Кафедра динаміки і міцності машин та опору матеріалів (ДММОМ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра динаміки і міцності машин та опору матеріалів (ДММОМ) за Ключові слова "539"
Зараз показуємо 1 - 20 з 32
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Аналіз НДС ендопротеза в зоні контакту в умовах тертя(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Овчаренко, Єгор Ігорович; Боронко, Олег ОлександровичАктуальність даної роботи полягає в тому, що за допомогою комп’ютерної моделі та за допомогою чисельного розрахунку можна дізнатись напруження та тиск в зоні контакту ендопротезу, що дає розуміння в подальшому проектуванні форми СНЩС ендопротезів.Документ Відкритий доступ Вибір геометричних параметрів нервюри передньої кромки крила пасажирського літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Тригубов, Роман Валентинович; Боронко, Олег ОлександровичОб'єктом даної дисертації нервюра передньої кромки крила. Головною метою цієї дисертації є вибір геометричних параметрів нервюри передньої кромки крила з розрахунку на міцність. Всі розрахунки проводяться в Excel та програмному пакеті ANSYS.Документ Відкритий доступ Вибір оптимальної форми хвиль балки з хвилястою стінкою за результатами порівняльного аналізу її несучої спроможності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Івлєв, Вадим Олександрович; Онищенко, Євген ЄвгеновичАктульність роботи полягає в тому, що необхідно розробити більш точні методи підбору балку з гофрованою стінкою для потреб будівної галузі. Метою роботи є визначення оптимальної форми хвиль балки з хвилястою стінкою при заданих навантаженнях. Як об’єкт дослідження розглядалися декілька варіантів балок з різною гофрованою стінкою. Для вирішення задачі проведено розруханок трьох балок у програмному серидовищі Patran.Документ Відкритий доступ Визначення оптимальних параметрів з’єднання елементів конструкції літака із композитних матеріалів при розрахунках на міцність(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Ярусевич, Данило Анатолійович; Крищук, Микола ГеоргійовичАктуальність роботи полягає в тому, що сучасне літакобудування дуже важко уявити без використання композитних матеріалів. Такі матеріали виготовляються шляхом об’єднання двох або більше матеріалів, які можуть мати різні властивості, задля отримання матеріалу, властивостей якого не існує в природі. Композитні матеріали ідеально вписуються в концепцію літакобудування, адже одним із важливих факторів при виборі матеріалу в даній сфері є відношення міцності матеріалу до його ваги. Мето роботи є надання рекомендацій щодо оптимальних параметрів з’єднання типу композит-композит для елементів конструкції літака. Об’єктом дослідження є одновимірна модель з’єднання конструкції, виготовленої з композитних матеріалів. Дослідження проводиться аналітичними методами розрахунку в Excel, результати якого перевіряються існуючими програмними комплексами. Універсальність такого методу полягає в тому, що використовуються методи, які не передбачають використання дорогого програмного забезпечення.Документ Відкритий доступ Дослідження впливу застосування технологічних засобів на залишкові напруження в деталях з’єднання секцій фюзеляжу літ на прикладі з’єднання стрингерів(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Кононенко, Маргарита Леонідівна; Сидоренко, Юрій МихайловичДана робота пов’язана із виникненням у конструкції зазорів, що перевищують допустимі значення вказані на кресленнях та у технічних документах. Попри те, що існує процедура заміру таких зазорів, та вкладання прокладки у цей зазор для подальшої постійної збірки, виявлено що не враховується прогин від тимчасових кріплень що застосовуються для тимчасової фіксації конструкції з метою заміру зазору. Оскільки ці технологічні деформації, не враховано, то вони будуть присутній у постій збірці теж. Тож актуальність роботи полягає у розробці методу підрахування додаткових локальних деформацій від тимчасових кріплень, маючи геометрію з’єднання та навантаження на кріплення, а також у наданні оцінки впливу цього неврахованого зазору на залишкову міцність з’єднання. Об’єктом дослідження в даній роботі вибрано 3D модель з’єднання двох секцій фюзеляжу літака на прикладі двох стрингерних прольотів, що розріховані за допомогою МСЕ. З’єднання складається зі стрингерів, що підтримують обшивку, полоси що особисто з’єднує дві обшивки та кутиків що з’єднують стрингери передньої із стрингерами задньої секції. За мету роботи було покладено визначення впливу додаткових локальних напружень від тимчасових технологічних застосувань на міцність з’єднання, а саме на найкритичнішу деталь у з’єднанні – на фітинг- кутик, що з’єднує стрингери.Документ Відкритий доступ Дослідження впливу послідовності з’єднання циліндричних поверхонь фюзеляжа літака на залишкові напруження в деталях каркасу секцій(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Борух, Олександр Сергійович; Сидоренко, Юрій МихайловичМетою дипломної роботи є дослідження впливу послідовності встановлення елементів кріплення у орбітальному напрямку секцій фюзеляжу на величини залишкових напружень та деформацій, а також знаходження такого варіанту послідовності встановлення елементів кріплення для мінімізації їх впливу. В даній роботі розглядаємо типову секцію літака Boeing 787 та варіанти встановлення елементів кріплення, що можуть зустрічатися у авіації. Для вирішення завдання використовувалися аналітичні методи, оскільки моделювання за допомогою чисельних методів конфігурації з’єднання двох секцій фюзеляжу для 460 кріпильних елементів не уявлялося можливим.Документ Відкритий доступ Дослідження закономірностей опору руйнуванню при статичному та циклічному навантаженні з’єднань алюмінієвого сплаву 2219, отриманих аргонно-дуговим зварюванням(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Холявка, Ярослав Віталійович; Боронко, Олег ОлександровичАктуальність роботи полягає в тому, що алюмінієві сплави та їх з’єднання, що використовуються для виготовлення вузлів космічних апаратів, суден повітряного та водного призначення, наземного транспорту експлуатуються в умовах знакозмінного навантаження, тому постає необхідність у вдосконаленні існуючих та створення нових методів з’єднання таких сплавів з визначенням відповідного опору циклічному навантаженню в залежності від умов експлуатації. Метою магістерської дисертації є встановлення закономірностей опору руйнуванню при статичному та циклічному навантаженні зварних з’єднань отриманих аргоно-дуговим методом для сплаву 2219 прогнозування механічної поведінки матеріалів в заданих умовах близьких до експлуатаційних. Як об’єкт випробувань було взято втомне руйнування з’єднання алюмінієвого сплаву 2219 отриманого аргоно-дуговим зварюванням. Для вирішення задачі було визначено закономірності опору руйнуванню при статичному та циклічному навантаженні зварного з’єднання сплаву 2219; методом мікроіндентування було виявлено слабкі місця зварного з’єднання в поперечному перерізі; проведено кількісну оцінку зміни в мікроструктурі матеріалу в зоні термічного впливу та зварному шві.Документ Відкритий доступ Дослідження міцності захисного покриття елементів обшивки пасажирського літака під навантаженням(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Зворикін, Олександр Костянтинович; Пискунов, Сергій ОлеговичАктуальність роботи обумовлюється збільшенням числа пасажирських літаків в експлуатації. Це веде до підвищення потреб замовника, в тому числі і до лакофарбового покриття. Виходом з подібної ситуації, є дослідження ЛФП та пошук більш раціональних методів перевірки нових покриттів. Використання в розрахунках та проектуванні, методу скінчених елементів дозволило, значно зменшити витрати на випробування, на конструювання та експлуатацію. Застосування цього методу, відчутно покращило продуктивність, якість та комфорт проектування в різних сферах. Основним завданням дипломної роботи, що проводиться, є перевірка міцності захисного покриття елементів обшивки пасажирського літаків під навантаженням. Розрахунки проводимо, за допомогою метода скінчених елементів. Найчастіше для розрахунків різних типів навантаження використовують саме метод скінчених елементів. В результаті роботи було визначено, що покриття на фюзеляжі пасажирського літака приймається за тонкостінну оболонку, та при експлуатаційних навантаженнях не руйнується. Результати розрахункових досліджень співпали з експериментальними даними, що свідчить про можливість використання комп’ютерного моделювання у задачах такого типу.Документ Відкритий доступ Дослідження накопичення втомних пошкоджень у зварних зʼєднаннях при багатоступеневому та блочному навантаженнях(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Романюк, Антон Миколайович; Боронко, Олег ОлександровичАктуальність роботи полягає в тому, що сталі та сплави які використовуються для виготовлення мостів, будівельних конструкцій, важкого залізничного транспорту експлуатуються в умовах знакозмінного навантаження, тому постає необхідність у вдосконаленні існуючих та створення нових методів з’єднання таких сплавів з визначенням відповідного опору циклічному навантаженню в залежності від умов експлуатації, а також пошук методів підвищення втомних характеристик такого типу з’єднань. Метою магістерської дисертації є дослідження накопичення втомних пошкоджень у зварних зʼєднаннях при багатоступеневому та блочному навантаженнях в заданих умовах близьких до експлуатаційних. Як об’єкт випробувань було взято накопичення втомних пошкоджень з’єднань сплаву 09Г2С з тавровим поперечним з’єднанням, отриманих зварюванням. Для вирішення задачі було визначено закономірності опору руйнуванню при статичному та циклічному навантаженні зварного з’єднання сталі 09Г2С; оптичним методом було проведено кількісну оцінку зміни в мікроструктурі матеріалу в зоні термічного впливу та зварному шві, а також досліджено тріщини, що виникають при циклічному навантаженні у заданому діапазоні частот.Документ Відкритий доступ Дослідження напружено-деформованого стану і витривалості напівосі електромобіля(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Іванюк, Микита Андрійович; Пискунов, Сергій ОлеговичВ рамках даної магістерської роботи було досліджено напружено деформований стан та витривалість (ресурс) напіввісі електромобіля, а саме її проміжного валу. Актуальність роботи випливає зі збільшення кількості електромобілів більшої потужності та маси. Дослідження умов роботи напіввісі дало цінну інформацію про режим її навантаження та фактори впливу на її ресурс. Розрахунок на втому був проведений у програмному середовищі ANSYS з використання нерегулярного циклу навантаження автомобілів WLTP та вбудованого інструменту для досліджень на втому Fatigue Tool.Документ Відкритий доступ Коефіцієнти концентрації напружень в композиційних пластинах біля отвору, що контактує з циліндром, в залежності від величин бічного зазору(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Бахтоваршоєв, Тимур Алігавхарович; Рудаков, Костянтин МиколайовичМетою роботи є дослідженні напружено-деформованого стану болтового з’єднання пластин із композиційних матеріалів. Під час виконання роботи були проведені розрахунки на міцність за допомогою аналітичного ти чисельних методів та зроблені відповідні порівняння. У CAE-пакеті Femap змодельоване болтове з’єднання з полімерними композитними пластинами, побудована сітка скінченних елементів, задані умови закріплення та прикладенні навантаження. Даний розрахунок дозволить знайти коефіцієнти необхідні для визначення деформацій компонентів пластин поряд з отворами та навантаження на отвори в залежності від різних факторів.Документ Відкритий доступ Конструювання і розрахунок відновлювальної частини при ремонті обшивки Boeing 737(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Пархомін, Андрій Сергійович; Бабенко, Андрій ЄлісеєвичАктуальність роботи полягає в тому, що виникають пошкодження обшивки фюзеляжу і ці пошкодження необхідно ремонтувати. Робота полягає у тому, що за допомогою використання комп’ютерної моделі вдалося визначити діючі навантаження на пошкоджену частину обшивки літака. А потім за цими значеннями було спроектовано і розраховано ремонтну деталь. Об’єктом дослідження в даній роботі вибрано пошкодження обшивки фюзеляжу літака в зоні завантаження багажу, де найбільш часто виникають пошкодження між 58 і 59 шпангоутами і між 37 та 38 стрінгерами. За мету роботи було покладено створення ремонтної накладки для пошкодженої частини літака, що витримає усі діючі навантаження. Задачами даної роботи є визначення напружено-деформованого стану обшивки у пошкодженій зоні, розрахунок і створення найкращої конфігурації ремонтної накладки і технології її встановлення, так щоб вона витримала усі навантаження.Документ Відкритий доступ Модернізація конструктивних елементів та вузлів установки 1246-Р для високотемпературних випробовувань на розтяг(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Андрощук, Даниіл Дмитрович; Кривова, Світлана ГеоргіївнаВ даній роботі проведено заміну приводу і редуктора на більш оптимальні. Були спроектовані елементи даного приводу, оптимізовано зубчасту передачу за показниками якості для уникнення підрізання зубців. Методом початкових параметрів розраховано на міцність і жорсткість опорну плиту, на якій кріпиться дана установка. Використовуючи методи теорії пружності були проведені розрахунки напружено-деформованого стану при стисканні кулі силою направленою вздовж осі у підшипнику. Користуючись методом скінченних елементів проведено чисельні розрахунки напружено-деформованого стану тонкостінного зразка для досліджень на кручення. В останньому розділі було розраховано елемент вузлу керування літаком АН-132.Документ Відкритий доступ Міцність балки літака з хвилястою стінкою з відновлюваними конструктивними елементами типового ремонту(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Радчук, Євген Олександрович; Бабенко, Андрій ЄлісейовичАктуальність роботи полягає в тому, що конструкція літальних апаратів включає в себе багато балок різних форм і розмірів. Для того щоб конструкція була легкою і міцною в балках які сприймають в основному момент зменшують товщину стінки, але в якийсь момент критичним фактором буде не розрив матеріалу, а втрата стійкості стінки. Для збільшення стійкості стінки використовують вертикальні ребра жорсткості. У будівництві для того щоб ще більше зменшити товщину стінки, почали використовувати двотаврові балки з гофрованою стінкою. Мета дослідження є визначення можливості використання балки літака з хвилястою стінкою з точки зору ремонтно придатності. Об’єктом дослідження в даній роботі вибрана секція заднього лонжерона горизонтального стабілізатора після ремонту и така сама секція але з хвилястою стінкою. Під час виконання роботи були проведені розрахунки на міцність за допомогою аналітичного ти чисельних методів та зроблені відповідні порівняння.Документ Відкритий доступ Міцність композитної конструкції модуля керування відеообладнанням салону пасажирського літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Самофал, Костянтин Ігорович; Онищенко, Євген ЄвгеновичОсновною метою даної дисертації є детальний аналіз центра відеоконтролю згідно вимог безпеки. Актуальність: Інженерні композитні конструкції зі складною геометрією та навантаженнями надзвичайно важко оцінити та не мають аналітичних рішень. Справа в тому, що цю проблему можна вирішити за допомогою скінчено-елементного аналізу та програмних продуктів MSC Patran і MSC Nastran. Конструкція центра відеоконтролю аналізується за допомогою програмного забезпечення аналізу скінчених елементів MSC (MSC Patran, MSC Nastran) та Microsoft Excel. В результаті цієї роботи було продемонстровано, що VCC може витримувати всі передбачені перевантаження без пошкоджень, і що всі вимоги безпеки задовольняються.Документ Відкритий доступ Напружено-деформований стан закінцівки стрингера крила літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Гунько, Антон Юрійович; Бабенко, Андрій ЄлісейовичАктуальність роботи полягає в тому, що існує необхідність у оптимізації втомної міцності закінцівки стрингера. Метою дипломної роботи є пошук розподілення навантаження між кріпильними елементами з’єднання обшивка-стрингер з подальшим визначенням критичного місця для розрахунку на втомну міцність. Як об’єкт дослідження розглядалося з’єднання обшивка-стрингер. Для вирішення задачі проведено розрахунки чисельним методом за допомогою методу скінченних елементів та порівняно з математичною пружинною моделлю. Ключові слова: закінцівка стрингера, стрингер, розподіл зусиль, з’єднання заклепками, втомна міцність.Документ Відкритий доступ Напружено-деформований стан наносупутника «Polytan-2» на етапі виведення(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Пушкар, Олександр Максимович; Цибенко, Олександр СергійовичАктуальність роботи полягає в тому, що за допомогою використання комп’ютерної моделі можна спростити та набагато зменшити витрати часу на розрахунки міцності моделі наноспутника. Об’єктом дослідження в даній роботі вибрано тривимірна комп’ютерна модель наносупутника «Політан-2». За мету роботи було покладено визначення ефективності використання комп'ютерної моделі у розрахунках НДС. Задачами даної роботи є визначення напружено-деформованого стану (НДС) конструкції НС в комп’ютерних моделей за допомогою методів CAD / системах.Документ Відкритий доступ НДС внутрішньої хорди шпангоута, пошкодженого корозією(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021-12) Потєхін, Дмитро Андрійович; Пискунов, Сергій ОлеговичКонструкція літального апарату повинна бути надійною для забезпечення безпечної його експлуатації. Для цього роблять велику кількість розрахунків, перевірок, інспекцій та при необхідності ремонтів. Як правило, якщо у конструкції під час огляду знайшли пошкодження або дефект його одразу ремонтують, але не завжди вистачає часу та ресурсів зробити це. Тому допускають деякі дефекти, роблячи швидкий тимчасовий ремонт, на певний проміжок часу (30-60 днів) з інспекцією інтервалом 10 днів. У випадку пошкодження корозією, її завжди намагаються видаляти за допомогою зачистки поверхні, при цьому допускаючи певний інтервал видалення товщини матеріалу без підсилення елементів (тобто залишаючи їх із меншими геометричними характеристиками ніж, ті що були закладенні при початковому проектуванні) . Метою дослідження є визначення залежності впливу видаленого матеріалу на НДС деталі, особливості розрахунку таких елементів та вплив корозії на втомні характеристики до виявлення пошкодження. Під час виконання роботи були проведені розрахунки на міцність за допомогою аналітичного ти чисельних методів та зроблені відповідні порівняння. У CAD-пакеті змодельована 3D-модель елемента шпангоута який розглядався, у системі Nastran Femap побудована сітка скінченних елементів, задані умови закріплення та прикладенні навантаження. Даний розрахунок дозволить знайти сили що діють в перерізі, визначити діючі напруження та надати заключення щодо допустимості даних пошкоджень.Документ Відкритий доступ Несуча спроможність конструкцій композитного баку для силових навантажень внутрішнім тиском(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Білецький, Микола Валерійович; Крищук, Микола ГеоргійовичМета магістерської дисертації - за допомогою застосування методів оптимального проектування композитних конструкцій визначити найоптимальнішу з ряду можливих конструкцій за критерієм несучої здатності та маси. Об’єктом дослідження і конструювання виступає композитний бак зі стільниковим заповнювачем, навантажений внутрішнім тиском в 100 атм. В процесі вирішення задачі НДС баку виведена її математична постановка з використанням методу скінченних елементів; побудовані необхідні геометричні моделі з урахуванням симетрії задачі; визначенні еквівалентні механічні характеристики ортотропного матеріалу, що приймається в ролі замінника стільникового шару; отримані результати у вигляді полів напружень, деформацій та переміщень. Всі розрахунки виконанні для певного ряду можливих конструкційних конфігурацій, серед яких обраний найоптимальніший.Документ Відкритий доступ Обґрунтування застосування гофрованих стінок нервюр та лонжеронів у конструкції літака(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022-12) Сконечних, Єлізавєта Геннадіївна; Боронко, Олег ОлександровичУ цій роботі досліджено використання гофрованих стінок нервюр і лонжеронів у конструкції літака, розглянуто характеристики жорсткості, а також втрати стійкості через зсув для стінки нервюри вітчизняного літака АН-70. За результатами аналітичних розрахунків характеристик стінок нервюр чи лонжеронів встановлено, що найефективнішою за жорсткістю та критичною силою при зсуві є гофрована вуглестрічка [902/±45]S. Порівняно з характеристиками закордонних літаків, таких як Rockwell B-1 Lancer та McDonnell Douglas AV-8B Harrier II. Зроблено висновки щодо недоліків у розраховуваній стінці. За даним розрахунком, а також за допомогою створеного Excel файлу можна досить швидко розраховувати подібні стінки, а також оптимізувати існуючі, замінюючи міцнісні чи конструкційні характеристики.