Магістерські роботи (АРБ)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено магістерські дисертації на здобуття ступеня магістра.
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи (АРБ) за Ключові слова "629.735.33"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Аеродинамічні характеристики безпілотного літального апарата схеми «тандем» класу «мікро»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Сікорський, Богдан Олександрович; Казакевич, Михайло ЛеонідовичПояснювальна записка до дипломної роботи на тему: «Крило п’ятимісного літака» має 71 сторінок, 26 таблиць, 44 малюнків, 12 використаних джерел, 0 приміток. В ході роботі було ознайомлено з класифікацією літальних апаратів за розміром, оглянуто аналоги серед літальних апаратів аеродинамічної схеми тандем класу мікро. Було ознайомлено з високорівневим методом, та низькорівневим методом розрахунку аеродинамічних характеристик літальних апаратів. Було порівняно між собою панельно-вихревий метод, та метод кінцевих елементів на прикладі літального апарату схеми моноплан з надувним крилом. Було побудовано 3Д моделі літальних апаратів для проведення розрахунків. Зроблено 3Д модель літального апарату схеми моноплан (без заднього крила), аеродинамічної схеми тандем, та для кожного кута атаки модель літального апарату аеродинамічної схеми тандем з врахуванням згину заднього крила. Було порівняно отримані результати з експериментальними даними отриманими в результаті експерименту в аеродинамічній трубі. Порівняно між собою результати розрахунку аеродинамічної схеми моноплан. Порівняно результати розрахунку аеродинамічної схеми тандем без врахування згину, з результатами розрахунку з врахуванням згину, та з експериментальними даними. На основі отриманих даних було зроблено висновки що до використання низькорівневого методу для розрахунку літальних апратів схеми тандем, та точності отриманих результатів.Документ Відкритий доступ Дослідження балансувальних втрат літального апарата схеми «тандем»(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Білоус, Ілля Ігорович; Кабанячий, Володимир ВолодимировичПояснювальна записка до магістерської дисертації «Дослідження балансувальних втрат літального апарата схеми «тандем»» містить 83 сторінки тексту, 51 ілюстрацію та 14 бібліографічних посилань. Метою роботи є дослідження балансувальних втрат літального апарата схеми «тандем» на основі оцінки ефективності його органів керування. Проведено огляд аналогів літальних апаратів аеродинамічної схеми «тандем» та визначено її переваги і недоліки. Виконано розрахунок аеродинамічних характеристик літального апарата «А-8» схеми «тандем» при певних відхилення руля висоти, який розташовано на передньому крилі, за допомогою програмного забезпечення XFLR5. Порівняно результати розрахунку із результатами експерименту в аеродинамічній трубі. Проаналізовано величину ступеня поздовжньої стійкості літака та вплив відхилення руля висоти вниз і вгору на коефіцієнт підіймальної сили та коефіцієнт моменту тангажа при кутах атаки в експлуатаційному діапазоні (2° та 6°). Кількісно визначено вплив інтерференції крил на ефективність рулів висоти. Розраховано балансувальні втрати для горизонтального польоту при максимальній аеродинамічній якості. Надано рекомендації щодо доцільності використання загалом програмного забезпечення XFLR5 та зокрема конкретних математичних моделей при оцінці ефективності рулів висоти, розташованих на передньому крилі літального апарата схеми «тандем».Документ Відкритий доступ Забезпечення виробничої технологічності стиків агрегатів літаків(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Ломанов, Олександр Костянтинович; Сухов, Віталій ВікторовичМагістерська дисертація: "Забезпечення виробничої технологічності стиків агрегатів літаків", 79 сторінок, 25 рисунків, 19 таблиць, 17 посилань. Актуальність: з'являється можливість значного підвищення технологічності стикувальних робіт під час кінцевого складання планера літака, зменшення ручної праці за рахунок автоматизації процесів та збільшення програми випуску літаків. Мета роботи: удосконалення технології складання та стикування агрегатів літака. Об’єкт дослідження: Стики відсіків агрегатів. Вихідні дані: 1. Відхилення контуру агрегату від теоретичного – 0,5…0,8 мм. Рівень взаємозамінності стику – неповний. 2. Можливість автоматизації стикувальних робіт – передбачити. 3. Літак-аналог – Ан-148-100. 4. Рівень виробничої технологічності – не менше 85%. Методи дослідження: порівняльний аналіз технології стикування вітчизняного авіабудування та сучасного; впровадження технології «безстапельного стикування» на підприємство вітчизняного авіабудування; розробка оновленої методології оцінювання технологічності авіаційних конструкцій, зокрема зон стиків агрегатів з урахуванням ряда нормативних документів; пропозиції щодо впровадження CAD/CAM/CAE-систем, як контролю точності; заміна вітчизняних засобів технологічного оснащення на сучасні. Наукова новизна одержаних результатів: підвищення рівня технологічності агрегатів планеру літака за рахунок розробки сучасної методології розрахунку кількісних та якісних критеріїв технологічності авіаційних конструкцій.Практичне значення одержаних результатів: підвищення технологічності стиків агрегатів літака; здешевлення технології складання за рахунок автоматизації; значне зменшення часу складання одиниці продукції; зниження ваги та підвищення технологічності з’єднань за рахунок новітніх кріпильних елементів. Апробація результатів дисертації: науково-практична конференція студентів та молодих вчених "Авіа-ракетобудування: Перспективи та напрямки розвитку".Документ Відкритий доступ Методика вибору параметрів літального апарату з сонячними елементами(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Мороз, Валентин Володимирович; Сухов, Віталій ВікторовичМагістерська дисертація: "Методика вибору параметрів літального апарату з сонячними елементами", 85 сторінок, 32 рисунок, 11 таблиць, 28 посилань. Актуальність: Зменшення ціни години польоту залишається одним з пріоритетних завдань конструкторів сучасності. Оптимізація конструкції, аеродинаміки не дозволяє отримати суттєву перевагу і збільшити час перебування у повітрі. Для таких видів завдань як тривалий моніторинг земної поверхні в цивільних і військових цілях, ретрансляція зв'язку, контроль навколишнього середовища тощо потрібен інший підхід в проектуванні авіаційної техніки. Пропонується використання сонячних елементів живлення. Мета роботи: Визначити особливості ЛА на СЕ та розробити методику побудови такого БЛА. Об’єкт дослідження: Літальний апарат на сонячних елементах. Вихідні дані: Час польоту: 5 год, висота польоту: 300м, розмах: 1.5м, швидкість: 10 м/с, тип сонячних елементів: монокристалічні, розміри сонячних елементів:156х156 мм. Методи дослідження: аналіз літератури, аналіз вже наявних моделей та розробок, результатів їх експериментів. Розгляд геометричних параметрів ЛА з умови використання сонячної енергії, розташування сонячних елементів на поверхні крила. Наукова новизна одержаних результатів: проведено проектувальний розрахунок енергетичних характеристики БпЛА, встановлено залежність необхідної площі СЕ від умов навколишнього середовища (зокрема освітленості), маси ЛА, швидкості горизонтального польоту; проведено аеродинамічний розрахунок ЛА: знайдено розміри рульових поверхонь, з умови забезпечення необхідної керованості ЛА, визначені геометричнірозміри елементів хвостового оперення, підраховані плечі стабілізатора та кіля. Практичне значення одержаних результатів: Для моніторингу невеликої території не потрібні камери високої якості, які дорогі та часто багато важать. Оскільки для отримання чіткого зображення можна зайняти невелику висоту, але при цьому буде потрібно більше пролетіти, щоб охопити задану площу. У випадку ЛА на СЕ це не буде проблемою, так як постачальником енергії є саме Сонце. За таких умов доцільно створювати БПЛА категорії «міні» - тобто вагою до 2 кг та висота польоту яких не перевищує 300 м. Їхня вартість буде найменшою, а виготовлення, експлуатація – найпростішими. Такі ЛА підходять для використання у військових цілях. Єдиним недоліком буде можливість візуального виявлення через малу висоту польоту. Зате в цивільних цілях обмеження по висоті не має великого значення. А всі зазначені переваги зможуть привабити навіть незаможних аграріїв. можливості переобладнання вже існуючих ЛА на сонячну енергію. Конференції: участь у науково-практичній конференції «Авіаракетобудування: перспективи та напрямки розвитку».Документ Відкритий доступ Методика визначення аеродинамічних характеристик літального апарату асиметричного компонування(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Тетерін, Денис Юрійович; Казакевич, Михайло ЛеонідовичПояснювaльнa зaпискa до магістерської дисертації «Методика визначення аеродинамічних характеристик літального апарата асиметричного компонування» мiстить: 80 сторiнок, 28 мaлюнків, 24 тaблиці, 12 використaних джерел. Роботa склaдaється з вступу, 8 роздiлiв тa висновкiв. Темпи розвитку авіаційної промисловостi ще близько десятилiття нaзaд перетнули свого aпогею через склaднiсть подaльшого збiльшення ефективностi силових устaновок i неохочого пошуку принципово нових схем лiтaльних aпaрaтiв, звaжaючи нa ризик фiнaнсувaння комерцiйно непривaбливих проектiв. За наявності перевіреного методу аеродинамічного розрахунку літаків асиметричного компонування, імовірно, багато компаній та окремих конструкторів зможуть втілити у життя свої розробки, що будуть більш продуктивними та вигідними за існуючі аналоги. Задля досягнення зазначеної мети у роботі було розроблено метод аеродинамічного розрахунку літака асиметричного компонування на базі відомих аналогів для класичних літаків із їх модернізацією, що полягає у врахуванні під час розрахунків вплив стрілоподібності крила літака і куту поперечного V. За розробленим методом було проведено практичні розрахунки літака асиметричного компонування. За отриманими під час аналітичного розрахунку даними проведено порівняння із результатами отриманими чисельною методикою за допомогою програмного забезпечення ANSYS (Fluent). За аналізом порівняннябуло зроблено висновки щодо доцільності використання і точності розробленого методу аналітичного аеродинамічного розрахунку літака асиметричного компонування. Було надано рекомендації щодо проектування літальних апаратів асиметричного компонування. Розроблений метод визначення аеродинамічних характеристик літака є прийнятним, однак потребує доробок, а саме: врахування геометрії лопатей двигуна і врахування розташування крила по висоті фюзеляжу. Найістотніші відмінності у порівнянні результатів розрахунків полягають у неточності побудови аеродинамічного обрису поверхонь агрегатів літака, через відсутність детальних геометричних параметрів заданого літака у відкритому доступі, атакож через спрощення геометрії літака задля полегшення розрахунку за числовим методом. Розроблений метод дозволяє на початкових етапах проектування обирати основні геометричні параметри асиметричного ЛА. Це зменшує витрати на експериментальні дослідження та оптимізує процес проектування в цілому.Документ Відкритий доступ Панель крила літака із композиційних матеріалів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Живіцький, Максим Віталійович; Сухов, Віталій ВікторовичАктуальність теми. Принципове значення заміни традиційних конструкційних матеріалів на багатошарові композиційні матеріали полягає в тому, що замість металів із однаковими у всіх напрямках властивостями, з’являється можливість використання нових матеріалів із властивостями, що відрізняються залежно від орієнтації наповнювача. Незважаючи на високі фізично-механічні показники багатошарових композиційних матеріалів, використання їх в машинобудуванні, особливо в авіабудуванні, вимагає врахування притаманних їм специфічних особливостей, як-от ймовірність присутності прихованих дефектів у вигляді порушення цілісності матеріалу по поверхням розділу окремих шарів. Достовірно оцінити несучу здатність елементів конструкцій, що мають технологічні дефекти, можна тільки розрахунково-експериментальним шляхом. Таким чином, розробка методів оцінки міцності композиційних матеріалів, математичних моделей деформації й міжшарового руйнування, розвиток методів експериментального дослідження деформаційних і міцнісних властивостей конструкційних композиційних матеріалів, оцінка небезпеки технологічних і експлуатаційних дефектів, що виникають в елементах конструкцій, можливість їх локального зміцнення можна вважати надзвичайно важливими і актуальними завданнями. В роботі проведено розрахунок панелі крила з композиційних матеріалів із різними властивостями та обрано оптимальний варіант. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Робота пов’язана з науковими програмами, планами та темами, що розробляються на кафедрі. Мета та завдання дослідження. Метою роботи є розрахунок панелі крила з композиційних матеріалів із різними властивостями й вибір оптимального варіанту. Для реалізації поставленої мети, необхідно вирішити наступні завдання:1. Провести порівняльний аналіз механічних властивостей різних полімерних композиційних матеріалів, що забезпечують можливість створення конструкції із заданими вимогами. 2. Розробити геометричні та математичні моделі для розрахунку панелі крила з композиційних матеріалів, оцінки міцності та жорсткості конструкції з полімерних композиційних матеріалів. 3. Виконати розрахунок панелі крила з композиційних матеріалів із різними властивостями та вибрати оптимальний варіант. Композиційні матеріали є об’єктом дослідження, а предметом даної роботи є панель крила з композиційних матеріалів. Особистий внесок здобувача: дослідження властивостей композиційних матеріалів; вибір оптимального матеріалу для виготовлення панелі крила. Структура і обсяг роботи. Робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Загальний обсяг дисертації становить 98 сторінок. Робота включає 33 рисунка, 28 таблиць, список використаної літератури з 20 найменувань. Апробація результатів магістерської дисертації проводилась у наукових конференціях. Перелік представлено нижче. Живіцький М.В. Basic construction materials applicable in modern aircraft industry // Науково-технічна конференція студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених «Інноваційні технології – 2020» (25 – 26 листопада 2020 р.), НАУ, Інститут новітніх технологій та лідерства. – С. 148 – 152. Живіцький М.В., Сухов В.В. Використання вакуумної дифузії для отримання виробів із композиційних матеріалів // ІІ Міжнародна науковопрактична конференція студентів та молодих вчених «Авіа-ракетобудування : перспективи та напрямки розвитку» (2 грудня 2020 р.), Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», ІАТ. – С. 26 – 28.Документ Відкритий доступ Фюзеляж пасажирського літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Вихор, Артем Сергійович; Сухов, Віталій ВікторовичМагістерська дисертація: "Фюзеляж пасажирського літака", 99 сторінок, 62 рисунка, 14 таблиць, 18 посилань. Актуальність: впровадження прогресивних технологічних процесів змінило методологію технологічної підготовки виробництва і призвело до необхідності технічного переозброєння виробництва. На жаль, на вітчизняних підприємствах досі використовуються застарілі технології, тому, виходячи з цього фактору, було прийнято рішення запровадити технологію безстапельного складання. Мета роботи: розробка та впровадження сучасної технології безстапельного складання фюзеляжів пасажирських літаків. Об’єкт дослідження: Фюзеляж пасажирського літака. Вихідні дані: Відхилення відсіків по контуру – 0,1 мм, відхилення фактичної будівельної вісі від теоретичної – 0,05 мм, зміщення контурів відсіків по стику – до 0,5 мм, очікуване зменшення трудомісткості стикувальних робіт – 30%, очікуване зменшення циклу виробництва – 30-40 %. Методи дослідження: Огляд існуючих технологій складання агрегатів літаків (фюзеляжів) та їх порівняльний аналіз, пошук і аналіз технологій «безстапельного складання» сучасних авіаційних конструкцій, розробка схеми складання і ув’язки, підбір засобів технологічного оснащення для впровадження нової технології складання фюзеляжу з використанням цифрових моделей деталей, вибір і обґрунтування концепції стикувального оснащення для складання фюзеляжу, розробка нової технології складання фюзеляжу. Практичне значення одержаних результатів: використання розробленої технології з застосуванням автоматизованого обладнання для складання фюзеляжу вітчизняного літака Ан-148 на потужностях державних авіаційних виробничих підприємств.Апробація результатів дисертації: науково-практична конференція студентів та молодих вчених "Авіа-ракетобудування: Перспективи та напрямки розвитку".Документ Відкритий доступ Інтегральне компонування крила і підкосу літака загального призначення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020-12) Рогуцький, Ілля Олегович; Зінченко, Дмитро МиколайовичМетою роботи Інтегральне компонування крила і підкосу літака загального призначення є дослідження взаємодії крила та підкосу літака загального призначення. У звіті розглянуто дослідження конструктивних особливостей та аеродинамічних характеристик концепції застосування підкосу у компонуванні крила літака загального призначення. На основі існуючого літака вітчизняного виробництва Дельфін проведено дослідження впливів конструкції варіантів підкосу, проведено дослідження та вибір задовольняючого вимоги до критеріїв максимальної дальності та якості крила, із яким вивчено вплив взаємозв’язку обраної конструкції підкоса. Результатом виконання аналітичної роботи стає побудова вихрової пелени від запропонованої моделі літака із встановленим у конструкцію досліджуваним крилом та підкосом. Завершується магістерська дисертація розробкою стартап-проекту з урахуванням усіх можливих ризиків. Дисертація включає в себе 98 сторінок, 61 малюнок, 17 бібліографічних джерел, 14 таблиць.