Статті (КФ)
Постійне посилання зібрання
У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.
Переглянути
Перегляд Статті (КФ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 140
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Cучасний контекст спадщини Олександрійської богословської школи та її вплив на становлення філософії і релігійного світогляду(Видавничий дім «Гельветика», Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024-05) Анацька, Наталія Василівна; Кравченко, Ірина Анатоліївна; Франко, Наталія ОлександрівнаУ статті досліджується спадщина філософів Олександрійської богословської школи, їх вплив на становлення релігійного світогляду, на генезис філософії Середніх віків. Фундаментальне питання, що виникає під час вивчення Олександрійської школи, являє собою поняття про відношення філософії та релігії. Оскільки в основі релігійного світогляду лежить віра в Бога, то відношення до ідеї Бога залишається важливим показником у систематизації філософів, філософських шкіл, систем і напрямків. Виявлено, що система поглядів представників Олександрійської школи значиться одним з найбільш величних явищ в історії світової філософії. Адже відбулась трансформація християнських ідей у філософські, що знайшли втілення у першому досвіді християнської філософії її представників. Зазначено, що вибір предмета своїх досліджень приводить олександрійських філософів-богословів до висновка, що істини мають багато ірраціонального, невимовного. З огляду на це, вони роблять заключення, що істини взагалі – це щось незбагненне людським розумом і невимовне людською мовою. Окремий акцент зроблено і на антропологічний дуалізм олександрійських філософів-богословів. Дуалізм з погляду на світ переноситься олександрійськими богословами і на антропологію, тобто на вчення про людину. Показано, що у методології дослідження елементів християнської релігії філософи олександрійці дотримуються синтетичного методу, тобто методу вивчення предмета в його цілісності, в єдності і взаємозв’язку усіх його компонентів. Разом з тим, багато уваги приділяють олександрійці моральній системі поглядів і проблемам реалізації в життя морально-християнського вчення. Зауважено, що одним з першочергових завдань мають значення питання про вивчення теорій Олександрійської школи, а саме виявлення концептуальних ідей, що проливають світло на наукову цінність для побудови на основі історико-філософського та філософсько-богословського аналізу об’єктивної та цілісної історико-філософської концепції щодо системи поглядів представників Олександрійської школи. Зроблено висновок про теоретичне осмислення представниками Олександрійської школи місця віри і розуму в пізнанні. Показано, що не віра наближається до розуму і узгоджується з ним, а навпаки – розум наближається до віри і повинен лише виправдовувати її. Зауважено, що головне питання, яке виникає під час вивчення Олександрійської школи – питання про відношення філософії і релігії. В результаті проведеного дослідження визначено історико-філософську систему поглядів Олександрійської школи та розвиток її ключових філософсько-богословських ідей.Документ Відкритий доступ Ensuring quality control of educational activities of higher educational institutions(EAAR, 2021) Kolodii, Ihor; Kostolovych, Tetiana; Kolomiiets, Tetiana; Muratova, Iryna; Tsoi, MykolaДокумент Відкритий доступ From state to public administration: An analysis of managerial training in higher education system of Ukraine(2022) Andreiev, Serhii; Geraskov, Sergii; Dymenko, Ruslan; Kostrubitska, Alina; Lukianov, OleksiiДокумент Відкритий доступ Media technologies and virtual practices in creative approaches to educational training of a social worker(2021-05) Pokulyta, Iryna; Kolotylo, MarianaДокумент Відкритий доступ Metamorphoses of personality in the information society: education, culture, identity(AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2024) Svitlana Babina; Alla Kravchenko; Olena Krasilnikova; Nataliia Krokhmal; Olha HorpynychThe relevance of the topic is determined by the rapid development of digital technologies and their impact on all spheres of human life. The current reality requires analysis and understanding of how these technologies change the perception of education, the formation of cultural environment and identity. The purpose of the research is to systematically study and analyze in depth the interaction of the information society with the spheres of education, culture and identity. The primary objective is to thoroughly identify and disclose the complex interrelationships arising from this interaction, in particular, the impact of information technologies on educational practices, the formation of cultural space, and the transformation of the individual. In addition, the research aims to reveal not only changes in the field of personal development under the influence of the information society but also to identify positive or negative trends that may arise as a result of these processes. The object of the research is the dynamics of transformations in the spheres of education, culture and identity arising in connection with the development of the information society. The obtained results of the research are of great practical importance for adapting to the challenges of the information society. It has been determined that educators and students need to establish digital capabilities since this can provide the basis for creative teaching methods. The key factors of cultural transformation are identified in the aspect of culture, which creates the basis for strategies aimed at preserving cultural heritage and developing new forms of cultural interaction. The impact of the information society on the development of personal identity is examined in terms of identity, and this research might provide a foundation for psychological support initiatives in the digital sphere.Документ Відкритий доступ Overcoming socio-psychological maladaptation of the persons with the acquired and congenital disabilities(Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University (TNPU), 2022) Fushteі, Oksana; Franko, Nataliia; Sarancha, IrynaOn the basis of the analysis of the existing philosophical, sociological, psychological and pedagogical approaches there was the theoretical analysis of the domestic and foreign scientific works on the problem of social and psychological maladaptation carried out, there were the external and internal factors of formation of social and psychological maladaptation of the persons with disabilities substantiated. As a result of the theoretical analysis of socio-psychological maladaptation, there are the main elements of this personality trait identified, namely: maladaptive types of the internal picture of the disease and coping strategies, negative trends in self-concept (low or contradictory self-esteem, lack of self-confidence, inexpressive self-acceptance, etc.), destructive emotional states, low level of socio-psychological tolerance. Social factors that cause the emergence of socio-psychological maladaptation include the following: inferiority and dysfunction of the family, lack of education or its low level, impossibility of the professional fulfilment. There were the psychodiagnostic tools compiled and the peculiarities of social and psychological maladaptation of the persons with the acquired and congenital disabilities empirically studied. Taking into account the identified problems, overcoming socio-psychological maladaptation of the persons with the acquired and congenital disabilities is characterized, which presents the following three blocks: individual psychological assistance to the persons with disabilities (correction of the attitude type to the disease, self-attitude, self-acceptance and self-esteem); work with the families of the disabled people; the information and educational block is aimed at working with the society (overcoming negative socio-psychological stereotypes towards the people with disabilities and encouraging creation of the inclusive environment).Документ Відкритий доступ Re-public Policy: Religious Freedom and Religiously Motivated Persecutions in Donbas (2014–2019)(Vandenhoeck & Ruprecht, 2021) Geraskov, SergiiДокумент Відкритий доступ The management of technology transfer and its impact on business activity and financial security in developing countries.(“MAGNANIMITAS”, 2021) Muratova, I.; Bocharova, Y.; Kokhan, M.; Yastrubetska, L.; Ishchuk, Y.; Kuliavets, V.Документ Відкритий доступ The modern practice of creative industries' functioning under the conditions of sustainable development(WSEAS Press, 2022-03-14) Pletsan, Khrystyna; Havryliuk, Alla; Kostromina, Hanna; Muratova, Iryna; Kholodynska, SvitlanaДокумент Відкритий доступ The original Gibbs paradox is a consequence of a false premise(2019) Ihnatovych, VolodymyrДокумент Невідомий The subject of education in the information society: cognitive identity of a media culture carrier(EDP Sciences, 2020) Pokulyta, Iryna; Kolotylo, MarianaДокумент Невідомий Transformation of image of yokai in Japanese culture: from arts to theories(2024) Geraskov, Sergii; Ziniakova, MarynaIn different periods, the very approaches to determine types of yōkai differ significantly, and it seems the researchers have not yet developed a unified view on principles of yōkai categorization. The objective of this article is to conceptualize the phenomenon of yōkai and frame some theoretical and methodological approaches to its considering in the traditional Japanese culture. The research methodology covers a set of general methods, such as objectivity and historicism, analysis and synthesis, deduction and induction. In addition, a critical method was applied, through which both Japanese folk beliefs and trends in the Japanese fine art were compared in different periods. The scientific originality comes to complex research of theoretical and methodological approaches of the phenomenon of yōkai as an important factor of development of the Japanese culture. On Japan’s example, the authors show the phenomenon of yōkai in the light of developing a cultural tradition and highlight some milestones of evolution of this phenomenon, which is still important in the contemporary Japanese culture. It is discovered that yōkai had turned into a subject for academic research in Meiji period (mid-19th century), after a categorization and classification of this phenomenon by Inoue Enryō, Lafcadio Hearn, Ema Tsutomu, Yanagita Kunio, etc. References to yōkai can be found from ancient monuments and sources of Japanese history to popular culture and entertainment industry. When tracing the evolution of the phenomenon of yōkai throughout various periods of Japanese history, we can find evidence of shaping the approaches to its interpretations by both researchers and creative artists. From ancient time till present day, yōkai implications are essential for the Japanese culture, come through numerous traditional and modern arts, that indicates their importance over many generations of people.Документ Невідомий University Autonomy and Governance(Vandenhoeck & Ruprecht, 2023) Fetko, Yuliia; Geraskov, Sergii; Hajnacs, Indira; Stoika, YuliiaThis strategic foresight aims to provide a brief summary of the topical challenges and transformational powers that are of concern for the freedom of universities from a perspective of the Danube Region. While defining the influences that shape levels of academic institutional autonomy, we consider technological, political, social and economic challenges. From a methodological perspective, for the analysis of such a multifaceted topic as the autonomy of universities and their governance, we have chosen to approach it from both theoretical and practical perspectives. From a philosophical perspective, autonomy refers to self-determination and self- governance. After identifying topical trends and challenges as entrepreneurial thinking in university governance or corruption, which is especially present in the Danube Region, four scenarios have been developed with various likelihoods of realisation. Indicators are identified for each of these scenarios, and possible methods of prevention or encouragement are proposed.Документ Невідомий Абсолютна цінність життя – засадничий принцип сучасної екологічної етики(ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”, 2024-05) Анацька, Наталія Василівна; Кравченко, Ірина Анатоліївна; Пенюк, Вадим БогдановичУ статті досліджується покладена в основу екологічної етики, концепція ековіталізму насамперед як екологічне забезпечення життя, рієнтоване не просто на збереження своїх природних підстав, а на історично сформоване суспільне ставлення до природи як до цінності. Разом з тим людська діяльність, як морально регульована життєдіяльність, базується не на сутоприродничих детермінаціях, а в новій якості природно-історичного процесу, основою розуміння якого не сама природа, а цінність природи як похідної соціального прогресу. Це дає підстави стверджувати, що базовою основою сучасної екологічної етики постала абсолютна цінність життя. Показано, що екологічна етика – важливий аспект у становленні екологічної освіти і створює нові цінності для збереження людського буття. Висновки. Отже, незважаючи на розробку більш реалістичного способу осмислення і втілення в дійсність основних цінностей екологічної етики, що знайшли своє вираження в низці документів, представники нової громадськості виявили необхідність актуалізації проблем гуманістичного ставлення до світу, які показали важливість перегляду сутнісних характеристик екологічної етики. Глобальні проблеми сучасної екологічної кризи можна розв’язати лише системно. А через те проблема полягає в тому, щоб цьому процесу надати соціально-гуманістичного спрямування. Адже вирішення сучасних екологічних проблем важко уявити без звернення до екологічної етики і екологічної освіти.Документ Відкритий доступ Адаптивный подход к обработке данных экспертного оценивания при решении задач в сфере защиты информации(2019) Архипов, Александр Евгеньевич; Архипова, София АнатольевнаДокумент Відкритий доступ Актуальная киберфилософия: к вопросу о мере цифрового взаимодействия(Сайт "Homo Cyberys", 2018) Девтеров, Илья ВладимировичДокумент Відкритий доступ Актуальні питання професійної підготовки фахівців із соціальної роботи в умовах дистанційності(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Абакумова, Олена Олегівна; Бабіна, Світлана ІванівнаДокумент Відкритий доступ Актуалізація концепції вічного миру в контексті цивілізаійного розвитку людства за умов війни(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2022) Денисенко, Наталія Василівна; Щириця, Тетяна ВолодимирівнаУ статті актуалізується філософсько-практичні проблеми концепції вічного миру за умов несправедливої, терористичної і цинічної війни РФ проти України. У ситуації, що склалася в світі після 24 лютого 2022 р., постає нагальна потреба і необхідність ґрунтовної філософської рефлексії проблем віднаходження засобів запобігання і відвернення війн, а також механізмів відтворення людяності. У цьому відношенні досвід європейських філософів, особливо філософів XVII–XVIII ст., епохи Просвітництва має універсальне значення і окреслює напрямки практичного застосування щодо поставання і забезпечення стану вічного і справедливого миру як безумовної, найвищої цінності та антиподу війні. На базі структурно-функціонального, феноменологічно-герменевтичного та компаративного підходів здійснено філософську рефлексію таких феноменів як мир і війна, виявлено специфіку їх інтерпретації та обґрунтування в контексті парадигмальності історичного розвитку філософського знання. Досліджено ґенезу концепції «вічного миру» та її остаточне оформлення в філософській творчості І.Канта в аспекті виявлення регулятивного характеру ідеї вічного миру і можливості її інституційного забезпечення. Вічний мир потребує імплементації в контексті пошуку таких дієвих правових механізмів, які виконують функції запобіжників і попередження воєн, що ґрунтуються на цінностях свободи і справедливості. Розглянуто важливі віхи конституювання змістового поля тих цінностей і норм, які закладаються проєктами «вічного і справедливого миру» як антитези війні й насиллю. У статті артикульовано, що специфіка вічного миру полягає в його структурованому характері на засадах верховенства права і справедливості, на відміну від дестабілізуючого стану війни. Мир як мета, цінність і смисл цивілізаційного поступу – це сконструйований стан, який має постати як результат організаційних зусиль багатьох складників соціального розвитку. Це прояв тенденції «комунікативної раціоналізації» (Ю.Габермас), що обумовлюється взаємодією та взаємовпливом політичних і моральних норм, які на противагу процесам ентропії, хаосу і дегуманізації, виступають базовими чинниками гуманізованого впоряд.Документ Відкритий доступ Анализ статистических оценок характеристик регрессионных моделей(Молодий вчений, 2019-12) Архипова, София АнатольевнаДокумент Відкритий доступ Аналіз візуальних образів жінок-військових у китайських та українських інтернет-виданнях 2020 – початку 2022 років(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022) Стребкова, Юлія Віталіївна; На Чжань