Advanced Linguistics, № 9
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Advanced Linguistics, № 9 за Ключові слова "English for Specific Purposes"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Поліфункціональність стратегій медіації у навчанні англійської мови за професійним спрямуванням(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Коломієць, Світлана; Цепкало, Олексій; Кулєзньова, СвітланаСтаття присвячена дослідженню стратегій медіації з огляду на останні публікації Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Метою статті є висвітлення поліфункціональності стратегій медіації у навчанні писемного мовлення студентів технічних спеціальностей та розгляд стратегій створення вторинних текстів патентної документації як продукту медіації тексту. Були використані наступні методи дослідження – критичний аналіз літературних джерел, синтез (стратегій медіації та стратегій створення вторинного тексу), гіпотеза (поліфункціональності стратегій медіації у навчанні англійської мови за професійним спрямуванням), моделювання (алгоритму медіації текстів патентної документації). Враховуючи важливість для майбутніх інженерів умінь продукування професійно спрямованого писемного мовлення, це дослідження має на меті виявити особливості поліфункціональності стратегій медіації у навчанні писемного мовлення студентів технічних спеціальностей. До медіації тексту авторами були додані стратегії створення вторинних текстів у вигляді анотацій та рефератів, що є суттєвим в іншомовній підготовці майбутніх інженерів. Розглядаючи вторинний текст як продукт процесу медіації первинного тексту, автори дійшли висновку, що останній має трикомпонентний алгоритм – рецепцію; декодування інформації шляхом її узагальнення, що в термінах Загальноєвропейських рекомендацій включає обробку тексту усно та письмово, за необхідності, напр., у поданні власної статті, або патенту, переклад письмового тексту, аналіз інформації первинного тексту; продукт медіації тексту (вторинний текст). Матеріалом дослідження стали тексти патентної інформації та укладені завдання для розвитку стратегій медіації тексту. Авторами розглянуто приклади використання стратегій медіації у процесі створення майбутніми інженерами анотації до тексту патенту.Документ Відкритий доступ Фразеологізми в англійській для спеціальних цілей та загальній англійській мові: зіставний аналіз(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Стежко, ЮрійУ статті висвітлюються особливості вживання фразеологізмів в англійській мові для спеціальних цілей та їх роль як маркерів професійної субкультури авіаційної спільноти у зіставленні із загальною англійською. Актуальність обраної теми обумовлена потребами вивчення семантичної та функціональної специфіки фразеологізмів авіаційного тезаурусу. На відміну від уже існуючих досліджень з Aviation English пропонується лінгвосоціальний аналіз ролі фразеологізмів у міжнаціональній комунікації з організації професійної діяльності. Уникаючи небезпеки повторити уже досліджені аспекти проблеми професійної комунікації, за мету маємо висвітлення специфіки стандартних фразеологізмів як форми вербалізації команд у галузі авіаційної комунікації. Дослідження ґрунтується на теоретичних положеннях взаємообумовленості мови, культури та мислення в працях Гумбольдта, Сепіра та фразеології Баллі, а також на матеріалах зарубіжних дослідників з практики застосування авіаційної фразеології. Розкривається смислова відмінність спеціальних та загальноужиткових фразеологізмів. Обґрунтовується функціональна однозначність спеціальних фразеологізмів в Aviation English конвенціональністю та спільним для комунікантів логічним способом осягнення дійсності. Мовиться про небезпечність використання нестандартних фразеологізмів та позалогічних форм суджень. Проводиться думка про комплексність професійної компетентності авіаспеціаліста. Результатом проведеного дослідження є висновок про закономірність утворення кожною професійною спільнотою власної фразеології з чітко визначеною функцією врегулювання діяльності носіїв різних мов, об’єднаних характером діяльності, способом мислення та професійною субкультурою. Положення, зазначені у висновках нашого дослідження, визначають як перспективний напрям подальшого розвитку проблему формування комунікативної компетентності майбутнього авіаспеціаліста.