Механіка гіроскопічних систем: науково-технічний збірник, Вип. 43

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 13 з 13
  • ДокументВідкритий доступ
    Motion cueing along separate degrees of freedom on full flight simulators
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Kabanyachyi, V. V.; Hrytsan, S. V.
    Система рухомості одна з найважливіших складових тренажерів. Для високої якості імітації акселераційних впливів була розроблена методика імітації акселераційних впливів за окремими степенями вільності. На засадах результатів досліджень на комплексному тренажері літака Ан-74ТК-200 розроблена методика враховує сприйняття пілотом руху за фізичним та диференційним порогами. Апробація методики на тренажерах транспортних літаків показала її високу ефективність.
  • ДокументВідкритий доступ
    Перспективи застосування смарт-матеріалів у конструкції літака
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Зінченко, Д. М.; Мариношенко, О. П.
    У роботі досліджено умови використання матеріалів з пам’яттю форми (SMART-матеріалів) у конструюванні літальних апаратів з метою покращення їх аеродинамічних та експлуатаційних характеристик. Найбільш вірогідне застосування матеріалів SMART для локальних змін геометрії агрегатів літака, які не відповідають за міцність і ресурс конструкції літака. Але такі авіаційні агрегати здатні при необхідності поліпшити характеристики літака. З огляду на наявний арсенал технічних засобів, які використовуються в практиці літакобудування для покращення льотно-технічних характеристик, у статті наведено найбільш прийнятні варіанти використання матеріалів SMART, а саме: вихрогенераторів, закрилків Анрі та адаптивного завершення крила.
  • ДокументВідкритий доступ
    On the theory of collisions of solids
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Ivanova, O. M.; Ilchshina, D. I.; Denisov, D. M.; Ivanytska, V. A.
    У роботі розглянуто випадок зіткнення тіла у формі параболоїда обертання (ударного тіла) і пластини відомої товщини. Глибину проникнення тіла бойка слід визначати з урахуванням впливу деформації пластини за умови, що обидва тіла, що стикаються, не зруйновані повністю. Наближений розв’язок заснований на застосуванні принципу найменшого примусу (принцип Гаусса).
  • ДокументВідкритий доступ
    The stress-strain state assessment of the heat exchange unit damper of the air handling aircraft primary system
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Trubachev, S. I.; Alexeychuck, O. M.
    The work solves the problem of the stress-strain state estimation of the heat exchange unit damper of the primary air handling system in modern transport aircraft, which is located in the air preparation system. It’s designed for air sampling from the engine's cruise unit or auxiliary power unit, its further processing and transportation to the life support system. When analyzing the stress-strain state of real aircraft structures, taking into account boundary conditions and load modes, analytical calculation methods are not always effective, therefore, numerical research methods were used in this work.Based on the finite element method, the stress-strain state analysis of the heat exchange unit damper was carried out, taking into account all the design features. Three-dimensional finite elements were used, which most accurately correspond to the calculation scheme. Numerical analysis of the stress-strain state made it possible to determine dangerous areas of stress where fatigue cracks may appear and destruction may be occur.
  • ДокументВідкритий доступ
    Синтез робастного регулятора параметрів бокового руху безпілотного літака
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Прокоп’єв, Р. Є.; Бурнашев, В. В.
    У статті розглядається система керування боковим рухом безпілотного літального апарату з робастним регулятором. Синтез робастного регулятора здійснено на основі теорії Н∞ для багатовимірного об'єкта керування, записаного у векторно-матричній формі. Він являє собою лінійну динамічну систему шостого порядку, призначений для реалізації шляхового методу керування польотом та використовує комбіноване керування розворотом літального апарату. Аналізується точність, стійкість та швидкодія системи в номінальній точці та при змінених параметрах моделі. Досліджується ефективність придушення детермінованих збурень.
  • ДокументВідкритий доступ
    Чутливий елемент вібраційного гіроскопа на основі кварцового півсферичного резонатора без ніжки
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Чіковані, В. В.
    У роботі розглянути проблеми виготовлення складового без зубцевого кварцового півсферичного резонатора, що складається з ніжки та півсфери, які виготовляються окремо з використанням стандартних технологій виготовлення сферичних та циліндричних лінз. Після чого ці два виробу з’єднаються шляхом глибокого оптичного контакту. При цьому зростає технологічність та зменшується вартість виробу. Крім того, при виготовлені півсфери зростає якість обробки півсфери, що призводить до зменшення різночастотності резонатора. У роботі порівнюються динамічні параметри виготовлених складових резонаторів на другій та третій модах коливань. Для подальшого зменшення вартості виготовлення чутливого елементу розглядається не стандартний варіант побудови вібраційного гіроскопа на основі кварцового півсферичного резонатора без ніжки, що використовує третю моду коливань та детально аналізуються його переваги та недоліки у порівнянні зі традиційним вібраційним гіроскопом з кварцовим резонатором, виготовленим з цільного шматка кварцу.
  • ДокументВідкритий доступ
    SDC-based dynamic inversion controller for a fixedwing aircraft
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Prach, A.
    This work presents dynamic model inversion controller which uses state dependent coefficient matrices, and is applied for a fixed-wing aircraft attitude and velocity control problem. Numerical validation of the proposed controller is done using a Cessna 172 aircraft simulation model for several scenarios of atmospheric disturbances.
  • ДокументВідкритий доступ
    Алгоритм визначення орієнтації супутника на основі використання датчика землі та магнітометра
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Рижков, Л. М.; Голембіовський, Р. А.
    Розглядається алгоритм визначення орієнтації супутника на основі інформації з датчика Землі та магнітометра. Аналізується вплив інструментальних похибок магнітометра на точність визначення орієнтації. Порівнюються алгоритм TRIAD та алгоритм, в якому обчислюється тільки кут рискання.
  • ДокументВідкритий доступ
    System definition of micro- nano satellite orientation
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Zbrutsky, O. V.; Meleshko, V. V.; Ganja, A. P.; Tarnavsky, S. V; Bondarenko, O. M.; Ponomarenko, S. O.; Saurova, K.
    Розглядається задача побудови системи визначення орієнтації мікро та нано супутника з врахуванням можливості її імплементаціїї використанням існуючих сенсорів. На основі аналізу існуючих методів та авторських досліджень сформована методика побудови системи визначення орієнтації. Вона включає послідовність формування розрахункових значень фізичних полів в необхідних системах координат, значень сигналів сенсорів фізичних полів та алгоритму тріад для розрахунку кутів орієнтації. Наведені основні технічні характеристики сенсорів фізичних полів, які можуть бути використані для реалізації розглянутої методики визначення оієнтації супутників класу CubeSat.
  • ДокументВідкритий доступ
    Експериментальна безплатформна інерціальна навігаційна система для автономної системи наведення керованого літального апарату малої дальності
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Черняк, М. Г.; Бурим, Є. А.
    Розглянуто задачу експериментальної перевірки можливості застосування мініатюрної безплатформної інерціальної навігаційної системи (БІНС) на мікромеханічних датчиках для автономного наведення керованого літального апарату (ЛА) малої дальності, що рухається за програмною гіпотетичною траєкторією. Отримано математичну модель першого наближення інструментальних похибок двокоординатної автономної БІНС літального апарату з малим часом польоту, яка дозволяє як розрахувати величини цих похибок для конкретних типів застосованих в БІНС інерціальних датчиків (пряма задача аналізу), так ї вибрати типи акселерометрів і гіроскопів, виходячи із забезпечення заданої точності БІНС (зворотна задача сінтезу). Визначено вимоги до допустимих похибок акселерометрів і гіроскопів блоку датчиків БІНС. Описано конструкцію та технологію виготовлення експериментальної БІНС на основі тривісного мікромеханічного акселерометра і трьох одновісних мікромеханічних гіроскопів. Розглянуто технологію льотних випробувань експериментальної БІНС. Результататами випробувань експериментальної БІНС літального апарату, створеної з виконанням визначених в статті вимог, підтверджено правильність обраного підходу до забезпечення точності БІНС для автономної системи інерціального наведення ЛА малої дальності.
  • ДокументВідкритий доступ
    Синтез та аналіз регуляторів параметрів поздовжнього руху безпілотного літального апарату у разі дії вітру
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Гладишкевич, Ю. О.; Бурнашев, В. В.
    Розроблені динамічний робастний регулятор, а також пропорційні регулятори параметрів поздовжнього руху надзвукового безпілотного літального апарату для роботи в умовах дії сильного вітру. Проводиться порівняння якості перехідних процесів і точності керування на всіх ділянках траєкторії польоту. Параметри динамічного робастного регулятора отримані в одній точці траєкторії і є незмінними від старту до приземлення літального апарату. Коефіцієнти пропорційного регулятора за весь політ змінюються чотири рази. Наведені результати імітаційного моделювання роботи системи керування. Вони показують, що обидва регулятори забезпечують стійкий рух літального апарату в умовах штормового вітру. Однак робастний регулятор дозволяє отримати більш високу якість динамічних властивостей системи керування.
  • ДокументВідкритий доступ
    Моделювання кінцево елементної сітки складних аеродинамічних поверхонь
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Бондаренко, О. М.; Рябіченко, Ж. В.
    Обрано серпокрильця в якості прототипу орнітоптера із двома степенями вільності крил для моделювання кінцево-елементної сітки на його поверхні. Описано розроблену авторами в одному із загальновідомих програмних середовищ тривимірну поверхневу модель, яка дозволяє одержати координати вибраних точок на поверхні в динаміці руху серпокрильця. Перевірено метод програмування тріангуляції та побудови графічного інтерфейсу користувача як заготовки для власних математичних методів розв‘язання аеродинамічної задачі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Stabilization and control system with guaranteed accuracy for optical axis
    (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Zbrutsky, O. V.; Osokin, V.
    The task of ensuring the guaranteed accuracy of the synthesized system of automatic control of the actions of undefined random disturbances on it is considered. The formation procedure and features of the structure of the control system of guaranteed accuracy are shown, which, when compensating for disturbances, ensures the preservation of control quality (system stability and the quality of the transient process). The proposed method of forming a corrective influence to compensate for the action of disturbances as a function of the approximation of the system state variable to the limit of its permissible value.