Обрії друкарства : науковий журнал, № 2 (12)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Обрії друкарства : науковий журнал, № 2 (12) за Ключові слова "655.4"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Міжнародна діяльність українських видавців під час повномасштабного вторгнення: основні напрями роботи(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Левчук, О. М.; Загоруй, А. С.У статті досліджено основні напрями міжнародної діяльності українських ви- давництв під час повномасштабного вторгнення РФ в Україну 24 лютого 2022 року. На прикладах адаптації конкретних видавничих осередків показано, як можна успішно долати дезорганізованість видавничих процесів у ході оператив- ної евакуації персоналу та матеріальних активів, компенсувати руйнування ін- фраструктури й розрив логістичних зв’язків, одночасно набуваючи нового досві- ду в закордонній діяльності. У контексті дослідження цієї активності українських видавців, спрямованої налагодити міжнародну співпрацю в кризовий для галузі період, визначено, що проблеми друку у вітчизняних видавців, які перебувають під обстрілами і в евакуації, а також складнощі з налагодженням логістики спо- нукали їх до розширення співробітництва з іноземними колегами й просування авторського активу, експорту книгопродукції, налагодження її друку за кордо- ном, дистрибуції на закордонних ринках і в межах волонтерських ініціатив. Успіх волонтерських і релокаційних заходів комерційного співробітництва видавців України з іноземними колегами під пильною увагою закордонних медіа посприяв швидкому визнанню популярних українських авторів, яких уже вшановано чис- ленними літературними преміями. Особливо добре запотребовані на іноземних ринках книги українська дитяча та історична література сучасних авторів. Уза- гальнено базові моделі кризової співпраці українських видавництв з іноземними партнерами, доброчинцями, ґрантодавцями. Проаналізовано актуальний досвід, що його представники української книговидавничої сфери напрацювали за кор- доном упродовж 9 місяців російської агресії, дає підставу стверджувати, що ви- давництва України нарешті повноцінно виконують функцію з просування україн- ської культури в іншомовних середовищах і роблять їх країну медійно видимою в глобальному масштабі.Документ Відкритий доступ Проблематика українського книговидання у сфері дизайну(НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Головко, О. А.У статті основну увагу приділено аналізу проблем, перспектив і основних тен- денцій розвитку українського книговидання у сфері дизайну. Метою статті є аналіз особливостей і проблематики українського книговидання у дизайнерській сфері. Дослідженням встановлено основні тенденції у розвитку вітчизняного кни- говидання: фокусування діяльності видавництв на тиражуванні україномовної літератури, посилення промоційних заходів, популяризація електронних видань, створення інтерактивних книг. До перспектив розвитку вітчизняного книговидан- ня віднесено пошуки інноваційних технологічних рішень, створення унікального графічного оформлення книги, застосовування нових методів дизайн-проєктуван- ня, забезпечення конкурентоспроможності української книги. У межах наукового пошуку проаналізовано вимоги до вербального й візуального контенту, ілюстру- вання, дизайнерсько-поліграфічного оформлення книг для дизайнерів. Автором виявлено основні проблеми у вітчизняному видавництві книг для ди- зайнерської галузі: відсутність конкурентних видань у сфері дизайну на вітчизняно- му ринку книгопродукції, висока вартість і низька доступність наявних видань усім зацікавленим читацьким аудиторіям; вузька спрямованість наявних книговидань; невідповідність змісту наявного видавничого асортименту вимогам до підготовки чи підвищення кваліфікації кадрів у сфері дизайну; неадекватний добір і розподіл графічного й текстового контенту, труднощі у доборі програм верстки книг, недотримання вимог стосовно ілюстрування видань, їх поліграфічного або ж цифрово- го оформлення, дидактично-методична недосконалість книги. Запропоновано вирішення означених проблем через консолідацію зусиль пе- дагогів, методистів, науковців, дизайнерів-поліграфістів, ІКТ-спеціалістів у створен- ні вітчизняного дидактично ціннісного, архітектонічно досконалого, інноваційного видавничого продукту.