Магістерські роботи (ЗВ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (ЗВ) за Ключові слова "621.791"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Вплив електронно-променевого та аргонодугового способів зварювання на формування та властивості з'єднань сплавів на основі алюмінію(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ріхтер, Герман Ігорович; Квасницький, Віктор ВячеславовичУ магістерській дисертації розглянуто особливості застосування алюмінієвих сплавів у промисловості, їх хімічний склад і властивості, а також методи зварювання (аргонодугове та електронно-променеве). Проведений аналіз основних дефектів, що виникають при зварюванні. Здійснене порівняння механічних властивостей та структурних особливостей зварних з’єднань сплавів АМг6, 1201, 1420 і 1460 отриманих різними способами зварювання. Визначений вплив термічного циклу, режимів зварювання та типів присадних матеріалів на формування структури шва та зони термічного впливу (ЗТВ). Встановлено, що використання електронно-променевого зварювання (EBW) забезпечує найвищі показники міцності, тріщиностійкості та пластичності з’єднань. Результати досліджень дозволяють розробити рекомендації щодо вибору способів і режимів зварювання високоміцних алюмінієвих сплавів для підвищення фізико-механічних властивостей зварних з’єднань.Документ Відкритий доступ Вплив проміжних прошарків на формування різнорідних з’єднань титан-сталь(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021) Ганущак, Олег Васильович; Квасницький, Віктор ВячеславовичДля підвищення експлуатаційного ресурсу магістральних нафтогазових трубопроводів доцільно внутрішню частину покривати корозійностійким матеріалом. В якості такого матеріалу підходить титан або титановий сплав. Одним із технологічних рішень виготовлення таких труб є виробництво біметалевого листа з високоміцної сталі (типу Х60, Х65), покритого шаром титану з подальшим одержанням із цього листа трубчастої заготовки, яку зварюють поздовжнім швом біметала. Надалі виконують зварювання неповоротного стику біметалевої труби. Однак, зварювання плавленням титану та його сплавів зі сталями ускладнене через великі відмінності у кристалографічних та фізичних властивостях, складністю контролю процесів дифузії на межі розподілу титан-сталь, що призводить до розвитку хімічної неоднорідності, появі крихких прошарків інтерметалідних фаз. Це призводить до суттєвого зменшення значень механічних властивостей отриманих зварних з'єднань. Тому, проведення технологічних досліджень процесу зварювання біметалу титан-сталь (Q235), вибір захисних (бар'єрних) прошарків, що запобігають металургійній міжфазній взаємодії між шарами титану та сталі та розробка технологічних прийомів нанесення таких захисних прошарків є вкрай актуальними.Документ Відкритий доступ Вплив способу та параметрів аргоно-дугового зварювання на формування з'єднань високоміцних сплавів алюмінію(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Гульчак, Микита Денисович; Квасницький, Віктор ВячеславовичРозвиток сучасних технологій у транспортній, авіаційній та космічній галузях вимагає створення нових матеріалів із поліпшеними механічними характеристиками, високою корозійною стійкістю та малою густиною. Алюмінієві сплави, зокрема системи Al-Mg-Mn, завдяки унікальній комбінації властивостей є одними з найперспективніших матеріалів для цих застосувань. Проте їх ефективне використання вимагає досконалих методів зварювання, які забезпечують високу якість і міцність зварних з’єднань. Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю розробки й оптимізації технологій зварювання алюмінієвих сплавів АМг6 і 1570 для задоволення вимог до конструкцій, що експлуатуються в складних умовах. Особливий інтерес становить вплив легуючих елементів, таких як скандій і цирконій, на властивості металу в зоні зварювання та зниження схильності до утворення дефектів, що дозволяє розширити сфери їх застосування. Мета дослідження – встановлення оптимальних умов та технологічних параметрів режимів зварювання сплавів АМг6 і 1570 методами TIG, MIG і PAW з урахуванням хімічного складу, структури та механічних властивостей основного металу. Завдання дослідження: 1. Провести аналіз впливу хімічного складу металу на технологічну здатність до зварювання і властивості зварних з’єднань сплавів АМг6 і 1570; 2. Дослідити схильність до утворення дефектів (пор, гарячих тріщин) у зоні зварювання залежно від технологічних параметрів процесу; 3. Оцінити ефективність різних методів зварювання (TIG, MIG, PAW) для сплавів з урахуванням їхньої практичної придатності; 4. Розробити рекомендації щодо зменшення дефектності зварних з’єднань. Об’єкт дослідження – дугове зварювання алюмінієвих сплавів АМг6 і 1570 методами TIG, MIG та PAW. Предмет дослідження – процеси формування структури та властивостей зварних з’єднань сплавів на основі алюмінію з урахуванням хімічного складу, технологічних параметрів зварювання. Методи дослідження: для оцінки механічних властивостей та структурних змін у матеріалі зварних з'єднань використовували комплекс методів, що включали випробування на розтяг, макро- та мікроструктурні дослідження їх застосуванням оптичної та растрової електронної мікроскопії, а також дюраметричного аналізу для вимірювання твердості. Наукова новизна дослідження полягає в наступному: 1. На основі порівняльного аналізу результатів досліджень по визначенню фізико-механічних характеристик зварних з’єднань алюмінієвого сплаву 1570 китайського виробництва отриманих TIG, MIG та PAW методами вперше встановлено, що міцність зварних з'єднань сплаву 1570к, отриманих методом плазмово-дугового зварювання з розташуванням шва впоперек напрямку прокатування листових заготовок становить 359 МПа, що на 8 МПа та 14 МПа менше, ніж у з'єднань, які отримані імпульсно-дуговим зварюванням плавким електродом та аргоно-дуговим зварюванням неплавким електродом відповідно. 2. Пластичність зварних з’єднань сплаву 1570к, виконаних PAW методом зварювання в нижньому положенні на підкладці, визначена за величиною кута загину зразків, менша на 30 % та 40 % у порівнянні зі з’єднаннями отриманими за технологіями MIG і TIG зварювання відповідно. При цьому ударна в’язкість металу швів, отриманих методами PAW та TIG, знаходиться на однаковому рівні та становить 22 Дж/см², тоді як у швів, виконаних MIG зварюванням цей показник менший на 2,8 Дж/см². Практичне значення роботи полягає у можливості використання отриманих результатів для вдосконалення технологій зварювання у промислових умовах, що сприятиме підвищенню міцності та надійності конструкцій, виготовлених зі сплавів АМг6 і 1570.Документ Відкритий доступ Дисперсійне зміцнення плазмових покриттів для підвищення механічних та триботехнічних властивостей(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Філоненко, Дмитрій Валерійович; Смирнов, Ігор ВолодимировичВ роботі запропоновано використання захисних покриттів з Fe-Cr з додаванням карбіду SiC. Особливістю даного композиційного покриття є низька вартість отримання окремих складових та самого процесу нанесення, в той час як отримані функціональні властивості є конкурентоспроможними та кращими в порівняні з дорогими аналогами. Розроблене покриття Fe-Cr, дисперсійно зміцнене карбідом SiC, має кращі показники в порівнянні з покриттями на нікелевій основі ПС-12НВК. Зносостійкість отриманих покриттів в умовах сухого тертя перевищує стійкість сталі S45C в 20-25 разів, покриття ПС-12НВК – в 2-3 рази. Корозійна стійкість дисперсійно зміцненого феросплаву в морській воді та 10%-му розчині H2SO4 має кращі показники в порівнянні з гальванічним хром в 1.2-2 та 7-8 рази, відповідно.Документ Відкритий доступ Дифузійне зварювання жароміцних сплавів з поверхнями з’єднань, легованими висококонцентрованими потоками плазми(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Лепіліна, Ксенія Михайлівна; Квасницький, Віктор ВячеславовичАктуальність теми: Сплав на основі нікелю ЧС88У використовується для виготовлення відповідальних деталей, таких як сoплoві лoпaтки гaзoтурбiних двигунiв (ГТД), що працюють в гарячому тракті і має незадовільну технологічну здатність до зварювання, високу температуру плавлення тому отримання якісних зварних з’єднань цього сплаву зварюванням плавленням утруднене. Зварювання жароміцних сплавів на основі нікелю зварюють тиском, а саме дифузійним зварюванням (ДЗ). Легування поверхонь з’єднання за допомогою висококонцентрованих потоків плазми активує поверхні, дозволяє підвищимти якість та надійність, термін експлуатації зварних виробів. Мета роботи: Встaнoвлення зaкoнoмiрнoстей утворення структури, влaстивoстей жaрoмiцнного сплаву ЧС88У при легуванні поверхонь з’єднання висoкoкoнцентрoвaними пoтoкaми плaзми тa при oтримaннi звaрних з’єднaнь за технологією дифузiйного звaрювaння. Задачі досліджень: 1. Визначити вплив умов та режимів легування висококонцентрованими потоками плазми на формування структури та властивості поверхневого шару металу зі сплаву ЧС88У. 2. Визначити вплив легованих поверхонь на формування та структуру з'єднань отриманих ДЗ. 3. Розробити технологічні рекомендації щодо отримання дифузійнозварних з'єднань з легованими висококонцентрованими потоками плазми поверхнями. Предмет досліджень: Прoцеси, щo прoтiкaють при легуванні пoверхoнь жaрoмiцних нікеливих сплaвiв висoкoкoнцентрoвaними пoтoкaми плaзми тa при їх з’єднaннi дифузiйним звaрювaнням. Oб’єкт досліджень: Структурa тa влaстивoстi легованих шaрiв жaрoмiцних сплaвiв нa oснoвi нiкелю тa з'єднaнь отриманих при ДЗ.Документ Відкритий доступ Зменшення залишкових зварювальних деформацій при виготовленні конструкцій з алюмінієвих сплавів шляхом застосування електродинамічної обробки зварних з'єднань(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Бірюк, Дмитро Вікторович; Степанов, Денис ВолодимировичУ вступі обгрунтовано актуальність теми зменшення залишкових зварювальних деформацій шляхом застосування електродинамічної обробки зварних з’єднань. У першому розділі розглядаємо ключові особливості алюмінієвих сплавів, характеристику алюмінієвих сплавів, вимоги до якості зварних з’єднань. У другому розділі детально розглянуто напруження та деформації при зварюванні алюмінію, показано основні механізми виникнення залишкових напружень, вплив теплових циклів та методи зменшення залишкових деформацій. У третьому розділі показано установку для зварювання та її ключові характеристики. У четвертому розділі описано алюмінієву конструкцію та спосіб зварювання. У п’ятому розділі виконано аналіз та оцінку стартап проєкту. У шостому розділі проведено аналіз шкідливих та небезпечних факторів на виробництві, та показані способи їх вирішення та запобігання.Документ Відкритий доступ Зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Коваленко, Олена Сергіївна; Мінаков, Сергій МиколайовичАктуальність теми. Весь технологічний парк України побудований завдяки зварюванню. Залишкові зварювальні напруження є одним із основних чинників роботоспроможності зварних конструкцій (разом із властивостями матеріалів та наявними дефектами). Експериментальне дослідження зменшення залишкових зварювальних напружень є актуальним завданням для забезпечення роботоспроможності зварних конструкцій. Дослідження дозволяє перевірити теоретичні напрацювання, набути досвід зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження, вдосконалити методи неруйнівного контролю напружень. Мета і задачі дослідження. Метою даної роботи є експериментальна перевірка ефективності зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження. Відповідно до мети були поставлені такі задачі дослідження: - проаналізувати методи попередження залишкових зварювальних напружень та методи їх вимірювання; - розробити зразок для проведення досліджень; - вдосконалити установку для навантаження зразків; - вдосконалити устаткування для автоматичного наплавлення вертикальних швів; - провести градуювання магнітоанізотропного приладу ВД 3-81; - провести експериментальні дослідження зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження; - зробити висновки ефективності зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження; Об'єкт дослідження – зварний шов на пласкому зразку. Предмет дослідження – залишкові зварювальні напруження. Методи дослідження. Під час виконання роботи було використано наступні методи: - метод теоретичного аналізу інформаційних джерел; - метод визначення напружень за допомогою механічних деформометрів; - магнітоанізотропний метод визначення напружень; Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному: - експериментально встановлено, що в зниження залишкових зварювальних напружень розтягу складає приблизно до 120 МПа, що складає від 0,6 до 0,47 від межи плинності; - експериментально встановлено, що для даних умов навантаження та наплавлення зона пластичних деформацій становить близько 30 мм. Практичне значення одержаних результатів. Вдосконалене устаткування для проведення досліджень зменшення залишкових зварювальних напружень шляхом накладання регульованого навантаження має практичну цінність для подальших наукових досліджень кафедри.Документ Відкритий доступ Обладнання для 3D наплавлення способом MAG(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Ільїн, Дмитро Вікторович; Мінаков, Сергій МиколайовичТемою дипломної дисертації є розробка обладнання для 3D наплавлення в вертикальному положені способом MAG деталей типу кругла труба. Проаналізовано існуючі способи виготовлення деталей з використанням адитивних методів виробництва. Виявлено сильні та слабкі сторони цих методів. Відокремлено найперспективніші методи та способи. Проаналізовано, експерементальним шляхом, спосіб формування шарів металу при вертикальному наплавленні. Запропоновано, розроблено та виготовлено допоміжне обладнання для процесу 3D наплавлення, серед яких: технологічна основа у вигляді проточеної труби з виконаною на ній технологічною ямкою та комплекс механізмів, який виконує роль системи утримання та обертання заготовки, що наплавляється. Проведено випробування та проведено аналіз отриманого при наплавленні на круглу технологічну заготовку. Запропоновано пропозиції по вдосконаленню обладнання. Розроблено та запропоновано стартап проект. Розроблено комплекс заходів із охорони праці для забезпечення нормальних умов праці без травматизму, пожеж, вибухів.Документ Відкритий доступ Плазмове та TIG зварювання конструкцій з нержавіючих сталей для харчової промисловості(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Шульга, Ярослав Сергійович; Фомічов, Сергій КостянтиновичМагістерська робота була створена для опису процесу виготовлення установки яка призначена для виготовлення харчової продукції. Завданням даної роботи було показати на практиці як виготовляти реальні реактори для виготовлення харчової продукції, на які норми посилатись, та на які конструкторські особливості потрібно звертати увагу. Реактор був виготовлений мною під замовлення, на базі ТОВ “Оріон.Груп”. Він був призначений для приготування кондитерського наповнювача у вакуумі, об’єм складає 1м3, та призначений для виготовлення 1000 кг продукту за 1 цикл роботи. Також під час роботи було розроблено необхідну конструкцію плазмотрона та механізму дозованої подачі порошків. Розглянуто питання охорони праці.Документ Відкритий доступ Підвищення стійкості плазмових покриттів лазерним модифікуванням(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кирильченко, Денис Андрійович; Чорний, Андрій ВячеславовичРозроблена технологія підвищення зносостійкості робочих поверхонь циліндричних та плоских зразків, застосуванням комбінованої технології лазерного термоциклування плазмового напилених покриттів. Проведено лазерну поверхневу обробку нанесених плазмових покриттів з порошкового матеріалу марки ХТН-23 на середньо вуглецеву низьколеговану сталь, при різних режимах, імпульсним та безперервним опроміненням, в широкому діапазоні значень. Проведений літературний аналіз відомих технологій формування та модифікацій покриттів. Розглянуті математичні моделі, що визначають вплив лазерної модифікації на поверхню зразків з плазмовим покриттям.Документ Відкритий доступ Розробка установки для нанесення покриття з альтернативним джерелом енергії(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Дячук, Юрій Миколайович; Попіль, Юрій СтаніславовичУ магістерській дисертації була представлена технологія отримання функціонального покриття на колінчастий вал автомобіля, з застосуванням плазмового способу, де в якості плазмоутворюючого середовища, виступає воднево-киснева суміш, отримана безпосередньо на робочому місці з електролізно-водяного генератора. Були розроблені схема технологічного процесу, вибрані матеріал для напилення, основне і допоміжне обладнання, виконанні розрахунки робочих параметрів та геометричних розмірів проточної частини плазмотрону. Розглянуті необхідні технологічні процеси обробки виробу. Виконано аналіз та оцінка стартап проекту, та розглянуті питання по охороні праці за для безпеки праці.Документ Відкритий доступ Технологічна здатність до зварювання сплавів алюмінію плазмово-дуговим способом(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ван Чжен; Квасницький, Віктор ВячеславовичПід час стану війни у військовій промисловості, безпека та надійність є критично важливими. Сплави алюмінію є незамінними матеріалами в авіабудівному та ракетобудівному виробництві. Ефективні технології зварювання гарантують високий рівень безпеки. Оптимізовані технології виготовлення дозволять виробникам ефективно реагувати на змінні сценарії та вимоги. Вдосконалення технологічних процесів може сприяти швидкому та ефективному виробництву. Мета дослідження: оцінити технологічну здатність до зварювання алюмінієвих сплавів АМг6 та 1570 плазмово-дуговим способом з метою визначення оптимальних параметрів та умов реалізації процесу зварювання. Для досягнення даної мети визначені наступні задачі: – виконати конструктивно – технологічний аналіз застосування сплавів алюмінію у промисловості; – обрати методи досліджень та обладнання для виконання зварних з’єднань зі сплавів алюмінію; – обрати присадні матеріали, режими зварювання та методику визначення схильності сплавів алюмінію до утворення гарячих тріщин; – дослідити структуру зварних з’єднань, вплив присадних матеріалів на її формування, визначити стійкість до утворення гарячих тріщин зварних з’єднань зі сплавів АМг6 та 1570. Об'єкт дослідження: процес плазмово-дугового зварювання різнополярним асиметричним струмом листового прокату алюмінієвих сплавів АМг6 та 1570. Предмет дослідження: процеси формування структури металу зварних з’єднань зі сплавів алюмінію та стійкість до утворення гарячих тріщін. Методи дослідження: При виконанні досліджень використовували методи металографічного аналізу зі застосуванням оптичної та електронної растрової мікроскопії, експериментальні методи визначення технологічної здатності матеріалів до зварювання на основі проби Хоулдкрофта. Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному: Вперше доведена можливість застосування потоншених до товщини 4 мм зразків, з метою оцінки тріщиностійкості більш товстого металу зі сплавів АМг6 та 1570 з використанням проби Хоулдкрофта. За результатами проведених експериментальних досліджень встановлено, що розбіжність між товщинами листів 4 та 6,35 мм становить близько 6 %, що є прийнятним результатом. За результатами порівняльних досліджень тріщіностійкості сплавів АМг6 та 1570 підтверджено, що застосування плазмово-дугового зварювання різнополярним асиметричним струмом у нижньому положенні разом з присадним дротом Св1571 легованого скандієм, сприяє подрібненню зеренної будови металу зварного шва, забезпечує формування якісних стикових з'єднань із рівноважною дендритною структурою в центральній частині шва. Практичне значення одержаних результатів. Застосування розробленої технології процесу зварювання сплавів алюмінію плазмово-дуговим способом із застосуванням різнополярного асиметричного струму та присадного дроту легованого скандієм дозволить підвищити якість зварних з’єднань та розширити сферу використання алюмінієвих сплавів у виробництві.Документ Відкритий доступ Технологічне застосування TIG зварювання для адитивного виробництва(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Горбатюк, Вадим Вадимович; Мінаков, Сергій МиколайовичАктуальність теми. Адитивні технології або технології пошарового синтезу — сьогодні один із найбільш динамічних напрямів сучасного високотехнологічного виробництва. Технології 3D - друку дозволяють створити деталі складної геометричної форми, які не можливо створити традиційними технологіями. Мета і задачі дослідження. Метою дисертаційної роботи є розробка та випробування устатковання для 3D наплавлення способом TIG із програмним керуванням подачею присадного дроту. Для вирішення вказаної мети були поставлені та вирішенні наступні задачі: -провести аналіз розвитку адитивних технологій взагалі та застосування зварювальних технологій; - підібрати устатковання для 3D наплавлення способом TIG; - розрахувати кроковий двигун для механізму подачі присадного дроту; - спроектувати кріплення пальника для режиму TIG-LIFT; - виготовити кріплення пальника для режиму TIG-LIFT; - провести випробування 3D наплавлення способом TIG із програмним керуванням подачею присадного дроту; - зробити висновки на основі отриманих експериментальних даних. Об'єкт дослідження – устатковання та технологія 3D наплавлення способом TIG із програмним керуванням подачею присадного дроту. Предмет дослідження – технологічний процес пошарового нанесення металу способом TIG. Методи дослідження. Дослідження проводили шляхом наплавлення валка на стальну пластину товщиною 4 мм апаратом для механізованого зварювання у середовищі СО2 PATON Standard TIG-200, на струмі прямої полярності, присадним дротом 08Г2С Ø1.2 мм, при параметрах режиму: Ізв=70-120А; Vпод= 0.00129 м/с; виліт едектроду – 5 мм. Швидкість наплавлення складала 0.00129 м/с Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному: - Експериментально доказано, що необхідно подавати присадний дріт тільки у голову зварювальної ванни; - Експериментально підтверджено можливість правки багатошарового наплавлення за допомогою дуги TIG без подачі присадки; - Вперше отримано експериментальні дані по висоті багатошарового наплавлення при струмах дуги 90А та 100А. Практичне значення одержаних результатів. Розроблено оригінальне кріплення пальника для запалювання дуги в режимі TIG-LIFT, яке може бути застосовано для подальших досліджень та впровадження у виробництво. Отримано експериментальні дані: залежності висоти та ширини наплавленого валка на пластину 4 мм від струму дуги від 70 до 120 А, вильоту електроду 5 мм, які можуть бути використані для практичного застосування.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання вакуумного ресиверу(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сапа, Артур Анатолійович; Стреленко, Наталія МихайлівнаАктуальність теми. Ресивери є важливою складовою великої кількості технологічних процесів у промисловості та інших галузях, де необхідне накопичення газів або вакууму. Здатність якісної та ефективної роботи конструктивних елементів ситеми накопичення вакууму має велике значення для оптимізації процесів та підвищення продуктивності. Однією з ключових складових вакумних ресиверів є матеріал, з якого вони виготовлені. Сталь AISI 321, яка належить до групи нержавіючих сталей, давно використовується в ресиверах завдяки своїй корозійній стійкості та міцності при підвищених температурах. Проте впровадження нових технологій та методів для складання та зварювання цієї сталі може покращити якість та продуктивність ресиверів. Актуальність цієї теми полягає в потребі пошуку нових способів виготовлення ресиверів з використанням сталі AISI 321, які б дозволили підвищити їхню ефективність та тривалість служби, зменшити витрати на енергію та знизити вплив на навколишнє середовище. Ця робота може відкрити нові можливості для виробників та сприяти розвитку сучасних технологій у галузі теплообміну. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Мета і задача дослідження. Метою роботи є технології складання та зварювання вакуумного ресиверу зі сталі AISI 321. Для досягнення визначеної мети в роботі вирішені такі задачі: - проведений аналіз та подальший розбір вакуумного ресивера; - проведений аналіз матеріалу виробу та його здатність до зварювання; - проведений аналіз вибору способів зварювання та вибір зварювальних матеріалів; - розроблено технологічний процес складання та зварювання виробу з проведенням вибору устаткування для виконання завдання; Об’єкт дослідження – технологічні процеси, методи та матеріали, пов'язані з розробкою та виробництвом вакуумного ресивера. Предмет дослідження - оптимізація та вдосконалення процесів складання та зварювання вакуумного ресиверу. Методи дослідження. Із методів дослідження використовувся літературний аналіз - це проведення аналізу літературних джерел і публікацій, що стосуються сталі AISI 321, вакуумних ресиверів та сучасних методів зварювання та складання, для отримання фундаментальних знань і підготовки основи для дослідження. Також проводилися консультації з експертами у галузі металургії, інженерії та теплообміну задля отримання цінних відомостей та рекомендацій. Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному: Для складання-зварювання корпусу ресиверу створено лінію, яка об'єднує в собі кілька технологічних операцій. Це дозволяє оптимізувати та пришвидшити весь процес виробництва. Практичне значення одержаних результатів. Впровадження нового технологічного процесу на виробництві сприятиме суттєвому збільшенню продуктивності виготовлення. Це дозволить скоротити час виробництва, що, у свою чергу, призведе до збільшення виробничої програми та економії витрат на виготовлення одиниці виробу.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання захвату підйомника(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Зінчук, Максим Володимирович; Лисак, Володимир ВалерійовичВ останні роки в Україні почалося інтенсивне відновлення техніки необхідних для допомоги фронту. Під час військових дій виготовлення та ремонт підйомників із захватами на лісогосподарській техніці забезпечують оптимізацію використання ресурсів і підвищують ефективність будівельних робіт у військовій інфраструктурі. Тому розробка технології складання та зварювання захвату підйомника – актуальне питання сьогодення. Мета і задачі проєкту. Метою даної дисертації є розробка базових технологічних процесів складання-зварювання захвату підйомника. Задачі роботи: - спроектувати технологію зварювання, враховуючи конструктивно-технологічний аналіз зварного виробу, властивості основного металу та виробничі умови; - обрати оптимальний спосіб зварювання, режими, зварювальні матеріали та необхідне обладнання; - створити технологічні процеси, які передують складанню та зварюванню, починаючи із замовлення металу й завершуючи підготовкою деталей до зварювання; - розробити технологічний процес складання та зварювання виробу; - розробити технологічне оснащення для складально-зварювальних процесів; - розробити схеми планування виробничих дільниць і маршрутів переміщення виробів; - розробити стартап-проєкт для впровадження технології виробництва захвату підйомника; - забезпечити охорону праці на виробництві та дотримання вимог безпеки у надзвичайних ситуаціях. Об'єкт дослідження – захват підйомника. Предмет дослідження – технологічний процес складання та зварювання захвату підйомника. Новизна проєкту. Спроектовано стенди для складання-зварювання корпусу та щелепи захвату підйомника, проведені розрахунки складального оснащення. Практичне значення одержаних результатів. Застосування розробленої технології складання та зварювання захвату підйомника дозволить підвищити надійність та довговічність конструкції, оптимізувати процеси складання та зварювання, вибору сучасних матеріалів і зварювальних режимів, зменшити дефекти зварювання.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання корпусу автоцистерни(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Хуан, Ольга Олексіївна; Чорний, Андрій ВячеславовичВ наш час автоцистерни широко використовуються для перевезення різноманітних рідких речовин, зокрема для перевезення світлих нафтопродуктів. Основною відмінністю даного типу автоцистерни від звичайної автоцистерни- корпус, який виготовлено із алюмінієвого сплаву. Автоцистерна із алюмінієвого сплаву призначена для перевезення вантажу без надлишкового тиску. Автоцистерна відноситься до кopпуcної тpaнcпopтної кoнcтpукцiї. Тaкi кoнcтpукцiї cклaдaють з лиcтoвиx зaгoтoвoк тa звapюються гepмeтричними швaми. Завдяки перспективній технології плазмового зварювання різнополярним асиметричним струмом, зменшенню вимог до точності виготовлення деталей під зварювання, широкому застосуванні роботів під час виготовлення теоретично можна збільшити продуктивність виготовлення, підвищити якість виробу та зменшити його собівартість. Мета і задачі дослідження. Метою даної дисертації є зміна процесу складання корпусу автоцистерни, впровадження більш продуктивної та економічної технології плазмового зварювання різнополярним асиметричним струмом, використання більшої частки роботизованого зварювання. На ряду з підвищенням кількісно-якісних показників, стояло важливою задачею забезпечення та дотримання, при проектуванні нового процесу складання-зварювання, покращених вимог охорони праці та розробки для неї стартап-проєкту. Для досягнення визначеної мети в роботі виконані наступні задачі: - проведення конструктивно-технологічного аналізу виробу; - розроблено новий більш раціональний технологічний процес складання зварювання; - впровадження більш ефективної технології зварювання. Об'єкт дослідження – автоцистерна для транспортування різних наливних вантажів. Предмет дослідження – технологічний процес складання та зварювання автоцистерни автомобіля. Новизна одержаних результатів полягає в наступному: Розроблена спеціальна лінія для складання-зварювання автоцистерни, яка дає змогу зменшити вимоги до точності підготовки деталей під збирання та зварювання. Використання роботів дозволяє виконувати зварювання в середині корпусу цистерни, що дає можливість зменшити частку ручної праці в найбільш шкідливих умовах праці. Запропоновано технологію плазмового зварювання різнополярним асиметричним струмом, що дозволяє підвищити якість швів та зменшити собівартість виготовлення автоцистерни. Практичне значення одержаних результатів. Застосування нового технологічного процесу на виробництві, дасть змогу значно збільшити продуктивність виготовлення, що в свою чергу сприятиме зменшенню собівартості продукції, зменшити екологічний вплив на довкілля за рахунок впровадження технології зварювання, яка продукує меншу кількість шкідливих викидів у атмосферу у порівнянні із технологіями зварювання конкурентів.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання крана кульового(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Онуфрієнко, Олександр Олегович; Чвертко, Євгенія ПетрівнаЗростання вимог до надійності та герметичності кранів у таких галузях, як-от газопостачання, водопостачання, нафтовидобування, хімічна промисловість. Мета дослідження: розробка оптимального технологічного процесу складання і зварювання вузлів крана кульового з використанням методів автоматизації та механізації. Для досягнення даної мети сформовано такі задачі: – аналіз матеріалу з точки зору його здатності до зварювання; – аналіз конструкції вузлів кульового крана для розроблення порядку зварювання швів; – вибір способу зварювання та визначення параметрів режимів; – вибір зварювального і допоміжного обладнання; розрахунок окремих його вузлів; – вибір методів і техніки контролю якості зварних з’єднань. Об'єкт дослідження: технологічний процес складання і зварювання крана кульового. Предмет дослідження: технологічні операції складання, зварювання та контролю якості. Методи дослідження. – комплексний аналіз харатеристик матеріалу виробу на основі його хімічного складу та умов поставки для визначення здатності до зварювання; – комплексний аналіз літературних джерел з метою вибору оптимального способу зварювання; – розрахунки на основі існуючих методик для визначення парамтерів режиму зварювання окремих з’єднань та для визначення основних характеристик обладнання з метою його модернізації. Новизна одержаних результатів полягає в наступному: – створено новий технологічний процес складання і зварювання кульового крана з урахуванням вимог вітчизняних та європейських стандартів виробництва; – спроектовано стенди для складання та зварювання окремих елементів і самого крана, що гарантують дотримання необхідних геометричних параметрів під час виготовлення. Практичне значення одержаних результатів. Застосування розробленої технології складання та зварювання кульового крана дозволить оптимізувати процеси складання та зварювання, що сприятиме підвищенню продуктивності шляхом скорочення витрат на виготовлення одиниці продукції.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання паливного бака вантажного автомобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Буб, Костянтин Павлович; Прохоренко, Одарка ВолодимирівнаАктуальність: Під час бойових дій в Україні стає потреба в логістики тоді зростає попит на вантажні автомобілі, що в свою чергу створює попит на високоякісні та безпечні паливні баки для цих транспортних засобів. Мета і задачі дослідження: Впровадження сучасних технологій, таких як автоматизоване зварювання, для того поліпшити якість та швидкість виробництва паливних баків вантажних автомобілів , а також зменшити витрати на робочу силу. Для досягнення даної мети сформовано наступні задачі: - Докладний аналіз технічних вимог і стандартів, що визначають виробництво паливних баків для вантажного автомобіля. - Розробка конструкції бака з урахуванням вимог до його функціональності та безпеки. - Визначення відповідних матеріалів для виготовлення баків з урахуванням хімічної стійкості та міцності. - Розробка технологічних процесів для збірки та зварювання паливних баків вантажного автомобіля. - Дослідження та впровадження методів обробки матеріалів та зварювання з метою підвищення продуктивності та якості виробництва. Об'єкт дослідження: Визначення матеріалів і конструкції для етапів збирання, зварювання, тестування та забезпечення безпеки в експлуатації. Предмет дослідження: Дослідження та оптимізація методів складання компонентів бака, вибір оптимальних методів зварювання для забезпечення максимальної міцності та безпеки. Розробка та впровадження технологій, спрямованих на підвищення продуктивності і якості виробництва. Методи дослідження. При розробці нового технологічного процесу складання-зварювання виробу використовувались такі методи: - аналіз альтернативного технологічного процесу виготовлення зварного виробу; - теоретичний аналіз інформаційних джерел; - вибір та обґрунтування технологічних рекомендацій для зварювальних процесів; - математичні методи оптимізації складально-зварювального обладнання; Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному: - Розробили новий технологічний процес складання та зварювання паливного баку вантажного автомобіля, враховуючи вимоги національних та європейських стандартів для виробництва; - Розробили стенди для складання та зварювання окремих компонентів та самого баку, що забезпечує виконання заданих геометричних розмірів під час виготовлення. Практичне значення одержаних результатів. Впровадження розробленої технології складання та зварювання паливного бака вантажного автомобіля на виробництві дозволить спростити процес складання та зварювання, що призведе до збільшення продуктивності завдяки зменшенню витрат на виготовлення кожного виробу.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання реактора-реторти для магнієтермічного виробництва губчастого титану(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Пилипась, Ігор Олегович; Сливінський, Олексій АнатолійовичАктуальність теми. В контексті сучасного розвитку технологій і останніх подій у світі і країні досить важливий вплив мають області, де вага матеріалу, його міцність і стійкість є вирішальними. В той же час, в оборонній промисловості, ці технології можуть мати важливе стратегічне значення для створення легких, але міцних матеріалів для військової техніки та обладнання. Окрім характеристик самого матеріалу, не менш важливим є швидкість його виготовлення, саме тому використання і застосування систем комплексної автоматизації і механізації для збільшення продуктивності при виготовленні обладнання для виробництва губчастого титану має вплив і на виробництво самого титану, як важливого компоненту багатьох галузей промисловості. Мета і завдання дослідження. Метою магістерської роботи є розробка оптимального технологічного процесу складання і зварювання конструкції з нержавіючої сталі з використанням методів комплексної автоматизації і механізації. Задачі, що мали бути вирішені для цього: провести аналіз зварності сталі, підібрати спосіб зварювання і підібрати режими в умовах відсутності методики розрахунку для нержавких сталей, розробити обладнання для складання і зварювання. Об’єкт дослідження: технологічний процес складання і зварювання корпусу реактора-реторти для магнієтермічного виробництва губчастого титану.Документ Відкритий доступ Технологія складання та зварювання резервуару для транспортування небезпечних рідин під тиском(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Слаблюк, Дмитро Андрійович; Прохоренко, Одарка ВолодимирівнаАктуальність полягає в необхідності адаптувати розроблення нових та модернізації вже наявних технологічних процесів виробництва зварних конструкцій для забезпечення євроінтеграційних процесів і сприяння впровадженню сучасних технологій та стандартів. Мета роботи – впровадження автоматизованих комплексів для підвищення якості та продуктивності виробництва. Об'єкт дослідження − резервуар для транспортування небезпечних рідин під тиском. Предмет дослідження – технологія складання та зварювання резервуару для транспортування небезпечних рідин під тиском. Методи дослідження: - критичний аналіз існуючих технологій та технологічних процесів виготовлення аналогічних конструкцій; - математичні методи оптимізації устаткування для складання та зварювання; - теоретичне дослідження доступних інформаційних джерел; - обґрунтування та вибір технологічних рекомендацій для виконання зварювальних процесів. Новизна одержаних результатів полягає в наступному: - розроблено технологічний процес для складання та зварювання резервуару з ураховуючи вимоги національних та європейських стандартів для виробництва; - виконано компонування стендів і установок для складання та зварювання окремих складальних одиниць та резервуару в цілому, які забезпечать точність та продуктивність процесу виробництва. Практичне значення одержаних результатів: впровадження розробленого технологічного процесу складання та зварювання резервуару для транспортування небезпечних рідин під тиском дозволить мінімізувати залучення людини в процес складання та зварювання, підвищити рівень автоматизації процесу, збільшити продуктивність, підвищити якість та зменшити негативний вплив на працівників.