Advanced Linguistics, № 4
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Advanced Linguistics, № 4 за Ключові слова "business document"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Мікрокомпоненти прагматичного значення слова в діловому тексті(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019) Борковська, ІннаСтаття присвячена дослідженню прагматичного значення та його інтерпретації у ділових документах. Розглядаються питання, безпосередньо пов'язані з прагматичною інтерпретацією лексики в діловому стилі і особливості взаємодії семантичного та прагматичного значення мовних одиниць. Презентується значення слова як трьохкомпонентна структура, що включає: понятійну, емоційно-оцінну (конотація) і прагматичну частину. Конотація трактується як додаткова інформація про відношення мовця до предмету і оточуючої дійсності і визнається її роль у формуванні експресивного забарвлення мови. Розкриваються властивості прагматичного значення слова: периферійність засобів вираження прагматичної інформації, розподілення прагматичного значення у декількох одиницях висловлювання і переплетіння прагматичної і семантичної інформації. Проаналізовано чотири мікрокомпоненти, що входять до прагматичного значення: рефлексивний; оцінний, емотивний і стилістичний. Доведено вирішальну роль у взаєморозумінні загального набору пресупозицій у адресата і адресанта і здатності їх до рефлексії. Відзначено, що в оцінний мікрокомпонент входить не тільки власне оцінка адресанта, але і співвіднесеність вживання слова з відповідним функціональним стилем. Визначено найчастотніші типи емоцій у ділових документах – впевненість та схвалення. Проаналізовано стилістичний мікрокомпонент і засвідчено вживання лексикону, маркованого конотаціями високого стилю, стійких словосполучень, які чітко закріплені виключно за письмовою діловою сферою комунікації і конотаціями термінологічної лексики.