду із відповідними заявами.Документ Відкритий доступ Обґрунтування теоретико-методологічних засад удосконалення мобілізаційного потенціалу України на основі оптимізації механізмів формування людського капіталу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Чолій, С.В.Ця стаття присвячена узагальненню теоретичних результатів науково-дослідної роботи «Удосконалення шляхів розвитку людського капіталу як фактор підвищення мобілізаційного потенціалу України», яка виконувалась в КПІ ім. Ігоря Сікорського впродовж 2017-2020 років. Основним завданням НДР став пошук взаємозалежностей та кореляцій між процесами формування людського капіталу та мобілізаційним потенціалом України в сучасних умовах. В статті розкрито питання про основні принципи державної політики з забезпечення сталості мобілізаційного потенціалу України в різних історичних умовах впродовж останніх ста років. На думку автора, існує закономірна взаємозалежність розвитку цивільно-військових відносин в різні історичні епохи. Ця закономірність може бути описана в якості покрокової зміни (еволюції) стратегій комплектування збройних сил, характерної для Європи та і цілого світу. Така зміна має характер переходу між різними моделями цивліьно-військових відносин. На сучасному етапі домінуючою в світі є модель добровільного комплектування армій. Реалії української історії та повсякдення демонструють відхід від глобального тренду та відмінність реалій та очікувань більшості населення України. Зокрема, цю взаємозалежність розглянуто в контексті сучасного військового конфлікту між Росією та Україною. Контроль та політичні рішення стосовно процесів розвитку людського капіталу можуть стати основою чергової зміни парадигми цивільно-військових відносин та можливої еволюції їх глобальної парадигми. Дано конкретні рекомендації стосовно механізмів підвищення мобілізаційного потенціалу України в майбутньому. Прогностичні твердження статті підтверджуються реаліями ескалації подій війни з лютого 2022 року та піднімають питання про забезпечення військ солдатами зогляду на масовий характер війни. Зважаючи на неспівмірність військового, економічного та демографічного потенціалів воюючих сторін, посилена експлуатація людських ресурсів у військових умовах є безальтернативною стратегією виживання дя української держави.Документ Відкритий доступ The problem of the democracy deficit in the eu: between the political entity and the market utopia(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Volskiy, O.M.The paper examines the problem of the relationship between the practices of the ordoliberal market, electoral democracy, and the sovereignty of the EU and its member states in the conditions of the decline of American hegemony and the beginning of the Chinese accumulation cycle. The first part analyzes the functioning of the EU at the political-institutional and economic levels. Based on the works of Karl Polanyi, Carl Schmitt, and their followers, it was demonstrated that at the institutional level, the neoliberal practices of the pan-European market conflict with the democratic institutions of the EU member states. Limiting national sovereignty in favor of supranational structures leads to limiting the influence of democratic institutions on the decision-making process, which makes European societies vulnerable both to adverse market dynamics and the selfish interests of elite groups. At the economic level, it was demonstrated that the decay of the economic foundations of American hegemony leads to a slowdown in economic growth. The result is both progressive property inequality within the Core of the capitalist world-system, which undermines the functionality of democratic institutions, and a narrowing of the gap between the Core and the Semi-Periphery. As a result, the rise of semi-peripheral states is taking place, undermining the international liberal order with their activity. In the second part, the scenarios of the functioning of the EU in the conditions of the transition of the capitalist world-system from an anarchic to a chaotic functioning state were considered. Based on the works of Aristotle, Charles Tilly and Samuel Huntington, political and institutional solutions were proposed, potentially capable of stabilizing the functioning of the EU and preserving it as a space of liberal practices of a good life.Документ Відкритий доступ Гендерна рівність у політичній сфері як одна із складових реалізації цілей сталого розвитку ООН(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Бучин, М.А.; Данчук, Г.Д.У статті досліджено актуальну проблематику – гендерну рівність загалом, та у сфері політики, зокрема, як складову Цілей сталого розвитку ООН. У рамках функціонального та неоінституційного підходів досягнуто мети роботи – здійснено комплексний аналіз принципу гендерної рівності у політиці крізь призму Цілей сталого розвитку ООН. Використовуючи загальнонаукові, логічні та емпіричні методи дослідження, розв’язано такі завдання: проаналізовано Цілі сталого розвитку ООН та їхній вплив на рівень демократії; досліджено взаємозв’язок між гендерною рівністю та Цілями сталого розвитку ООН; розкрито особливості та механізми гарантування гендерної рівності у політичній сфері та їхній вплив на реалізацію Цілей сталого розвитку ООН; з’ясовано у рамках Цілей сталого розвитку ООН стан і перспективи дотримання гендерної рівності. Стаття характеризується науковою новизною, оскільки в ній вперше було комплексно досліджено гендерну рівність у структурі Цілей сталого розвитку ООН, особливості та проблеми її реалізації у світі. Результати статті мають практичне значення та можуть використовуватись у навчанні для викладання таких дисциплін, як міжнародні відносин, політологія, глобалізація, соціологія, правознавство, міжнародне право тощо. Крім того, результати дослідження можуть стати корисними для вдосконалення гендерного законодавства та ініціатив, спрямованих на досягнення Цілей сталого розвитку ООН в Україні, зокрема цілей, пов’язаних із гендерною рівністю.Документ Відкритий доступ Зовнішня політика Словаччини в умовах глобалізації(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Радиш, О. І.У цій статті автор розглядає основні періоди зовнішньої політики Словаччини в контексті глобалізації. Можна виділити три основні напрямки: період становлення незалежної зовнішньої політики Словаччини та включення Словацької Республіки до числа ненадійних партнерів, а потім період набуття довіри за кордоном і прогрес, який призвів до приєднання Словаччини до євроатлантичних структур. Основною метою статті було проаналізувати зовнішню політику Словацької Республіки під впливом процесів глобалізації від її заснування до формування другого уряду Роберта Фіцо. Автор визначив поняття глобалізації на основі наукової літератури. Порушено питання, чи мав цей процес подальший вплив на зовнішню політику Словацької Республіки. Беззаперечно, що Словаччина стала частиною глобалізованого світу, оскільки вона стала структурним елементом міжнародних структур, а отже, глобалізація впливає на всі аспекти життя в країні, в тому числі і на зовнішню політику. Під цей факт скоригована не лише робота зовнішньополітичних відомств і політиків, а й зовнішньополітичні пріоритети країни. Це зумовлено створенням зрозумілої, ціннісної, активної та відповідальної зовнішньої політики, яка зміцнила позиції Словацької Республіки на світовій арені. Незважаючи на початкову невдачу зовнішньої політики до 1998 року, негативну тенденцію було переломлено після зміни уряду Мікулаша Дзурінди, і відтоді словацька дипломатична служба постійно успішна. Він суттєво вплинув і створив успішне середовище світової політики. Автор представляє сучасні глобальні загрози та виклики, які мають відігравати вирішальну роль у зовнішній політиці. Сюди входять питання міжнародного тероризму, занепаду націй, глобальної бідності, глобальних епідемій та зміни клімату. Словацька Республіка як зріла демократія та країначлен великих міжнародних організацій повинна бути залучена до вирішення цих проблем, тому що в сучасному глобалізованому світі недостатньо просто підтримувати позицію нації, але кожна нація повинна мати інтерес і намір і далі зміцнювати своє положення.Документ Відкритий доступ Вибори як спосіб легітимації політичної влади в умовах нестабільності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Багінський, А.В.; Северинчик, О.; Коломієць, В.У статті розглядається феномен легітимності політичної влади, її ознаки та фактори, які можуть впливати на неї. Детально розглянуто процес виборів як елемент політичної діяльності, проаналізовано внесок виборів у демократичне врядування. Представлено приклади того, як працюють вибори, та якій це має вплив на легітимацію влади у нестабільних суспільствах та роль міжнародних акторів у цьому процесі, йдеться про вибори як одну з найпоширеніших систем легітимації влади. У сучасному світі багато країн зіштовхуються з різними формами політичної нестабільності, таких як масові протести, економічні кризи, війни та конфлікти, корупція та політичне насильство. У цих умовах вибори стають важливим засобом легітимації політичної влади, оскільки вони дозволяють громадянам обрати своїх представників і визначити напрямок розвитку країни. Вибори також є механізмом зміни влади та розвитку демократії в країні. Крім того, вибори в умовах нестабільності можуть стати об'єктом маніпуляцій та зловживань з боку політичних сил, що може підірвати довіру громадян до виборчого процесу та легітимності політичної влади. Вибори можуть розглядатися як боротьба ідеологій, як процес заміни елементів структури, а також як комунікаційний процес. Участь у виборах може позитивно вплинути на самооцінку та самоповагу виборців, а також задовольнити їх потребу відчуття причетності до політичної спільноти. Незалежно від результатів голосування, участь у виборах є проявом людського прагнення до особистої реалізації. Голосування є механізмом, який дозволяє народу делегувати свої повноваження народним обранцям, які керують країною в рамках своєї політичної програми. Загалом вибори можуть бути ефективним способом легітимації політичної влади в умовах нестабільності, але тільки за умови, що вони відбуваються відповідно до принципів демократії та прозорості, та не піддаються маніпуляціям інтересів окремих політичних груп.Документ Відкритий доступ Причини та умови, які детермінують виникнення домашньої злочинності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Буряк, К.М.У статті розглядаються причини та умови, які детермінують виникнення домашньої злочинності з позиції дуалістичного та діалектичного підходів. Згідно дуалістичного підходу розглянуто детермінанти за змістом: соціально-економічні, політичні, психологічні, виховні, географічні, духовні, ситуаційно- віктимологічні, нормативно-правові. За рівнем поширення: на макро-, мікро- та індивідуальному рівнях. За часом дії: короткострокові, середньострокові, довгострокові. На основі діалектичного підходу запропоновано визначення причин та умов домашньої злочинності та надано їх перелік. Так, до причин вчинення домашньої злочинності віднесено: особистість злочинця; криміногенна деформація суспільної свідомості; психічні розлади; ревнощі; пріоритет матеріальні потреби над духовними цінностями, соціальна нерівність, знецінення партнера; правовий і моральний нігілізм; спростування важливості інституту сім'ї; менталітет; депресивні стани; зловживання алкоголем на наркотичними речовинами; відмінність в інтересах, життєвих орієнтирах та прагненнях подружжя, несумісність партнерів; різниця у світогляді та світосприйнятті подружжя; недоліки в роботі поліції, небажання приймати участь у вирішенні сімейних конфліктів; тяжка хвороба та її наслідки у одного з подружжя, поширення культу насильства через телебачення, інтернет; погане виховання або його відсутність, невтішний приклад батьків, у сім’ях, де має місце домашня злочинність; послаблення впливу релігії. Умови поділено на: суб'єктивні (несприятливе сімейне середовище, в якому панує сімейне насильство та яке слугує первинним осередком для майбутнього кривдника; вади сімейного виховання; розбещення дітей з неблагополучних родин на етапі становлення особистості) та об'єктивні (бідність, злидні, відсутність нормальних умов існування, розшарування суспільства, ослаблення інституту сім’ї, знецінення ролі жінки, культивування насильства через інтернет, відеоігри); необхідні та достатні, також виділено супутні умови.Документ Відкритий доступ Політичні візії кіберосвіти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Ананьїн, В.О.; Уваркіна, О.В.У статті вперше проведений аналіз політичних візій нової Національної стратегії кібербезпеки США у питаннях кіберосвіти, яка у сучасної безпекової ситуації стає своєрідним габітусом світового інформаційного простору та започатковує нову довгострокову політику ключового українського міжнародного партнерства у гармонізації безпекових підходів. Визначення нових пріоритетів як глобального, так і національного безпекового середовища фокусує увагу Стратегії США на комплексному та скоординованому підходу державної політики у напрямку розширення доступу до кіберосвіти для задоволення потреб в експертних знаннях з кібербезпеки в усіх секторах економіки для продовження впровадження інновацій в безпечні та стійки технології наступного покоління. Визначено, що необхідність актуалізації проблеми підготовки сучасних фахівців у сфері кібербезпеки обумовлена експоненціальною світовою цифровізацією, яка підвищила потребу у підготовці кібербезпекових спеціалістів у різних сферах діяльності суспільства. Доведено, що у державних стратегічних документах з кібербезпеки приділяється увага до реформування кіберосвіти через оновлення та затвердження професійних стандартів, які є основою для вдосконалення освітніх програм та запровадження нових сучасних спеціалізації. З’ясовано, що програма NATO DEEP в Україні продовжує адаптувати військову освіту до вимог НАТО, де кіберобізнаність війського фахівця в нової моделі військової освіти стає пріоритетною ознакою його професіоналізму. Аналіз реалізації програми з кіберграмотності показав, що існує величезний попит на різноманітні заходи з кібергігієни для захисту молоді від деструктивного впливу дезінформації й маніпулятивної інформації в кіберпросторі з урахуванням появи нових кіберзагроз і викликів.Документ Відкритий доступ Напрямки впровадження інноваційних аналітико-статистичних технологій як інструменту протидії корупції в державі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Яцина, Ю.О.Стаття присвячена проблемі впровадження інноваційних аналітико-статистичних технологій як інструменту протидії корупції в державі. Інноваційні аналітико-статистичні технології визначено у широкому значенні як сукупність методів та інструментів, що базуються на використанні математичних та статистичних методів аналізу даних з метою виявлення корисних залежностей та закономірностей в даних, підвищення ефективності прийняття рішень та виявлення аномалій у різних сферах діяльності та, у вузькому, як процес використання найсучасніших методів аналізу даних з метою виявлення складних залежностей та корисних закономірностей в даних. За результатами аналізу змісту тематичних публікацій було визначено 4 напрямки: 1) напрям розробки методологічного інструментарію; 2) напрям аналізу вторинної соціологічної інформації; 3) напрям створення автоматизованих систем аналізу природньої мови та візуалізації просторових даних; 4) напрям впровадження технологій машинного навчання і штучного інтелекту для ідентифікації суб’єктів корупційних відносин та/або отримання статистично обґрунтованих підтверджень наявності / відсутності корупції. Визначено, що найбільшу значимість на сучасному етапі розвитку суспільства мають практико-орієнтовані дослідження, адже саме на цьому рівні відбувається безпосередня апробація відповідних теоретичних моделей і методологічного інструментарію, а також створюються прецеденти для використання результатів аналітико-статистичних досліджень як складової доказової бази тих або інших фактів шахрайства або корупції. Визначено, що безпосереднім прикладом застосування інноваційних аналітико-статистичних технологій як інструменту протидії корупції з політологічної точки зору є електоральна криміналістика (electoral forensic). В рамках електоральної криміналістики виділяються дві групи методів. Перша група веде своє походження від теорії чисел і звертається до частотних характеристик числових даних електоральної статистики. Друга група методів спирається на пошук аномалій у відносинах між різними параметрами електорального процесу, наприклад, рівнем явки та рівнем підтримки кандидатів. Основним критерієм, що використовується для виявлення електоральної корупції, є розбіжність реальних (документально зафіксованих) результатів виборів від нормативних (модельних).Документ Відкритий доступ Громадська думка та політичні наслідки діджиталізації: специфіка та й вектори взаємовпливу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Світла, В. В.Стаття присвячена вивченню цифрової публічної самопрезентації міноритарних груп та індивідів в Інтернет-середовищі, яка ставить під сумнів здатність функціонування громадськості як збалансованої спільноти. Мета дослідження – встановлення викликів діджиталізації для структури сучасної громадської думки. Охарактеризовано політичний вимір процесів діджиталізації, який потребує ретельного аналізу, оскільки стан громадської думки вже не повною мірою може бути діагностований традиційними засобами соціологічних досліджень. Було підкреслено, що в умовах російсько-української війни знання про структуру громадської думки можуть істотно вплинути на формування ефективних стратегій протидії ворожим маніпуляціям та побудови кампаній просування проукраїнських позицій. Проаналізовано здатність громадської думки реагувати на публічну інформацію. Розкрито значення структурування громадської думки не лише на основі ідейних уподобань та агрегування інтересів, але й на основі «другорядних» чинників, зокрема, суб’єктивних симпатій. З’ясовано, що внаслідок багатоманітності засобів поширення політичної інформації відбувається поєднання традиційних і діджитальних медіа. Виявлено, що діджиталізація сприяє прозорості та повноті відображення інформації про діяльність влади у демократичному суспільстві. Доведено, що навіть в умовах сталої демократії існує практика цілеспрямованої зміни політичних позицій громадян на користь певного ангажованого повідомлення або тези. Встановлено, що в умовах сучасної України ресурсна забезпеченість віртуальних політичних суб’єктів робить маніпулятивні практики успішними та дуже поширеними. Припущено, що наслідки політичної діджиталіації несуть істотну загрозу фундаментальним цінностям демократичного представництва, правам на реалізацію свободи слова тощо. З’ясовано, що вільна преса виступає об’єктом маніпуляцій з боку політичних інститутів та акторів. Встановлено, що проблематизується формування інтегрованої громадської думки, яка агрегується як сукупність різних позиції та виразів. Розглянуто питання об’єктів маніпуляції, які виступають не лише компонентами суспільства, але й децентралізованої державної влади. Вказано на специфіку стратегічного мислення у цифровому середовищі, яка передбачає появу маніпулятивних подій та псевдоподій, а також керування порядком денним. Зроблено висновок, що традиційні інститути та актори поступово усуваються з політико-комунікаційної арени. Обґрунтовано, що медійна політика сучасних держав та політичних акторів відзначається використанням технологій адресного Інтернет-рекламування, що дає змогу залучити аудиторією до розгляду певних подій, які ніби мають широке суспільне значення.Документ Невідомий Подолання негативних конотацій гемблінгу в Україні: політичний та соціальний аспекти(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Закревська, В. В.Стаття присвячена розгляду проблематики формування легального грального ринку в Україні після тривалого періоду заборони на роботу в правовому полі. З’ясовано, що основна складність в реалізації цього процесу полягає у зацікавленості політиків та чиновників у продовженні функціонування нелегального ринку. Протягом більше як одинадцяти років ситуація на гральному ринку України була ускладнена позицією владних та опозиційних структур. В цьому контексті особлива позиція президента Зеленського, який виступив ініціатором скасування законодавчої заборони азартних ігор, сприяла завданню поступового набуття ринком гемблінгу цивілізованих форм. Стаття акцентує увагу на тому, що усунення перешкод на шляху легалізації грального ринку, пов’язаних зі зв’язками політиків з нелегальними операторами, вимагає тривалої та злагодженої роботи президента, парламенту, уряду, операторів ринку та незалежних експертів, в зв’язку з чим взаємодія всіх зацікавлених сторін визнається ключовим фактором в процесі успішної легалізації та розвитку грального ринку в Україні. Водночас політична ситуація породжує інші виклики, зокрема, необхідність впровадження ефективного регулюючого законодавства з метою забезпечення прозорості, захисту інтересів гравців та контролю за операторами грального бізнесу. У статті розкрито, що легалізація грального ринку може сприяти боротьбі з корупцією, яка часто пов’язується з нелегальними операторами. Розвиток легального грального ринку також має потенціал позитивного впливу на економіку України. Залучення іноземних інвесторів, створення робочих місць та збільшення податкових надходжень визнаються факторами, що можуть сприяти зростанню значення гральної індустрії як одного зі стовпів економіки країни. Встановлено, що для ефективного розвитку грального ринку необхідні регулярні моніторингові дослідження та аналіз політики держави, з метою виявлення найбільш актуальних проблем, які потребують негайного вирішення.Документ Невідомий Превентивні заходи пробації щодо неповнолітніх правопорушників(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Гусак, А. П.У статті розглядаються превентивні заходи пробації щодо неповнолітніх правопорушників. Зараз, в українському суспільстві ювенальна юстиція все частіше сприймається як система запобігання та профілактики причин ювенальної злочинності. Це призводить до модернізації системи профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Виходячи з критичного аналізу профілактичних компонентів запобігання злочинності неповнолітніх, було запропоновано багато варіантів щодо поліпшення вітчизняних заходів профілактики. Дана стаття зобов’язана висвітлити діяльність служби пробації та розглянути і проаналізувати превентивні заходи пробації щодо неповнолітніх правопорушників. Останніми роками органи державної влади України, науковці та окремі громадські організації зробили серйозні кроки щодо реалізації державної політики у сфері кримінальновиконавчих відносин, особливо щодо неповнолітніх, пробації, реформування пенітенціарної системи тощо. Система пробації є частиною системи ювенальної юстиції, як комплекс заходів, які можуть бути застосовані до особи, визнаної судом винною у вчиненні злочину, якщо її засуджено до певного строку позбавлення волі або іншої відповідальності, з метою встановити певні межі та зобов'язання щодо правопорушника з метою соціальної реабілітації. Отже, суть ювенальної пробації полягає в тому, що працівники органів пробації створюють ефективний соціальний супровід засуджених неповнолітніх, які підлягають звільненню, тобто допомагають неповнолітнім адаптуватися для життя в суспільстві, після відбування покарання. Після звільнення неповнолітніх з місць позбавлення волі, без належної роботи органів пробації і різних громадських організацій, вони можуть зустрітися з низкою проблем, які неможливо вирішити самотужки, і без їх участі можливе повернення в кримінальне середовище. Автор вважає, що пробація є необхідним інструментом адаптації неповнолітніх правопорушників у суспільстві після виходу з місць позбавлення свободи.Документ Невідомий Дорога до миру: стратегії, угоди, формати, сценарії та формула миру Зеленського із 10 пунктів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Крупеня, І.М.; Тутутченко, О.О.Дослідження присвячено аналізу стратегій, угод, форматів, сценаріїв та формул миру, які пропонували як національні державні діячі, так і міжнародна спільнота, безпекові організації, аналітичні центри для виживання Української держави. Продемонстровано миротворчій зусилля В. Зеленського в перші два роки його президенства. Простежено трансформацію підходів до вирішення конфлікту з 2014 р. по 2022 р. Констатовано факт, що Україні довелося визнати російсько-українську війну реальністю 24 лютого 2022 р. Проаналізовано формулу миру В. Зеленського із десяти пунктів, яка націлена забезпечити дорогу до справедливого миру. Констатовано відважність президента, який публічно заявив на саміті «Групи двадцяти», що є набір рішень, які потрібно реалізувати, і це має бути публічно, а не за лаштунками. Агресивна російська війна має закінчилася справедливо, на основі Статуту ООН і не варто пропонувати Україні компроміси із совістю, суверенітетом, територією та незалежністю. Акцентовано, що російсько-українська війна є найбільшою в Європі з часів Другої світової, виходить за межі двостороннього конфлікту і має фундаментальний вплив на систему міжнародних відносин в безпековому, економічному, торговельному складниках та на регіональні, глобальні процеси вцілому.Документ Невідомий Напрями вдосконалення регулювання розвитку туризму в Україні(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Крупеня, І. М.; Старунська, А. О.Дослідження присвячено аналізу розвитку туристичної сфери, яку доцільно розглядати крізь призму її багатогалузевого характеру і тісного факторного зв’язку практично з усіма сферами життєдіяльності. Констатовано перелік недоліків, таких як недостатній розвиток туристичної інфраструктури, недосконалість законодавства в галузі туризму, недостатнє просування та позиціонування українських туристичних послуг за кордоном, низький рівень інноваційних впроваджень, які необхідно в найближчий перспективі усунути задля подальшого удосконалення та розвитку туристичної сфери України. Визначено, що російське відкрите вторгнення в Україну дуже сильно вдарило по туристичній галузі України, підірвало довіру споживачів, поставило під сумнів Україну, як дестинацію для мирного туризму та збільшило невизначеність відносно інвестицій у туристичну індустрію. Акцентовано, що зазначені вище проблеми неможливо вирішити без безпосередньої участі держави. Продемонстровано розуміння важливості та значимості тієї ролі, яку відіграє туризм для економіки держави загалом, що зумовлює подальше науково-теоретичне обґрунтування функціонування системи державного регулювання цієї сфери.Документ Відкритий доступ Історичні етапи становлення системи політичних цінностей як складової української національної самосвідомості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Тимошенко, О.І.; Чупрій, Л.В.В статті висвітлюються основні історичні етапи становлення системи політичних цінностей як складової української національної самосвідомості. Вказується що саме політичні цінності є основою формування та виконання стратегії національного розвитку, ідеології державотворення, державної політики, прийняття законів та управлінських рішень. Підкреслюється, що важливим історичним етапом формування політичних цінностей був періодом Козацької держави, заснованої в першій половині XVI століття, яка здійснила значний вплив на формуванні національної самосвідомості. Ця держава базувалася на таких цінностях як свобода, братерство і рівність, православ’я, гідність, пошана до думки і волі громади, вірність слову і обов’язку. Акцентується увага на тому, що важливим етапом українського державотворення було XX століття, коли український народ намагався побудувати свою державу і активно розвивав свою національну самосвідомість та політичні цінності. Серед ключових політичних діячів які вплинули на ці процеси слід назвати М. Грушевського, П. Скоропадського, С .Петлюру, С. Бандеру, Ю. Шухевича інших. Кожен з них мав дещо відмінні уявлення про державний устрій України, але всі вони прагнули до її незалежності і суверенності. Вказується, що політичні цінності, сформовані в різні періоди становлення української державності, відображали ті важливі принципи, які сформували українську етнічну групу та її культуру, а також сприяли збереженню української ідентичності та національної свідомості. Саме на цих цінностях ґрунтується і сучасне українське суспільство, що прагне до збереження та розвитку своєї культури та національної ідентичності. Саме ці цінності сьогодні сповідують військовослужбовці Збройних сил України, які увібрали кращий досвід визвольних змагань українського народу за свою свободу і незалежність.Документ Відкритий доступ До проблеми ідеологізації глобалізаційних процесів сучасності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Чубур, Н. В.У статті аналізується ідеологічний фактор впливу на процеси глобалізації в сучасному світі. У зв’язку з цим проведено аналіз різноманітних ідеологічних концептів, доктрин і теорій. Розглянуто ідеологічне явище глобалізації через призму глобалізму. Зокрема, автор досліджує політичний глобалізм, що ґрунтується на уявленнях ідеологічного порядку та враховує інтереси і можливості держав, що найбільш виграли від сучасних процесів глобалізації, особливо у політичній і економічній частинах. Особлива увага приділена впливу англо-американського лібералізму. В цьому контексті глобалізм розглядається з точки зору ідеології та стратегії, у відповідності з якою зусиллями глобалістів конструюється світ економічного і політичного монополізму. У відповідності з цим нормальна конкуренція і партнерство підмінені поділом на «золотий мільярд» та периферію. Автор наводить наукову класифікація типів глобалізму, що формують картину сучасного світу. У статті особлива увага приділяється протиріччям щодо значення та впливу ідеологічного фактору на сучасні глобалізаційні процеси. Зокрема, аналізується проблема деідеологізації та реідеологізації суспільства. Автор розглядає різноманітні за своїм походженням, сферами прояву, механізмами і наслідками процеси, що складають об’єктивний зміст глобалізації і вважає, що останні не можуть бути вільні від комплексу ідеологічних факторів, цінностей і аспектів. Окремо піднято питання щодо реалізація інтересів техносфери. Концепція техносфери і пов’язані з нею ідеологічні побудови пересікаються з однією із самих важливих і гострих проблем сучасності – співвідношенням процесів глобалізації з модернізацією, провідним напрямом якої виступає вестернізація. Автор розглядає ідеологію глобалізму в межах економікоцентриського підходу щодо інтерпретації сучасного світу.Документ Відкритий доступ Демократія vs автократія на тлі російсько-української війни(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Буряченко, О. В.У статті аналізується та розглядається питання російсько-української війни як глобального виклику та еволюції демократії. Проведене дослідження із зауваженого питання є складовою наукового дослідження «Формування нової глобальної системи безпеки: російсько-українська війна як фактор еволюції світової політики». Дослідження аналітичних звітів, документів, міжнародних угод, законодавчих актів, наукових позицій дало можливість охарактеризувати закономірні тенденції, які дозволяють автору прийти до висновку, що російсько-українська війна стала глобальним викликом для демократії у світі. Також, автор приходить до висновку, що повномасштабний наступ Росії на Україну 24 лютого 2022 року, вплинув на міжнародні норми, що може зрештою знизити хвилю авторитарних загроз, які останні десять років посилювалися. Поєднання моральної ясності та екзистенційної небезпеки виявилися потужною сумішшю у мотивації європейських держав до дій, ознаменувавши глибоке зрушення в їх політиці. Разом з тим, автор звертає увагу, що серед дослідників є побоювання, що наратив «захист демократії», який зараз на тлі російсько-української війни став стратегією «демократії проти автократії», після війни стане другорядним. Схема «демократія проти автократії» набуває форми мобілізуючого наративу для стратегічних політик – таких як зусилля щодо припинення залежності від російських енергоресурсів або збільшення витрат на безпеку, які не обумовлені ідеологічною прихильністю до підтримки демократії як такої. Зазначимо, більш послідовне злиття геостратегії та демократії вимагатиме від західних держав значно збільшити свої дипломатичні зусилля та ресурси для підтримки демократичних принципів та норм. Так, ми спостерігаємо поступальний процес посилення і консолідації колективного Заходу щодо Росії, яка є сьогодні закритою автократією, країною, яка володіє ядерною зброєю, яка є членом РБ ООН і яка напала на демократичну Україну при тому будучи одним із гарантів Меморандуму про гарантії безпеки у зв’язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї (Будапештський меморандум) і дозволила собі вдатися до політики ядерного шантажу. Але, західна стратегія проти Росії – це далеко не те саме, що й демократична стратегія. Постає питання наскільки демократії зможуть консолідуватися і призупинити наступ автократії. Зокрема автор зазначає, у світової спільноти є багато питань до ООН, та акцентує увагу, що нинішня ООН не відповідає нормативним канонам ліберальної демократії. Створена у 1945 році після Другої світової війни система колективної безпеки, яка базується на Статуті ООН, себе вичерпала. Отже, повинна бути запропонована зовсім нова конфігурація архітектури світової безпеки, яка б відповідала сучасним викликам кризових ситуацій світового політичного процесу та закрила питання «подвійних стандартів». Відстоювала та забезпечувала принципи, що демократія, розвиток і права людини є взаємозалежними та взаємодоповнюючими. Автор звертає увагу на те, що саме Україна, яка опинилася в епіцентрі нападу РФ і у відношенні якої були порушені всі гарантії безпеки надані ключовими геополітичними гравцями, і яка зараз на передовій захисту демократії, має беззаперечне право на предложення світовому товариству свого бачення нової світової системи безпеки, яка б дійсно відстоювала і забезпечувала демократичні принципи рівності, інклюзивності та солідарності, а також забезпечила баланс світової архітектури безпеки.Документ Відкритий доступ Популізм як виклик демократичним процесам у європейському союзі(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Бурдюг, М.М.У статті досліджено проблематику причини та проявів сучасного популізму в країнах Європейського Союзу, що посилився протягом останніх двох десятиліть. Зростання радикальних ідей, ідеї мультикультуралізму та глобалізації, а також міграційні процеси в Європі посилюють складні процеси в системі облаштування єдиного політичного, економічного та культурного простору. Популістична активність підкреслює збільшення недовіри електорату до класичних партій, які не в змозі вирішувати нагальні суспільні запити. Нинішня популістська активність є наслідком структурної трансформації, яка передбачає: зростання недемократичного лібералізму; зміну відносин між правлячими політиками та підконтрольними; демократизацію засобів масової інформації, які виявляються взаємопов’язаними, що посилює їхній колективний ефект. Окремі популістські партії виступають у ролі претендентів на загальнонаціональних виборах, а в деяких країнах (Угорщина, Польща) отримали керівну роль. Популізм партій у Європейському Союзі досить часто дотичний до інших ідеологічних спрямувань (лібералізм, соціалізм тощо). Європа обирає між проведенням необхідних реформ, зміцненням ліберальної демократії й прав людини, підтримкою різноманітності й рівності та економічною націоналістичною федерацією держав, що демонтує концепцію ліберальної демократії. Ліберальна ідеологія, що спиралася на недемократичні принципи, поступово посилювала популістські настрої, а наявні проблеми та кризи європейського суспільства прискорювали просування популізму серед широких електоральних мас. На порядок денний виходять питання гендерної проблематики, антиіммігрантські настрої, антиєвропейська риторика, націоналістичні рухи. Зростання кількості популістських партій означає, що необхідне переосмислення характеристик інституційних структур та ролі окремих гравців у політичній діяльності. Ігнорування зазначеного може посилити тиск на ліберальну демократію, що забезпечує захист прав і свобод людини, підтримує верховенство права, упроваджує загальноєвропейські прогресивні цінності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »