Обрії друкарства : науковий журнал, № 2 (16)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 18 з 18
  • ДокументВідкритий доступ
    Інтеграція вебсайту та соціальних мереж як стратегія сучасної комунікації університету
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Головко, О. А.
    Метою статті є розкриття особливостей інтеграції вебсайту та соціальних мереж як стратегії сучасної комунікації університету. У публікації презентовано позитивний досвід кафедри видавничої справи та редагування НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, на базі якої успішно одночасно використовуються сайт кафедри із соціальними мережами (Фейсбук, Інстаграм, ТікТок). Ця модель передбачає паралельну, доповнюючу трансляцію різнопланових заходів, що відбуваються в університеті. Було проведено кількісний і порівняльний аналіз опублікованої на вебсайті та соціальних медіа інформації до та після інтеграції. Для аналізу було взято такі показники: кількість опублікованого контенту, відвідуваність вебсайту, охоплення у соціальних мережах, взаємодія у соціальних мережах, відвідуваність соціальних мереж.
  • ДокументВідкритий доступ
    Робота редактора над логіко-композиційною структурою електронного освітнього ресурсу
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Фіголь, Н. М.; Файчук, Т. Г.; Фіголь, Б. О.; Літонінський, В. Г.
    У статті досліджено термінологічний апарат електронного навчального середовища, зокрема типологію електронних освітніх ресурсів, що суттєво впливає на логіко-композиційну структуру різних їхніх типів. Актуальність теми полягає в необхідності глибокого дослідження особливостей та проблем підготовки електронних освітніх ресурсів для вищої школи як нового функціонального типу навчальної літератури. Вони розглядаються не у ключі концепції друкованого видання, а в системі глобальної інформатизації комунікації сучасного навчального процесу. Цифровізація певним чином була підсилені переходом ЗВО в онлайн у зв’язку з пандемією, а слідом військовою агресією рф, що спровокувало пошук нових форм та методів комунікації в електронному навчальному середовищі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа: особливості подачі інформації та тенденції
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Байдак, Т. М.; Пряхіна, Є. А.; Болотова, В. О.
    У статті представлені результати дослідження, яке було спрямоване на аналіз особливостей висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа та визначення тенденцій, що склалися там у наданні інформації про війну за останні два роки. У статті також обговорюються теоретичні підходи до розуміння ролі медіа в умовах війни та їх вплив на формування громадської думки, зокрема теорія гейткіпінгу та теорія порядку денного. Мета дослідження полягала у виявленні ключових характеристик висвітлення подій в Україні, таких як жанрова структура публікацій, використання експертних думок, точність транслітерації українських топонімів та використання коректної термінології для опису російсько-української війни. Для досягнення поставленої мети було проведено контент-аналіз публікацій про війну в Україні у провідних іспанських виданнях. Застосовувалися такі методи дослідження: порівняння, систематизація, узагальнення, контент-аналіз та системний аналіз.
  • ДокументВідкритий доступ
    Біографічні видання про Івана Франка на сучасному книжковому ринку України
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковалишин, А. С.
    У статті проаналізовано сучасний книговидавничий ринок щодо наявності біографічних видань про Івана Франка. Здійснено тематико-типологічний аналіз різножанрових біографічних книжок про видатного письменника, що вийшли друком протягом останніх десяти років — з 2014 по 2024 роки. До уваги було взято такі основні характеристики, як цільове призначення видання, тематика, цільова аудиторія та якість поліграфічного втілення. Тема дослідження є актуальною, адже досі у франкознавчому дискурсі як об’єкт розглядалася біографія Івана Франка, проте саме біографічні видання про доктора Ф. не викликали наукового інтересу. Досі не було складено повного бібліографіч-ного покажчика біографічних (та автобіографічних) публікацій про Каменяра, на відміну від його власних текстів. Бібліографією Франкових творів займалися Тарас Франко, Володимир Дорошенко, Михайло Возняк, Мирослав Мороз, Іван Бойко та інші. Наше ж першочергове завдання — з’ясувати асортимент саме біографічних видань про Івана Франка на українському видавничому ринку — і почали ми з останнього десятиліття. У наведеному матеріалі коротко охарактеризовано десять різножанрових біографічних видань про Івана Франка: є тут і наукова, і науково-популярна, і художня, і навіть дитяча біографія. Усі вони розповідають про різні періоди життя письменника та призначені для широкої читацької аудиторії, проте якість їхнього поліграфічного втілення залишає бажати кращого. До того ж через невеликі наклади книжок та відсутність промоції їх досить складно знайти в книгарнях і бібліотеках, що унеможливлює виконання їхнього цільового призначення. У кінці статті прогнозується, що до 2026 року має з’явиться більше біографічних видань про Івана Франка, адже того року відзначатимемо два ювілеї — 170-річчя від дня народження та 110-річчя від дати смерті Івана Франка.
  • ДокументВідкритий доступ
    Russia’s strategic communication in the full-scale russo-ukrainian war: analysis using Lasswell’s model of communication
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Kuzmenko, H.
    While the context of Russia’s strategic communication has changed since the be-ginning of the full-scale Russo-Ukrainian war, the research need for its conceptual-ization reemerges. This study aims to describe the key features of Russia’s wartime strategic communication. Harold Lasswell’s (1971) classical model of communication for the analysis (deductive approach) of five elements in Russia’s communication: the communicator, the content, the receiver, the channel, and the effect. The analysis highlights the multi-faceted structure of Russia’s strategic communication as well as its major inconsistencies and flaws. The study thus provides a theoretical ground for further research on Russia’s information warfare
  • ДокументВідкритий доступ
    Сутність поняття і різновиди трансформації у видавничій галузі
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Кір’як, В. С.
    Підприємницька діяльність в Україні стрімко розвивається попри повномас-штабне вторгнення РФ і кризу в економіці. Підприємства поступово трансфор-мували й адаптували свою діяльність відповідно до нових викликів, і видавничий сектор не є винятком. У статті визначено відмінність між поняттями «зміна» і «трансформація», наведено дефініцію поняття «трансформація» як базової наукової категорії. Досліджено значення трансформації в межах підприємницької діяль-ності. Увагу зосереджено на трансформаційних процесах у видавничій галузі, яка за Класифікатором видів економічної діяльності належить до розділу 58 секції J (Інформація та телекомунікації).Визначено, що залежно від сутності поняття трансформацію можна розглядати за допомогою таких підходів: процесний, системний і ситуаційний; розглянуто ці підходи в межах діяльності видавництв. Зазначено, що передумовою для транс-формації підприємницької діяльності є криза, викликана внутрішніми й зовнішніми факторами. Так, на видавничу галузь суттєво вплинуло повномасштабне вторгнення, що спричинило зниження фінансування книжкової справи, підвищення цін на виробництво, скорочення штату редакційно-видавничої команди й оптимізацію комунікації та виробництва. Вказано, що для розширення можливостей можна трансформувати такі ключові елементи підприємницької діяльності: оновлення місії організації; пошук інсайтів для прийняття рішень; інтеграція; оптимізація виконання процесів; покращення технологічного забезпечення; формування кадрової інфраструктури. Визначено основні різновиди трансформації в межах підприємницької діяль-ності, серед яких: організаційна, управлінська, культурна, трансформація бізнес- процесів, трансформація інформаційних і цифрових систем. Розглянуто наведені різновиди в межах діяльності сучасних видавництв, зокрема в умовах воєнного стану.Доведено, що важливою умовою ефективності впровадження й закріплення трансформації є її реалізація на організаційному, управлінському, комунікаційному і виробничому рівнях функціонування видавництва, а також з огляду на актуальні потреби споживачів.
  • ДокументВідкритий доступ
    Подія як чинник медіадискурсу: специфіка подання в інфопросторі (на прикладі російсько-української війни)
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тат’янченко, А. Ю.
    Безпека держави (на скільки це можливо), а відповідно і населення в умовах російсько-української війни залежить від інформаційної грамотності суспільства та вмінні його сприймати та розрізняти медіаповідомлення, що транслюються в інформаційному середовищі. Отже, здатність усвідомлено і реалістично сприй-мати й аналізувати події сприятимуть формуванню реальної картини світу що-до подій та ситуацій. Мета статті — визначити та виокремити специфіку пред-ставлення окремої події в українському інформаційному просторі на різних медіаплатформах. Для досягнення мети передбачається через дискурсивний і контент-аналіз медіапродуктів, об’єднаних одним інформаційним приводом, виявити закономірності транслювання медіаконтенту на різних платформах поширення. Об’єктом дослідження є медіаресурси «Українська правда», «Тексти.org» та ZN.ua. Предметом дослідження є закономірності та специфіка поширення контенту українським медіа на власних платформах. Для досягнення мети роботи використано комплекс методів, як загальнонаукових, так і вузькоспеціалізо-ваних. Для формулювання теоретичних засад дослідження використано методи аналізу наукових джерел, узагальнення й порівняння. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу. Дослідження показало, що тотальна війна у медійному просторі подається через різні концепти, що часто спотворюють суть або применшують значення ситуацій. Відтак варто наголосити, що інформацій-не поле наповнюють поняття «конфлікт», «агресія», «протистояння», «анексія», «напад», «захоплення» та ін., що мають більш нейтральне значення щодо війни. Дослідження вказує на те, що сьогодні кількість концептів на позначення мотиву російсько-української війни значно звузилася і обмежується концептом «велика війна (війна)»
  • ДокументВідкритий доступ
    Проблемно-тематичний спектр новинного контенту телеканалу «РАІ» (м. Івано-Франківськ) в умовах російсько-української війни
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Струтинська, Т. І.
    Статтю присвячено дослідженню новинного контенту регіональних інформа-ційних ресурсів у контексті нових парадигм функціонування медіаіндустрії в умо-вах російсько-української війни. Визначено специфіку роботи локальних медіа, з’ясовано їхню роль у перебігу та вирішенні конфліктних ситуацій на регіональ-ному, загальнонаціональному та міжнародному рівнях.Окреслено трансформацію діяльності регіональних медіа в Україні, спричи-нену повномасштабною російською агресією. Виділено наслідки впливу війни на них, зокрема: фінансові труднощі, кадровий дефіцит, порушення логістики інформаційно-комунікаційної діяльності й недостатній рівень психологічної під-тримки журналістів. З’ясовано, що івано-франківський телеканал «РАІ» з початку ескалації бой-ових дій в Україні виступав для жителів регіону ефективною платформою об’єк-тивних новин про події регіонального та загальнонаціонального масштабів. Простежено трансформацію проблемно-тематичної парадигми новинного кон-тенту телемовника впродовж двох років російсько-української війни (від лютого 2022 р. до лютого 2024 р.): поступове відведення подій війни на другий план та активна медіатизація локальних проблем громади, зокрема соціальних та економічних. Обґрунтовано домінування в етері телеканалу «РАІ» сюжетів соціально-економічної тематики, їх актуальність у час війни та вплив на суспільну думку. Наголошено, що матеріали цього спеціалізованого спектру формують загальну картину впливу війни на регіон та суспільство загалом.
  • ДокументВідкритий доступ
    Застосування європейських етичних стандартів в українському рекламному просторі
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Сенкевич, Г. А.
    Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість білСтаттю присвячено дослідженню застосування європейських етичних стан-дартів у рекламному просторі України. Автор аналізує сучасний стан українського ринку реклами, виявляє проблеми недобросовісної реклами та пропонує шляхи гармонізації національного законодавства з європейськими нормами. Досліджено поняття соціально відповідального маркетингу та його етичний складник, який є основою для захисту прав споживачів і формування прозорого рекламного середовища.У статті розглянуто різні види недобросовісної реклами, зокрема приховану, гіперболізовану, порівняльну та тизерну. Вказано, що соціальні мережі дедалі частіше стають головним інструментом її поширення. Автор наголошує на важ-ливості регулювання рекламної діяльності в Україні, адже недобросовісна рекла-ма завдає шкоди споживачам, підриває довіру до ринку та не відповідає етичним стандартам ЄС.Проаналізовано досвід країн ЄС щодо регулювання реклами, що базується на директивах Європейського Союзу, зокрема про захист прав споживачів і регулю-вання комерційних практик. Автор підкреслює важливість деталізації українського законодавства, усунення оціночних понять і врахування впливу новітніх інформа-ційних технологій.Сформульовано рекомендації щодо вдосконалення українського рекламно-го законодавства, активізації співпраці між державними органами, громадськими організаціями та споживачами, а також розроблення механізмів відповідальності для замовників і розповсюджувачів недобросовісної реклами.
  • ДокументВідкритий доступ
    Етичність використання теми війни у комерційній рекламі
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковальова, Т. В.; Оропай, А.
    Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість більшості українців. Реклама має підтримувати зв’язок з своєю аудиторією. Через те, що актуальною та близькою для споживачів є воєнна тематика, автори попе-редньо згаданого медіапродукту прагнуть включити відповідні теми у свої роботи. Та, незважаючи на війну, правила етики діють до цього часу. Тож і реклама має відповідати їм. Мета статті — визначити частоту неетичного використання теми війни у комерційній рекламі. Для досягнення мети дослідження використа-но комплекс наукових методів. З метою формулювання теоретичних засад розвідки використано методи аналізу наукових джерел й узагальнення. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу 10 прикладів реклами від ко-мерційних підприємств та компаній, що були розміщені на платформах Фейс-бук та Інстаграм з початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Викори-стовуючи тему війни у своїй рекламі, автори медіапродукту часто вдаються до явища, що має назву “байрактарщина”. Байрактарщина використовує елементи, пов’язані з війною, у невідповідному, комерційному та вульгарному контексті. Дослідження вказує на те, що використання лексики пов’язаної з військовими, слів наразі пов’язаних з війною, згадок місць російських злочинів, зображення національних символів у невідповідному контексті, задля заробітку та без поваги до вищезазначеного є неетичним. Більшість прикладів суто комерційної реклами виявилися неетичними, що підводить до висновку: використання теми війни можливе у тому випадку, що матиме прямий зв’язок з війною. Це соціальні напрямки допомоги війську, постраждалим внаслідок війни та реального набли-ження перемоги через дії.
  • ДокументВідкритий доступ
    Мовна організація тексту у жанрі журналістських розслідувань (на матеріалі регіональних інтернет-видань)
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Тиха, Л. Ю.; Мялковська, Л. М.
    У статті на основі популярних волинських інформаційних інтернет-видань «ВолиньПост», «Інсайдер Медіа» та «Конкурент» здійснено аналіз мовних засобів організації тексту у жанрі журналістських розслідувань, що дозволило зробити висновки про майстерність волинських медійників розкривати суспільно значущі проблеми, резонансні теми за допомогою слова.Проведений аналіз джерел засвідчив, що автори журналістських текстів підби-рають мовні засоби відповідно до жанру. Тож, оскільки завдання журналістського розслідування — привернути увагу, апелювати до читача, не дати описуваній про-блемі «зникнути», то і підбір мовних засобів відповідний: фразеологізми, метафоричні образи, відповідні групи лексики.Фразеологізми завдяки своїй потужній емоційності — чи не найактивніший мовний засіб, що використовується для привернення уваги аудиторії, змалюван-ня героїв тощо. Прикметно, що з метою більшого емоційного впливу на читачів журналісти використовують кілька одиниць із синонімічного ряду. Також зазна-чено, що, на відміну від художніх або від публіцистично-художніх текстів, вико-ристовувані фразеологічні структури мають дещо нижчий ступінь образності, що визначено жанром журналістських розслідувань. Активним мовних засобом у жанрі журналістських розслідувань виявилася метафора. Цей троп, завдяки асоціації, що лежить в його основі, — активний засіб маніпулятивного впливу на читача, що і є метою авторів текстів для створення певного резонансу. В аналізованих джерелах наявні як класичні, так і нейтральні, так звані стерті метафори.Вдалий вибір лексики для мовного оформлення тексту також сприяє втіленню задуманого. Тож журналісти характеризованих видань, за нашими спостере-женнями, часто послуговуються іншомовними словами. Це переважно спеціальні одиниці — терміни у відповідних тематичних матеріалах: про будівництво, дизайн тощо. На противагу фаховій лексиці у текстах з певною стилістичною метою (з метою іронії, для сатиричного зображення, критики і под.) часто вживаною є і просторічна лексика, жаргонізми.
  • ДокументВідкритий доступ
    Дискримінаційний контент сучасних розважальних телевізійних шоу: кейс про переселенку зі Скадовська
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Фіялка, С. Б.
    Війна накладає особливий відбиток на сприйняття такого медійного продук-ту, як гумористичні шоу, які, з одного боку, можуть служити важливим засобом відволікання та розради в умовах перманентного стресу, а з другого — викли-кати суперечки та обурення через використання неприйнятного дискриміна-ційного контенту. Цю наукову статтю присвячено вивченню природи та впливу дискримінаційного контенту в гумористичних шоу під час російсько-української війни. Висвітлено випадок, коли артисти «Кварталу 95» у номері «Я сіСькадовсь-ка» намагались пожартувати про дівчину з тимчасово окупованого Скадовська, яка старається перейти на українську мову. Жарт викликав обурення суспіль-ства й активне обговорення в соцмережах. У результаті на телеканал «1+1», який транслював шоу, подали скаргу до Комісії з журналістської етики. Розгля-нуто вплив подібних інцидентів на імідж учасників гумористичних шоу. Узагаль-нено етичні аспекти використання гумору під час воєнних дій. Для дослідження використано метод аналізу реакції на інцидент у соціальній мережі «Фейсбук». Оцінка емоційного тону обговорень допомогла зрозуміти, як аудиторія реагує на дискримінаційний гумор в умовах воєнного конфлікту. Проведений аналіз дав змогу зробити висновки щодо того, як уникати використання дискримінаційного контенту, узагальнень, які можуть створити стереотипи та сприяти дискримінації. Гумористи повинні бути чутливими до соціокультурного контексту та дбати, щоб їхні висловлювання не розколювали суспільство й не завдавали болю особам, які особливо потерпіли внаслідок воєнних дій, зокрема перебували (перебувають) в окупації. Висновки дослідження вказують на важливість соціальної відповідаль-ності медійників під час створення гумористичного контенту в чутливих соціаль-них умовах.
  • ДокументВідкритий доступ
    Automation of content creation: how ai is changing the business models of media companies
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Markin, M.; Batrak, Ye.; Markina, O.; Segol R.
    This article examines the impact of artificial intelligence (AI) on media content cre-ation and the associated implications for business models and information security. The integration of AI in media has led to significant transformations in content production, enabling unprecedented levels of efficiency, personalization, and scalability. The study explores how AI technologies like natural language processing and machine learning are being applied across news, entertainment, and social media sectors. Case studies of major organizations like The New York Times, BBC, Netflix, and Spo-tify illustrate the diverse applications of AI in content generation, curation, and delivery. While AI offers numerous benefits, it also presents challenges related to misinformation, data privacy, and algorithmic bias. The article discusses the potential for AI-generated fake news and deepfakes to undermine information integrity. It also addresses concerns about filter bubbles and the fragmentation of public discourse due to AI-driven content personalization. Looking forward, the article anticipates continued advancements in AI capabilities, particularly in natural language processing. However, it emphasizes the need for interdisciplinary approaches to navigate the complex ethical, legal, and societal implications of AI in media. The future of AI in content creation will likely be shaped by ongoing negotiations between technological possibilities, ethical considerations, and regulatory frameworks.The article concludes by highlighting the importance of balancing innovation with safeguarding information integrity and the core principles of journalism and media.
  • ДокументВідкритий доступ
    Популяризація громадської організації (на прикладі фольклорно-етнографічного проєкту «Баба Єлька»
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Фісенко, Т. В.; Епінгер, Д. І.
    Метою даного дослідження є аналіз діяльності громадської організації «Баба Єлька» як унікального фольклорно-етнографічного проєкту, спрямованого на збереження культурної спадщини Кіровоградщини. Дослідження охоплює багатогранність діяльності організації, її внесок у популяризацію народних традицій, пісень, обрядів, гастрономії, а також оцінює роль фандрайзингових ініціатив у підтримці життєдіяльності проєкту. Об’єктом дослідження є організація «Баба Єлька», заснована у 2018 році в м. Кропивницький, яка функціонує на волонтерських засадах і реалізує різноманітні культурні, освітні та просвітницькі проєкти. Предметом є методи організації діяльності, її цілі та досягнення. Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що використання комплексного підходу до популяризації культурної спадщини, зокрема через сучасні технології, колаборації з бізнесом, освітні ініціативи та міжнародне партнерство, дозволяє організації «Баба Єлька» забезпечувати стійкий розвиток і залучати нових учасників та ресурси.
  • ДокументВідкритий доступ
    Локальне видання «Кордон.Медіа» в російсько-українській війні: генерування конвергентного контенту
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Ковальова, Т. В.; Зубахін, Ю. В.; Ковальов, С. В
    Пріоритетним в умовах російсько-української війни та складної ситуації в прикордонних громадах, якою є Сумщина, є налагодження ефективної медіакомунікації та розширення доступу громадян до регіональних джерел інформації з метою забезпечення об’єктивного та різнобічного транслювання локального медіаконтенту. Мета статті – визначити та виокремити специфіку генерування контенту локальним виданням Сумщини «Кордон.Медіа», що дозволило простежити контентне наповнення інформаційних платформ досліджуваного медіа та визначити закономірності цієї генерації. Для досягнення мети розвідки використано комплекс наукових методів. Для формулювання теоретичних засад дослідження застосовано методи аналізу наукових джерел, узагальнення й порівняння. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу медіапродуктів видання «Кордон.Медіа», створених у межах проєкту «Стіни». Локальні медіа – це не тільки джерело інформації, а й фундамент культурної та соціальної ідентичності регіональної спільноти.
  • ДокументВідкритий доступ
    Подкасти як ефективний інструмент у формуванні емоційної привабливості брендів
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Шпотя, А. В.; Балюн, О. О.
    У статті досліджується подкастинг як один із сучасних інструментів цифрового маркетингу, який стає все більш популярним серед компаній різних галузей. У контексті постійної еволюції способів взаємодії зі споживачами та зростання значущості контент-маркетингу, подкасти відкривають нові можливості компаніям для створення тривалих та довірливих відносин з аудиторією. У статті подано визначення подкасту та охарактеризовано виникнення терміну, розглянуто основні типи подкастів, досліджено популярні платформи для розміщення подкастів та їхні можливості для брендів. Особливу увагу приділено перевагам використання подкастів як інструменту для просування продуктів і брендів. Серед таких переваг виділено підвищення впізнаваності бренду, формування лояльної аудиторії, оптимізація пошукової видимості, створення довірливих відносин між компанією та її клієнтами, а також можливість монетизації.
  • ДокументВідкритий доступ
    Dychotomia Ukraina–Rosja w dyspucie Witalija Portnikowa i Julii Łatyninej
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Janiszewski, A.
    Walka o historyczną przeszłość tytularnych narodów kraju jest zawsze punk-tem początkowym i końcowym polityki humanitarnej każdego państwa. Przecież kształtowanie się narodu politycznego zależy od adekwatnego, bezstronnego stu-diowania historii wspólnoty, ponadto od jej analitycznego rozumienia w wymi-arze dyskursywnym wytwarza się odporność na bezpodstawne wypowiedzi przeci-wników takiego uformowania, a formułowane są prorocze wizje dalszego istnienia grupy etnicznej lub grup etnicznych, zwłaszcza w warunkach egzystencjalnych wyzwań cywilizacyjnych.Witalij Portnikow i Julija Łatynina reprezentują dwa różne bieguny medialnej wal-ki o ukraińską przeszłość na wirtualnym terenie wschodnioeuropejskiej przestrzeni poradzieckiej. Również debata Portnikow–Latynina z 27.05.24 r. stała się niezaprzec-zalnym triumfem ukraińskiej narracji intelektualnej w kontekście ideologicznej kon-frontacji ukraińsko-rosyjskiej w ramach metanarracji demokracji i dyktatur. Jednym z miejsc tego ostatniego jest obecnie Wielka Inwazja na Ukrainę, która miała miejsce 24 lutego 2022 roku.Portnikow, etniczny nie-Ukrainiec, stał się jednak symbolem świadomego poli-tycznie Ukraińca w tym historyczno-filozoficznym sporze-sprzeczce. Łatynina — „do-bra rosjanka”, typowa przedstawicielka frondy moskiewskiej reżymowi Putina, dała się poznać jako mierna szowinistka, pozostająca w ślepocie na swoje uprzedzenia, ukształtowane — co nie jest zaskoczeniem — przez telewizję Putina i skrupulatnie bez-krytyczne podejście do otrzymanych informacji.Artykuł pokazuje, jak publiczny spór między dwiema rozlansowanymi osobistościa-mi medialnymi zaświadczył o nieodwracalnej dychotomii między Ukrainą a Rosją, która na szczęście nigdy nie zostanie odwrócona
  • ДокументВідкритий доступ
    The phenomenon of technophobia in the context of ai-technologies implementing in publishing processes
    (НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Sytnyk, О.
    The article examines the phenomenon of technophobia in implementing artificial intelligence technologies into publishing processes. The author focuses on the global challenges the publishing industry faces in the digital transformation era and analyses the causes of technophobia among industry employees. While introducing new technologies opens up new opportunities for increasing efficiency and innovation in publishing, many employees still fear artificial intelligence (AI), which may negatively impact industry development.A significant part of the article is devoted to the psychological and social aspects of technophobia, which often stems from the fear of losing one’s job, a lack of understanding of the principles of AI, and ethical concerns about using AI in the creative process. The article also analyses the impact of the negative media narrative about AI on the formation of prejudices in society. The peculiarities of technophobia among publishing industry employees are also considered. The study confirms that technophobia is a significant barrier to the innovative development of the publishing industry and a decrease in its competitiveness.The practical value of the article lies in the systematisation of scientific knowledge about technophobia in the publishing industry and the analysis of the practical experience of several publishing houses. The article uses the methods of scientific literature analysis, quantitative research analytics, and content analysis of interviews with industry professionals, which allows it to reveal the main factors of technophobia and determine its consequences for publishing processes. The author concludes that it is necessary to develop comprehensive strategies for overcoming technophobia in the process of further implementation of AI technologies in publishing processes to increase labor productivity and competitiveness of publishing in the context of global digitalisation